جستجو در بیتفا
  • تلاش کوینکس برای مذاکره با هکرها!
  • ضرر 70 میلیون دلاری کوینکس از هک اخیر
  • افزایش تدابیر امنیتی در کوینکس
آغاز مذاکره صرافی کوینکس با هکرها؛ وعده پاداش در صورت همکاری!

آغاز مذاکره صرافی کوینکس با هکرها؛ وعده پاداش در صورت همکاری!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۲۷
۴ دقیقه
۱
۴۷۰
توسط :
مبین رزمخواه

هک صرافی کوینکس باعث افزایش نگرانی در بسیاری از کاربران فضای کریپتو به خصوص تریدرهای ایرانی شد. بر اساس آخرین آمارهای منتشر شده، حدود 70 میلیون دلار از دارایی‌های این صرافی توسط هکرها سرقت شده است. اکنون تیم مدیریت این صرافی در تلاش است تا گفت و گوی خود با هکرها را آغاز کند! این احتمال وجود دارد که مذاکره کوینکس با هکرها باعث شود بخش قابل توجهی از دارایی‌های سرقت شده بازیابی شوند. حتی گفته می‌شود که کوینکس حاضر است در صورت همکاری هکرها، پاداش خوبی نیز به آن‌ها بدهد! در این مقاله قصد داریم به تلاش کوینکس برای باز پس گیری دارایی‌هایش بپردازیم و شانس موفقیت آن را بررسی کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

تلاش کوینکس برای مذاکره با هکرها!

بر اساس آخرین اخبار و گزارشات منتشر شده، تیم مدیریتی صرافی کوینکس در تلاش است تا گفت و گو با هکرها را آغاز کند. در هفته گذشته این صرافی دچار هک گسترده‌ای شد و میلیون‌ها دلار از دارایی‌هایش را از دست داد. برخی این حمله سایبری صورت گرفته را به هکرهای کره شمالی و گروه موسوم به لازاروس (Lazarus) نسبت داده‌اند که هنوز صحت این مسئله در دست بررسی است.

کوینکس در تاریخ 15 سپتامبر در بیانیه‌ای عنوان کرد که درس‌های خوبی از این حادثه گرفته و تیم توسعه دهنده این پلتفرم معاملاتی در تلاش است تا امنیت دارایی‌هایش را بیش از پیش بالا ببرد. کوینکس در متنی که منتشر شد خطاب به هکرها اعلام کرده است که این دارایی‌ها متعلق به میلیون‌ها کاربر است که به این صرافی اعتماد کرده بودند! بخشی از بیانیه کوینکس را در ادامه با هم می‌خوانیم:

"ما امیدواریم که شما (هکرها) تأثیری که این اتفاق بر تک‌تک کاربران ما می‌گذارد را درک کنید. درک نگرانی‌ها و ناراحتی این کاربران متضرر توسط شما برای ما بسیار خوش‌حال کننده خواهد بود. ما صمیمانه از شما دعوت به همکاری در این زمینه می‌کنیم تا بتوانیم این مشکل ایجاد شده را به شیوه‌ای ایمن، معقول و کاربرپسند حل کنیم."

 

ضرر 70 میلیون دلاری کوینکس از هک اخیر

در اولین ساعات پس از وقوع هک صرافی کوینکس اعلام شده بود که حدود 31 میلیون دلار از دارایی‌های این پلتفرم سرقت رفته است. این رقم اما به مرور و در گزارش‌های آینده افزایش پیدا کرد. پس از گذشت چند روز اعلام شد که ارزش دارایی‌های سرقت شده به 54 میلیون دلار می‌رسد. اکنون اما با بررسی‌های دقیق صورت گرفته عنوان شده است که کوینکس بر اثر هک اخیر حدود 70 میلیون از دارایی‌های خود را از دست داده است.

هک کوینکس

البته به ادعای تیم کوینکس این مبلغ همچنان درصد ناچیزی از کل دارایی‌های این صرافی را تشکیل می‌دهد و مشکلی بابت پرداخت وجوه کاربران نخواهد داشت. البته واریز و برداشت در این پلتفرم هنوز متوقف شده است و در آخرین اطلاعیه کوینکس عنوان شده که در حال کار برای افزایش تدابیر امنیتی هستند و به زودی فعالیت‌های عادی این صرافی از سر گرفته خواهد شد. البته تاریخ دقیقی برای راه اندازی کامل تمامی قابلیت‌ها اعلام نشده است.

نکته جالب توجه اینجاست که تیم کوینکس به هکرها وعده داده در صورت همکاری پاداش سخاوتمندانه‌ای به آن‌ها اهدا کند! بر اساس گزارشی که توسط محققان امنیت بلاکچین ZachXBT منتشر شده احتمال اینکه گروه لازاروس مسئول این حمله باشند بالا است. گفته می‌شود که این گروه توانسته در 104 روز حدود 240 میلیون دلار از طریق هک ارزهای دیجیتال به دست بیاورد! اگر که هک کوینکس نیز توسط آن‌ها انجام شده باشد بعید به نظر می‌رسد که تمایلی برای مذاکره داشته باشند!

 

افزایش تدابیر امنیتی در کوینکس

به دنبال هک Coinex، این پلتفرم اعلام کرد زیرساخت‌های امنیتی خود را ارتقا خواهد داد. نحوه نگهداری دارایی‌های کاربران در کیف پول رمز ارز این صرافی در گذشته مورد انتقاد بسیاری از کارشناسان امنیتی قرار گرفته بود و همین مسئله نیز در نهایت کار دست آن‌ها داد و باعث شد تا ضرر بسیار سنگینی را متحمل شوند. تیم کوینکس در بیانیه‌ای اعلام کرد که در حال ارتقا و افزایش امنیت کیف پول‌های خود است و تلاش می‌کند تا هفته آینده این به‌روزرسانی امنیتی را تکمیل کند.  

هک کوینکس

در حال حاضر تیم توسعه دهنده این صرافی با شرکای خود در صنعت کریپتو و صرافی‌های همتا به همتا به منظور ارتقای معماری مورد استفاده در کیف پول رمز ارزی خود، محاسبه میزان ضرر و زیان تحمیل شده و مسدود کردن آدرس‌های مشکوک تمرکز کرده است. با توجه به طرح‌های موجود برای جبران خسارت این اطمینان به کاربران داده شده که 100 درصد وجوه آن‌ها قابل پرداخت است و جزئیات برنامه‌های آینده به اطلاع کاربران خواهد رسید.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد