جستجو در بیتفا
  • مشکلات رمز ارز‌ها برای پذیرش
  • عدم سهولت در خرج کردن آن‌ها
  • کریپتو بیش از حد انتزاعی است
  • بازار رمز ارز‌ها به شدت نوسانی است
  • سوالات حقوقی بسیاری پیرامون کریپتو وجود دارد
  • جمع‌بندی
مشکلات پذیرش رمزارزها

مشکلات پذیرش رمزارزها

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۳/۰۹
۵ دقیقه
۷
۵۸۳
توسط :
مینا بشیری

علی رغم یک دهه استفاده و ارزش بازار دوازده رقمی، هنوز مشخص نیست که آیا ارز‌های رمز پایه مانند بیت کوین مورد پذیرش اکثریت افراد جامعه قرار می‌گیرد یا خیر. برخی از کارشناسان، مانند رابرت شیلر (Robert Shiller) برنده‌ جایزه‌ نوبل به این موضوع بدبین هستند. او در سایت تجارت ملی CNBC رمز ارز‌ها را یک مد مشابه با "شیدایی گل لاله" هلندی قرن هفتم در نظر گرفته است. از طرفی دیگر افرادی به پذیرش گسترده این جریان جدید امیدوارند. مایرون اسکولز (Myron Scholes)، یکی دیگر از برندگان جایزه‌ نوبل به توسعه‌ یک رمز ارز با نوسان کم به نام Saga(SGA) کمک می‌کند. یکی از عواملی که بسیاری از افراد در شکست رمز ارز‌ها با آن توافق نظر دارند این است که آیا می‌تواند جذابیت فعلی خود را برای جامعه‌ Fin Tech افزایش دهد و به اقتصاد واقعی بپیوندد؟ همه چیز به این بستگی دارد که آیا کاربران این حوزه می‌توانند از رمز ارز‌ها مانند هر روش دیگری به عنوان روش پرداخت استفاده کنند؟ بررسی‌های انجام شده تا کنون ثابت کرده آن‌ها تمایلی به مبادله‌ صورت حساب‌های فیات خود با رمز ارز‌ها ندارند. در ادامه به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت که چه مشکلاتی سر راه پذیرش رمز ارزها قرار دارد؟ با ما همراه باشید.

برای آشنایی بیشتر با رمز ارزها می‌توانید ویدئو رمزارز چیست را مشاهده کنید. 

 

مشکلات رمز ارز‌ها برای پذیرش

در ادامه به بررسی 4 مشکل برای پذیرش رمز ارز‌ها و البته ارائه راه حل‌هایی برای این مشکلات خواهیم پرداخت.

  1. عدم سهولت در خرج کردن آن‌ها

    عدم سهولت در خرج کردن آنها

یکی از بزرگترین مشکلات عدم پذیرش رمز ارز‌ها و تبدیل شدن آن‌ها به اقتصاد واقعی نبود فرصت برای خرج کردن آن‌ها است. به علاوه نقدینگی در بازار رمز ارز‌ها بسیار متزلزل است.

گای ملامد (Guy Melamed) از شبکه Zeex، شبکه مبادله‌ کارت‌های هدیه در رابطه با رمز ارز‌ها می‌گوید: برای اینکه رمز ارز‌ها به جریان اصلی تبدیل شوند، زیرساخت اطراف آن باید کاربر پسند و کارآمد باشد. در غیر این صورت ممکن است محدود به افراد خاصی باشد. همانطور که تاکنون بوده است.

 

  1. کریپتو بیش از حد انتزاعی است

اگرچه سرمایه گذاران باتجربه با ارزش غیرواقعی و مصنوعی که زیر بنای بسیاری از ابزار‌های مالی است مشکلی ندارند اما هنوز اکثر افراد اشیا فیزیکی را ترجیح می‌دهند. از آن گذشته مردم هیچ مشکلی با استفاده از طلا یا حتی مواد شوینده به عنوان ارز ندارند. با اینکه عرضه‌ ارز فیزیکی تنها کسری کوچک از تعداد کل دلار‌های در گردش است، مصرف کنندگان هنوز هم می‌توانند چهره‌ روسای جمهور را هنگام استفاده از کارت‌های اعتباری و کیف پول دیجیتال خود به تصویر بکشند. از این نظر رمز ارز‌ها عجیب و غریب باقی می‌مانند و افراد درک درستی از آن‌ها نخواهند داشت. البته با وارد شدن فناوری بلاکچین به سایر حوزه‌های زندگی روزمره مانند دارو، حمل و نقل و حتی غذا، این موانع روانی احتمالا از بین می‌روند.

 

  1. بازار رمز ارز‌ها به شدت نوسانی است

در سال گذشته قیمت بیت کوین نسبت به دلار آمریکا حدود 2000 درصد افزایش یافت و سپس بیش از دو سوم این رشد را از دست داد. این خبر حتی از دید مصرف کنندگان عادی نیز دور نماند.

افراد در فرهنگ‌های مختلف به طور متفاوت به کریپتو کارنسی‌ها واکنش نشان داده‌اند. برای مثال، فصل دوم سریال Mr.Robot در شبکه‌ آمریکایی روایتی درباره‌ Ecoin است. Ecoin ابتدا قرار بود پس از از بین رفتن سوابق بانکی، اقتصاد را نجاد دهد، اما پس از آن نیز سقوط کرد.

دو چیز احتمالا اعصاب مصرف کنندگان را در مورد نوسانات رمزارز‌ها آرام می‌کند. اولین مورد شبکه است. هرچه افراد بیشتری از رمز ارز‌ها استفاده کنند و آن را بپذیرند، حساسیت آن‌ها نسبت به افزایش و سقوط ارزش رمز ارز‌ها کمتر خواهد بود. به احتمال زیاد نرخ رمز ارز‌ها نیز همانند ارز‌های فیات به عادات روزانه‌ مصرف کنندگان بی ربط نخواهد بود.

نوسانات ارز فیات دومین مورد است. زمانی که جنگ‌های تجاری قریب الوقوع و نوسانات ارزی رخ دهد، رمزارز‌ها در مقابل انتخاب بهتری به نظر می‌رسند.

 

  1. سوالات حقوقی بسیاری پیرامون کریپتو وجود دارد

برای سرمایه گذاران، مقررات و دقت لازم فقط بخشی از هزینه‌ انجام تجارت است. اما مصرف کنندگان به پولی قانونی نیاز دارند، پولی که دارای ارزش باشد و در هر کجا که بخواهند آن را خرج کنند پذیرفته شود. تا زمانی که مصرف کنندگان نگران این باشند که آیا برای خرج کردن کوین‌های خود نیاز به مجوز کارگذاری دارند یا خیر، سرمایه گذاری در کریپتو تنها برای افرادی با قلب بزرگ باقی خواهد ماند. مقررات استفاده از رمز ارز‌ها تنها به زمان وابسته است و کشور‌های مختلف طرح‌های نظارتی متفاوتی از یکدیگر برای کریپتو اتخاذ می‌کنند.

 

جمع‌بندی

در این مقاله به معرفی موانع پیش روی پذیرش رمز ارزها پرداختیم. به طور کلی بلاکچین در بسیاری از جنبه‌ها برای ارائه مدل‌های اعتماد جدید انقلابی است. کسب و کار‌ها به طور بالقوه می‌توانند از بلاکچین برای همه چیز، از تضمین کیفیت گرفته تا تجارت اوراق بهادار/کالا و حسابرسی استفاده کنند. با این حال خود این فناوری برای اهداف امنیتی به زمان بیشتری نیاز دارد تا به بلوغ برسد و بازار به زمان بیشتری نیاز دارد تا بفهمد چگونه می‌تواند این مدل‌های جدید را به بهترین نحو استفاده کند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد