جستجو در بیتفا
  • نحوه شناسایی ارزهای مناسب برای سرمایه گذاری
  • پروژه باید مزایا جدیدی داشته باشد
  • پروژه برای رشد نیار به کامیونیتی دارد
  • نحوه توزیع توکن (Tokenomics) مناسب
  • معرفی ارزهای دیجیتال آینده دار 2024
  • بیت کوین (BTC) ؛ سرمایه گذاری آینده دار و امن
  • اتریوم (ETH) ؛ بهترین ارز برای سرمایه گذاری
  • چین لینک (Link) ؛ تامین کننده زیرساخت‌های حوزه دیفای
  • کازماس (Atom) ؛ ایده‌های نوآورانه، کامیونیتی بالا و پروژه آینده دار
  • پالیگان (Matic) ؛ یک ساید چین برای اتریوم و ارز دیجیتال آینده دار
  • لیدو فایننس (LDO) ؛ ارز مورد علاقه نهنگ‌ها اتریوم
  • فانتوم (FTM) ؛ یک بلاکچین آینده دار مبتنی بر DAG
  • سرمایه گذاری درست در ارزهای دیجیتال آینده دار
اشتراک گذاری
ارزهای دیجیتال آینده دار

ارزهای دیجیتال آینده دار

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۱۸
۸ دقیقه
۴
۵۹۲
توسط :
پاتریک شاه‌نظری

بازار ارزهای دیجیتال همیشه جذابیت‌های خودش را داشته است و به واسطه سودهای چشمگیری که در طی سال‌ها گذاشته از این بازار شاهد بودیم محبوبیت زیادی نسبت به آن ایجاد شده است. اما در این بازار در کنار فرصت‌های جذاب، شاهد ارزهایی با ریزش قیمتی سنگین نیز بوده‌ایم. در بازار رمزارزها هزاران ارز مختلف وجود دارد و وظیفه یک سرمایه گذار در این بازار، شناسایی ارزهای دیجیتال آینده دار و با پتانسیل رشد بالاست. اما ارزهای آینده دار کدامند؟ چگونه رمزارزهای آینده دار را شناسایی کنیم و چه ارزهایی پتانسیل رشد بالایی دارند؟

در ادامه این مقاله با بیتفا همراه باشید تا ابتدا نحوه پیدا کردن ارزهای آینده دار را بررسی کنیم و در ادامه به معرفی تعدادی از ارزهای دیجیتال آینده دار 2024 بپردازیم.

 

نحوه شناسایی ارزهای مناسب برای سرمایه گذاری

در بازار کریپتو ارزهای زیادی وجود دارد که اکثر آن‌ها ارزش سرمایه‌گذاری بلندمدت ندارند؛ سرمایه‌گذار برای کسب سود از این بازار، باید بتواند فرصت‌های برتر بازار را بشناسد و سرمایه خود را در فرصتی مناسب وارد ارزهای برتر کند. آموزش ارز دیجیتال برای هر سرمایه گذاری که وارد این بازار می‌شود ضروری است؛ در ادامه تعدادی از مهمترین موارد برای شناسایی ارزهایی با آینده روشن را بررسی خواهیم کرد.

 

پروژه باید مزایا جدیدی داشته باشد

قبل از سرمایه‌گذاری در هر رمزارزی باید ماهیت پروژه آن را بررسی کنید؛ آیا پروژه مزایا و امکانات جدیدی ارائه می‌دهد و یا آیا راه حلی کاربردی برای یک مشکل دارد؟ پروژه‌ای که بتواند راه حلی جدید برای مشکلات موجود ارائه دهد و یا یک مزیت کاربردی ارائه دهد، می‌تواند آینده روشنی داشته باشد. آموزش تحلیل بنیادی می‌تواند در بررسی این مورد کمک زیادی به سرمایه‌گذار کند.

 

پروژه برای رشد نیار به کامیونیتی دارد

هر پروژه‌ای که کامیونیتی و طرفداران بیشتری داشته می‌تواند پتانسیل رشد بیشتری داشته باشد. طرفداران یک رمزارز با حمایت از آن، دیدگاه مثبتی در میان کاربران بازار، نسبت به پروژه آن رمزارز ایجاد می‌کنند و این دیدگاه مثبت باعث ایجاد فشار خرید و در نتیجه رشد قیمتی در آن رمزارز می‌شود. حتی اگر پروژه‌ای اهداف و روند توسعه خوبی داشته باشد اما از طرف کاربران مورد حمایت قرار نگیرد، نمی‌تواند رشد قیمتی بالایی را تجربه کند.

کامیونیتی در ارزهای دیجیتال آینده دار

 

نحوه توزیع توکن (Tokenomics) مناسب

یک پروژه برای آن که بتواند روند رشد خود را در بلندمدت حفظ کند، باید نحوه توزیع توکن (Tokenomics) مناسبی ارائه دهد. توکنومیک مناسب یکی از حساس‌ترین کارها در توسعه یک پروژه بلاکچینی است؛ در طراحی توکنومیک باید به تمام موارد از جمله میزان تورم توکن، نحوه توزیع در کامیونیتی، جلوگیری از متمرکز شدن توکن در میان چند نفر (حتی تیم توسعه و سرمایه‌گذاران) و البته توانایی ایجاد مشوق در راستای حمایت کامیونیتی از پروژه، توجه شود.

پروژه‌ای که بر روی آن سرمایه گذاری می‌کنید، بهتر است عرضه عادلانه‌ای مخصوصاً در ابتدای مسیر خود داشته باشد و طی سرمایه گذاری شما آزادسازی توکن بالایی نداشته باشد.

 

معرفی ارزهای دیجیتال آینده دار 2024

بالاتر با تعدادی از معیارهای مهم برای شناسایی ارزهایی با پتانسیل رشد بالا و مناسب برای سرمایه گذاری آشنا شدیم؛ اما در ادامه به معرفی تعدادی از ارزهای دیجیتال آینده دار 2024 خواهیم پرداخت. البته در نظر داشته باشید ارزها صرفاً در جهت بررسی معرفی می‌شوند و این مقاله پیشنهاد سرمایه گذاری نیست.

ارزهای آینده دار 2024

بیت کوین (BTC) ؛ سرمایه گذاری آینده دار و امن

بلاکچین بیتکوین اولین و محبوب‌ترین بلاکچین موجود در بازار رمزارزهاست؛ این بلاکچین در اوایل سال 2009 فعالیت خود را شروع کرد و در ادامه بلاکچین‌ها دیگری با الگو گرفتن از آن توسعه یافتند و بدین ترتیب بازار رمزارزها ایجاد شد. ارز بیت کوین پرچمدار بازار رمز ارزهاست و بیشترین ارزش بازار (مارکت کپ) را میان تمام رمز ارزها دارد. بلاکچین بیتکوین امنیت بالایی به کاربران خود ارائه می‌دهد، سرمایه‌گذاران سازمانی زیاد و حجم معاملاتی بالایی دارد و نسبت به اخبار و اتفاقات واکنش نسبتاً کمتری از خود نشان می‌دهد. در نتیجه بیت کوین را می‌توان امن‌ترین سرمایه‌گذاری در بازار رمز ارزها دانست و پیشنهاد می‌شود بخشی از سبد سرمایه گذاری به آن اختصاص داده شود.

در سایت بیتفا تحلیل تکنیکال بیتکوین به صورت روزانه قرار می‌گیرد!

 

اتریوم (ETH) ؛ بهترین ارز برای سرمایه گذاری

درحالی که بیتکوین را به عنوان اولین بلاکچین می‌شناسند، اما اتریوم با پشتیبانی از قراردادهای هوشمند نسل دو بلاکچین‌ها را ایجاد کرد و کارایی حوزه بلاکچین را بشدت افزایش داد. تیم توسعه اتریوم یکی از فعال‌ترین و البته قوی‌ترین تیم‌های فعال در بازار است و با سرپرستی ویتالیک بوترین همیشه ایده‌های جدید و نوآورانه ارائه می‌دهند. اتریوم پرچم دار حوزه دیفای به حساب می‌آید، میزبان بخش زیادی از اپلیکیشن‌های غیر متمرکز است، کاربرد بسیار گسترده‌ای دارد در چند سال گذشته یکی از با ارزش‌ترین سرمایه‌گذاری‌ها بوده است. پیشنهاد می‌شود اگر قصد سرمایه گذاری در بازار کریپتو دارید، ارز اتریوم را در سبد سرمایه‌گذاری خود داشته باشید.

 

چین لینک (Link) ؛ تامین کننده زیرساخت‌های حوزه دیفای

بلاکچین دسترسی مستقیم به داده‌های خارج از زنجیره ندارد و برای دسترسی به این داده‌ها باید از اوراکل‌ها استفاده کنند؛ اوراکل‌ها پروتکلی برای ایجاد دسترسی بلاکچین به داده‌های خارجی هستند. اکثر پروژه‌های فعال در حوزه دیفای برای دسترسی به داد‌های خارج از زنجیره از چین لینک استفاده می‌کنند و می‌توان گفت این پروژه نقش اساسی در حوزه دیفای دارد. پروژه Chain Link به دلیل کاربرد بالا در حوزه دیفای و وابستگی تعداد زیادی از پروژه‌ها به آن، یکی از ارزهای آینده دار بازار ارزهای دیجیتال به حساب می‌آید. پیشنهاد می‌شود دیدگاه ویژه‌ای نسبت به ارز لینک داشته باشید.

ارز دیجیتال چین لینک

 

کازماس (Atom) ؛ ایده‌های نوآورانه، کامیونیتی بالا و پروژه آینده دار

بلاکچین‌هایی مانند اتریوم از اپلیکیشن‌های غیر متمرکز زیادی بر بستر خود میزبانی و فعالیت آن‌ها را پردازش می‌کنند؛ اما با افزایش تعداد این اپلیکیشن‌ها بازدهی بلاکچین کاهش می‌یابد. کازماس به پروژه‌های بلاکچینی این امکان را می‌دهد تا به جای راه‌اندازی بر یک بستر بلاکچینی دیگر، بلاکچین اختصاصی خود را توسعه دهند؛ بلاکچینی که با توجه به نیازهای پروژه شخصی سازی می‌شود. پروژه‌هایی که با کمک کازماس توسعه می‌یابند، یک Zone در هاب کازماس به حساب می‌آیند و APPCHAIN نامیده می‌شوند. این پروژه‌ها امکان ایجاد ارتباط و انتقال داده با یکدیگر را دارند. در نتیجه پروژه کازماس امکان ایجاد ارتباط میان بلاکچینی را فراهم می‌کند و یک مقیاس پذیری بی نهایت در هاب خود ایجاد می‌کند. شبکه Cosmos و ارز بومی آن یعنی ارز Atom طرفداران زیادی دارند و ارز اتم را می‌توان یکی از ارزهای آینده دار بازار رمز ارزها دانست.

 

پالیگان (Matic) ؛ یک ساید چین برای اتریوم و ارز دیجیتال آینده دار

شبکه پالیگان قصد تبدیل شدن به قطب فناوری‌های لایه دومی را دارد و تا ایجا کار دو محصول کاربردی ارائه داده است. محصول اول زنجیره جانبی (Side chain) پالیگان است که با یک قرارداد هوشمند به بلاکچین اتریوم متصل شده و به عنوان یک شبکه لایه دو اما به صورت مستقل فعالیت می‌کند. کاربران به راحتی می‌توانند دارایی‌های خود را از بلاکچین اتریوم به زنجیره جانبی پالیگان انتقال داده و از مقیاس پذیری بالای این شبکه بهره‌مند شوند. محصول دوم که به تازگی توسعه یافته است یک شبکه لایه دو مبتنی بر رول آپ‌های دانش صفر (ZK-Rollups) که در مدت کوتاه رشد چشمگیری داشته است. پالیگان روند رشد و تیم توسعه فعالی دارد؛ ارز ماتیک ارز بومی این پروژه است و آن را می‌توان به عنوان یک ارز دیجیتال با آینده روشن در نظر گرفت.

سرمایه گذاری در ارز ماتیک

 

لیدو فایننس (LDO) ؛ ارز مورد علاقه نهنگ‌ها اتریوم

دسته پروژه‌های لیکویید استیکینگ یکی از جذاب‌ترین دسته از پروژه‌های بلاکچینی است که به رشد حوزه دیفای نیز کمک زیادی می‌کند. حجم زیادی اتریوم در پلتفرم‌های لیکویید استیکینگ و بخصوص پلتفرم لیدو فایننس استیک شده است؛ استیک کردن عملاً یکی از مهمترین فرایندها در بلاکچین‌های مبتنی بر اثبات سهام است و در نتیجه لیدو نقش اساسی در بلاکچین اتریوم دارد. با توجه به داده‌های سایت Defillama در زمان نگارش این مطلب 8.6 میلیون واحد اتریوم (14 میلیارد دلار) در پلتفرم لیدو استیک شده است؛ در نتیجه نهنگ‌ها و سرمایه گذاران اتریوم دیدگاه ویژه‌ای بر روی پروژه لیدو و ارز بومی آن یعنی LDO دارند. اگر هولدر ارز ETH هستید، پیشنهاد می‌کنم بخشی از صندوق سرمایه گذاری خود را به ارز LDO اختصاص دهید.

 

فانتوم (FTM) ؛ یک بلاکچین آینده دار مبتنی بر DAG

در حالی که بعد از مشکلات پلتفرم Multichain مشکلات زیادی برای شبکه فانتوم ایجاد شد و شاهد ریزش سنگین در پروژه‌های اکوسیستم آن بودیم، اما این پروژه امکانات بسیار زیادی دارد. بهره‌گیری از فناوری DAG به فانتوم اجازه می‌دهد حجم زیادی از تراکنش‌ها را در کمترین زمان ممکن پردازش و نهایی کند. مدت زمان نهایی شدن تراکنش (TTF) در بلاکچین فانتوم بسیار پایین اسن که باعث ایجاد مقیاس پذیری بالا در این شبکه شده است. تیم توسعه قدرتمند، بودجه توسعه بالا و داشتن برنامه‌های مارکتینگ خوب از دلایلی است که می‌تواند ارز بومی شبکه فانتوم یعنی ارز FTM را به یگی از ارزهای دیجیتال آینده دار تبدیل کند.

 

سرمایه گذاری درست در ارزهای دیجیتال آینده دار

بازار رمزارزها به سرعت در حال رشد است؛ با توجه به این موضوع ممکن است برخی از پروژه‌ها نتوانند خود را با سرعت رشد بازار تطبیق دهند و در نتیجه از مسیر پیشرفت جا بمانند. از طرفی ممکن است برخی از رمز ارزها در مدت کوتاهی رشد چشمگیری داشته باشند و یا حتی پروژه‌ای جدید با پتانسیل رشد بالا به بازار اضافه شود و فرصت سرمایه گذاری جذابی را ایجاد کند. در نتیجه برای استفاده از ارزهای آینده دار و کسب سود از این بازار، باید همیشه به روز باشیم. به این صورت که روند توسعه پروژه‌ها را بررسی کنیم و اگر پروژه‌ای در مسیر توسعه خود با مشکل مواجه شد و یا روند رشد آن کند شد، سریعاً سرمایه خود را از آن پروژه خارج کنیم. در مقابل باید تمرکز ویژه‌ای بر روی پروژه‌های جدید و یا پروژه‌هایی که روند توسعه آن‌ها بهبود یافته است نیز داشته باشیم تا در صورت شناسایی پروژه رو به رشد، سریعاً از فرصت موجود استفاده و در آن سرمایه گذاری کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد