جستجو در بیتفا
  • نگاهی به صرافی بینگ ایکس
  • آموزش نحوه خرید و فروش در بینگ ایکس
  • نحوه خرید و فروش در BingX با روش معاملات اسپات با گوشی
  • مرحله۱: معاملات اسپات
  • مرحله۲: انتخاب ارز دیجیتال
  • مرحله۳: انتخاب روش معامله اسپات
  • مرحله۴: انتخاب مقدار ارز دیجیتال
  • مرحله۵: تایید نهایی سفارش
  • آموزش نحوه خرید و فروش در BingX در روش اسپات با دسکتاپ
  • مرحله۱: معاملات اسپات
  • مرحله۲: انتخاب ارز دیجیتال
  • مرحله۳: انتخاب روش معامله اسپات
  • مرحله۴: انتخاب مقدار ارز دیجیتال
  • مرحله۵: تایید نهایی سفارش
  • نحوه خرید و فروش در صرافی بینگ ایکس با روش Convert در گوشی
  • مرحله۱: وارد بخش Convert شوید
  • مرحله۲: ارز دیجیتال مدنظرتان را انتخاب کنید
  • مرحله۳: مقدار ارز دیجیتال مدنظرتان را وارد کنید و نهایی کنید
  • نحوه خرید و فروش در BingX با روش تبدیل در دسکتاپ
  • مرحله۱: وارد بخش Convert شوید
  • مرحله۲: ارز دیجیتال مدنظرتان و مقدار آن را مشخص کنید
  • مرحله۳: نهایی کردن معامله خود
  • کارمزد خرید و فروش در صرافی بینگ ایکس چقدر است؟
  • بررسی مزایای خرید و فروش در صرافی بینگ ایکس 
  • بهترین ساعات برای خرید و فروش در صرافی بینگ ایکس
اشتراک گذاری
نحوه خرید و فروش در صرافی بینگ ایکس + آموزش ویدئویی

نحوه خرید و فروش در صرافی بینگ ایکس + آموزش ویدئویی

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۱۹
۹ دقیقه
۸
۵,۵۸۱
توسط :
تیم بیتفا

امروزه به علت تحریم‌های ایران، یکی از بزرگ‌ترین دغدغه‌های هر تریدر ایرانی، انتخاب صرافی امن و معتبر است. صرافی بینگ ایکس یکی از بهترین صرافی‌های آنلاین خرید و فروش ارز دیجیتال است. بینگ ایکس مناسب ترین صرافی برای کاربران ایرانی است؛ زیرا خرید و فروش ارز در بینگ ایکس نیاز به احراز هویت (KYC) کاربر ندارد. صرافی بینگ ایکس رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد که برای کاربران تازه‌کار بسیار مناسب است. خرید و فروش و معامله ارزهای دیجیتال در این صرافی به سادگی و بسیار سریع انجام می‌شود. در این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید تا به طور کامل با نحوه خرید و فروش در صرافی بینگ ایکس آشنا شوید.

نگاهی به صرافی بینگ ایکس

بینگ ایکس یک صرافی ارز دیجیتال بسیار معتبر و محبوب است که  از سال ۲۰۱۸ در حال فعالیت می‌باشد. این صرافی از قابلیت‌ها و امکانات بسیاری برخوردار است که شامل معاملات اسپات، فیوچرز، توکن‌های غیرقابل تعویض و کپی تریدینگ می‌شود. همچنین باید به این نکته اشاره کنم که اکثر تریدرهای ایرانی از BingX استفاده می‌کنند؛ زیرا نیازی به احراز هویت (KYC) ندارد و همچنین از زبان فارسی پشتیبانی می‌کند.

یکی دیگر از مزایای بینگ ایکس برای کاربران ایرانی، پشتیبانی فارسی این برنامه است که شما می‌توانید به راحتی مشکلات خود را در پشتیبانی فارسی تلگرام این صرافی، مطرح کنید. علاوه بر این، این صرافی امکان معامله در بازارهای مالی دیگر مانند فارکس و سهام را نیز به شما می‌دهد. میانگین کارمزد این صرافی نیز ۰.۰۴ درصد است که بسیار پایین‌تر از باقی پلتفرم‌ها است.

اگر هنوز در صرافی BingX حساب ندارید می‌توانید از آموزش "ثبت نام در صرافی بینگ ایکس" استفاده کنید. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا نحوه خرید و فروش در صرافی بینگ ایکس را آموزش دهیم.

از طریق این لینک می‌توانید برای ایجاد حساب در صرافی بینگ ایکس اقدام کنید. 

آموزش نحوه خرید و فروش در بینگ ایکس

دو روش جهت خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی BingX وجود دارد که قرار است در این مقاله به بررسی دقیق آن‌ها بپردازیم. اگر نحوه واریز و برداشت در صرافی بینگ ایکس را بلد نیستید، مقاله مربوطه را مطالعه فرمایید. روش‌های نحوه خرید و فروش ارز دیجیتال در BingX عبارتند از :

  • معاملات اسپات در صرافی بینگ ایکس: با استفاده از روش معاملات اسپات، کاربران می‌توانند هر ارز دیجیتالی که می‌خواهند را در زمان واقعی با قیمت فعلی بازار خریداری کنند یا برای فروش قرار دهند. در این روش قابلیت تعیین حد ضرر و حد سود وجود دارد که به شما امکان مدیریت سرمایه و مدیریت ریسک را می‌دهد. همچنین با استفاده از معاملات اسپات می‌توانید ارز دیجیتال انتخابی خود را در قیمت دلخواه خود خریداری کنید و ثبت سفارش کنید. در ادامه این مقاله به آموزش خرید و فروش ارز دیجیتال در معاملات اسپات در BingX خواهیم پرداخت.
  • روش تبدیل ارز دیجیتال در صرافی بینگ ایکس: با استفاده از روش Convert در این صرافی، کاربران می‌توانند به راحتی و بسیار ساده ارز دیجیتال مدنظر خود را خرید و فروش کنند. به عبارتی می‌توانید ارز دجیتالی را به ارز دیجیتال دیگری تبدیل کنید. در ادامه این مقاله به طور کامل به آموزش تبدیل ارز در صرافی بینگ ایکس خواهیم پرداخت.

نحوه خرید و فروش در BingX با روش معاملات اسپات با گوشی

در روش معاملات اسپات شما هر ارز دیجیتالی را که بخواهید می‌توانید خرید و فروش کنید. این نوع معاملات قابلیت‌ها و امکانات بسیاری دارد که در ادامه به بررسی آن‌ها خواهیم پرداخت. در ابتدا این روش معاملات اسپات را با گوشی آموزش خواهیم داد و در ادامه مراحل را با دسکتاپ نیز بررسی خواهیم کرد.

مرحله۱: معاملات اسپات

در ابتدا برای خرید و فروش ارز دیجیتال در صرافی بینگ ایکس با روش اسپات، باید وارد بخش معاملات اسپات شویم. همان طور که در تصویر زیر مشخص است، بر روی گزینه Trade کلیک می‌کنید، سپس بین دو روش معاملات اسپات و معاملات فیوچرز، معاملات Spot را انتخاب کنید. سپس وارد بخش معاملات اسپات خواهید شد.

خرید و فروش صرافی بینگ ایکس اسپات

مرحله۲: انتخاب ارز دیجیتال

در این قسمت بر روی جفت ارز نشان داده شده مانند تصویر زیر کلیک کنید تا تمام جفت ارزها مشخص شوند (به طور پیش فرض بر روی جفت ارز BTC/USDT قرار دارد). حال ارز دیجیتالی را که قصد خرید و فروش آن را دارید، انتخاب کنید. جهت پیدا کردن ارز دیجیتال مدنظرتان می‌توانید اسم آن را در قسمت بالای صفحه سرچ کنید.

انتخاب ارز دیجیتال در بینگ ایکس

مرحله۳: انتخاب روش معامله اسپات

در این قسمت باید روش سفارش‌گذاری خود را انتخاب کنید.

  • سفارش Market: این راحت ترین راه خرید و فروش یک ارز دیجیتال است. در این روش ارز مورد نظر شما به قیمت حال حاضر بازار خرید یا فروش می‌شود. اگر قصد دارید ارز موردنظرتان به سرعت و در لحظه خریداری کنید با به فروش برسانید، این روش مناسب شما است. تنها کافیست مقدار ارزی که قصد خرید/فروش آن را دارید، وارد کنید.
  • سفارش Limit: در این حالت سفارش خرید/فروش شما به قیمت مدنظرتان ثبت خواهد شد. گاهی براساس تحلیل‌تان قیمت ورودتان متفاوت با قیمت فعلی است، در این حالت باید از روش Limit استفاده کنید. در این حالت قیمت مدنظر و مقدار ارز را مشخص می‌کنید و به محض رسیدن به قیمت مدنظرتان معامله انجام می‌شود.
  • سفارش Trigger: یکی دیگر از روش‌های سفارش‌گذاری است که در آن می‌توان حد سود و حد ضرر معامله خود را تعیین کرد. Tp به معنای حد سود و Sl به معنای حد ضرر است.

انتخاب روش معامله اسپات در صرافی بینگ ایکس

مرحله۴: انتخاب مقدار ارز دیجیتال

در این مرحله باید مقدار ارزی را که قصد خرید/فروش آن را دارید وارد کنید. باید مقدار ارز را در قسمت total وارد کنید یا از درصدهای مشخص شده استفاده نمایید. برای مثال در صورت انتخاب ۵۰٪، نصف سرمایه خود را برای خرید/فروش قرار می‌دهید.

انتخاب مقدار ارز دیجیتال در بینگ ایکس

مرحله۵: تایید نهایی سفارش

در آخر پس از کلیک بر روی گزینه Buy/Sell از شما تایید نهایی را می‌خواهد. با انتخاب گزینه Confirm سفارش خرید/فروش شما ثبت نهایی می‌شود. سپس در پایین صفحه در بخش Open Orders می‌توانید سفارشات باز خود را مشاهده کنید و در صورت پشیمانی، آن‌ها را کنسل کنید.

تایید نهایی سفارش خرید و فروش در BingX

آموزش نحوه خرید و فروش در BingX در روش اسپات با دسکتاپ

صرافی بینگ ایکس نسخه ویندوز نیز موجود است و کاربران می‌توانند از آن استفاده کنند. شما به راحتی می‌توانید از طریق مرورگر خود وارد صرافی BingX شوید و از تمام امکانات و قابلیت‌های آن در لپ تاپ یا کامپیوتر خود استفاده کنید.

مرحله۱: معاملات اسپات

در ابتدا وارد سایت صرافی بینگ ایکس شوید. در قسمت نوار بالای صفحه گزینه Spot را انتخاب می‌کنیم. در تصویر زیر مشخص کردیم.

معاملات اسپات در نسخه وب صرافی بینگ ایکس

مرحله۲: انتخاب ارز دیجیتال

در این مرحله باید ارز دیجیتال مدنظرتان را که قصد خرید/فروش آن را دارید، انتخاب کنید. بر روی جفت ارز مشخص شده کلیک کنید و ارز مورد نظرتان را در قسمت بالایی سرچ کنید. در تصویر زیر مشخص کردیم.

انتخاب ارز دیجیتال در معاملات اسپات در نسخه وب بینگ ایکس

مرحله۳: انتخاب روش معامله اسپات

در این مرحله باید یکی از روش‌های سفارش گذاری را انتخاب کنید. در دسکتاپ نیز مانند گوشی، سه روش وجود دارد که در تصویر زیر برایتان مشخص کردیم. با توجه به تحلیل خود یکی از آن‌ها را مشخص کنید.

انتخاب روش معاملات اسپات در نسخه وب بینگ ایکس

مرحله۴: انتخاب مقدار ارز دیجیتال

حال باید مقدار ارز دیجیتالی که قصد خرید/فروش آن را دارید را وارد نمایید. این کار را می‌توانید به انتخاب درصد یا وارد کردن مقدار ارز به دلار یا وارد کردن تعداد واحد توکنی که می‌خواهید، مشخص کنید. سپس گزینه Buy/Sell را انتخاب کنید.

انتخاب مقدار ارز دیجیتال در معاملات اسپات در نسخه وب بینگ ایکس

مرحله۵: تایید نهایی سفارش

پس از انتخاب گزینه Buy\Sell سپس از شما تایید نهایی را می‌خواهد. در این صورت گزینه Confirm را کلیک کنید. در تصویر زیر به طور کامل مشخش کردیم.

تایید نهایی معاملات اسپات در نسخه وب بینگ ایکس

حال پس از باز شدن سفارش خرید/فروش شما، هم بر روی نمودار می‌توانید سفارش خود را مشاهده کنید، هم در قسمت پایینی صفحه در بخش Open Orders می‌توانید سفارشات باز خود را مشاهده کنید یا کنسل کنید.

سفارشات باز در معاملات اسپات در نسخه وب بینگ ایکس

نحوه خرید و فروش در صرافی بینگ ایکس با روش Convert در گوشی

نحوه تبدیل ارز در صرافی بینگ ایکس در گوشی بسیار راحت است. به طور ثابت کارمزد انجام این نوع معاملات در بخش convert صرافی BingX، ۰.۲٪ است.

مرحله۱: وارد بخش Convert شوید

شما ابتدا وارد نرم‌افزار بینگ ایکس می‌شوید. در قسمت پایین صفحه بر روی گزینه Assets کلیک می‌کنید. در این حالت وارد بخش دارایی‌های خود در صرافی بینگ ایکس خواهید شد. در این صفحه گزینه‌ی Convert را که به معنای تبدیل است، انتخاب کنید تا وارد بخش تبدیل ارز در این صرافی شویم. سپس با صفحه زیر مواجه خواهید شد.

بخش Convert در صرافی بینگ ایکس

مرحله۲: ارز دیجیتال مدنظرتان را انتخاب کنید

در این مرحله باید ارزهای دیجیتالی را که قصد معامله آن‌ها یا به عبارتی تبدیل آن‌ها را دارید انتخاب کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که فقط و فقط ارزهای دیجیتالی را که در این حالت پشتیبانی می‌شوند را می‌توانید انتخاب کنید. ارزهایی که قابلیت تبدیل به یکدیگر را دارند، عبارتند از: بیت کوین، ارز اتریوم، XRP، کاردانو، BCH، BNB، EOS، ETC، FIL، LINK، LTC، TRX، TUSD و USDC. تنها امکان تبدیل این ارزها در صرافی بینگ ایکس در این بخش Convert ممکن است.

نحوه خرید و فروش در BingX با روش تبدیل ارز

مرحله۳: مقدار ارز دیجیتال مدنظرتان را وارد کنید و نهایی کنید

حال در این مرحله باید مقدار ارز دیجیتالی را که قصد تبدیل آن را دارید را وارد کنید. اگر می‌خواهید تمام ارز خود را تبدیل کنید با کلیک برروی گزینه All تمام موجودی شما وارد می‌شود.سپس بر روی گزینه Convert کلیک کنید. بعد از آن، از شما تایید نهایی را می‌پرسد، همچنین اطلاعات تراکنش شما را یک بار دیگر نمایش می‌دهد. در این حالت دکمه Confirm را انتخاب کنید.

کارمزد تمام تراکنش‌های Convert، ۰.۲٪ است. در تصویر زیر تمام جزییات را مشخص کردیم.

تعیین مقدار ارز دیجیتال در تبدیل ارز صرافی بینگ ایکس

نحوه خرید و فروش در BingX با روش تبدیل در دسکتاپ

با هر سیستمی می‌توانید به صرافی بینگ ایکس خود دسترسی داشته باشید. روش تبدیل در مرورگر نیز مانند مراحل گوشی است که در ادامه با جزییات بیشتری بررسی خواهیم کرد.

مرحله۱: وارد بخش Convert شوید

ابتدا وارد سایت اصلی صرافی بینگ ایکس شوید و از نوار بالایی بر روی گزینه Spot نگه‌دارید. سپس گزینه Convert را انتخاب کنید تا به بخش تبدیل ارز در صرافی بینگ ایکس برویم. در تصویر زیر مشخص کردیم.

بخش Convert در نسخه وب صرافی بینگ ایکس

مرحله۲: ارز دیجیتال مدنظرتان و مقدار آن را مشخص کنید

در این مرحله باید ارز دیجیتال مدنظرتان را از بین ارزهای مشخص شده، انتخاب کنید. همان‌طور که گفتیم فقط از تعداد ارزهای دیجیتال محدودی پشتیبانی می‌کند. سپس هر مقدار ارز دیجیتالی را که قصد تبدیل آن را دارید را وارد نمایید. همچنین می‌توانید درصد دارایی خود را از بین گزینه‌ها انتخاب کنید.

انتخاب ارز دیجیتال در تبدیل ارز BingX

مرحله۳: نهایی کردن معامله خود

در این مرحله تنها کافیست گزینه Convert را به معنای تبدیل، انتخاب کنید. سپس به شما جزییات معامله‌تان و کارمزد در نظر گرفته شده را نشان می‌دهد. در تصویر زیر این مراحل را نشان دادیم. سپس با انتخاب گزینه Confirm معامله شما انجام خواهد شد.

نحوه خرید و فروش در BingX با روش Convert

کارمزد خرید و فروش در صرافی بینگ ایکس چقدر است؟

تنها عاملی که در تعیین کارمزد معاملات اسپات در صرافی BingX تاثیرگذار است، جفت ارز دیجیتال انتخابی شما است. اما اکثر کارمزدهای جفت ارزهای دیجتال معروف و محبوب یکسان است و به طور متوسط به مقدار ۰.۱٪ محاسبه می‌شود (هم برای تیکر (Taker) هم برای میکر (Maker) یکسان است). کارمزد تبدیل ارز (convert) نیز به صورت ثابت برای تمام ارزهای دیجیتال، ۰.۲٪ است. برای اطلاع بیشتر از انواع کارمزدها و میزان آن در صرافی بینگ ایکس پیشنهاد می‌کنم مقاله کارمزد صرافی BingX را مطالعه کنید.

بررسی مزایای خرید و فروش در صرافی بینگ ایکس 

صرافی بینگ ایکس دارای مزایای بسیاری است که آن را تبدیل به بهترین صرافی ارزهای دیجیتال می‌کند. بهترین ویژگی BingX این است که نیاز به هیچ‌گونه احراز هویتی برای انجام معاملات نیست. این صرافی متمرکز دارای رابط کاربری بسیار ساده‌ای است. همچنین می‌توانید جهت راحتی استفاده از برنامه BingX، زبان آن را به فارسی تغییر دهید. 

صرافی بینگ ایکس پشتیبانی بسیار قوی دارد که هر زمان در هنگام خرید و فروش ارزهای دیجیتال به مشکلی برخورد کنید، پاسخگو شما هستند.

این صرافی دارای نقدینگی و حجم معاملات بالایی است، از همین رو معاملات خرید و فروش ارزهای دیجیتال در BingX سریع و بدون تاخیر انجام می‌شوند. یکی دیگر از مزایای این صرافی برای خرید و فروش کریپتو، تنوع و تعدد در جفت ارزهای دیجیتال است. برخی از صرافی‌های متمرکز فقط تعداد محدودی از ارزهای دیجیتال را دارند اما در صرافی بینگ ایکس اکثر ارزهای دیجیتال لیست شدند. 

همچنین می‌توانید از معاملات اسپات یا فیوچرز تریدرهای حرفه‌ای کپی کنید. برای یادگیری کپی ترید صرافی بینگ ایکس به مقاله مربوطه مراجعه فرمایید. 

 

بهترین ساعات برای خرید و فروش در صرافی بینگ ایکس

همان‌طور که می‌دانید بازار ارزهای دیجیتال یک بازار 24 ساعته است که در هر لحظه‌ای از شبانه‌روز می‌توانید در آن اقدام به خرید و فروش کنید. اما برخی از ساعات از اهمیت بالایی در تعیین روند معاملات دارند. برای باز کردن معاملات در بازار ارزهای دیجیتال برخی از زمان‌ها در طول روز می‌توانند مهم‌تر باشند. هنگام معامله و خرید و فروش در بینگ ایکس به ساعات زیر توجه داشته باشید:

  • ساعت 4 صبح تا 12:30 ظهر: در این ساعات معامله‌گران شرقی مانند چین و ژاپن در بازارهای مالی فعالیت بالایی دارند و نوسانات قابل توجهی در بازار شکل می‌گیرد.
  • ساعت 17:30 تا 12:30 شب: در این ساعات معامله‌گران غرب مانند آمریکا و کانادا فعالیت بیشتری در بازار دارند و جریان‌های مهمی در بازار ایجاد می‌شود.
  • ساعت 12:30 تا 4 صبح: در این ساعات معمولاً بیشترین حجم نقد کردن در بازارهای مالی اتفاق می‌افتد. این اتفاق بر روز بعدی معاملات تاثیرگذار است و می‌تواند زمان مناسبی برای خارج کردن پول از صرافی‌ها باشد.

توجه به این ساعت‌ها برای خرید و فروش در صرافی بینگ ایکس می‌تواند کیفیت معاملات شما را بهبود بخشد و تجربه بهتری را در بازار برایتان به ارمغان بیاورد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد