جستجو در بیتفا
  • موج فروش بیت کوین پس از تأیید ETFها
  • تاثیر فروش ماینرها بر بازار کریپتو
  • آیا روند صعودی بیت کوین ادامه پیدا خواهد کرد؟
وقوع فروش گسترده در بازار بیت کوین؛ این روند تا کجا ادامه دارد؟

وقوع فروش گسترده در بازار بیت کوین؛ این روند تا کجا ادامه دارد؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۲۸
۵
۳۲۴
توسط :
مبین رزمخواه

پس از اینکه صندوق‌های قابل معامله بیت کوین (ETF) توسط سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تأیید شد، فروشندگان در بازار بیت کوین افزایش یافتند. قیمت این ارز دیجیتال پس از تأیید ETFها حدود ۱۴ درصد از ارزش خود را از دست داد. امروز نیز ماینرهای بیت کوین حدود ۴۵۰ میلیون دلار بیت کوین دیگر را به فروش رساندند. موج فروش بیت کوین پس از تأیید ETFها تا کجا ادامه دارد؟ این اتفاق چه تأثیری بر قیمت بیت کوین و بازار ارزهای دیجیتال می‌گذارد؟ ما هر روز در صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز مهم‌ترین اتفاقات پیرامون ارز دیجیتال اول بازار را بررسی می‌کنیم. در این مقاله به موج فروش بیت کوین پس از تأیید ETFها می‌پردازیم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

موج فروش بیت کوین پس از تأیید ETFها

امروز ماینرهای بیت کوین بیش از ۱۰ هزار عدد از این ارز دیجیتال را به فروش رساندند! این اتفاق باعث شد تا رکورد فروش بیت کوین در یک روز پس از یک سال جابه‌جا شود! بر اساس اطلاعاتی که توسط پلتفرم CryptoQuant منتشر شد، ذخایر ماینرهای بیت کوین در ۱۷ ژانویه خروج ۱۰۲۳۳ بیت کوین را به ثبت رساندند. با توجه به قیمت کنونی بیت کوین این فروش‌ها ارزشی معادل ۴۵۰ میلیون دلار داشته است.

فعالیت ماینرها به این نحو است که در چرخه‌هایی که بیت کوین حرکت چندان محسوسی ندارد اقدام به ذخیره و جمع کردن بیت کوین می‌کنند. سپس زمانی که افرایش قابل توجهی در قیمت آن ایجاد شد نسبت به فروش دارایی‌هایشان اقدام می‌کنند.

تا اینجای کار بیت کوین واکنش نسبتاً تندی به این فروش‌ها نشان نداده و نوسان چندان بزرگی را در نمودار آن نمی‌بینیم‌. تصویر نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم ۴ ساعته را در تصویر مشاهده می‌کنید.

قیمت بیت کوین

اما موج فروش بیت کوین پس از تأیید ETFها چه تأثیری بر آینده رمز ارزها دارد؟ آیا فروش ماینرها نشانه‌ای برای پایان چرخه صعودی بیت کوین است؟ در ادامه در این مورد صحبت خواهیم کرد.

 

تاثیر فروش ماینرها بر بازار کریپتو

موج فروش بیت کوین پس از تأیید ETFها

بر اساس گزارشات موجود، میزان ذخایر بیت کوین ماینرها، به پایین‌ترین سطح خود از جولای ۲۰۲۱ رسیده است. در حال حاضر ماینرها تنها ۱.۸۳ میلیون بیت کوین در اختیار دارند که البته ارزش قابل توجه ۷۸ میلیارد دلاری دارد.

در ۱۲ ماه گذشته ماینرهای بیت کوین ۲۲۸۰۰ عدد از بیت کوین‌هایشان را به فروش رساندند. با اینکه این حجم از بیت کوین ارزش زیادی دارد، اما تغییر قابل توجهی در ذخایر کلی ماینرها ایجاد نکرده و میزان ذخایر آن‌ها از سال ۲۰۲۱ تا کنون تقریباً ثابت است.

 

پس می‌توان این‌گونه گفت که فروش ماینرها نمی‌تواند تهدید جدی برای آینده بیت کوین و بازار رمز ارزها باشد. نقد کردن سود استخراج کنندگان اتفاقی طبیعی در بازار شمرده می‌شود که برای پوشش هزینه‌های ماینرها امری ضروری است.

با این اوصاف و با وجود موج فروش بیت کوین پس از تأیید ETFها آیا این ارز دیجیتال دوباره روند صعودی خود را ادامه خواهد داد؟ در قسمت بعد با بررسی این مورد همراه ما باشید.

 

آیا روند صعودی بیت کوین ادامه پیدا خواهد کرد؟

با بررسی فعالیت ماینرهای بزرگی مانند Riot، TeraWulf و CleanSpark متوجه می‌شویم که هزینه این شرکت‌ها در حال افزایش است. همچنین هش ریت بیت کوین که میزان سختی استخراج این ارز دیجیتال را نشان می‌دهد به پایین‌ترین سطح خود از اکتبر یعنی به ۴۰۰ اگزاهش بر ثانیه رسیده است. در تصویر پایین نمودار هش ریت بیت کوین را مشاهده می‌کنید:

هش ریت بیت کوین

علاوه بر این اخیراً چندین تأسیسات استخراج بزرگ در تگزاس برخی از عملیات‌های خود را به منظور تامین انرژی مورد نیاز مردم کاهش داده‌اند. با توجه به این اتفاقات می‌توان گفت که احتمال صعودی شدن بیت کوین در کوتاه مدت کمی بعید به نظر می‌رسد‌. انتظار می‌رود که بیت کوین همچنان در محدوده رنج خود باقی بماند و سپس با توجه به اتفاقات موجود، کف یا سقف رنج خود را به یک طرف بشکند.

کارشناسان بازار پیش از تأیید شدن ETFها انتظار داشتند که با راه‌اندازی این صندوق‌ها رونق چشمگیری را در بازار بیت کوین مشاهده کنیم. اما این انتظارات هنوز برآورده نشده است. رئیس شرکت مدیریت سرمایه Fidelity، یکی از شرکت‌های ارائه دهنده ETFهای بیت کوین عنوان کرد که موج فروش بیت کوین پس از تأیید ETFها مقطعی است.

در چنین شرایطی تریدرها معمولاً سراغ بازار آلت کوین‌ها می‌روند و سعی می‌کنند فرصت‌های معاملاتی را در آنجا شکار کنند. پس توصیه ما نیز این است که در روزهای آتی با نیم‌نگاهی به بیت کوین توجه خود را به بازار آلت کوین‌ها معطوف کنید تا بتوانید از موقعیت‌های موجود بهترین استفاده را کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد