جستجو در بیتفا
  • بررسی شاخص‌های مهم تحلیل بیت کوین
  • نگاهی به شاخص میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای بیت کوین
  • تحلیل بیت کوین در بازه میان مدت
شرایط بیت کوین همچنان صعودی است؛ نگاهی به شاخص‌های مهم تحلیل بیت کوین

شرایط بیت کوین همچنان صعودی است؛ نگاهی به شاخص‌های مهم تحلیل بیت کوین

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۱۸
۴ دقیقه
۰
۱۰۰
توسط :
مبین رزمخواه

بیت کوین در ماه اخیر با فراز و فرودهای زیادی مواجه شد و محدوده‌های قیمتی مختلفی را تجربه کرد‌. در چند روز گذشته این ارز دیجیتال حمایت مهم ۶۰ هزار دلاری خود را از دست داد و تا محدوده ۵۶۸۰۰ دلار نیز ریزش داشت. پس از آن اما توانست ارزش خود را بازیابی کند و دوباره در مسیر صعودی قرار گرفت‌. هرچند در تایم فریم‌های هفتگی و ماهانه شرایط بیت کوین همیشه مثبت و صعودی بوده است. در این سری مقالات اخبار بیت کوین نگاهی به شاخص‌های مهم تحلیل بیت کوین خواهیم داشت و آینده آن را در بازه کوتاه مدت بررسی می‌کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

بررسی شاخص‌های مهم تحلیل بیت کوین

به نقل از رسانه کریپتویی کوین تلگراف (Cointelegraph) بیت کوین در تایم فریم هفتگی اکنون قدرت زیادی از خود نشان می‌دهد و تا کنون چنین رفتاری را در میانگین متحرک ۲۰۰ روزه آن مشاهده نشده است. به عقیده آنتونی پمپیلانو (Anthony Pompliano) یکی از تحلیل‌گران بازار کریپتو، میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بیت کوین در اوج خود قرار دارد و این مسئله نشان دهنده قدرت روند بلند مدت بیت کوین است. 

میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بیت کوین اکنون در اوج خود و در بازه ۵۰۱۷۸ دلار قرار دارد. این سطح یک محدوده بسیار مهم برای بیت کوین است که می‌تواند نقش مهمی در ادامه مسیر این ارز دیجیتال بازی کند. 

این اندیکاتور در ۶ می اوج جدیدی برای خود ثبت کرد. این اتفاق در حالی رخ می‌دهد که بیت کوین توانست از اصلاح پس از هاوینگ که قیمت آن را تا ۵۶۸۰۰ دلار پایین آورد ریکاوری خوبی را تجربه کند. رویداد هاوینگ پاداش استخراج بلاک‌های بیت کوین را به ۳.۱۲۵ بیت کوین کاهش داد که باعث ایجاد چالش‌هایی برای ماینرها شد. 

میانگین متحرک ساده (SMA) بیت کوین در بازه ۲۰۰ روزه قیمت بسته شدن کندل‌های این ارز دیجیتال را دنبال و ثبت می‌کند. سپس اعداد به دست آمده بر ۲۰۰ تقسیم می‌شوند تا نوسانات کوتاه مدت بیت کوین به نوعی حذف شود و رفتار بلند مدت آن آشکار شود. اطلاعات به دست آمده از این روش ارزش بالایی در تحلیل میان مدت و بلند مدت بیت کوین دارد.

در شرایطی که بیت کوین در بالای محدوده به دست آمده از طریق این اندیکاتور معامله می‌شود، (که اکنون اینگونه نیست) شرایط بلند مدت آن صعودی است. از آن طرف اگر قیمت کنونی پایین‌تر از این محدوده باشد روند بلند مدت بیت کوین وضعیت چندان مطلوبی نخواهد داشت.

در تصویر زیر نمودار مرتبط با میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بیت کوین را مشاهده می‌کنید:

میانگین متحرک ۲۰۰ روزه بیت کوین

با اینکه اکنون قیمت بیت کوین در پایین محدوده میانگین متحرک ۲۰۰ روزه خود معامله می‌شود، اما برای اولین بار در تاریخ خود توانسته در این اندیکاتور از محدوده ۵۰ هزار دلار عبور کند. این اتفاق نشان دهنده یک رخ داد ویژه برای بیت کوین است که می‌تواند وضعیت آینده را دگرگون کند.

شرایط میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای بیت کوین نیز جالب توجه است که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

 

نگاهی به شاخص میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای بیت کوین

میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای بیت کوین که یک اندیکاتور به مراتب بسیار بلندمدت‌تر به شمار می‌رود نیز توانسته برای اولین بار بالای ۳۴ هزار دلار قرار بگیرد که باز هم شرایط صعودی بیت کوین را تقویت می‌کند. 

میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای بیت کوین در اواسط اکتبر سقف جدیدی را برای خود به ثبت رساند و از آن زمان تا کنون همچنان بالای آن محدوده قرار دارد. همچنین قیمت محقق شده (Realized Price) یا RP بیت کوین در بازارهای اسپات نیز در اوج خود و در محدوده ۲۹۰۰۰ دلار قرار دارد. 

قیمت محقق شده یا ‌RP بیت کوین بر اساس قیمت بیت کوین‌های موجود در بازار در آخرین زمانی که تراکنشی روی آن‌ها انجام شده است، تقسیم بر تعداد بیت کوین‌های در گردش محسابه می‌شود. در تصویر زیر میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای بیت کوین را مشاهده می‌کنید:

میانگین متحرک ۲۰۰ هفته‌ای بیت کوین

با این حال، میانگین متحرک ۵۰ روزه بیت کوین با اوج خود که در مارس به ثبت رسید فاصله گرفته است. این اتفاق با توجه به اینکه این ارز دیجیتال با سقف ۷۳ هزار دلاری خود فاصله نسبتاً زیادی دارد کاملاً طبیعی است. 

آینده بیت کوین با توجه به اطلاعات موجود همچنان می‌تواند صعودی باشد. در بخش پایانی این مقاله نگاهی به تحلیل بیت کوین در بازه میان مدت و بلند مدت خواهیم داشت.

 

تحلیل بیت کوین در بازه میان مدت

بیت کوین در بازه میان مدت و بلند مدت همچنان شرایط صعودی خود را در نمودار حفظ کرده است. عملکرد صندوق‌های ETF بیت کوین در جذب سرمایه توانسته است اثر قابل توجهی روی قیمت آن داشته باشد. در هفته‌های اخیر صندوق‌های ETF بیت کوین با خروج گسترده سرمایه مواجه شدند و این مسئله روی احساسات معامله‌گران و سرمایه‌گذاران بیت کوین اثرات منفی زیادی داشت. 

اکنون اما با بهبود قیمت بیت کوین جریان نقدینگی صندوق‌های ETF بیت کوین نیز مثبت شده است و شاهد ورود سرمایه جدید به این حوزه هستیم.

صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل (GrayScale) برای اولین بار پس از چند ماه ورودی مثبت را تجربه کرد واین اتفاق به عنوان یک محرک صعودی برای اولین ارز دیجیتال بازار قلم‌داد شد. از زمان تبدیل صندوق‌های تراست گری اسکیل به ETF، این صندوق بیش از ۱۷ میلیون دلار خروجی را ثبت کرده بود. اکنون اما ۶۳ میلیون سرمایه جدید وارد آن شد که بازدهی آن را در بلند مدت مثبت کرده است. 

با توجه به موارد مطرح شده، بیت کوین در تایم فریم‌های بلند مدت ساختار صعودی خود را حفظ کرده و می‌توانیم به آینده بیت کوین و بازار ارز دیجیتال امیدوار باشیم. در این شرایط سرمایه‌گذاران با دیدگاه بلندمدت و میان مدت وارد بازار می‌شوند و با صبوری می‌توانند نتایج خوبی به دست بیاورند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد