جستجو در بیتفا
  • خروج گسترده پول از صندوق‌های ETF بیت کوین بلک راک
  • نگاهی به شرایط دیگر صندوق‌های ETF بیت کوین
  • تاثیر این اتفاقات بر بازار چه خواهد بود؟
ثبت اولین روز خروج سرمایه برای ETFهای بیت کوین شرکت BlackRock

ثبت اولین روز خروج سرمایه برای ETFهای بیت کوین شرکت BlackRock

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۱۳
۳ دقیقه
۰
۱۳۴
توسط :
مبین رزمخواه

بیت کوین در فاز اصلاح قرار گرفته و در حال حاضر زیر حمایت اصلی ۶۰ هزار دلاری خود معامله می‌شود. از جمله اصلی‌ترین دلایل این اتفاق ثبت خروج گسترده پول از صندوق‌های ETF بیت کوین است. شرکت بلک راک (BlackRock)، امروز اولین روز خروج گسترده از صندوق‌های ETF خود را تجربه کرد‌. در کنار بلک راک سایر صندوق‌های ETF بیت کوین نیز عملکرد چندان خوبی نداشتند و در مجموع این صندوق‌ها بیش از 500 میلیون دلار خروج سرمایه را تجربه کردند. این اتفاق می‌تواند روند ریکاوری بازار را تحت تاثیر قرار دهد و شاهد عمیق‌تر شدن و طولانی‌تر شدن اصلاح بیت کوین باشیم. البته برخی معتقدند که جریان نقدینگی صندوق‌های ETF بیت کوین همچنان طبیعی است و می‌تواند آینده بهتری داشته باشند. در این مقاله به خروج پول از صندوق‌های ETF بیت کوین بلک راک اشاره می‌کنیم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید‌.

 

خروج گسترده پول از صندوق‌های ETF بیت کوین بلک راک

بیت کوین اکنون دچار نوعی بحران شده و در روز گذشته محدوده حمایت ۶۰ هزار دلاری خود را از دست داد. فاز اصلاح قیمت بیت کوین همچنان ادامه دارد و در کنار آن سایر ارزهای دیجیتال نیز با اصلاح مواجه شدند. از جمله مهم‌ترین دلیل ریزش بیت کوین عملکرد ضعیف صندوق‌های ETF بیت کوین در جذب سرمایه بوده است. 

صندوق‌های قابل معامله در بورس آمریکا، در ۲۴ ساعت اخیر رکورد جدیدی در زمینه خروج پول را به ثبت رساندند. کمپانی بلک راک برای اولین بار از زمان انتشار صندوق‌های ETF، با خروج نقدینگی مواجه شد. 

خروج پول از صندوق‌های ETF بیت کوین بلک راک

بر اساس گزارشات منتشر شده، در روز گذشته صندوق‌های ETF بیت کوین BalckRock، حدود ۳۶.۹ میلیون دلار خروج سرمایه داشتند. اما وضعیت دیگر صندوق‌های ETF بیت کوین در آمریکا نیز چندان قابل تعریف نیست. در بخش بعدی اطلاعات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد. 

 

نگاهی به شرایط دیگر صندوق‌های ETF بیت کوین

دیگر صندوق‌های قابل معامله بیت کوین و شرکت‌های مدیریت سرمایه نیز شرایط چندان خوبی ندارند. اطلاعات موجود نشان دهنده این این است که ۹ صندوق دیگر ETF بیت کوین، در مجموع ۵۲۶.۸ میلیون دلار خروج دارایی را تجربه کردند، که طبق داده های اولیه، ETF بیت کوین Hashdex تنها شرکتی است که جریان صفر و غیر منفی دارد.

بزرگترین خروج سرمایه در روز گذشته، متعلق به صندوق بیت کوین Fidelity Wise Origin بود که ۱۹۱.۱ میلیون دلار خروجی خالص را ثبت کرد.

شرکت مدیریت دارایی Grayscale Bitcoin Trust با خروج ۱۶۷.۴ میلیون دلار سرمایه، در جایگاه دوم این جدول قرار گرفت. در تصویر زیر اطلاعات مرتبط با صندوق‌های ETF آمریکا را مشاهده می‌کنید. 

خروج پول از صندوق‌های ETF بیت کوین بلک راک

تاثیر این اتفاقات بر بازار چه خواهد بود؟

خروج پول از بازار بیت کوین اتفاق خوشایندی نیست. با توجه به شرایط فعلی، این اتفاقات در کنار سایر اخبار بیت کوین می‌تواند منجر به طولانی‌تر شدن اصلاح بازار و در نتیجه سخت‌تر شدن ریکاوری بازار شود. در چنین شرایطی باید نگاه ویژه‌ای به اتفاقات و اخبار بیت کوین داشته باشید و آمار منتشر شده آن را به خوبی بررسی کنید. همچنین توجه به سطوح حمایت و مقاومت در تحلیل بیت کوین از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. 

البته با اینکه بیت کوین در تایم فریم‌های کوتاه ساختار نزولی دارد، در تایم فریم‌های بزرگ‌تر هفتگی و ماهانه همچنان ساختار صعودی خود را حفظ کرده است. جیمز سیفارت (James Seyffart) کارشناس اقتصادی بلومبرگ در اظهارات خود عنوان کرد که شرایط ETFهای بیت کوین در آمریکا همچنان در شرایط عادی قرار دارد و جریان نقدینگی صندوق‌های ETF بیت کوین تا کنون نرمال بوده است. ورود و خروج پول به این صندوق‌ها اتفاقی عادی است که اکنون روند طبیعی خود را طی می‌کند.

اکنون هر اصلاحی می‌تواند فرصتی برای خرید و اضافه کردن به دارایی‌های ارز دیجیتال تبدیل شود. البته حتماً مدیریت سرمایه را مدنظر قرار دهید و خریدهای خود را در چند پله انجام دهید تا بهترین استفاده را از فرصت‌های بازار ببرید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد