جستجو در بیتفا
  • اجرای اسکریپت برای حذف اردینال‌های بیت کوین
  • پیامدهای آینده این اسکریپت چه خواهد بود؟
  • آینده اردینال‌های بیت کوین چه خواهد شد؟
ایجاد اسکریپت در تپ روت برای مقابله با اردینال‌های بیت کوین!

ایجاد اسکریپت در تپ روت برای مقابله با اردینال‌های بیت کوین!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
۴ دقیقه
۰
۲۰۱
توسط :
مبین رزمخواه

اردینال‌های بیت کوین چند ماهی است که با انتقادات زیادی از طرف توسعه دهندگان بیت کوین مواجه شده‌اند. این اردینال‌ها برای اولین بار ایجاد NFT در شبکه بیت کوین را ممکن ساخت. اکنون یکی از توسعه دهندگان تپ روت بیت کوین اعلام کرد اسکریپتی را طراحی کرده است که به وسیله آن اعتبارسنج‌ها می‌توانند بلوک‌هایی که در آن‌ها اردینال وجود دارند را تأیید نکنند! این اتفاق می‌تواند جنگی علنی علیه اردینال‌های بیت کوین راه‌اندازی کند. ما هر روز در صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز مهم‌ترین اتفاقاتی که پیرامون اولین ارز دیجیتال بازار رخ می‌دهد را پوشش می‌دهیم. در این مقاله خبری به ایجاد اسکریپت برای حذف اردینال‌های بیت کوین در تپ روت می‎پردازیم و جزئیات آن را مرور خواهیم کرد؛ با بیتفا همراه باشید.

 

اجرای اسکریپت برای حذف اردینال‌های بیت کوین

چندی پیش یکی از توسعه دهندگان شبکه بیت کوین با نام لوک دشجر (Luke Dashjr) در صفحه توییتر خود اعلام کرد که اردینال‌های بیت کوین (BTC Ordinals) از یک باگ در بلاکچین این ارز دیجیتال برای ایجاد کتیبه‌ها (Inscriptions) استفاده می‌کنند. او در آن زمان هشدار داد که این اتفاق می‌تواند در آینده باعث ایجاد سوء استفاده‌هایی از شبکه بیت کوین شود.

نظرات دشجر موافقات و مخالفانی داشت و تا کنون به نظر می‌رسد نتیجه‌ای قطعی و همه پسند برای ادامه داشتن اردینال‌های بیت کوین و یا حذف کامل آن‌ها از زنجیره حاصل نشده است.

در روز گذشته یکی از توسعه دهندگان تپ روت بیت کوین با نام کاربری Rijndael در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) اعلام کرد اسکریپتی را طراحی کرده است که با اجرای آن توسط اعتبارسنج‌های شبکه بیت کوین، بلوک‌هایی که در آن‌ها اردینال وجود داشته باشند مورد تأیید قرار نمی‌گیرند. البته خود او اعلام کرد انتظار این را ندارد که این اسکریپت‌ها با استقبال همگانی مواجه شود.

اسکریپت برای حذف اردینال‌های بیت کوین

 

پیامدهای آینده این اسکریپت چه خواهد بود؟

در صورتی که بیشتر ماینرها و اعتبارسنج‌های بیت کوین این کدها را اجرایی کنند، اردینال‌های بیت کوین با محدودیت مواجه خواهند شد. این کتیبه‌های تازه وارد که از همان ابتدای پیدایش بسیاری از انتقادات را به خود جذب کردند تنها در بازارهای محدودی فروش خواهند رفت.

در ابتدای ایجاد اردینال‌ها بسیاری از کاربران و توسعه دهندگان معتقد بودند ایجاد آن‌ها تناقض‌های زیادی با اهداف ساتوشی ناکاموتو دارد و می‌تواند بیت کوین را از مسیر اصلی خود دور کند.

اردینال‌های بیت کوین

اکنون Rijndael معتقد است که راه حلی برای مقابله با اردینال‌های بیت کوین پیدا کرده است. اما او همچنین تأکید کرد که تعداد افراد منتقد به اردینال در مقایسه با موافقانش چندان زیاد نیست. این توسعه دهنده در اکانت خود اعلام کرد شما اکنون راه حل موجود را در اختیار دارید و اینکه بخواهید از آن استفاده کنید یا نه به شما بستگی دارد.

به نظر می‌رسد این اسکریپ هنوز توسط اعتبارسنج‌ها به صورت گسترده استفاده نشده و اینکه راه‌اندازی آن دقیقاً چه پیامدهایی می‌تواند برای شبکه بیت کوین داشته باشد نا مشخص است. هر چند به نظر می‌رسد اگر ماینرها این کد را اجرا کنند توانایی آن‌ها در تأیید تعداد بلوک‌ها کاهش پیدا می‌کند و ممکن است به کاهش درآمد آن‌ها نیز منجر شود.

در ادامه در مورد آینده اردینال‌های بیت کوین صحبت خواهیم کرد.

 

آینده اردینال‌های بیت کوین چه خواهد شد؟

کتیبه‌های پر حاشیه بیت کوین تا کنون با استقبال نسبتاً خوبی از طرف کاربران و سرمایه‌گذاران مواجه شده است. بسیاری اردینال‌های بیت کوین را یک نوآوری در بلاکچین بیت کوین می‌دانند که باعث شده است کاربردهای این ارز دیجیتال افزایش یابد و سرمایه‌های بیشتری به بازار آن اضافه شود.

اکنون نحوه اجرا شدن این اردینال‌ها مورد بحث قرار گرفته است که بین متخصصان بلاکچینی هنوز توافق قطعی حاصل نشده است. برخی معتقدند ادامه داشتن ایجاد اردینال‌ها می‌تواند بیت کوین را در معرض حملات قرار دهد و برخی دیگر این نظریه را رد می‌کنند.

تا اینجای کار مشکلی از نظر امنیتی در بلاکچین بیت کوین ایجاد نشده است و صحبت‌ها در حد ایده پردازی و آینده نگری بوده است. در ابتدا عنوان شد می‌توان تراکنش‌های دارای اردینال را فیلتر کرد که اکنون مشخص شده است این روش اصلاً اجرایی نیست. نکته قابل توجه این است زمانی که یک اتفاق و کاربرد جدید در شبکه‌ای به بزرگی بیت کوین ایجاد می‌شود، ادامه داشتن آن تنها به میزان استفاده کنندگان آن بستگی دارد.

با نگاه به آماری که توسط پلتفرم دون (Dune) منتشر شده است متوجه می‌شویم که روند ایجاد کتیبه‌های جدید در بیت کوین همچنان صعودی و روبه‌رشد است. در تصویر پایین میزان این کتیبه‌ها را مشاهده می‌کنید که روندی بسیار مثبت به خود گرفته است.

اردینال‌های بیت کوین

حتی با فرض بر اینکه این کتیبه‌ها باعث مشکلاتی در شبکه بیت کوین شوند، این تعداد کاربران را سخت می‌توان متقاعد کرد که کتیبه‌هایشان را نادیده بگیرند. به نظر می‌رسد حذف کامل اردینال‌ها با توجه به تعداد کاربران فعالی که دارند غیر ممکن است اما شاید در آینده روشی ایجاد شود که نحوه ساخت و ضرب آن‌ها در شبکه بیت کوین مورد تأیید توسعه دهندگان قرار بگیرد. به هر حال توسعه مطمئن‌تر اردینال‌های بیت کوین در آینده بیت کوین اثرگذار است و بهتر است جامعه کاربران آن تصمیمات یکسانی در مورد کتیبه‌های بیت کوین اتخاذ کنند.

حال باید دید در ادامه آیا این اتفاق رخ خواهد داد یا باید شاهد اختلافات بیشتری در زمینه اردینال‌ها در شبکه بیت کوین باشیم.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد