جستجو در بیتفا
  • رشد بیت کوین به بالای ۶۵ هزار دلار
  • اهداف قیمتی بیت کوین در کوتاه مدت
  • گرفتار شدن بیت کوین در محدوده رنج
رسیدن بیت کوین به بالای ۶۵ هزار دلار؛ آیا اصلاح آن پایان یافته است؟

رسیدن بیت کوین به بالای ۶۵ هزار دلار؛ آیا اصلاح آن پایان یافته است؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۲/۰۲
۳ دقیقه
۰
۱۳۹
توسط :
مبین رزمخواه

پس از چند روز که بیت کوین نوسانات زیادی را تجربه کرد و عمدتاً در مسیر نزولی قرار داشت، امروز توانست دوباره خود را بالای ۶۵ هزار دلار برساند. هاوینگ بیت کوین دیروز با موفقیت اجرا شد و بسیاری معتقدند این رویداد می‌تواند به افزایش قیمت بیت کوین کمک کند. البته رشد بیت کوین پس از هاوینگ زمان بر است و معمولاً اثرات آن در دراز مدت در قیمت بیت کوین پدیدار می‌شود. در روز گذشته و در صفحه اخبار بیت کوین به حواشی و اتفاقات هاوینگ اشاره کردیم و اکنون در این مقاله قصد داریم نگاهی به رشد بیت کوین به بالای ۶۵ هزار دلار بپردازیم و ابعاد مختلف آن را مرور کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

رشد بیت کوین به بالای ۶۵ هزار دلار

بیت کوین توانست پس از مدتی که در شرایط اصلاح قرار داشت دوباره حرکتی رو به بالا آغاز کند. اکنون و در زمان نگارش این مقاله قیمت بیت کوین در محدوده ۶۵۱۰۰ دلار معامله می‌شود‌. اولین ارز دیجیتال بازار توانست در ساعات اخیر تا حوالی ۶۵۶۰۰ دلار نیز بالا برود و اکنون در محدوده ذکر شده خرید و فروش می‌شود. در تصویر زیر نمودار قیمت بیت کوین در تایم فریم یک ساعته را مشاهده می‌کنید:

نمودار قیمت بیت کوین

شاخص و اندیکاتور RSI برای بیت کوین در محدوده بالای ۵۰ قرار دارد. این مسئله نشان دهنده این است که خریداران همچنان تمایل زیادی برای اضافه کردن بیت کوین به دارایی‌هایشان دارند. با این اوصاف می‌توان اهداف بالاتری را برای قیمت بیت کوین در بازه زمانی کوتاه مدت متصور بود. در ادامه سعی می‌کنیم برخی از اهداف قیمتی بیت کوین در کوتاه مدت را مرور کنیم.

 

اهداف قیمتی بیت کوین در کوتاه مدت

با توجه به رشد بیت کوین به بالای ۶۵ هزار دلار، احتمال این وجود دارد که اولین ارز دیجیتال بازار حرکت خود را به سمت اهداف بالاتر قیمتی ادامه دهد. اگر بیت کوین بتواند خود را بالای محدوده ۶۵ هزار دلار نگه دارد، می‌تواند در گام بعدی صعود خود را به محدوده ۶۷ هزار دلار و سپس اهداف بالاتر برساند.

البته همچنان شرایط صعودی بیت کوین تأیید نشده است و در صورتی که این ارز دیجیتال نتواند در بالای ۶۵ هزار دلار کندل قابل توجهی تثبیت کند، حرکت آن به سمت پایین و اصلاحات بیشتر آغاز می‌شود.  در سناریو نزولی بیت کوین رسیدن دوباره آن به محدوده ۶۰ هزار و ۵۹ هزار دلار چندان دور از ذهن نیست.

این احتمال نیز وجود دارد که بیت کوین نتواند محدوده رنجی که در آن گرفتار شده را بشکند. در این صورت شاهد رفت و برگشت‌های مداوم قیمت در محدوده‌های حمایت و مقاومت خواهیم بود. در قسمت بعد سعی می‌کنیم توضیحات بیشتری در این مورد ارائه کنیم.

شرایط بیت کوین

گرفتار شدن بیت کوین در محدوده رنج

بیت کوین پس از هاوینگ هنوز واکنش خاصی به این رویداد نشان نداد. بسیاری از تحلیل‌گران معتقدند اثرات هاوینگ بیت کوین در دراز مدت روی قیمت آن پدیدار می‌شود و در حال حاضر بیت کوین در مسیر قبلی خود در حال حرکت است.

محدوده رنج ۶۰ تا ۶۵ هزار دلار یک رنج خسته کننده برای بیت کوین ایجاد کرده است که خارج شدن از آن به نظر برای بیت کوین دشوار می‌آید. رشد بیت کوین به بالای ۶۵ هزارهمان‌طور که اشاره شد، بیت کوین برای رسیدن به اهداف بالاتر و همچنین جلوگیری از ریزش به سمت محدوده ۶۰ هزار دلار باید بتواند با کندلی قدرتمند محدوده ۶۵ هزار دلار را پشت سر بگذارد. جریان نقدینگی صندوق‌های ETF بیت کوین می‌تواند نقش مهمی در ادامه مسیر بیت کوین ایفا کند. برخی از کمپانی‌ها مانند Grayscale عنوان کردند کارمزد صندوق‌های سرمایه‌گذاری خود را تا حد بسیار زیادی کاهش می‌دهند و این اتفاق می‌تواند منجر به ورود سرمایه جدید به بازار بیت کوین شود.

در این شرایط رنج بهترین تصمیم باز کردن معاملات فروش در محدوده‌های مقاومتی پس از گرفتن تأییدیه‌های تحلیل تکنیکال لازم و باز کردن معاملات خرید در نواحی حمایتی پس از مهیا شدن شرایط است. با اینکه این شرایط برای بسیاری از تریدرها جالب نیست اما همچنان می‌توانید با رعایت اصول مدیریت سرمایه معاملات خوبی در این شرایط باز کنید.

توجه داشته باشید که حتماً باید شرایط معاملات را بسنجید و با مدیریت ریسک وارد شوید‌. در صورتی که آموزش کافی در این مورد ندیده‌اید و با اصول معامله‌گری آشنا شوید و سپس فعالیت خود را در بازار آغاز کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد