جستجو در بیتفا
  • تأخیر در اجرای آپدیت Dencun در شبکه اتریوم تا سال ۲۰۲۴
  • هدف اصلی توسعه دهندگان شبکه اصلی است
  • آزمایش Dencun در یک شبکه قدیمی
  • جمع بندی
ارتقای Dencun اتریوم تا سال ۲۰۲۴ به تأخیر افتاد

ارتقای Dencun اتریوم تا سال ۲۰۲۴ به تأخیر افتاد

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۰۱
۴ دقیقه
۰
۲۳۹
توسط :
مبین رزمخواه

بر اساس آخرین اطلاعاتی که توسط توسعه دهندگان در تاریخ ۲۱ سپتامبر منتشر شد، ارتقای بزرگ بعدی بلاکچین اتریوم با نام Dencun احتمالاً با تأخیر راه اندازی و اجرا خواهد شد. گفته می‌شود که ممکن است اجرای این آپدیت تا سال ۲۰۲۴ به تأخیر بیفتد. به عقیده برخی از توسعه دهندگان بنیاد اتریوم، نیاز است تا شبکه Dencun در یک تست نت مستقر شود و سپس در شبکه اصلی پیاده سازی شود. خبر تأخیر در اجرای این به‌روزرسانی در حالی منتشر می‌شود که شبکه آزمایشی Holesky نیز در چند روز گذشته با مشکل مواجه شده بود و نتوانست اهداف مورد نظر را تکمیل کند. در این مقاله قصد داریم به خبر تأخیر آپدیت Dencun اتریوم بپردازیم و ابعاد مختلف آن را بررسی کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

تأخیر در اجرای آپدیت Dencun در شبکه اتریوم تا سال ۲۰۲۴

توسعه دهندگان جلسه مهمی را در تاریخ ۲۱ سپتامبر برگزار کردند تا درباره یکی از مهم‌ترین ارتقاهای پیش روی شبکه اتریوم تصمیم‌گیری کنند. در این نشست عنوان شد که به احتمال زیاد ارتقای Dencun اتروم با تأخیر راه اندازی و اجرا خواهد شد. گفته می‌شود که ممکن است فرایند تست و مراحل پایانی این آپدیت تا سال ۲۰۲۴ طول بکشد. به گفته تیم بیکو (Tim Beiko) نیاز است که شبکه Dencun در یک تست نت مستقر شود و سپس برای ادغام آن در شبکه اصلی اقدامات لازم صورت بگیرد. در اجرای اصلی باید شبکه اصلی با آپدیت جدید یکپارچه سازی شود و قابلیت اجرای بدون مشکل تراکنش‌ها را نیز داشته باشد.

مسئولین توسعه این پروژه هنوز تاریخ دقیقی را برای اجرای این آپدیت پیش بینی نکرده‌اند اما عده‌ای معتقدند که ممکن است تا پایان سال ۲۰۲۳ در شبکه اصلی فعال شود. به هر حال تمرکز اصلی توسعه دهندگان راه اندازی این آپدیت در شبکه اصلی (Main Net) است که سعی می‌کنیم در ادامه بیشتر در این مورد صحبت کنیم.

 

هدف اصلی توسعه دهندگان شبکه اصلی است

خبر تأخیر در اجرای آپدیت Dencun پس از آن منتشر شده است که شبکه آزمایشی Holesky اتریوم در چند روز اخیر با مشکلات راه‌اندازی مواجه شد. جامعه اتریوم همچنان منتظر راه‌اندازی مجدد شبکه Holesky هستند و اکنون باید دید که مشکلات پیش آمده حل خواهد شد یا خیر.

ارتقای Dencun اتروم

مسئله مهمی که در جلسه ۲۱ سپتامبر توسعه دهندگان اتریوم به آن اشاره شد این است که آیا تست نت Holesky قابلیت اجرای آپدیت Dencun را دارد یا خیر. طبق اعلام پاریتوش جایانتی (Parithosh Jayanthi) یکی از اعضای بنیاد اتریوم، راه اندازی مجدد شبکه Holesky قرار است در ۲۸ سپتامبر انجام شود تا بتواند برای آزمایش ارتقای Dencun آمادگی لازم را پیدا کند.

 

آزمایش Dencun در یک شبکه قدیمی

بر اساس گزارشات منتشر شده، جایانتی پیشنهاد داده است که آپدیت Dencun روی شبکه آزمایشی قدیمی Georli آزمایش شود. این شبکه که روزهای آخر حیات خود را سپری می‌کند و بر اساس برنامه‌های موجود به زودی به کار خود پایان خواهد داد، می‌تواند میزبان خوبی برای تست این به‌روزرسانی و آزمایش‌های مرتبط با آن باشد.

همچنین در پیشنهاد جایانتی آمده است که می‌توان فورک‌های دوم و سوم ارتقای Dencun را در شبکه آزمایشی Holesky اجرا کرد. البته شبکه Holesky اکنون شرایط پایداری ندارد و تلاش توسعه دهندگان بر این است که مشکلات موجود در آن را برطرف کنند.

اصلی‌ترین کاری که در آپدیت Dencun صورت گرفته یکپارچه‌سازی دو ارتقای Deneb و Cancun محسوب می‌شود. این کار ویژگی‌های جدیدی را به شبکه اتریوم اضافه می‌کند که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به ویژگی Proto-Dankharding اشاره کرد. این قابلیت مقیاس پذیری اتریوم را بهبود می‌بخشد و در صورت اجرا شدن در شبکه اصلی می‌تواند بسیاری از چالش‌های موجود در این زمینه را حل‌ کند.

مشکل مقیاس پذیری همواره از دغدغه‌های اصلی توسعه دهندگان اتریوم بوده است و با هر ارتقا سعی شده تا بخشی از مشکل مرتفع شود. اکنون به نظر می‌رسد با اجرا شدن آپدیت Dencun شاهد دستاوردهای قابل توجهی در این زمینه باشیم. البته تا رسیدن به چنین روزی فاصله زیادی در پیش داریم و باید دید آیا توسعه دهندگان می‌توانند انتظار برای رسیدن به آن را کم کنند یا خیر.

ارتقای Dencun اتروم

 

جمع بندی

توسعه اتریوم همیشه برای کاربران جامعه کریپتو از اهمیت بسیار بالایی برخوردار بوده است. این ارز دیجیتال به دلیل کاربردهای زیادی که در قراردادهای هوشمند و بخش‌های مختلف صنعت دیفای (DeFi) و همچنین بازار توکن‌های غیر مثلی (ان اف تی - NFT) دارد، نیاز دارد تا از مقیاس پذیری بالایی برخوردار باشد. اجرای ارتقای Dencun می‌تواند به این مسئله کمک کند و باید دید در ادامه با اجرای موفقیت آمیز آن تا چه اندازه از مشکلات بلاکچین اتریوم کاسته خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد