جستجو در بیتفا
  • آشنایی با پلتفرم Kinetix
  • ایردراپ ارز KFI چگونه توزیع و اجرا می‌شود؟
  • بخش اول: توزیع یکسان بین اکوسیستم‌ها (۲۵ درصد)
  • قسمت دوم: توزیع ۷۵ درصد باقی مانده بین کاربران دیفای Kinetix
  • قسمت سوم: جوایز اهدایی پس از ایرداپ اول
  • آینده روشن کینتیکس و اکوسیستم کازموس در سال 2024
ایردراپ ارز KFI - ایردراپ جدید برای کاربران اکوسیستم کازماس

ایردراپ ارز KFI - ایردراپ جدید برای کاربران اکوسیستم کازماس

انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
۴
۵۵۳
توسط :
مبین رزمخواه

با نزدیک شدن سریع پلتفرم کینتیکس (Kinetix) به راه‌اندازی توکن مخصوص به خود یعنی KFI در فوریه، بیشتر مؤلفه‌های توکنومیک مربوط به این ارز دیجیتال هر روز در حال بهبود و نهایی شدن هستند. این اتفاق برای کاربران اکوسیستم کازماس اهمیت بسیار زیادی دارد. زیرا بر اساس اطلاعات منتشر شده، بخشی از توکن‌های KFI به صورت ایردراپ بین آن‌ها و سایر کاربرانی که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم پخش خواهد شد. در این مقاله قصد داریم ایردراپ ارز KFI و شرایط توزیع آن را مورد بررسی قرار دهیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

آشنایی با پلتفرم Kinetix

پلتفرم کینتیکس، همواره تأکید ویژه‌ای بر حفظ ماهیت غیر متمرکز بودن و اولویت دادن به کاربران جامعه کینتیکس، کاوا و کازموس داشته است. این پلتفرم ادعا می‌کند در هر فرصتی اولویت‌های برترشان خواسته‌های کاربران است. بدین ترتیب، این دو اصل مهم در ایردراپ ارز KFI لحاظ شده است. در این ایردراپ، توکن‌ها به منظور بهبود ویژگی مالکیت غیرمتمرکز توکن‌ها و همچنین پاداش دادن به اعضای فعال و مشارکت‌کنندگان در اکوسیستم‌های مرتبط بر اساس شایستگی توزیع می‌شود. توزیع این ایردراپ در یک سیستم یکپارچه و شفاف صورت می‌گیرد و جزئیات آن کاملاً شفاف در اختیار کاربران قرار گرفته است.

کینتیکس از اشتیاق و توجهی که اکوسیستم کینتیکس از زمان راه‌اندازی دو پلتفرم دیفای (DeFi) متعلق به آن در سال ۲۰۲۳ دریافت کرده است بسیار خرسند است‌. این پلتفرم‌های دیفای در سال ۲۰۲۳ توانستند عملکرد بسیار خوبی به ثبت برسانند و زمینه را برای پیشرفت بیشتر در سال ۲۰۲۴ فراهم کنند.

ایردراپ ارز KFI

 

ایردراپ ارز KFI چگونه توزیع و اجرا می‌شود؟

بر اساس اطلاعاتی که توسط پلتفرم Kinetix منتشر شد، جامعه کاربران کینتیکس و کاوا و همچنین سایر کاربران حوزه وب ۳.۰ نیز می‌توانند در برنامه‌های این پلتفرم مشارکت داشته باشند و شانس خود را برای افزایش جوایز دریافتی بهبود بخشند. این اتفاق می‌تواند در راستای معرفی هرچه بهتر Kinetix و فعالیت‌هایش نقش بسیار مؤثری داشته باشد.

کاربران فعال حوزه وب ۳.۰ می‌توانند پاداش‌های خود را با انجام فعالیت‌های آنچین افزایش دهند. ایردراپ KFI  شامل ۳ درصد از کل عرضه توکن‌های KFI خواهد بود و در سه بخش اصلی انجام می‌شود. هر بخش بر اساس شایستگی کاربران و فعالیت‌هایشان تقسیم بندی می‌شود و با استفاده از معیارهای آنچین سنجیده می‌شود. در ادامه توضیحات مربوط به هر بخش به صورت مجزا خدمت شما ارائه خواهد شد.

 

بخش اول: توزیع یکسان بین اکوسیستم‌ها (۲۵ درصد)

برای تضمین توزیع منصفانه توکن‌های KFI، اعلام شد که ۲۵ درصد از ایردراپ ارز KFI به سپرده گذاران خاص زنجیره‌ای در بلاکچین هایی که کینتیکس با آن‌ها همکاری دارد، توزیع خواهد شد. این بلاکچین‌ها در گذشته همکاری‌های نزدیکی با این پلتفرم داشته‌اند و کاربران آن‌ها شانس بیشتری برای دریافت این بخش از ایردراپ خواهند داشت.

پلتفرم کینتیکس تصمیم گرفته است تا از سیستم توزیع یکسان استفاده کند. این حرکت در راستای این است که مسئولین Kinetix در فضایی به‌دوراز هر گونه جانب‌داری، به سپرده‌گذاران از تمام جوامع مرتبط فرصت برابری را برای دریافت سهم منصفانه خود از ایردراپ ارز دیجیتال KFI بدهد. تفکیک سهم اختصاص یافته به هر شبکه در این ایردراپ به شرح زیر است:

  • کاربران کازموس: ۵ درصد
  • کاربران اسمزیس: ۵ درصد
  • کاربران اینجکتیو: ۵ درصد
  • کاربران سلستیا: ۵ درصد
  • کاربران پالیگان: ۵ درصد

 

همان‌طور که مشاهده می‌کنید سهم برابری بین کاربران این پلتفرم‌ها در نظر گرفته شده است که می‌تواند در راستای گسترده‌تر شدن و معرفی بهتر Kinetix در این جوامع باشد. در شبکه سلستیا با توکن تیا، شبکه پالیگان با ارز MATIC، شبکه کازموس با توکن ATOM و شبکه اینجکتیو با ارز INJ کاربران می‌توانند سهم خود را از این ایردراپ افزایش دهند.

ایردراپ ارز KFI

 

قسمت دوم: توزیع ۷۵ درصد باقی مانده بین کاربران دیفای Kinetix

۷۵ درصد باقی مانده از توکن‌هایی که قرار است در ایردراپ KFI توزیع شود، بین کاربران پلتفرم دیفای Kinetix و بر اساس یک سیستم سنجش فعالیت‌هایشان پخش خواهد شد. البته سیستم توزیع و فرمولی که برای محاسبه میزان فعالیت‌ها و همچنین جوایز تخصیص شده در دیفای این پلتفرم به صورت عمومی منتشر نخواهد شد. کاربران تنها می‌توانند فاکتورهای اصلی برای این کار را حدس بزنند.

به هر حال مشخص است شاخص‌هایی مانند حجم معاملات، میزان و تعداد معاملات، میزان توکن‌های KLP استیک شده و همچنین میزان pKFI دریافتی در افزایش شانس کاربران برای دریافت توکن‌های بیشتر نقش مهمی دارد. اما به نظر می‌رسد که این‌ها تنها عوامل مؤثر در افزایش شانس کاربران برای گرفتن ایردراپ بیشتر نیستند اما می‌تواند نقش مهمی در توزیع ایردراپ به کاربران پلتفرم دیفای کینتیکس داشته باشد.

 

قسمت سوم: جوایز اهدایی پس از ایرداپ اول

در برنامه‌های Kinetix که در سایت رسمی آن‌ها اعلام شده است که پس از تکمیل ایردراپ این پلتفرم، یک مرحله دیگر برای اهدای جوایز وجود دارد که باعث می‌شود مشارکت و همچنین گستردگی فعالیت کاربران را افزایش دهد.

در این بخش از ایردراپ که به عنوان مرحله سوم شناخته می‌شود، تمامی توکن‌های توزیع نشده در دو مرحله اول و دوم بین کاربرانی که توانسته‌اند مشارکت خوبی را در پارامترهای اعلام شده داشته باشند توزیع خواهد شد.

ایردراپ KFI

این مکانیزم نه تنها باعث افزایش مشارکت کاربران، بلکه منجر به این می‌شود که افراد مدت زمان بیشتری توکن ‌KFI را هولد کنند. در این طرح و با توجه به سیستمی که برای ایردراپ‌ها مشخص شده، دید طولانی مدت پلتفرم Kinetix برای فعالیت کاملاً محسوس است.

 

کاربران با انتخاب اینکه نقدینگی خود را در این پلتفرم از طریق استیکینگ نگهداری کنند و یا اینکه توکن‌های KFI خود را در ولت‌های وب ۳.۰ خود ذخیره کنند می‌توانند نقشی در آینده کینتیکس داشته باشند. در این روش کاربرانی که دید بلندمدت‌تری نسبت به پروژه Kinetix و توکن آن داشته باشند می‌توانند به این اطمینان برسند که مشارکتشان توسط توسعه دهندگان و مسئولین این پلتفرم نادیده گرفته نمی‌شود.

با در نظر گرفتن تمامی این عوامل کنار هم، می‌توان گفت که ایردراپ کینتیکس نقش بسیار مهمی در آینده آن دارد. همچنین می‌تواند انگیزه بیشتری برای کاربران کاوا و کازموس ایجاد کند.

ایردراپ KFI

 

آینده روشن کینتیکس و اکوسیستم کازموس در سال 2024

با ارایه توکنومیک خلاقانه و نوآورانه و ارائه پاداشی در خور کاربرانش، پلتفرم Kinetix توانسته راه خود را برای ایجاد یک پلتفرم اقتصادی منصفانه و شفاف هموار کند. ایردراپ KFI این اطمینان را به کاربران می‌دهد که توزیع توکن‌ها بین گروه‌های مختلف عادلانه و بر اساس معیارهایی واضح و شفاف صورت بگیرد. این اتفاق می‌تواند تضمین خوبی برای ادامه فعالیت کاربران در این پلتفرم ایجاد کند. با این کار هم کاربران می‌توانند از فرصت‌های آینده نهایت استفاده را ببرند و هم Kinetix می‌تواند تعامل بهتری با کاربرانش برقرار کند.

با نزدیک شدن به انتشار توکن‌های KFI، پلتفرم کینتیکس به فعالیت‌هایش در سطح بالای حوزه دیفای و همچنین بهبود تجربه کاربران در آن ادامه می‌دهد. این پلتفرم با توجه ویژه‌ای که روی تمرکز زدایی، مدیریت و قدرت دهی به کاربران و ویژگی‌های نوآورانه‌ای دارد، نوید یک آینده روشن را به کاربران و فعالان این حوزه می‌دهد.

با این اوصاف می‌توان گفت که آینده کینتیکس و در مقیاس بزرگ‌تر اکوسیستم کازموس پر از اتفاق مثبت خواهد بود و ایردراپ KFI تنها نقطه آغازی برای برنامه‌های این پلتفرم‌ها در سال ۲۰۲۴ است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد