جستجو در بیتفا
  • کاهش هزینه‌های اضافی با ارتقاء Atlas
  • پشتیبانی از Atlas
  • دیدگاه Steven Goldfeder
  • سخن پایانی
با فعال‌سازی Atlas شاهد کاهش هزینه تراکنش‌های آربیتروم خواهیم بود

با فعال‌سازی Atlas شاهد کاهش هزینه تراکنش‌های آربیتروم خواهیم بود

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۲۶
۲ دقیقه
۰
۶۳۸
توسط :
رومینا میرفتاحی

توسعه‌دهنده اصلی آربیتروم، Offchain Labs، از فعال‌سازی موفقیت‌آمیز ارتقاء ArbOS 20، به نام "Atlas" در شبکه Arbitrum خبر داد. انتظار می‌رود که آخرین ارتقاء هزینه‌های تراکنش را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و بنظر می‌رسد موارد استفاده جدیدی را برای پشتیبانی Dencun اتریوم فراهم خواهد کرد. با عملیاتی شدن ارتقای Atlas، آربیتروم قرار است به زودی در تاریخ 18 مارس، کاهش بیشتری در هزینه تراکنش‌های اجرایی اعمال کند.

کاهش هزینه‌های اضافی با ارتقاء Atlas

در ابتدا، ارتقاء Atlas کاهش هزینه ارسال لایه یک (L1) را از طریق EIP-4844 هدف قرار می‌دهد. طبق اخبار آربیتروم، اطلس آماده است هزینه اضافی L1 را برای هر بایت فشرده از 32 gwei به صفر و هزینه پایه لایه دو (L2) را از 0.1 gwei به 0.01 gwei کاهش دهد. در نتیجه این تغییرات، برنامه‌های Arbitrum One باید بتوانند بدون نیاز به هیچ تغییری از ساختار قیمت‌گذاری جدید بهره ببرند. علاوه بر این، زنجیره‌های جمع‌آوری لایه سه (L3) که در بالای Arbitrum One ساخته شده‌اند، به‌طور خودکار هزینه‌های کمتری را دریافت خواهند کرد، در حالی که زنجیره‌های جمع‌آوری Orbit L2 خودگردان تشویق می‌شوند تا ArbOS Atlas را بپذیرند و پست‌های blob را برای بهره‌مندی از مزایای مشابه فعال کنند.

پشتیبانی از Atlas

Offchain Labs اشاره کرده است که ارائه دهندگان Arbitrum RaaS (Rollups-as-a-Service) مانند Altlayer، Caldera، Conduit و Gelato متعهد شده‌اند که زنجیره‌های Orbit موجود را برای پشتیبانی از ارتقای Atlas و ارتقای اتریوم Dencun ارتقا دهند. ارتقاء Atlas همچنین از طریق پشتیبانی از EIP-6780، Arbitrum را با استانداردهای امنیتی EVM همسو می‌کند. طبق گفته آزمایشگاه Offchain، این باعث می‌شود زمینه برای پیشرفت‌های آینده EVM فراهم شود.

دیدگاه Steven Goldfeder

استیون گلدفدر(Steven Goldfeder)، مدیرعامل و یکی از بنیانگذاران Offchain Labs، عمیقاً معتقد است که ارتقاء Atlas موارد استفاده بیشتری را برای جامعه رمزنگاری باز می‌کند.

او می‌گوید "ما از اینکه می‌بینیم Arbitrum DAO به ارتقاء به ArbOS Atlas رأی داده است، که از نظر بهبود قیمت‌گذاری تراکنش، مزایای قابل‌توجهی را برای جامعه به همراه خواهد داشت، هیجان‌زده هستیم." او در ادامه گفت "این ارتقای خاص به شدت با ماموریت ما برای ادامه مقیاس‌پذیری اتریوم مطابقت دارد تا برای توده‌ها و جامعه رمزنگاری بومی قابل استفاده‌تر باشد."

دیدگاه استیون گلدفدر

Offchain Labs همچنین خاطرنشان کرد که Atlas با بهینه‌سازی هزینه‌های تراکنش، موارد استفاده‌ای را که قبلا غیرعملی در نظر گرفته می‌شدند، مانند صرافی‌های بازی، SocialFi و DeFi را فعال می‌کند.

سخن پایانی

انتظار می‌رود ارتقای Dencun اتریوم که در اوایل هفته جاری آغاز خواهد شد، هزینه‌های موجود در بلاکچین لایه دو را به میزان قابل توجهی کاهش دهد و زمینه‌ی دستیابی به پردازش کارآمد داده‌ها با هزینه کمتر را برای پشتیبانی Dencun اتریوم فراهم ‌کند و درنتیجه موجب افزایش پذیرش اکوسیستم اتریوم شود. البته بااینکه انتظار می‌رود ارتقای Atlas کاهش هزینه‌ها را در پی داشته باشد اما تضمینی از این بابت وجود ندارد که این کاهش‌ها فوراً اتفاق بیفتد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد