جستجو در بیتفا
  • سرویس گزارش حادثه رمز ارزها
  • هک‌ها و باج افزار‌ها در اوج خود
راه‌اندازی یک خط تلفن 24 ساعته برای رسیدگی به جرایم حوزه رمز ارزها توسط Chainalysis

راه‌اندازی یک خط تلفن 24 ساعته برای رسیدگی به جرایم حوزه رمز ارزها توسط Chainalysis

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۴/۰۲
۳ دقیقه
۶
۴۲۹
توسط :
کسری جان‌زاده

پلتقرم Chainalysis که در حوزه شفافیت بلاک‌چین فعالیت می‌کند از راه‌اندازی خط تلفن برای رسیدگی به جرایم رمز ارزها رونمایی کرد!

این سرویس پاسخ‌دهی اطلاعات قربانیان این کلاهبرداری‌ها را ثبت خواهد کرد و سپس آن‌ها را به یک تیم تحقیقاتی تشکیل شده از کارشناسان حرفه‌ای این حوزه برای ردیابی پول آن‌ها و تلاش برای بازگردانی وجه متصل می‌کند. با وجود اینکه رکود بازار رمز ارزها و کم شدن درآمد از این بازار توجه همه را به خود جلب کرده است و موجب بروز نگرانی‌هایی شده اما این تنها نگرانی در این حوزه نیست و هر روزه مقدار قابل توجهی کلاهبرداری در حوزه رمز ارزها صورت می‌گیرد.

هک رمز ارزها

CipherTrace اخیراً گزارش داده است که پذیرش بیشتر رمز ارزها در جامعه امروزی موجب آن شده است که استفاده از رمز ارزها برای فعالیت غیر قانونی کاهش داشته باشد زیرا مجرمان نگران آن هستند که نظارت بیشتری روی این حوزه وجود داشته باشد. اکنون تنها 0.15 درصد از حجم تراکنش‌های این بازار مختص جرایم است.

 

سرویس گزارش حادثه رمز ارزها

Chainalysis در پستی در 22 ژوئن در وب‌سایت خود اظهار داشت که فعالیت‌های غیرقانونی مانند سرقت وجوه از طریق هک و باج افزار در حال افزایش است. همچنین از این امر به عنوان مسئله‌ای یاد کرد که ممکن است کاربران را در معرض کلاهبرداری قرار دهد و منجر به عدم اعتماد در کل اکوسیستم شود. همانطور که در پست این پلتفرم در وب‌سایت خود توضیح داده شده است:

«این سرویس با واکنش سریع برای سازمان‌هایی تعبیه شده است که مورد هدف حمله سایبری قرار گرفته‌اند یا نفوذ‌هایی به شبکه که شامل سرقت رمز ارز یا باج‌گیری رمز ارز باشند.»

این سرویس روی یک خط تلفن 24 ساعته راه اندازی خواهد شد که قربانیان حملات سایبری می‌توانند روی آن به پشتیبانی فوری دسترسی داشته باشند و هر مورد مشکوکی که مشاهده می‌کنند اطلاع دهند و کمک بسیاری از این تیم دریافت کنند. همچنین این اولین بار است که چنین سرویسی برای جلوگیری از کلاهبرداری‌های این حوزه ارائه می‌شود که می‌تواند تاثیر بسزایی در افزایش اعتماد به این حوزه داشته باشد و سرمایه گذاران می‌توانند با خیال راحت تری به رمز ارزها اعتماد کنند. در ابتدا این قربانیان به تیمی از کارشناسان تحقیقاتی فرستاده می‌شوند اما اگر پولی به کلاهبرداران منتقل شده باشد برای بازیابی آن با مجری‌های قانون و مشاور بازیابی دارایی در ارتباط هستند.

 

هک در حوزه رمز ارزها

هک‌ها و باج افزار‌ها در اوج خود

تجزیه و تحلیل‌های سال 2021 نشان می‌دهد که مهاجمان باج افزار در این سال موفق شده‌اند به درآمد 731 میلیون دلاری دست یابند. Kim Grauer، سرپرست تحقیقات Chainalysis، همچنین اظهار داشت که میانگین پرداخت باج افزار‌ها در سال 2021 به مقدار 34 درصد افزایش داشته است. سال 2022 نیز دست کمی از سال پیش نداشته است و به گفته شرکت امنیتی Immunefi، هکرها در سه ماه اول سال 2022 بیش از 1.2 میلیارد دلار درآمد داشته‌اند که نسبت به 154 میلیون دلار در 3 ماهه اول سال 2021 افزایش بسیاری داشته است. همچنین بیشتر این هک‌ها در پلتفرم‌هایی بوده که تبادلات متقابل با دیگر صرافی‌ها فراهم می‌کردند.

 

امیدواریم از خواندن این مقاله لذت برده باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد