جستجو در بیتفا
  • آیا می‌توان با گوشی بیت کوین استخراج کرد؟
  • استخراج بیتکوین به کمک اپلیکیشن‌ها
  • استخراج بیت کوین با گوشی اندروید
  •  استخراج بیتکوین با گوشی آیفون
  • استخراج بیت کوین با گوشی چه‌قدر طول می‌کشد؟
  • خطرات ناشی از استخراج بیتکوین با گوشی
  • آینده استخراج بیت کوین با گوشی
آموزش استخراج بیت کوین با گوشی

آموزش استخراج بیت کوین با گوشی

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۲۹
۴ دقیقه
۰
۵۱۶
توسط :
کامیار جعفریان

قیمت بیت کوین از ابتدا تاکنون توانسته یک رشد قیمتی چندین برابری را تجربه کند. این امر باعث شده تا مردم دنیا به فکر راه‌های مختلف برای استخراج این ارزدیجیتال بیوفتند. یکی از کارهایی که خیلی از کاربران به فکر آن هستند استخراج بیت کوین با گوشی است. اما آیا فرایند ماینینگ با گوشی امکان‌پذیر است؟ برای استخراج بیتکوین با گوشی به چه نرم‌افزارهایی احتیاج داریم؟ آیا این سبک از استخراج صرفه اقتصادی دارد؟

در ادامه این مقاله با بیتفا همراه باشید تا به تمامی این سوالات پاسخ دهیم.

 

آیا می‌توان با گوشی بیت کوین استخراج کرد؟

بگذارید ساده و سریع به این سوال پاسخ دهیم! شاید بتوانید ارز بیت کوین را با یک اسمارت فون و تلفن همراه استخراج کنید، اما چنین کاری برای شما صرفه اقتصادی ندارد. برای استخراج بیت کوین باید حتما از سیستم‌های قدرتمند ماینر استفاده کنید که توانایی استخراج و انجام محاسبات پیچیده را داشته باشند. استخراج بیت کوین با موبایل ممکن است سال‌های سال زمان ببرد و پاداش چندانی نداشته باشد. علاوه بر زمان زیاد، تلفن همراهتان به احتمال خیلی قوی از کار خواهد افتاد؛ زیرا یک سیستم تلفن همراه قدرت انجام محاسبات بیش از حد پیچیده ندارد. به زبان ساده‌تر انجام چنین کاری با یک تلفن همراه نه تنها صرفه‌ای نداشته بلکه کاری غیر منطقی است. با این حال شاید عده‌ای همچنان تمایل به استخراج بیت کوین با گوشی را داشته باشند. بیتفا در ادامه مقاله دو روش اصلی استخراج با این روش را توضیح داده است.

استخراج بیت کوین با گوشی

 

استخراج بیتکوین به کمک اپلیکیشن‌ها

 برای انجام این کار در ابتدا به یک سیستم عامل اندروید یا IOS احتیاج دارید. دومین لازمه داشتن اینترنت پرسرعت است. برای شروع می‌توانید یکسری از اپلیکیشن‌های استخراج بیتکوین مانند Bitcoinminer یا MinerGate استفاده کنید. این دسته از اپلیکیشن‌ها با اشتراک گذاری قدرت سیستم عامل شما، امکان استخراج بیت کوین با گوشی را فراهم می‌سازند. اپلیکیشن‌های دیگری هم برای این کار وجود دارند اما به علت مخرب بودن، اپلیکیشن معروف Playstore و سایر برنامه‌های معتبر بارگذاری اکثر آن‌ها را ممنوع کرده‌اند. روش استخراج بیت کوین از طریق اپلیکیشن‌ها معمولا به شکل انفرادی و بدون کمک گرفتن از استخرهای ماینینگ انجام می‌شود.

ناگفته نماند برخی از این دسته اپلیکیشن‌ها برای اجازه دسترسی و اعلام همکاری با سیستم شما، یک قدرت پردازش حداقلی تعریف می‌کنند. یعنی شما درصورتی قادر به همکاری با این اپلیکیشن‌ها خواهید بود که سیستم پردازشی که دراختیار دارید یک قدرت حداقلی برای استخراج بیتکوین داشته باشد. برخی دیگر از اپلیکیشن‌ها نیز سیستم‌های پرداخت پاداش متفاوتی دارند. یعنی محاسبه پاداش مشارکت کنندگان در هر اپلیکیشن‌ها تفاوت‌هایی با یکدیگر دارند. تنها راه حل برای استخراج بیت کوین با موبایل استفاده از اپلیکیشن‌ها نیست. کاربران قادرند به شکل مستقیم از استخرهای ماینینگ معتبر استفاده کرده و قدرت سیستم خود را با استخرهای استخراج به اشتراک بگذارند.

در بازار رمز ارزها، کلاهبردارن با سواستفاده از عدم آگاهی کاربران اقدام به کلاهبداری می‌کنند. حوزه استخراج نیز گاهی بستر مناسبی برای سود جویان است. برای مثال استخراج ترون یکی از راه‌های کلاهبرداری افراد سودجو است. ما به عنوان یک منبع آموزش وظیفه آگاهی سازی داریم تا این نوع سو استفاده‌ها به حداقل برسد.

 

استخراج بیت کوین با گوشی اندروید

کاربرانی که سیستم عامل Android دارند می‌توانند به طور مستقیم و با وصل شدن به استخرهای بزرگ بیت کوین اقدام به استخراج کنند. استخرهای Antpool و F2Pool از جمله منابع استخراجی هستند که سیستم‌ عامل اندروید می‌تواند با اتصال مستقیم، قادر به استخراج بیت کوین با گوشی باشد. اما همچنان تاکید بر این داریم تا چنین کارهایی انجام نشود؛ زیرا میزان بیت کوین یا آلتکوینی که شما به عنوان پاداش ماهیانه دریافت خواهید کرد به صرفه نیست. به غیر از بحث به صرفه نبودن، تلفن همراه شما به علت فعالیت بیش از حد از کار خواهد افتاد. اگر به دنبال کسب درآمد کم ریسک و بدون سرمایه اولیه هستید، کسب ارز رایگان با ایردراپ می‌تواند یکی از بهترین انتخاب‌ها باشد.

 

 استخراج بیتکوین با گوشی آیفون

کاربران گوشی‌های هوشمند آیفون نیز می‌توانند با دانلود برنامه‌های مخصوص استخراج بیت کوین اقدام به انجام این فعالیت‌ها کنند. این دسته از کاربران نیز درصورت تمایل قادرند تا از روش مشارکت با استخرها اقدام به استخراج کنند. توجه داشته باشید که حتی استخراج بیت کوین با گوشی آیفون هم کار منطقی و به صرفه‌ای نیست و می‌تواند موجب فرسودگی تلفن همراه شما شود. علاوه برآن اقدام به استخراج بیتکون با گوشی آیفون می‌تواند بشدت از عمر باطری بکاهد و موجب کاهش ارزش تلفن همراه شما شود. برای این کار تلفن همراه شما باید به صورت روزمره شارژ شود تا شما بتوانید اقدام به استخراج کنید. در نهایت مقدار بیتکوین یا آلتکوینی که استخراج خواهید کرد برای شما به صرفه نخواهد بود.

روش‌های ذکر شده بررسی شد تا شما اطلاعی در رابطه با آن داشته باشید. اما ما به هیچ صورت پیشنهاد به ماین بیت کوین با گوشی نمی‌کنیم!!

 

استخراج بیت کوین با گوشی چه‌قدر طول می‌کشد؟

به طور کلی در حال حاضر قدرت پردازش بهترین تلفن‌های هوشمند برابر با میانگین 50 هش بر ثانیه است درحالی که قدرت لازم برای استخراج در شبکه بیت کوین حدود 421.16 اگزاهش بر ثانیه است. بنابراین امروزه استخراج بیت کوین با موبایل امری غیر ممکن به نظر می‌رسد. گوشی شما بعد از شروع استخراج تنها تا زمانی کار می‌کند که از بین برود و در نهایت پاداش چندانی نیز دریافت نخواهید کرد. ناگفته نماند که استخراج بیت کوین با گوشی از روش cloud mining یا استخراج ابری می‌تواند روشی معقول‌تر و به صرفه تر باشد.

 

خطرات ناشی از استخراج بیتکوین با گوشی

علاوه بر سودآور نبودن استخراج بیت کوین با موبایل، خطرات مهم نیز تلفن همراه شما را تهدید خواهد کرد. عده‌ای از مجرمان جرایم سایبری می‌توانند با استفاده از تکنیک CryptoJacking قدرت پردازشی دستگاه شما را مورد سرقت قرارداده و اقدام به استخراج شخصی کنند. کریپتوجکینگ نوعی جرم در فضای بازار رمزارزها محسوب می‌شود و سیستم شما دیگر فرایند استخراج را به شکل کارآمد انجام نداده و دیگر سود قابل توجهی به شما تعلق نمی‌گیرد.

کلاه برداری در استخراج بیت کوین

روش‌های دیگر نیز برای استخراج بیت کوین با گوشی وجود دارد. به طور کلی نه تنها برای بیت کوین بلاکه برای استخراج ارز دیجیتال با موبایل نیز این روش‌ها عمل می‌کنند. کلیه این روش‌ها به شکل غیرمستقیم هستند. روش‌هایی برای دریافت بیت کوین رایگان وجود دارد؛ حتی امروزه روش‌هایی برای دریافت تتر رایگان بوجود آمده است. اما عمده این روش‌ها ارزش زمان گذاشتن ندارند. از جمله روش‌های دریافت بیت کوین با موبایل که به شکل غیرمستقیم هستند، می‌توان به شرکت در Faucetها و انجام یکسری Taskهای روزانه اشاره کرد. قابل به ذکر است هیچ کدام از این روش‌ها گزینه مناسبی برای درآمدزایی نیست.

در ادامه مقاله با بیتفا همراه باشید تا نگاهی به آینده صنعت استخراج توسط تلفن‌های همراه بپردازیم.

 

آینده استخراج بیت کوین با گوشی

در این مقاله آموختیم که استخراج بیت کوین با گوشی به دو روش گروهی (نصب نرم افزارها) و انفرادی (اتصال مستقیم به MiningPoolها) امکان پذیر است. اما هیچکدام بازدهی مناسب و سودآوری برای مخاطب ندارند. با اینکه صنعت استخراج طرفدارهای زیادی در دنیا دارد، اما به دلایل زیان‌های زیست محیطی، منتقدان مخصوص به خود را هم دارد. بنابراین امروزه بسیاری از شبکه‌ها مکانیزم اجماع خود را از اثبات کار (POW) به مکانیزم‌هایی مانند اثبات سهام (POS) و ... تغییر داده اند. از جمله شبکه‌های قدرتمندی که اقدام به انجام این کار کرده شبکه اتریوم است.

بنیان گذار شبکه  اتریوم، آقای ویتالیک بوترین در مصاحبه‌های گذشته خود به این نکته اشاره کرد که در آینده حتی یک تلفن همراه می‌تواند به عنوان یک Node یا تایید کننده تراکنش شناخته شده و محاسبات شبکه را پردازش کند. اما در شرایط فعلی چنین کاری مقرون به صرفه نیست!

با این که صنعت استخراج در حال گسترش است، اما افرادی که درحال حاضر قصد استخراج بیت کوین با گوشی را دارند دلسرد از این کار شده‌اند. اگر قصد درآمدزایی از صنعت استخراج را دارید، پیشنهادهای ما آموزش ماین ارز کاسپا و آموزش استخراج بیت کوین است. توجه داشته باشید که شما می‌توانید برای دریافت پاداش خود بعد از استخراج هر ارز، کیف پول ارز دیجیتال مخصوص به آن را برای استخر مورد نظر بفرستید. به طور مثال برای بیت کوین می‌توانید آدرس کیف پول بیت کوین را ارسال کنید و برای استیک تتر آدرس کیف پول تتر را می‌توانید برای Validatorها ارسال کنید. استخراج ارزهای دیجیتالی که صرفه اقتصادی داشته باشد می‌تواند برای شما درآمدزا باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۱۰/۱۵ ۱۱:۲۱
یحیی پرستار
ممنون از اطلاعات کاملتون، من خودم از antpoolاستفاده کردم خیلی خوبه، توی یه مطلبی از مجله افق اقتصادی هم دربارش خوندم بقیه کاربرا هم خیلی راضی بودن ازش
پاسخ