جستجو در بیتفا
  • آیا استخراج بیت کوین با کامپیوتر ممکن است؟
  • رقابت کامپیوترها با مزرعه‌های استخراج بیت کوین
  • شروع استخراج با کامپیوتر یا لپ تاپ
  • نرم افزار CGminer
  • نرم افزار BFGminer
  • خطرات ناشی از استخراج بیتکوین با کامپیوتر
  • آیا استخراج بیت کوین با کامپیوتر سودآور است؟
  • مناسب‌ترین راه حل استخراج بیت کوین با کامپیوتر
  • آیا با گوشی هم می‌توان بیت کوین استخراج کرد؟
  • چه ارزهایی را با کامپیوتر می‌توان استخراج کرد؟
  • تبدیل کامپیوتر به ماینر
  • جهت تبدیل کامیپوتر به ماینر به چه سخت افزاری نیاز داریم؟
آموزش استخراج بیت کوین با کامپیوتر

آموزش استخراج بیت کوین با کامپیوتر

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۷/۳۰
۵ دقیقه
۱
۱,۳۶۱
توسط :
کامیار جعفریان

افزایش قیمت بیتکوین تا به امروز موجب شده تا بیشتر مردم به فکر کسب درآمد از طریق استخراج بیت کوین بیافتند. یکی از روش‌های اولیه برای انجام این کار؛ استخراج بیت کوین با کامپیوتر یا لپ تاپ خانگی است. اما آیا هنوز این کار مانند استخراج با دستگاه‌های ماینر بیت کوین عملی و انجام شدنی است؟ آیا استخراج با لپتاپ صرفه اقتصادی دارد؟ با چه نرم افزارهایی می‌توان از طریق لپتاپ اقدام به استخراج بیت کوین کرد؟

در ادامه این مقاله با بیتفا همراه باشید تا به تمامی این سوالات پاسخ کامل دهیم.

 

آیا استخراج بیت کوین با کامپیوتر ممکن است؟

استخراج بیت کوین با کامپیوتر امری انجام شدنی است؛ اما آیا واقعا برای مخاطب صرفه اقتصادی خواهد داشت؟ اگر به دنبال انجام چنین کاری به طور جدی هستید، باید به شما بگوییم که انجام این کار از زمان خلق بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو (سال 2008) تا سال 2012 صرفه اقتصادی بسیار خوبی داشت. اکثر کامپیوترها و لپتاپ‌ها قادر به انجام آن بودند. در ابتدای فعالیت بلاکچین بیتکوین، فرایند ماینینگ آن هم با استفاده از پردازنده گرافیکی (GPU) و هم با استفاده از پردازنده‌های اصلی (CPU) قابل انجام بود. اکثر افرادی که در آن سال‌ها اقدام به انجام چنین کاری کرده بودند، وضعیت مالیشان متحول شده و به ثروت زیادی دست یافته‌اند.

استخراج بیت کوین با لپ تاپ

اما امروزه تقاضا برای استخراج بیت کوین به طرز باور نکردنی افزایش یافته و رقابت بین ماینرها روز به روز شدیدتر می‌شود. فرایند هاوینگ باعث کاهش عرضه بیتکوین و از طرفی افزایش علاقه کاربران به استخراج بیت کوین باعث افزایش سختی شبکه در این بلاکچین شده است. امروزه با توجه به سختی شبکه بالای بیت کوین و رقابت سنگین در این حوزه، کامپیوترهای خانگی دیگر حرفی برای گفتن در این حوزه ندارند.

از آن‌جایی که میزان عرضه بیتکوین به تنها 21 میلیون واحد محدود است، افزایش تقاضا و رقابت برای استخراج این ارز ارزشمند بسیار بالا رفته است. این موضوع باعث شده تا ماینرهایی با توان پردازشی بسیار بالا پا به عرصه بگذارند.

با این وجود امروزه نرم‌افزارها و وبسایت‌هایی برای استخراج بیتکوین با کامپیوتر ایجاد شده که تقریبا اکثر آن‌ها کلاهبرداری هستند. واقعیت امر است که امروزه مزرعه‌های استخراج بسیاری وجود دارد که با اتصال سیستم‌های پردازشی قدرتمند به یکدیگر، اقدام به استخراج بیت کوین می‌کنند.

 

رقابت کامپیوترها با مزرعه‌های استخراج بیت کوین

طبیعی است که هر چه قدرت هم یک دستگاه لپ تاپ یا کامپیوتر خانگی قدرتمند باشد، امکان رقابت با مزرعه‌های بزرگ ماینینگ را نداشته باشد. مزرعه‌های ماینینگ معتبر از سیستم‌های استخراج بسیار قدرتمند مانند Asicminerها استفاده می‌کنند. یک کامپیوتر خانگی با توجه به نیازهای روزمره کاربر ساخته شده است و به هیچ عنوان قدرت رقابت با دستگاه‌های ماینینگ را ندارد. امروزه در کشور‌های طرفدار صنعت ارز دیجیتال کسی به فکر استخراج بیت کوین با لپ تاپ یا کامپیوتر نیست؛ دلیل اصلی آن خرابی زودهنگام کامپیوترهای خانگی و عدم صرفه اقتصادی است. ممکن است شما ماه‌ها اقدام به استخراج بیت کوین با سیستم‌های خانگی کنید اما در نهایت تنها چند ساتوشی سود دریافت کنید!

همانطور که استخراج بیت کوین با گوشی امری غیر قابل انجام بود، امروزه استخراج بیت کوین با کامپیوتر نه تنها موجب تخریب و کاهش عمر سیستم‌‌های شما شده، بلکه هیچ صرفه اقتصادی نیز به همراه نخواهد داشت. با وجود تمامی توضیحات ارائه شده، شاید همچنان عده‌ای تمایل به استخراج بیت کوین با لپتاپ را داشته باشند. این کار روش‌های بخصوص را دارد که در ادامه این مقاله به آموزش این مدل استخراج خواهیم پرداخت.

 

شروع استخراج با کامپیوتر یا لپ تاپ

برای انجام این کار ابتدا احتیاج به یک لپتاپ یا کامپیوتر و سپس اینترنت Wifi دارید. سپس می‌توانید به شکل مستقیم به استخرهای استخراج بیت کوین (مانند f2pool , antpool  و...) وصل شده و با اشتراک‌گذاری سیستم پردازشی خود با آن‌ها به استخراج بیت کوین بپردازید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که برای اتصال به هر استخر احتیاج به یک کیف پول ارز دیجیتال معتبر دارید تا بتوانید با اتصال آن به استخر مورد نظر، پاداش خود را دریافت کنید. برای استخراج بیت کوین با لپتاپ یا کامپیوتر می‌تواند از نرم‌افزارها نیز استفاده کنید. ناگفته نماند که بیشتر این نرم‌افزارها از سه سیستم‌عامل لینوکس، ویندوز و مک پشتیبانی می‌کنند؛ اما همچنان تاکید بر این داریم که استخراج بیت کوین با کامپیوتر صرفه اقتصادی نداشته و می‌تواند موجب فرسودگی سیستم‌ شما شود. در ادامه مقاله به معرفی چند نمونه از این نرم‌افزارهای استخراج می‌پردازیم.

 

نرم افزار CGminer

CGminer یکی از محبوب‌ترین نرم افزارهای استخراج است که از سه مدل ماینر GPU / FPGA / ASIC پشتیبانی می‌کند. CGminer یک برنامه کدنویسی شده با زبان برنامه نویسی c است. همچنین کراس پلتفرم است، به این معنی که شما می‌توانید از آن با ویندوز، لینوکس و سیستم عامل مک استفاده کنید. این نرم افزار جزو برنامه‌های متنی بوده و نسخه بصری ندارد. CGminer جزو پنج نرم افزار برتر و فعال سال 2023 برای استخراج بیت کوین با لپ تاپ یا کامپیوتر محسوب می‌شود. 

CGminer استخراج بیت کوین با نرم افزار

 

نرم افزار BFGminer

بر خلاف CGminer به طور خاص برای FPGA و ASIC طراحی شده است و از استخراج با GPU پشتیبانی نمی کند. از مزیت‌های این برنامه نسبت به رقیبان خود می‌توان به ویژگی‌های clocking پویا، نظارت و قابلیت‌های رابط از راه دور اشاره کرد. BFGminer همچنین یک کراس پلتفرم است که قابلیت نصب روی سه سیستم‌عامل ویندوز، لینوکس و مک را دارد. از جمله ویژگی‌های دیگر، قبل نصب و اجرا بودن روی سیستم‌های کوچک سخت افزاری Raspberry Pi است. اگر چه این نرم افزار متنی بوده اما رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد و شما می توانید به راحتی از آن استفاده کنید.

 BFGminer استخراج بیت کوین با نرم افزار

برنامه‌های دیگری مانند EasyMiner ، MultiMiner و ... وجود دارند که هرکدام مزایا و معایب مخصوص به خود را دارند. شما می‌توانید با نصب آن‌ها اقدام به استخراج بیت کوین با کامپیوتر کنید. حتما به این نکته توجه داشته باشید که استخراج بیتکوین با کامپیوتر یا لپتاپ علاوه بر نداشتن صرفه اقتصادی، ممکن است تهدیداتی را برای سخت‌افزار دستگاه شما به همراه داشته باشد. در ادامه نگاهی به این تهدیدها خواهیم داشت.

 

خطرات ناشی از استخراج بیتکوین با کامپیوتر

مجرمان جرایم سایبری می‌توانند با استفاده از تکنیک CryptoJacking موجب سواستفاده از دستگاه شما شوند. به زبان ساده از قردت پردازش سیستم عامل شما را مورد سرقت قرارداده و اقدام به استخراج شخصی کنند. کریپتوجکینگ نوعی جرم در فضای بازار رمزارزها محسوب می‌شود. در این نوع سو استفاده سیستم شما فرایند استخراج را به شکل کارآمد انجام نداده و سود خاصی به شما تعلق نمی‌گیرد. اما ناامید نباشید! همچنان راهکاری فراهم است تا شما امکان این را داشته باشید که عمل استخراج بیت کوین با لپ تاپ را از روشی دیگر و به طور غیر مستقیم انجام دهید. ما در ادامه مقاله به بررسی استخراج بیت کوین به شکل غیر مستقیم پرداخته‌ایم. 

حملات سایبری کریپتوجکینگ

 

آیا استخراج بیت کوین با کامپیوتر سودآور است؟

امروزه رقابت برای استخراج بیت کوین به بالاترین حد خود در تاریخ رسیده است. استخرهای بزرگ استخراج به فکر ارتقا هر چه بیشتر قدرت پردازش دستگاه‌های خود افتاده‌اند. اکثر این مزرعه‌ها به فکر بیشتر کردن قدرت پردازش استخر‌های خود به کمک بیشتر کردن تعداد ماینر‌ها هستند. بنابراین قدرت پردازش یک کامپیوتر یا لپ تاپ نسبت به رقیبان خود روز به روز کمتر خواهد شد. همانطور که در پاراگراف‌های قبلی گفته شد تمامی این مسائل ثابت می‌کند که استخراج بیت کوین با کامپیوتر کاری است که تنها به صورت کتبی قابل انجام شده و از لحاظ تئوری امری منطقی است اما در واقعیت کاری غیرممکن به نظر می‌رسد. 

 

مناسب‌ترین راه حل استخراج بیت کوین با کامپیوتر

همانطور که بالاتر اشاره داشتیم، امروزه رقابت بین ماینر‌ها به طور جدی افزایش پیدا کرده است. یک فرد شاید نتواند صرفاً با داشتن تدارکات ساده مثل لپتاپ یا ماینر معمولی اقدام به استخراج کند. اما راه حلی وجود دارد که شما قادر خواهید بود تا استخراج بیت کوین با لپ تاپ یا کامپیوتر را به شکل غیر مستقیم انجام دهید. استفاده از روش Cloud Mining یا استخراج ابری می‌تواند مناسب‌ترین گزینه برای انجام این کار باشد. این کار آسیبی به کامپیوتر یا لپ تاپ شما وارد نخواهد کرد و شما در این روش قادر به استخراج بیت کوین بدون هیچ آسیبی خواهید بود.

البته قبل از انجام این کار حتماً به موارد امنیتی توجه داشته باشید؛ زیرا بخش زیادی از پلتفرم‌های فعال در این حوزه ممکن است کلاهبرداری باشند.

 

آیا با گوشی هم می‌توان بیت کوین استخراج کرد؟

متاسفانه باید بگوییم خیر! استخراج بیت کوین با گوشی کاری غیر ممکن و انجام نشدنی است. قدرت و ظرفیت پردازش گوشی بسیار پایین‌تر از ظرفیت یک دستگاه ماینر یا حتی یک کامپیوتر است. به دلیل ظرفیت پایین پردازش موبایل‌ها، از ابتدا استخراج بیت کوین با آن‌ها کاری نشدنی و غیرعملی محسوب می‌شد. علاوه بر این که فرایند استخراج با موبایل هیچ صرفه اقتصاده ندارد؛ انجام این کار می‌تواند به تلفن همراه شما آسیب جدی وارد کند. بهتر است از اقدام به انجام این کار، تا جای ممکن دوری کنید تا گوشی‌ شما فرسوده نشود.

 

چه ارزهایی را با کامپیوتر می‌توان استخراج کرد؟

این نکته را در نظر داشته باشید تنها ارزهایی قابل استخراج هستند که از مکانیزم اجماع اثبات کار (POW) استفاده می‌کنند!

به طور کلی تمامی ارزهای شناخته شده که از مکانیزم اجماع اثبات کار (POW) استفاده می‌کنند، سازگاری مناسبی با سیستم‌های پردازش کامپیوتر ندارد. حتی انجام این کار می‌توانند موجب فرسودگی کامپیوتر شما شود. دلیل آن توان پردازش پایین یک کامپیوتر نسبت به یک دستگاه ماینر است. ناگفته نماند برخی ارزها به طور کلی قابلیت استخراج را ندارند و متاسفانه سودجویان از عدم آگاهی مردم سو‌استفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. به طور مثال استخراج ترون امری غیرممکن و نشدنی است؛ اما سودجویان با وعد‌ه‌های دروغین باعث از بین رفتن سرمایه مردم می‌شوند.

درحال حاضر هیچ کامپیوتر یا لپ تاپی قدرت پردازشی مناسب برای استخراج بیت کوین را ندارد؛ اما امروزه ارزهای دیجیتال زیادی برای استخراج به وسیله ماینرها مطرح هستند. اگر علاقه مند به کسب درآمد از حوزه کاینینگ هستید پیشنهاد می‌کند به فکر استخراج رمزارزها با ماینر مناسب آن باشید. ارز KAS یکی از ارزهای جدید و قابل استخراج است؛ ماین کاسپا یکی از محبوب‌ترین‌ها در صنعت استخراج ارزدیجیتال محسوب می‌شود.

 

تبدیل کامپیوتر به ماینر

تبدیل کامپیوتر به ماینر بیت کوین شامل چندین مرحله است:

  1. راه اندازی یک کیف پول دیجیتال : قبل از استخراج، به یک کیف پول ارز دیجیتال برای ذخیره بیت کوین خود نیاز دارید. کیف پول‌ها، کلیدهای خصوصی شما را که برای دسترسی به ارز دیجیتال شما ضروری هستند، ایمن نگه می‌دارند. جهت اطلاع از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال به مقاله مربوطه مراجعه فرمایید.
  2. کامیپوتر خود را آماده کنید : اطمینان حاصل کنید که رایانه شما الزامات سیستم برای استخراج ارزهای دیجیتال را برآورده می‌کند. این ممکن است شامل ارتقاء اجزای سخت افزاری مانند GPU باشد، زیرا استخراج می‌تواند منابع فشرده باشد.
  3. دانلود نرم‌افزار استخراج : نرم افزارهایی مانند NiceHash و Cudo Miner برای استخراج بیت کوین در کامیپوترهای شخصی محبوب هستند. این برنامه‌ها به کامپیوتر شما اجازه می‌دهد تا در شبکه بیت کوین شرکت کند و عملیات استخراج را انجام دهد.
  4. پیوستن به یک استخر ماینینگ : در حالی که می‌توانید بیت کوین را به صورت انفرادی استخراج کنید، پیوستن به یک استخر استخراج می‌تواند شانس شما را برای کسب پاداش افزایش دهد. در یک استخر، ماینرها قدرت محاسباتی خود را ترکیب می‌کنند تا احتمال ماینینگ موفقیت‌آمیز یک بلاک را افزایش دهند. همچنین پاداش‌ها را متناسب با توان کمکی خود به اشتراک بگذارند.

در حالی که استخراج بیت کوین با استفاده از کامپیوتر شخصی امکان پذیر است، این فرآیند می‌تواند انرژی‌بر باشد. همچنین ممکن است به دلیل افزایش سختی استخراج و رقابت استخراج کنندگان با تجهیزات پیشرفته، مانند گذشته سودآور نباشد. مهم است که قبل از شروع به کار، هزینه‌های برق و فرسودگی احتمالی سخت افزار کامیپوتر خود را در نظر بگیرید.

 

جهت تبدیل کامیپوتر به ماینر به چه سخت افزاری نیاز داریم؟

برای تبدیل کامپیوتر به ماینر، اجزای اصلی سخت افزاری که نیاز دارید عبارتند از:

  • GPU با توانایی بالا برای پردازش موثر محاسبات ماینینگ ضروری است. پردازنده‌های گرافیکی NVIDIA یا AMD گزینه‌های محبوبی هستند.
  • منبع تغذیه انرژی (PSU) نیاز به تامین انرژی کافی به طور پایدار دارد، به خصوص اگر از چندین GPU استفاده شود.
  • سیستم خنک‌کننده کارا برای مدیریت گرمای تولید شده توسط استخراج مداوم، مانند فن‌های با کیفیت بالا یا محلول‌های خنک کننده مایع.
  • مادربرد با تعداد کافی اسلات‌های PCIe، جهت اتصال چند پردازنده گرافیکی نیاز است.
  • حداقل ۸ گیگ رم و حافظه کافی برای اجرای نرم افزار ماینینگ و پشتیبانی از عملیات سیستم نیاز است.

دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۰۸/۰۳ ۱۱:۴۸
علی
سلام وقت تون بخیر بنظر تون ارزش شو داره چجوری چون دردسر خیلی داره
پاسخ