جستجو در بیتفا
  • ترون لینک چیست؟
  • قابلیت‌های والت ترون لینک
  • پشتیبانی ترون لینک
  • آموزش ولت ترون لینک
  • ساخت کیف پول ترون لینک
  • دریافت رمز ارز در ولت Tronlink
  • ارسال ارز دیجیتال در ولت ترون لینک
  • ولت ترون لینک کلاهبرداری است؟
  • بررسی امنیت ترون لینک
  • از ترون لینک استفاده کنیم یا نه؟
Tronlink چیست؟ آموزش کیف پول ترون لینک

Tronlink چیست؟ آموزش کیف پول ترون لینک

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۱۲
۸ دقیقه
۰
۴۸۳
توسط :
مبین رزمخواه

شبکه ترون یکی از محبوب‌ترین و پراستفاده‌ترین شبکه‌های موجود در فضای کریپتو است. این شبکه یک کیف پول مخصوص با نام ترون لینک (Tronlink) طراحی و تولید کرده که علاوه بر توکن بومی این شبکه یعنی رمز ارز ترون (TRX) از برخی از ارزهای دیجیتال بزرگ بازار نیز پشتیبانی می‌کند. ولت ترون لینک از زمان ایجاد تا کنون توانسته پشتیبانی خود از ارزهای دیجیتال را گسترده‌تر کند و تراکنش‌های کاربران را در سریع‌ترین زمان ممکن و به شکلی ساده اجرایی کند. در این مقاله به معرفی و بررسی کیف پول ترون لینک می‌پردازیم و مواردی که لازم است درباره آن بدانید را با شما به اشتراک خواهیم گذاشت؛ با بیتفا همراه باشید.

 

ترون لینک چیست؟

شبکه ترون در سال 2017 ایجاد شد و توانست فعالیت خود را به عنوان یکی از بلاکچین‌های مطرح دنیای کریپتو که توانایی اجرای قرارداد هوشمند را نیز دارد آغاز کند. کارمزد تراکنش‌ها در این شبکه بسیار پایین است و تقریباً برای هر فردی و هر کاربردی قابل انجام و در دسترس است.

شبکه ترون دارای یک توکن بومی با نام ترون (TRX) است که از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کند. برای حفظ و نگهداری هرچه بهتر این توکن، تیم توسعه دهنده بنیاد ترون یک کیف پول ارز دیجیتال اختصاصی طراحی کرد تا کاربرانش به ساده‌ترین شکل ممکن دارایی‌های خود را مدیریت کنند. این کیف پول اختصاصی ترون لینک نام دارد. البته این کیف پول از رمز ارزهای دیگری نیز پشتیبانی می‌کند و حتی می‌تواند یک ولت تتر عالی نیز باشد.

این کیف پول به صورت اپلیکیشن برای گوشی‌های هوشمند اندروید و iOS عرضه شده و کاربران رایانه‌های شخصی نیز می‌توانند از افزونه آن برای مرورگر خود استفاده کنند. برای دسترسی به نسخه‌های مختلف این ولت می‌توانید به این لینک مراجعه کنید. در ادامه با قابلیت‌های آن آشنا خواهیم شد.

 

قابلیت‌های والت ترون لینک

کیف پول Tronlink از رمز ارز ترون و تمام توکن‌های TRC-10 و TRC-20 پشتیبانی می‌کند. بدین ترتیب می‌توانید حتی تترهای خود را در آن ذخیره کنید و از آن به عنوان یک ولت تتر استفاده کنید. پس ترون لینک این قابلیت را دارد که هم به عنوان یک کیف پول TRC-20 و هم به عنوان یک کیف پول TRC-10 مورد استفاده کاربران قرار بگیرد. علاوه بر شبکه‌هایی که به آن‌ها اشاره شد پشتیبانی از توکن‌های TRC-721 نیز به این والت اضافه شده تا در مجموع تعداد توکن‌های مورد پشتیبانی آن را به حدود 100 هزار عدد برساند.

همچنین پشتیبانی ترون لینک از ماشین مجازی اتریوم EVM و همچنین شبکه‌های زنجیره هوشمند بایننس (BSC) و بیت کوین (BTC) می‌توانید دارایی‌های شما را در طیف وسیعی از شبکه‌ها نگهداری و مدیریت کند.

با نصب و راه اندازی این کیف پول می‌توانید به اکوسیستم اپلیکیشن‌های بلاکچینی (dApps) نیز دسترسی داشته باشید و در حوزه‌های مختلف دیفای (DeFi) فعالیت کنید. ولت Tronlink قابلیت فریز کردن توکن‌ها به منظور دریافت خدمات مختلف در دسترس کاربران قرار داده که می‌تواند برای کاربران شبکه ترون بسیار کاربردی باشد.

کیف پول ترون لینک

از امکانات جذابی که در این ولت قرار داده شده قابلیت فریز کردن توکن‌ها است. کاربران ترون لینک می‌توانند با فریز کردن توکن ترون در این ولت امکانات خاصی را برای خود فعال کنند. پهنای باند (Bandwidth)، قدرت (Power) یا انرژی (Energy) از مواردی است که می‌توانید با فریز کردن توکن‌های خود به آن دست پیدا کنید.

با انتخاب "پهنای باند" کارمزد معاملات برای شما حذف خواهد شد و برای انجام تراکنش‌های رمز ارزی نیاز به پرداخت کارمزد نخواهید داشت. با فعال کردن قابلیت "انرژی" می‌توانید از قابلیت اجرای قراردادهای هوشمند در ترون لینک استفاده کنید. در نهایت با انتخاب "قدرت" این امکان برای شما فراهم می‌شود که در رأی دادن به تیم توسعه دهنده شبکه ترون نقش داشته باشید.

با فریز کردن دارایی‌های خود به این امکانات دسترسی خواهید داشت اما توجه داشته باشید که پس از فریز کردن به مدت حداقل 3 روز نمی‌توانید هیچ تراکنشی را با آن دارایی‌ها انجام دهید.

 

پشتیبانی ترون لینک

ولت ترون لینک دارای یک تیم پشتیبانی خوب است که می‌تواند مشکلات ایجاد شده برای کاربران را در کمترین زمان ممکن بر طرف کند. در صفحه پشتیبان این کیف پول به چندین موارد و مشکلاتی که ممکن است کاربران با آن مواجه شوند اشاره شده است. اگر در هنگام استفاده از این والت به مشکل برخوردید، ابتدا مشکل ایجاد شده را در این صفحه جست و جو کنید، به احتمال زیاد راه حل مناسبی برای حل آن پیدا خواهید کرد.

اگر به مشکل ایجاد شده در آن صفحه اشاره نشده بود می‌توانید با واحد پشتیبان آنلاین آن ارتباط بگیرید تا از کمک متخصصان آن بهره‌مند شوید. در کل می‌توان گفت پشتیبانی ترون لینک از کاربران در سطح بالایی قرار دارد و می‌توانید برای حل مشکلات خود از آن استفاده کنید.

 

آموزش ولت ترون لینک

پس از دریافت نسخه مورد نظر خود برای راه اندازی والت ترون لینک لازم است تا مراحلی را طی کنید. راه اندازی این کیف پول کار ساده‌ای است و تنها لازم است تا چند مرحله کوتاه را پشت سر بگذارید و سپس قادر خواهید بود تا از آن برای دریافت و ارسال دارایی‌های خود استفاده کنید. در ادامه مراحل راه اندازی ولت ترون لینک را با هم مرور می‌کنیم.

 

ساخت کیف پول ترون لینک

پس از نصب اپلیکیشن موبایلی و یا اضافه کردن افزونه Tronlink به مرورگر خود آن را باز کنید و گزینه "Create Wallet" را انتخاب کنید. سپس متن سیاست نامه این کیف پول و نحوه فعالیت آن برایتان به نمایش در می‌آید. برای ادامه گزینه “I agree” را انتخاب کنید.

در این مرحله باید یک رمز عبور قدرتمند برای کیف پول خود انتخاب کنید و آن را تأیید کنید. برای انتخاب این رمز باید از حروف کوچک، حروف بزرگ، اعداد و کاراکترهای صفحه کلید استفاده کنید تا رمز شما معتبر شناخته شود.

پس از انتخاب رمز گزینه “Create Wallet” را انتخاب کرده و وارد مرحله بعد می‌شوید. دوباره اینجا لازم است تا پسورد خود را وارد کنید.

کیف پول ترون لینک

اکنون کلید خصوصی (Seed Phrase) برای شما ایجاد خواهد شد. این کلمات برای بازیابی دارایی‌های شما حیاتی است و اگر لو و یا هک شود دارایی‌های شما از دسترستان خارج خواهد شد. حتماً این کلمات را روی کاغذ نوشته و در محلی امن ذخیره کنید.

در مرحله بعد از شما خواسته می‌شود که کلید خصوصی ولت را مجدداً وارد کنید. در اینجا لازم است به این نکته اشاره کنیم که برای اضافه کردن کیف پول خود در سایر پلتفرم‌ها و یا بالا آوردن مجدد آن باید در مرحله ابتدایی به جای Create Wallet گزینه Wallet Import را انتخاب کنید. برای وارد کردن کیف پول از شما خواسته می‌شود تا کلید خصوصی خود را وارد کنید. با وارد کردن آن کلمات، کیف پول و دارایی‌هایتان به نمایش در خواهد آمد.

با پشت سر گذاشتن این مرحله کیف پول شما آماده استفاده می‌شود و می‌توانید از آن برای ارسال و دریافت رمز ارزها استفاده کنید.

 

دریافت رمز ارز در ولت Tronlink

برای دریافت رمز ارز و واریز توکن به کیف پول دیجیتالی ترون لینک پس از ساختن ولت به صفحه ارز دیجیتال مورد نظر خود بروید و گزینه Receive را انتخاب کنید. با این کار یک آدرس و یک کد QR برای شما ایجاد خواهد شد. حالا اگر آن دارایی مد نظر را به این آدرس ارسال کنید پس از موفقیت آمیز بودن تراکنش توکن‌ها در ولت شما به نمایش در خواهند آمد.

کیف پول ترون لینک

هنگام کپی کردن آدرس دقت کنید که تمام آدرس را انتخاب کرده باشید. یک گزینه برای کپی آدرس در اختیار شما قرار داده شده که توصیه می‌شود از همان برای برداشتن آدرس استفاده کنید تا آدرس به صورت ناقص کپی نشود. توجه داشته باشید که واریز برخی توکن‌ها و موفق شدن تراکنش‌هایشان چندین دقیقه طول خواهد کشید. پس در حین این کار صبوری لازم را داشته باشید.

 

ارسال ارز دیجیتال در ولت ترون لینک

برای ارسال ارز دیجیتال از ولت ترون لینک لازم است تا به صفحه رمز ارز مورد نظر بروید و گزینه Send را انتخاب کنید. در اینجا آدرسی که می‌خواهید توکن برایش واریز شود را در قسمت Address و مقداری از آن توکن که قصد انتقال آن را دارید را در قسمت Amount وارد کنید.

پس وارد کردن این اطلاعات تراکنش برای شما ایجاد می‌شود و لازم است که آن را به تایید برسانید. ارسال توکن‌ها نیز ممکن است در برخی شبکه‌ها با کمی تاخیر انجام شوند پس در حین انجام این کار نیز صبوری و آرامش خود را حفظ کنید!

کیف پول ترون لینک

 

تا اینجای مقاله با ولت ترون لینک و قابلیت‌های آن آشنایی لازم را پیدا کردیم. اکنون می‌خواهیم به شایعاتی که پیرامون آن در گذشته منتشر شده بپردازیم.

اگر که کاربر حرفه‌ای و با سابقه ای در فضای کریپتو باشید حتماً شایعات و اخبار منفی که در مورد ترون لینک در فضای کریپتو منتشر شده بود را به یاد دارید. والت Tronlink مانند شبکه ترون و بنیان گذار آن جاستین سان (Justin Son) به‌دور از حاشیه نبوده است.

مدتی در فضای کریپتو شایعاتی منتشر شده بود که کیف پول ترون لینک کلاهبرداری است! در ادامه به بررسی این اتفاقات می‌پردازیم و اطلاعات موجود درباره آن را بررسی خواهیم کرد.

 

ولت ترون لینک کلاهبرداری است؟

در گذشته، یک نسخه کلاهبرداری از کیف پول Tronlink منتشر شده بود که باعث سرقت توکن‌های کاربران شد. اما این نسخه کلاهبرداری از کیف پول Tronlink، با نسخه اصلی کاملاً متفاوت بود و توسط شخص یا افرادی طراحی شده بود که قصد سرقت دارایی‌های کاربران را داشتند.

شایعه کلاهبرداری بودن ترون لینک به این دلیل منتشر شد که برخی از کاربران این نسخه جعلی را دانلود و نصب کرده بودند و سپس به مشکلاتی برخورد کرده بودند.

در آن زمان اعلام شده بود که به ازای معرفی هر نفر و نصب کیف پول توسط او می‌توانید ۳۰۰ ترون دریافت کنید! لینک‌های چنین اخباری همه به نسخه جعلی ترون لینک هدایت می‌شد. آمار دقیقی از میزان خسارت وارد شده به کاربران وجود ندارد اما می‌دانیم که فعالیت نسخه جعلی ترون لینک چندان دوام نداشت و با افزایش آگاهی کاربران فعالیت آن‌ها متوقف شد.

به همین دلیل، توصیه می‌شود که همیشه نسخه‌های رسمی و اصلی کیف پول Tronlink را از سایت رسمی خود آن دانلود و استفاده کنید و از دانلود نسخه‌های نامعتبر و مشکوک خودداری کنید.

 

حال که فهمیدیم ترون لینک کلاهبرداری نیست به این پرسش پاسخ خواهیم داد که آیا این ولت امنیت لازم را دارد؟! در ادامه امنیت ترون لینک را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کیف پول ترون لینک

 

بررسی امنیت ترون لینک

امنیت والت ترون لینک به دلیل استفاده از روش‌های امنیتی پیشرفته برای حفاظت از دارایی‌های کاربران، بسیار بالا است. این کیف پول از رمزنگاری AES-256 برای حفاظت از کلید خصوصی کاربران استفاده می‌کند.

همچنین، کلید خصوصی کاربران در سمت کاربر نگهداری شده و هرگز به سرور‌های ترون لینک ارسال نمی‌شود، بنابراین دسترسی غیرمجاز به کلید خصوصی کاربران تقریباً غیر ممکن است.

علاوه بر این، والت ترون لینک دارای چندین لایه امنیتی است که از آن در برابر حملات اینترنتی و سایر ریسک‌های امنیتی محافظت می‌کند. این لایه‌ها شامل اعتبارسنجی و احراز هویت دو مرحله‌ای، تشخیص نفوذهای ناخواسته، رمزنگاری SSL و آنلاین بودن داده‌های کاربران است.

به طور کلی می‌توان گفت ولت ترون لینک یک کیف پول آنلاین بسیار امن است که با استفاده از روش‌های پیشرفته و گواهی‌های امنیتی قوی، حفاظت از دارایی‌های کاربران را تضمین می‌کند. همچنین پشتیبانی ترون لینک نیز عملکرد خوبی دارد و می‌توانید در هنگام بروز مشکل از راهنمایی‌های آن‌ها استفاده کنید.

 

از ترون لینک استفاده کنیم یا نه؟

والت ترون لینک برای هر شخصی که به دنبال ذخیره سازی و مدیریت ایمن ارز دیجیتال ترون باشد، مناسب است. این کیف پول به صورت اختصاصی برای کاربران ترون طراحی شده است و برای افرادی که در حوزه تجارت الکترونیک، صنعت دیفای و، اپلیکیشن‌های بلاکچینی و همچنین معاملات ارز دیجیتال فعالیت دارند گزینه مناسبی است.

این ولت قابلیت پشتیبانی از تمامی توکن‌هایی که بر بستر ترون ایجاد شده‌اند را داراست و به راحتی می‌توانید با استفاده از آن دارایی‌های خود را مدیریت کنید. همچنین، این کیف پول دارای قابلیت‌های امنیتی بسیار بالاست و اطلاعات شما در آن به صورت رمزگذاری شده نگهداری می‌شود. پس والت Tronlink می‌تواند نیازهای شما از یک کیف پول مطمئن بر بستر ترون را فراهم کند و اگر فعالیت زیادی در شبکه ترون دارید می‌تواند یک کیف پول مناسب برای شما باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد