جستجو در بیتفا
  • هاوینگ بیت کوین چیست و چه تأثیری بر بازار کریپتو دارد؟
  • نقش شرکت میکرو استراتژی در بازار بیت کوین و هاوینگ بعدی
  • هاوینگ بعدی بیت کوین چه زمانی است؟
  • زمان هاوینگ بعدی بیتکوین
  • جمع بندی
هاوینگ بیت کوین در راه است

هاوینگ بیت کوین در راه است

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۴/۲۰
۵ دقیقه
۴
۷۶۱
توسط :
مبین رزمخواه

عده‌ای از تحلیلگران بازار کریپتو معتقدند که رالی صعودی بیت کوین ممکن است قبل از رویداد هاوینگ (Halving) و در ظرف چهار ماه آینده آغاز شود. رویداد هاوینگ از جمله مهم‌ترین اتفاقات در تقویم بیت کوین و بازار کریپتو به شمار می‌رود که در آن عرضه بیتکوین به بازار تا اندازه زیادی کاهش پیدا می‌کند. در ادامه این مقاله سعی می‌کنیم تا نگاهی به نظرات موجود در مورد هاوینگ بعدی بیت کوین داشته باشیم و اتفاقات مرتبط با آن را بررسی کنیم؛ با بیتفا همراه باشید‌.

 

هاوینگ بیت کوین چیست و چه تأثیری بر بازار کریپتو دارد؟

هاوینگ بیتکوین یک رویداد مهم است که در آن نرخ صدور بیتکوین برای اهدای پاداش ماینرها به میزان 50 درصد کاهش می‌یابد و باعث کاهش سرعت ورود بیتکوین‌های جدید به بازار می‌شود. رویداد هاوینگ بیتکوین هر چهار سال یک بار رخ می‌دهد و هدف آن کنترل تورم و حفظ ارزش بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار کریپتو است. با کاهش نرخ صدور، تقاضا برای بیتکوین ممکن است افزایش یابد و این می‌تواند منجر به افزایش قیمت آن شود.

حال تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند که قبل از هاوینگ بعدی، یک رالی قابل توجه در قیمت بیتکوین رخ خواهد داد. از مسئله‌هایی که باید به آن توجه داشته باشید این است که شرکت‌های بزرگ کریپتویی مانند میکرو استراتژی می‌توانند در بازار بیت کوین نقش مهمی داشته باشند که در ادامه به این مسئله می‌پردازیم.

 

نقش شرکت میکرو استراتژی در بازار بیت کوین و هاوینگ بعدی

شرکت MicroStrategy که بخش عمده‌ای از ارزش آن وابسته به بیتکوین است، ممکن است در رالی صعودی بعدی بیت کوین سهم قابل توجهی داشته باشد. قیمت سهام شرکت MicroStrategy در سال ۲۰۲۳ تقریباً ۱۸۰ درصد افزایش را تجربه کرده که ممکن است بی ارتباط به نزدیک شدن به هاوینگ بیت کوین نباشد.

گفته می‌شود که هاوینگ بعدی بیتکوین، به سهام‌های شرکت‌هایی مانند شرکت فناوری تأسیس شده توسط مایکل سیلور، MicroStrategy که متمرکز بر بیتکوین هستند، جان تازه‌ای خواهد داد. به تازگی شرکت سرمایه گذاری مستقر در نیویورک Berenberg Capital Markets، در گزارشی دلایل خود را برای نگاه مثبت به سهام MicroStrategy (MSTR) بیان کرد و گفت که اهداف قیمتی جذابی را برای این دارایی در نظر دارد.

بر اساس تحلیل Berenberg سهام میکرو استراتژی می‌تواند حتی تا ۴۳۰ دلار هم بالا برود که سود زیادی نصیب این کمپانی و سهام‌دارانش خواهد کرد. سهام MicroStrategy در حال حاضر با قیمت 408 دلار معامله می‌شود و از آغاز سال 2023 تقریباً 180 درصد رشد داشته است. بر اساس داده‌های TradingView در همین بازه زمانی قیمت بیتکوین حدود 84 درصد رشد را تجربه کرده است.

شرکت MicroStrategy بخش عمده‌ای از ارزش خود را از ۱۵۲،۳۳۳ بیتکوینی که هولد می‌کند به دست می‌آورد و عنوان می‌شود که یک رالی صعودی قبل از هاوینگ بیتکوین می‌تواند باعث افزایش قابل توجه قیمت سهام آن شود. اگر که سهام این کمپانی ارزش بیشتری پیدا کند، نگاه مثبتی در بین فعالان بازار به سرمایه‌گذاری در بیت کوین شکل می‌گیرد و این اتفاق می‌تواند باعث ورود سرمایه جدید به بازار اولین ارز دیجیتال بازار شود. در ادامه به زمان هاوینگ بعدی بیت کوین و اثراتی که هاوینگ‌های قبلی داشته‌اند می‌پردازیم.

 

هاوینگ بعدی بیت کوین چه زمانی است؟

هاوینگ بیتکوین که برای ۲۶ آوریل ۲۰۲۴ (7 اردیبهشت 1403) برنامه‌ریزی شده، نرخ صدور بیتکوین را ۵۰ درصد کمتر می‌کند و به طور قابل توجهی سرعت ورود بیتکوین‌های جدید به بازار رمزارزها را کاهش می‌دهد. کارشناسان معتقدند اگر الگوی تاریخی که توسط سه هاوینگ اولیه بیتکوین ایجاد شده است در رویداد هاوینگ چهارم ادامه پیدا کند، باید انتظار این را داشته باشیم که رالی صعودی بیت کوین قبل از هاوینگ آن یعنی حدود چهار ماه دیگر آغاز شود.

در گذشته و قبل از هاوینگ‌هایی که روی داده، قیمت بیتکوین حداقل ۶۸۲ درصد رشد داشته است. البته شاید این بار چنین درصد بالایی که برای شرایط فعلی کمی دور از ذهن محسوب می‌شود دوباره تکرار نشود، اما باید توجه داشته که همیشه رویداد هاوینگ از لحاظ روانی جنبه مثبت و صعودی بازار را تقویت کرده و این بار نیز می‌تواند چنین کاری را انجام دهد. در زمان هاوینگ اولیه بیتکوین که در تاریخ 28 نوامبر 2012 رخ داد، قیمت بیتکوین در حدود 12 دلار بود و 367 روز بعد قیمت آن به 1،164 دلار رسید!

هاوینگ بیت کوین

به عقیده کارشناسان بازار، در حالی که عرضه بیتکوین مسیر از پیش تعیین شده‌ای را طی می‌کند، باید قبل از هرگونه پیش بینی در مورد آغاز روند صعودی تازه بیت کوین، نگاه دقیقی به تقاضای موجود برای این ارز دیجیتال در بازار کریپتو داشت و تمامی عوامل موجود را در این زمینه بررسی کرد.

اخبار و گزارشات منتشر شده نشان می‌دهد که پذیرش نهادی بیتکوین در حال رشد است و افزایش طرح‌های صندوق سرمایه‌گذاری اسپات (ETF) بیتکوین که حتی بزرگ‌ترین و معروف‌ترین شرکت مدیر دارایی جهان یعنی BlackRock هم به آن علاقه نشان داده، می‌تواند تقاضا برای بیت کوین را تا اندازه زیادی افزایش دهد. این اتفاق خود یک دلیل خوب برای افزایش تقاضا برای بیت کوین در میان مدت می‌تواند باشد.

 

زمان هاوینگ بعدی بیتکوین

هاوینگ بیت کوین زمان مشخصی ندارد، اما پیشبینی می‌شود تاریخ هاوینگ بیت کوین 2024 برابر با 5 اردیبهشت باشد. با این حال، تاریخ دقیق می‌تواند متفاوت باشد زیرا به نرخ استخراج بلاک‌های جدید بستگی دارد. رویداد نصف شدن، تقریباً هر چهار سال (بعد از استخراج 210000 بلاک) اتفاق می افتد. این چهارمین رویداد هاوینگ در تاریخ بیت کوین خواهد بود و پاداش بلاک را از 6.25 به 3.125 بیت کوین کاهش می‌دهد. نصف شدن یک رویداد مهم در اکوسیستم بیت کوین است که به طور بالقوه بر قیمت و پویایی استخراج ارز دیجیتال تأثیر می گذارد.

 

جمع بندی

هاوینگ بیت کوین از جمله مهم‌ترین اتفاق‌های صنعت کریپتو به شمار می‌رود که تأثیرات کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت زیادی در بازار ارزهای دیجیتال دارد. با اینکه هنوز ماه‌های زیادی به رویداد هاوینگ بعدی باقی مانده، اما فعالان بازار کریپتو سعی می‌کنند با بررسی شرایط بیت کوین و اخبار و اتفاقاتی که در بازار آن مؤثر است آمادگی بهتری برای وقوع یکی از مهم‌ترین اتفاقات تقویم بیت کوین پیدا کنند. توصیه می‌کنیم که در ماه‌های آینده توجه ویژه‌ای به تحرکات موجود در بازار بیت کوین داشته باشید و عواملی که ممکن است بر عرضه و یا افزایش تقاضای بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار تأثیرگذار باشد را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید بهترین نتایج را از رویدادهایی که در بازار کریپتو رخ می‌دهند کسب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد