جستجو در بیتفا
  • رشد خیره کننده ارزش کل دارایی‌های قفل شده در شبکه بیس
  • شرایط کلی شبکه بیس چگونه است؟
  • راه اندازی پروتکل Aerodrome، دلیل اصلی رشد TVL بیس
  • تأثیر رشد شبکه Base بر بازار کریپتو
  • جمع بندی
رشد 76 درصدی TVL شبکه Base به دنبال راه‌اندازی یک پروتکل جدید

رشد 76 درصدی TVL شبکه Base به دنبال راه‌اندازی یک پروتکل جدید

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۱۱
۵ دقیقه
۹
۴۲۱
توسط :
مبین رزمخواه

شبکه بیس (Base)، یک شبکه لایه 2 اتریوم که توسط صرافی کوین بیس توسعه داده می‌شود، به تازگی رشد چشمگیری را در میزان سرمایه‌های قفل شده (TVL) خود تجربه کرده است. راه اندازی یک پروتکل دیفای جدید باعث شده تا این پلتفرم دکس (DEX) روند روبه‌رشد خود را با قدرت ادامه دهد. این شبکه که حدود 2 ماه از راه‌اندازی آن می‌گذرد تا کنون توانسته توجه بسیاری از فعالان حوزه کریپتو را به خود جلب کند. آیا هایپ بعدی بازار از دل این پلتفرم معرفی می‌شود؟ چطور در شرایطی که اکثر ارزهای دیجیتال بزرگ بازار ریزشی هستند این شبکه به چنین موفقیت‌هایی دست پیدا کرده است؟ تأثیرات موفقیت این پلتفرم بر کل بازار کریپتو چگونه خواهد بود؟ در این مقاله به خبر افزایش TVL شبکه بیس می‌پردازیم و سعی می‌کنیم به پرسش‌های ایجاد شده در مورد آن نیز پاسخ دهیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

رشد خیره کننده ارزش کل دارایی‌های قفل شده در شبکه بیس

در حال حاضر مجموع دارایی‌های سپرده شده در شبکه بیس که یک نهاد مالی غیر متمرکز (دیفای - DeFi) محسوب می‌شود، پس از یک جهش 76 درصدی به بالاترین حد خود رسیده است. بر اساس داده‌های منتشر شده توسط پلتفرم DeFiLlama، کل TVL بیس اکنون 346 میلیون دلار برآورد می‌شود که حدود 196 میلیون دلار آن در روزهای اخیر اضافه شده است.

این رشد قابل توجه باعث شد تا پلتفرم Base به جمع 10 بلاکچین برتر بازار از نظر ارزش دارایی قفل شده بپیوندد و بالاتر از سولانا در جایگاه نهم قرار بگیرد. البته لازم به ذکر است که هنوز پادشاه بی رقیب پروتکل‌های دیفای شبکه اتریوم محسوب می‌شود که ارزش TVL آن بیش از 22 میلیارد دلار است.

در تصویر پایین میزان سرمایه‌های قفل شده در شبکه بیس را مشاهده می‌کنید.

tvl شبکه بیس

در ادامه نگاهی به شرایط کلی شبکه بیس خواهیم داشت و فعالیت آن از آغاز تا کنون را مورد ارزیابی قرار می‌دهیم.

 

شرایط کلی شبکه بیس چگونه است؟

در ابتدا لازم است به این نکته اشاره کنیم که شبکه بیس در زمان نگارش این مقاله روز بیست و پنجم فعالیت خود را سپری می‌کند! این پلتفرم توانسته در مدتی کوتاه به دستاوردهای بسیاری مهمی دست پیدا کند. ارزش کل سرمایه‌های سپرده شده در این شبکه از زمان انتشار تا کنون بیش از 733 درصد رشد پیدا کرده که نشان دهنده‌ی اعتمادِ بخشِ قابل توجهی از فعالان کریپتو به این پلتفرم است.

به عقیده عده‌ای، راه اندازی شبکه اجتماعی Friend.tech توانست تأثیر قابل توجهی در رشد و دیده شدن پلتفرم بیس داشته باشد. اما تب و تاب اولیه این شبکه اجتماعی به سرعت کاهش یافت و اکنون حدود 90 درصد از فعالیت‌های آن کاسته شده است.

در ابتدای راه اندازی شبکه Base، به دلیل حملات هکری متعددی که در آن زمان رخ داده بود، احساسات منفی زیادی پیرامون آن وجود داشت؛ اما به‌مرورزمان اکثر پروژه‌های اصلی فعال در بازار کریپتو توجه ویژه‌ای به این راه حل لایه 2 نشان دادند و پلتفرم غیر متمرکز صرافی کوین بیس توانست مسیر موفقیت را به خوبی طی کند.

از دیگر موفقیت‌های بزرگ شبکه بیس می‌توان به پشتیبانی از صرافی غیر متمرکز پنکیک سواپ (PancakeSwap)، دومین صرافی بزرگ حوزه دکس پس از یونی سواپ، اشاره کرد. پنکیک سواپ در روز پنجشنبه، 30 آگوست به صورت رسمی در Base راه اندازی شد.

شبکه بیس

با توجه به نکاتی که به آن اشاره کردیم می‌توان گفت شرایط کلی شبکه بیس پایدار و روبه‌جلو محسوب می‌شود. اما دلیل رشد آن در چند روز اخیر چه بود؟ در ادامه این مقاله به این موضوع می‌پردازیم.

 

راه اندازی پروتکل Aerodrome، دلیل اصلی رشد TVL بیس

دلیل اصلی رشد ارزش سرمایه‌های قفل شده شبکه بیس در روزهای اخیر راه اندازی پروتکل دیفای جدید Aerodrome است. پروتکل Aerodrome تا این لحظه توانسته بیش از 170 میلیون دلار سرمایه را وارد شبکه بیس کند. موفقیت این پروتکل جدید در جذب سرمایه باعث شد تا شبکه بیس همچنان تیتر اخبار کریپتو باقی بماند.

پلتفرم Aerodrome یک صرافی غیر متمرکز (DEX) است که توسط تیم پشتیبان Velodrome (یک دکس محبوب در زنجیره آپتیمیزم) مخصوص شبکه بیس توسعه داده شده است. صرافی Aerodrome یک فراهم کننده نقدینگی (Liquidity Privider) است که نقدینگی معاملات مورد نیاز برای انجام معاملات دکس تریدرها را فراهم می‌کند. توکن بومی این پلتفرم نیز AERO نام دارد که در ادامه اطلاعات بیشتری در مورد آن ارائه می‌کنیم.

توکن AERO در 30 آگوست راه اندازی شد و دلیل اصلی جذب سرمایه Aerodrome نیز همین اتفاق است. ارزش دارایی‌های این دکس پس از راه اندازی این توکن بیش از 6 هزار درصد رشد را تجربه کرد و همان‌طور که پیش‌تر اشاره کردیم به 170 میلیون دلار رسید.

صرافی aerodrome و شبکه بیس

شاید برایتان سؤال باشد که این رشدهای چشمگیر در چنین شرایطی که ارزش کل بازار کریپتو در یک روز بیش از 50 میلیارد دلار از ارزش خود را از دست داده و بیت کوین بیش از 2 هزار دلار ریزش را تجربه کرده چگونه رخ می‌دهد؟! در ادامه این مقاله به یک نکته مهم اشاره خواهیم کرد و تأثیر رشد شبکه بیس بر بازار کریپتو را بررسی می‌کنیم.

 

تأثیر رشد شبکه Base بر بازار کریپتو

حوزه غیر متمرکز صنعت ارزهای دیجیتال در ماه‌های اخیر نشان داده که پتانسیل‌های فراوانی برای سرمایه‌گذاری در آن وجود دارد. در این حوزه ما شاهد رشدهای خیره کننده‌ای بودیم که صرف نظر از شرایط کلی مارکت کریپتو و بیت کوین به مسیر رو به رشد خود ادامه داده‌اند. رشد شبکه بیس در چنین اوضاعی که بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال بزرگ بازار روندی ریزشی به خود گرفته‌اند نشان دهنده این است که فضای غیر متمرکز بازار در حال پخته‌تر شدن است و سعی دارد مسیر خود را از بدنه اصلی بازار جدا کند.

توصیه ما نیز به شما این است که هر چه سریع‌تر اطلاعات و دانش خود را در حوزه دکس افزایش دهید تا بتوانید در هر شرایطی از بازار به کسب سود بپردازید. برای شروع نیز می‌توانید از دوره رایگان دکس تریدینگ بیتفا استفاده کنید و از راهنمایی مشاوران ما نیز بهره‌مند شوید!

 

جمع بندی

تا کنون در سایت بیتفا چندین خبر در مورد شبکه بیس را پوشش دادیم. این پلتفرم غیر متمرکز نو ظهور که توسط صرافی کوین بیس راه اندازی شده می‌تواند در آینده نیز به مسیر روبه‌رشد خود ادامه دهد. پس بهتر است که اخبار و اتفاقات آن را پیگیری کنید تا از فرصت‌هایی که ممکن است در ادامه روی این شبکه ایجاد شود نهایت استفاده را ببرید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد