جستجو در بیتفا
  • آیا قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ کاهش می‌یابد؟
  • رفتار بیت کوین پیش از هاوینگ‌های قبلی
آیا قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ کاهش می‌یابد؟

آیا قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ کاهش می‌یابد؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۳۰
۱ دقیقه
۰
۵۰۲
توسط :
علی ابراهیمی

با نزدیک شدن به هاوینگ چهارم بیت کوین، بسیاری از تحلیلگران و علاقه‌مندان به بازار رمزارزها به دنبال آن هستند تا روند آتی بیت کوین قبل از هاوینگ را حدس بزنند. اگر نگاهی به گذشته بیندازیم می‌بینیم قیمت این ارز دیجیتال 6 تا 8 هفته قبل از هاوینگ افزایش یافته اما همواره پیش از این رویداد ریزش قابل توجهی را تجربه کرده است. اما آیا این روند باز هم تکرار خواهد شد؟

آیا قیمت بیت کوین پیش از هاوینگ کاهش می‌یابد؟

به نقل از بیت کوین نیوز، در طول تاریخ بیت کوین، معمولا قیمت این ارز دیجیتال در همان سال هاوینگ افزایش می‌یابد و دوباره ماه‌ها پس از این رویداد، به صعود خود ادامه می‌دهد.

به تازگی در تاپیکی در شبکه اجتماعی ردیت، به رفتار قیمت بیت کوین در حوالی هاوینگ پرداخته شده است. یکی از نویسندگان این تاپیک در این رابطه نوشته است:

از نظر تاریخی همیشه قبل از هاوینگ قیمت بیت کوین کاهش یافته است. آیا این ربطی به ماینرها دارد؟ به نظر می‌رسد اینگونه نباشد چراکه همه آنها می‌دانند قیمت بعد از هاوینگ افزایش می‌یابد.

رفتار بیت کوین پیش از هاوینگ‌های قبلی

قیمت بیت کوین در هاوینگ‌های قبلی

اگر نگاهی به تغییرات قیمت بیت کوین از سال 2009 تا 16 فوریه 2024 بیندازیم، می‌بینیم در موارد متعددی قیمت در سه‌ماه قبل از هر هاوینگ کاهش یافته است. به عنوان مثال، در تاریخ 17 آگوست 2012 قیمت بیت کوین در حوالی 13.50 دلار معامله می‌شد اما 3 روز بعد به 8 دلار رسید که نشان‌دهنده ریزش 40.74 درصدی است.

هاوینگ آن سال در تاریخ 28 نوامبر انجام شد و تا پایان سال قیمت به 13.45 دلار رسید. هاوینگ بعدی در تاریخ 9 جولای 2016 بود. در ماه ژوئن آن سال قیمت بیت کوین 766 دلار بود اما پیش از هاوینگ 13.83% سقوط کرد و به 660 دلار رسید. با این حال، قیمت تا 31 دسامبر 2016 تا 963 دلار افزایش یافت.

هاوینگ قبلی بیت کوین در تاریخ 11 می 2020 نیز به دنبال ریزش قابل توجه قیمت در پنجشنبه سیاه (11 مارس 2020) انجام شد. در آن زمان، قیمت بیت کوین از 7944 دلار به 4857 دلار سقوط کرد و در برخی صرافی‌ها به کف 3800 دلاری رسید.

علیرغم ریزش 38 درصدی، بیت کوین سال 2020 را با قیمت 29228 دلار به پایان رساند و رشدی 302 درصدی را ثبت کرد. اما در وضعیت کنونی که کمتر از 2 ماه و نیم تا هاوینگ بعدی بیت کوین باقی مانده است، قیمت این ارز دیجیتال از ابتدای سال 2024 بیش از 21% افزایش یافته است و هنوز ریزش پیش از هاوینگ را شاهد نبوده‌ایم.

یکی از کاربران ردیت در این رابطه نوشت:

ریزش قیمت اتفاق می‌افتد. سپس مردم فکر می‌کنند خوب است ریزش تمام شده، زمان خرید فرا رسیده است اما در ادامه دوباره قیمت شدیدتر سقوط می‌کند.

برخی دیگر از کاربران ردیت نیز خاطرنشان کرده‌اند برای ریزش احتمالی قیمت پیش از هاوینگ یک پولی را کنار گذاشته‌اند.

مثل همیشه، با نزدیک شدن به بازار صعودی، حدس و گمان زیادی در جامعه کریپتو مطرح شده است. در حالی که داده‌ها تاریخی از ریزش بیت کوین پیش از هاوینگ حمایت می‌کنند، لزوما نمی‌توان انتظار داشت این اتفاق این بار نیز رخ دهد. بازار بیت کوین ترکیبی پیچیده از رفتار و احساسات سرمایه‌گذاران آمیخته با تغییرات عرضه است که می‌تواند هر بار عملکرد جدیدی را به نمایش بگذارد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد