جستجو در بیتفا
  • شاخص MVRV و قیمت تحقق یافته
  • وضعیت سود و ضرر سرمایه‌گذاران طبق MVRV
  • روند میانگین متحرک یک ماهه شاخص MVRV بیت کوین
  • قیمت بیت کوین
شاخص MVRV بیت کوین به بالاترین حد خود در دو سال گذشته رسید

شاخص MVRV بیت کوین به بالاترین حد خود در دو سال گذشته رسید

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۷
۳ دقیقه
۰
۴۸۸
توسط :
رومینا میرفتاحی

نسبت MVRV، شاخصی است که نسبت بین ارزش بازار بیت کوین و ارزش واقعی آن رانشان می‌دهد. همانطور که یک تحلیلگر در پستی در CryptoQuant توضیح داد، روند میانگین متحرک یک ماهه شاخص MVRV بیت کوین نشان می‌دهد که این شاخص اخیراً به بالاترین حد خود در دو سال گذشته رسیده است. شاخص MVRV و قیمت تحقق یافته به معامله‌گران و سرمایه‌گذاران کمک می‌کند تا دید بهتری نسبت به وضعیت افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین در بازار پیدا کنند و بتوانند راحت‌تر نوسانات قیمت را تفسیر کنند.

شاخص MVRV و قیمت تحقق یافته

نسبت MVRV شاخصی است که نسبت بین ارزش بازار بیت کوین و ارزش واقعی آن رانشان می‌دهد. منظور از ارزش واقعی، قیمت تحقق یافته است. قیمت تحقق یافته به یک مدل سرمایه‌گذاری برای BTC اشاره دارد که فرض می‌کند ارزش حقیقی هر سکه در حال گردش، قیمت لحظه‌ای فعلی نیست، بلکه قیمتی است که BTC آخرین بار با آن قیمت روی بلاکچین منتقل شده است.

 فرمول محاسبه MVRV چنین است:

فرمول محاسبه MVRV

شاخص قیمت تحقق یافته (Realized Price) درواقع ارزش توکن را نه بر اساس قیمت فعلی بلکه براساس قیمت آن در آخرین تراکنشش، تعیین می‌کند. از این فاکتور در ارزش‌گذاری بیت کوین استفاده شده است و به تریدرها، سرمایه‌گذاران و به طور کلی به تمامی فعالان حوزه کریپتو کمک می‌کند تا افزایش یا کاهش قیمت بیت کوین را با دید بهتری تفسیر کنند.

وضعیت سود و ضرر سرمایه‌گذاران طبق MVRV

زمانی که که ارزش بازار بالاتر از ارزش واقعی دارایی سرمایه‌گذاران باشد، MVRV مقداری بزرگ‌تر از 1 رابرآورد می‌کند و این دقیقا همان زمانی است که سرمایه‌گذاران کسب سود می‌کنند. به طور مشابه، وقتی این نسبت برعکس باشد، یعنی زمانی که ارزش بازار کمتر از ارزش واقعی دارایی سرمایه‌گذاران باشد MVRV عددی زیر 1 برآورد می‌کند، این مقدار نشان دهنده این است که سرمایه‌گذار متحمل ضرر شده است.

روند میانگین متحرک یک ماهه شاخص MVRV بیت کوین

به نمودار زیر که روند میانگین متحرک(MA) سی روزه شاخص MVRV بیت کوین را در چند سال گذشته نشان می‌دهد توجه کنید.

نمودار روند میانگین متحرک یک ماهه شاخص MVRV بیت کوین

طبق گفته یکی از تحلیلگران در CryptoQuant و همانطور که در نمودار بالا نشان داده شده است، روند میانگین متحرک یک ماهه شاخص MVRV بیت کوین اخیراً به بالاترین حد خود در دو سال اخیر رسیده است. در طول این افزایش، شاخص MVRV به سطح 2.0 نزدیک شده است که به معنای افزایش قابل توجه ارزش بازار به دو برابر سقف تحقق یافته بود. همانطور که در نمودار بالا مشخص شده است، تحلیلگر نواحی‌ای که نسبت شاخص MVRV مقدار کمتر از 1.0 را برآورد کرده بود که بعدIHها به مقدار 2.0 رسید را برجسته کرده است.

قیمت بیت کوین

در زمان نگارش این مقاله، قیمت بیت کوین در حدود 42781 دلار است و براساس نرخ تتر حدود 55327 تومان معامله می‌شود که بیش از 3 درصد از هفته گذشته تا به الان افزایش داشته است.

روند نزولی قیمت در چند روز اخیر براساس داده‌های تریدینگ ویو

با این حال با توجه به تصویر بالا طبق داده‌های سایت معتبر تریدینگ ویو، به نظر می‌رسد قیمت کوین‌ها در چند روز اخیر شاهد روند نزولی بوده است. این متریک اخیراً پس از نزدیک شدن به خط مقاومت شروع به چرخش به سمت پایین و وضعیت نزولی کرده است، بنابراین احتمال می‌رود الگوی مشابهی مجدداً تکرار شود. اگر این الگوی تاریخی تکرار شود، ممکن است تا قبل از بازگشت حرکت صعودی، کوین‌ها روندهای نزولی بیشتری را تجربه کنند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد