جستجو در بیتفا
  • کپی ترید صرافی بینگ ایکس (BingX)
  • مزایا و معایب کپی ترید صرافی بینگ ایکس (BingX)
  • مزایای کپی ترید صرافی بینگ ایکس
  • معایب کپی ترید صرافی بینگ ایکس
  • انواع کپی ترید در صرافی بینگ ایکس
  • کپی ترید استاندارد 
  • کپی ترید حرفه ای
  • آموزش کپی ترید صرافی BingX
  • مرحله۱: وارد کپی ترید شوید
  • مرحله۲: انتخاب تریدر حرفه‌ای
  • مرحه۳: بررسی اکانت تریدر
  • مرحله۴: تعیین نوع کپی ترید
  • مرحله۵: تنظیمات نهایی کپی ترید
  • نحوه بررسی وضعیت معاملات کپی ترید صرافی بینگ ایکس
  • آموزش ثبت نام تریدر در کپی ترید صرافی بینگ ایکس
  • آیا در صرافی بینگ ایکس می‌توان از تریدرهای مختلفی کپی کرد؟
اشتراک گذاری
آموزش کپی ترید صرافی بینگ ایکس (BingX)

آموزش کپی ترید صرافی بینگ ایکس (BingX)

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
۱۰ دقیقه
۰
۳۹۳
توسط :
یاسمن یزدان دوست

صرافی بینگ ایکس (‌BingX) بهترین صرافی ارز دیجیتال مناسب کاربران ایرانی است. این صرافی بدون احراز هویت نیز به شما اجازه فعالیت و معامله را می‌دهد. از همین رو کاربران مقیم ایران با خیال راحت، بدون احراز هویت می‌توانند از این صرافی استفاده کنند. این صرافی حتی زبان فارسی نیز دارد. صرافی بینگ ایکس در سال ۲۰۱۸ در سنگاپور راه‌اندازی شد. از دیگر مزایا و قابلیت‌های صرافی بنیگ ایکس می‌توان به رابط کاربری ساده و جذاب، معاملات فیوچرز پرپچوال و استاندارد، کپی ترید و همچنین پشتیبانی به زبان فارسی اشاره کرد. جهت ثبت نام در صرافی بینگ ایکس به مقاله مربوطه مراجعه فرمایید. کپی ترید یکی از روش‌های درآمدزایی در کریپتو است که بدون هیچ‌گونه فعالیتی، در بازار معامله انجام می‌دهید و سود کسب می‌کنید. در ادامه این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید تا ابتدا بررسی ‌کنیم که کپی ترید چیست؟ سپس نحوه کپی ترید صرافی بینگ ایکس را آموزش دهیم.

کپی ترید صرافی بینگ ایکس (BingX)

کپی ترید (Copy Trade) یکی از راه‌های کسب درآمد راحت از بازار ارزهای دیجیتال است. در کپی ترید، افراد مبتدی می‌توانند از تریدرهای حرفه‌ای کپی کنند. به عبارتی هر معامله‌ای را که تریدر حرفه‌ای انجام داد، برای کپی کننده‌ها نیز انجام شود. صرافی به صورت خودکار معامله‌ها را برای شما باز و بسته می‌کنند و در کپی ترید نیاز به هیچ‌گونه فعالیتی ندارید. کپی ترید یک فرصت عالی هم برای معامله‌گران حرفه‌ای و هم جهت یادگیری معامله‌گران مبتدی است. زمانی که از معامله‌گران حرفه‌ای کپی می‌کنید، تمام معاملات آن‌ها را با جزییات می‌توانید مشاهده کنید و از تجربیات آن‌ها استفاده کنید. 

در کپی ترید اگر معامله‌گری که از او کپی می‌کنید، سود کند، شما نیز سود می‌کنید و برعکس، اگر ضرر کند، شما نیز ضرر خواهید کرد. کپی ترید صرافی بینگ ایکس شامل تریدرهای بسیار حرفه‌ای می‌شود که می‌توانید از آن‌ها کپی کنید. صرافی بینگ به صورت خودکار تمام معاملات تریدر حرفه‌ای را برای شما نیز باز می‌کند. به عبارتی نیاز نیست خودتان به صورت دستی معامله‌ای را باز یا بسته کنید. 

در کپی ترید نه تنها کپی کننده‌ها سود می‌کنند، بلکه معامله‌گران حرفه‌ای نیز هشت تا ده درصد از سود کپی‌کننده‌ها و کارمزدها را دریافت می‌کنند. به عبارتی برای هر دو طرف یک راه کسب درآمد است. کپی ترید صرافی بینگ ایکس تمام معاملات را پشتیبانی می‌کند. در واقع کپی ترید به دو بخش زیر تقسیم می‌شود : 

  • معاملات اسپات (Spot Trader)
  • معاملات فیوچرز (Futures Trader)

مزایا و معایب کپی ترید صرافی بینگ ایکس (BingX)

کپی ترید صرافی بینگ ایکس

قبل از آن‌که نحوه کپی ترید صرافی بینگ ایکس را به شما آموزش دهیم، لازم است که مزایا و معایب کپی تریدینگ را بررسی کنیم. 

مزایای کپی ترید صرافی بینگ ایکس

کپی ترید صرافی بینگ ایکس (‌BingX) مزایای بسیاری دارد که در ادامه آن ها را بررسی می‌کنیم : 

  • درآمد غیرفعال: یکی از بهترین مزایای کپی ترید که همه را جذب خود کرده است، درآمد غیرفعال است. به این معنا که شما بدون انجام دادن کار خاصی، کسب درآمد می‌کنید. همین موضوع باعث صرفه‌جویی در زمان و انرژی شما می‌شود. شخص حرفه‌ای معامله می‌کند و صرافی به صورت خودکار از آن‌ها کپی می‌کند و شما سود دریافت می‌کنید. 
  • مشاهده معاملات تریدرهای حرفه‌ای: با استفاده از کپی ترید شما می‌توانید طریقه معامله در بازار را یاد بگیرید. بعد از کپی کردن از یک تریدر حرفه‌ای، تمام جزییات معاملات آن قابل مشاهده است. در نتیجه می‌توانید از نحوه عملکرد وی مطلع شوید.
  • تنوع سبد سرمایه گذاری: یکی دیگر از مزایای کپی ترید، متنوع شدن سبد سرمایه‌گذاری شما است. شما می‌توانید به طور همزمان از چندین تریدر، کپی کنید و سبد شما متنوع شود.

معایب کپی ترید صرافی بینگ ایکس

درست است که کپی ترید صرافی بینگ ایکس مزایای بسیاری دارد، اما خطرات و ریسک‌هایی به همراه دارد که باید به آن‌ها آگاه باشید. 

  • ریسک کپی ترید: یکی از معایب کپی ترید ریسک بالای آن است. شما باید در انتخاب تریدر حرفه‌ای که می‌خواهید از آن کپی کنید، بسیار دقت کنید. اما موضوع اینجاست که بازار کریپتو بسیار پرنوسان است و هر لحظه امکان یک حرکت ناگهانی وجود دارد. ممکن است تریدر حد ضرر نداشته باشد و کراس مارجین معامله را باز کند. در این صورت شما دچار خسارت جبران‌ناپذیری خواهید شد. در نتیجه شما باید در انتخاب تریدر وسواس به خرج دهید تا از ریسک معاملات شما کم شود.
  • خطاهای کپی ترید: یک موضوع دیگری که باعث متضرر شدن شما می‌شود، خطاهایی است که هنگام کپی کردن رخ می‌دهد. برای مثال اگر بازار به یکباره ریزش کند، افراد بسیار زیادی دست به فروش دارایی خود می‌زنند. در نتیجه ممکن است حد ضرری که معامله‌گر حرفه‌ای در نظر گرفته است، به موقع عمل نکند. به عبارتی باز و بسته شدن معامله شما به علت تعداد بالایی از معاملات، ممکن است بسیار دقیق کپی نشود. برای مثال معامله‌گر حرفه‌ای در قیمت ۱.۵ دلار یک ارزی را بفروشد اما برای شما زمان بیشتری طول بکشد و در ۱.۳ دلار فروش‌تان نهایی شود. 

انواع کپی ترید در صرافی بینگ ایکس

در صرافی بینگ ایکس دو مدل کپی ترید وجود دارد که در ادامه هر دو را به طور خلاصه توضیح خواهیم داد. شما باید با توجه به استراتژی و هدف خود از کپی ترید، یک روش را انتخاب کنید.

کپی ترید استاندارد 

در این نوع از کپی ترید معاملات تریدر حرفه‌ای به طور اتوماتیک برای شما نیز فعال می‌شود. اگر این معامله‌گر سود کند، شما نیز سود می‌کنید و اگر ضرر کند نیز شما ضرر خواهید کرد. در این نوع کپی ترید شما اجازه تغییر هیچ‌گونه تنظیماتی را ندارید. به عبارتی به طور صد در صد به معامله‌گر اطمینان کردید. این نوع کپی ترید مناسب افراد مبتدی و تازه‌کار است که اطلاعات بسیار کمی از مباحث تکنیکال دارند. 

کپی ترید حرفه ای

در این نوع کپی ترید نیز تمام معاملات تریدر حرفه‌ای به صورت خودکار برای شما نیز فعال می‌شود. اما با این تفاوت که در کپی ترید استاندارد، شما اجازه دستکاری در معامله را ندارید. در کپی ترید حرفه‌ای با توجه به استراتژی و دیدگاه خود می‌توانید تغییراتی ایجاد کنید. برای مثال می‌توانید مبلغ معامله، حد سود و حد ضرر، تعداد معاملات و … را تغییر دهید. این روش بیشتر مناسب افراد حرفه‌ای با استراتژی مختص خود است.

آموزش کپی ترید صرافی BingX

در این قسمت قصد داریم به طور کامل تمام مراحل کپی ترید صرافی بینگ ایکس را مرحله به مرحله به شما آموزش دهیم.

مرحله۱: وارد کپی ترید شوید

آموزش کپی ترید صرافی بینگ ایکس

برای شروع کپی ترید صرافی بینگ ایکس، ابتدا باید وارد بخش کپی ترید شویم. از قسمت پایین صفحه گزینه Earn را مانند تصویر بالا انتخاب کنید. سپس از قسمت بالای صفحه گزینه Traders را انتخاب کنید. حال در این قسمت دو بخش Futures و Spot را مشاهده می‌کنید. باید با توجه به شرایط و اهدافتان یکی را انتخاب کنید. 

مرحله۲: انتخاب تریدر حرفه‌ای

انتخاب تریدر کپی ترید

حال جهت انتخاب تریدر حرفه‌ای که قصد کپی از آن را دارید، وارد بخش Trending Traders شوید. در این قسمت در ابتدا به شما لیستی از تریدرهای محبوب را نشان ‌می‌دهد که در حال حاضر هم میزان سود بالایی دارند و هم افراد زیادی آن‌ها را دنبال می‌کنند. برای مثال در تصویر بالا اولین تریدر محبوب، ۳۶ هزار نفر کپی کننده دارد. 

حال جهت مشاهده تمام تریدرها باید وارد بخش All Traders شوید. از طریق گزینه گوشه سمت راست می‌توانید با اعمال فیلتر تریدر مناسب خود را پیدا کنید. از طریق گزینه گوشه سمت چپ نیز می‌توانید آن‌ها را براساس معیارهای مختلف مرتب‌سازی کنید. 

  • فیلترها: رتبه تریدر (برنز تا الماس)، سود تریدر (PNL)، موجود حساب تریدر، تعداد کپی کننده‌ها، سود کپی کننده‌ها، ROI سی روزه گذشته، درجه ریسک تریدر، وین ریت (Win Ratio)، میانگین زمان باز بودن معاملات، تعداد روزهای ترید. با استفاده از اعمال این فیلترها می‌توانید تریدر مناسب خود را پیدا کنید.
  • مرتب سازی: رتبه تریدر (برنز تا الماس)، تعداد کپی کننده‌ها، ROI، میزان سود، فالورها و میزان ریسک. 

مرحه۳: بررسی اکانت تریدر

بررسی اکانت تریدر

بعد از انتخاب تریدر خود وارد صفحه شخصی آن شوید. در این صفحه اطلاعات جامع‌تری از معامله‌گر را مشاهده می‌کنید. این اطلاعات شامل : تاریخ راه‌اندازی حساب، تعداد فالورها، لوکشین، بایو، موجودی حساب، میزان ریسک و غیره. 

در بخش Stats اطلاعات مربوط به معاملات و حساب آن را و در بخش Insight پست‌هایی که منتشر کرده است را مشاهده می‌کنید. در بخش Stats و در زیرمجموعه Trading Data نمودارهایی جهت مشاهده عملکرد تریدر در گذشته در دسترس است که کمک شایانی در انتخاب تریدر مناسب می‌کنند. به طور مثال می‌توانید مشاهده کنید که در ماه گذشته میزان سود دریافتی این تریدر به چه صورت بوده یا برای مثال چه ارزهایی را بیشتر ترید کرده است. در بخش Position شما می‌توانید معاملات باز تریدر و همچنین تاریخچه معاملات آن را مشاهده کنید. در بخش Transfer Records میزان سرمایه‌ای که وارد یا خارج از صرافی کرده را مشاهده می‌کنید. در بخش Copiers نیز کپی کننده‌های این تریدر و میزان سود آن‌ها را مشاهده می‌کنید.

مرحله۴: تعیین نوع کپی ترید

با انتخاب گزینه Copy Now وارد تنظیمات کپی ترید می‌شوید. پس از وارد شدن به صفحه کپی ترید، تنظیماتی را مشاهده می‌کنید که باید با توجه به هدف و شرایط خود آن‌ها را مشخص کنید.

در ابتدا به صورت کلی دو مدل کپی کردن از یک تریدر حرفه ای در بینگ ایکس وجود دارد : 

  • Position Ratio: در این مدل از کپی ترید با توجه به نسبت سرمایه‌ای که تریدر برای هر معامله اختصاص می‌دهد، برای شما معامله فعال می‌شود. برای مثال اگر تریدر حرفه‌ای، از یک ارز دیجیتالی، به میزان ده درصد از دارایی خود خریداری کند، برای شما نیز با ده درصد از دارایی‌تان آن ارز خریداری می‌شود. به عبارت دیگر مدیریت سرمایه‌ای که خود تریدر در نظر گرفته است، برای شما نیز اعمال می‌شود. همچنین شما نمی‌توانید میزان مارجین هر معامله خود را تغییر دهید. 
  • Per Order: این مدل کپی ترید صرافی بینگ ایکس، مناسب افراد حرفه‌ای تر است که استراتژی مختص خود را دارند. در این مدل شما می‌توانید میزان مارجین قابل استفاده در معامله را وارد نمایید. حداقل مقدار قابل انتخاب ۵ دلار است. در این حالت شما با توجه به استراتژی خود از معامله‌گر حرفه‌ای کپی می‌کنید. 

مرحله۵: تنظیمات نهایی کپی ترید

Subsidy Voucher نیز یک قابلیت عالی صرافی بینگ ایکس است. شما به محض ثبت نام در صرافی بینگ ایکس با انجام دادن فعالیت‌های اولیه مانند واریز ارز و غیره، یک کوپن بیمه کپی ترید به ارز ۱۰ تا ۳۰ دلار دریافت می‌کنید (جهت دریافت این جوایز مقاله چگونه از صرافی بینگ ایکس ۱۲۰ دلار جایزه بگیریم؟ را مطالعه کنید). در این قسمت با انتخاب کوپن خود اگر در کپی ترید ضرر کنید، به میزان این کوپن سرمایه شما باز میگردد. تنظیمات دیگری که می توانید اعمال کنید حد سود و حد ضرر است. حواستان باشد که بعضی از تریدرها هیچ‌گاه حد ضرر نمی‌گذارند! و این یک خطر محسوب می‌شود. 

تنظیمات کپی ترید صرافی بینگ ایکس

همچنین می‌توانید میزان Slippage را نیز تعیین کنید. یک قابلیت دیگر کپی ترید صرافی بینگ ایکس Trading Pair است که می‌توانید فقط معاملات ارز دیجیتالی را که می‌خواهید کپی کنید. برای مثال علاقه‌ای به ترید میم کوین‌ها ندارید، آن‌ها را می‌توانید حذف کنید.

گزینه Copy trader's positions immediately را ترجیحا خاموش کنید. زیرا به محض کپی کردن از یک تریدر تمام معاملات آن برای نیز باز می‌شود! اما با این تفاوت که نقطه ورود شما متفاوت است. به عبارتی با قیمت حال حاضر ارزها، وارد معامله می‌شوید. به همین دلیل ممکن است در حالی که تریدر در وضعیت سوددهی است، شما ضرر کنید!  در نهایت پس از انتخاب گزینه Copy Now مراحل پایان می‌یابد.

نحوه بررسی وضعیت معاملات کپی ترید صرافی بینگ ایکس

وضعیت معاملات کپی ترید صرافی بینگ ایکس

ابتدا وارد بخش Earn می‌شوید و بر گزینه Traders کلیک می‌کنید. سپس بر گزینه My Trades کلیک کنید. در بخش My Traders تمام تریدرهایی که از آن‌ها کپی می‌کنید قابل مشاهده هستند. در بخش Current Orders نیز تمام معاملاتی که در حال حاضر باز هستند را مشاهده می‌کنید. در بخش History نیز تمام معاملاتی که قبلا بسته شدند را می‌توانید بررسی کنید. با بررسی داده‌ها می‌توانید تریدرهای برتر را پیدا کنید.

آموزش ثبت نام تریدر در کپی ترید صرافی بینگ ایکس

ثبت نام تریدر در کپی ترید صرافی بینگ ایکس

مجدد وارد بخش Eran می‌شوید و گزینه Traders را انتخاب می‌کنید. سپس گزینه گوشه سمت راست بالا  را انتخاب می‌کنید. حال با انتخاب گزینه Apply to be a trader ثبت نام را جهت ارائه کپی ترید، انتخاب می‌کنید. سپس به شما مزایای این کار را نشان می‌دهد. برای مثال می‌توانید تا ۲۰٪ از سود کپی کننده‌ها را کسب کنید. یا ممکن است ماهانه به شما حقوق بدهند. پس از انتخاب گزینه Apply Now وارد صفحه تنظیمات می‌شوید. در این بخش باید جزییات اکانت خود را وارد نمایید. 

موارد لازم برای ثبت نام تریدر در کپی ترید:

  • حداقل میزان موجودی حساب شما باید ۱۱۰ دلار باشد. 
  • میزان ویت ریت شما باید بالاتر از ۴۰ درصد باشد.
  • میزان تریدهای شما در یک ماه گذشته باید بیشتر از ۳تا باشد.

آیا در صرافی بینگ ایکس می‌توان از تریدرهای مختلفی کپی کرد؟

برای کپی از تریدرها در صرافی بینگ ایکس هیچ‌گونه محدودیتی وجود ندارد. شما می‌توان هر میزان از سرمایه خود را به دلخواه برای کپی از هر تریدری که خواستید اختصاص دهید. به عبارت دیگر می‌توانید از چندین تریدر کپی کنید. در این حالت ریسک شما کاهش می‌یابد زیرا همه تخم مرغ‌ها را در یک سبد قرار ندادید. 

حال شاید برایتان سوال پیش آید که از کدام تریدرها کپی کنم؟ در بخش کپی ترید شما لیستی از تریدرها را مشاهده می‌کنید که تمام اطلاعات آن‌ها مشخص است. با کلیک بر روی هر حساب معاملاتی یک تریدر، می‌توانید میزان سرمایه او و میزان ریسک به ریوارد و وین ریت (Win Rate) آن را مشاهده کنید. با استفاده از این اطلاعات می‌توانید بهترین تریدر را برای معاملات خود انتخاب کنید. 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد