جستجو در بیتفا
  • معیارهای انتخاب بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها
  • سطح امنیت بالا
  • پشتیبانی از انواع ارز دیجیتال تتر
  • رابط کاربری ساده
  • پشتیبانی از دستگاه‌های مختلف
  • قیمت کیف پول
  • انواع کیف پول تتر برای ایرانی ها
  • بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها نرم افزاری
  • کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)
  • کیف پول سیف پل (SafePal)
  • بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها سخت افزاری
  • کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)
  • کیف پول ترزور (Trezor)
  • بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها برای ترید (حضانتی)
  • کیف پول بینگ ایکس (‌BingX)
بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها - معرفی 5 کیف پول برتر

بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها - معرفی 5 کیف پول برتر

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
۱۰ دقیقه
۲
۱۵۷
توسط :
یاسمن یزدان دوست

ارز دیجیتال تتر محبوب‌ترین و بزرگ‌ترین استیبل کوین بازار کریپتو است. قیمت تتر تقریبا معادل یک دلار آمریکا است. هر معامله‌گری جهت خرید ارزهای دیجیتال نیاز به ارز تتر دارد. به صورتی که ابتدا باید ریال را به تتر تبدیل کنند و سپس با استفاده از ارز تتر، ارز دیجیتال مورد نظرشان را خرید کنند. اگر قصد سرمایه‌گذاری در تتر را دارید، حتما باید دارایی خود را در کیف پول تتر ذخیره کنید، زیرا صرافی‌ها امن نیستند. کیف پول تتر برای ذخیره امن، ارسال و دریافت استیبل کوین تتر مورد استفاده قرار می‌گیرد. همچنین برخی از کیف پول‌های تتر امکان تبدیل آن به ارزهای دیگر را نیز فراهم می‌کنند. در ادامه این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید تا بررسی کنیم که بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها کدام است؟

معیارهای انتخاب بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها

با پیشرفت دنیای ارزهای دیجیتال، کیف پول‌های دیجیتالی بسیاری راه‌اندازی شدند. از همین جهت انتخاب بهترین کیف پول تتر کار بسیار پیچیده‌ای است. در این مقاله قصد داریم به شما کمک کنیم تا بهترین کیف پول تتر مناسب خودتان را پیدا کنید. ابتدا بیایید بررسی کنیم که بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها چه معیارهایی را باید داشته باشد. در ادامه مهم‌ترین ویژگی‌هایی که یک کیف پول دیجیتال باید داشته باشد را توضیح دادیم. 

بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها

سطح امنیت بالا

اولین و مهم‌ترین ویژگی که یک کیف پول تتر باید داشته باشد، سطح امنیت بالا است. برای مثال کیف پول‌هایی که تایید هویت دو عاملی (Two Factor Authentication) استفاده می‌کنند، امنیت بسیار بالایی دارند. تایید هویت دو عاملی به این معناست که کیف پول جهت تایید حساب و هویت شما، از دو فاکتور امنیتی استفاده می‌کند. بعضی از کیف پول‌ها رمزگذاری بسیار قوی دارند که شامل رمزهای بیومتریک مانند تشخیص چهره یا اثر انگشت است. به علاوه، باید بررسی کنید که کیف پول تتر انتخابی شما، دارایی‌هایتان را به صورت آفلاین نگه‌درای می‌کند یا آنلاین. همچنین، باید به این موضوع توجه کنید که عبارات بازیابی یا همان Recovery Phrase خود را در مکانی امن نگه‌داری کنید.

نکته دیگری که بر امنیت کیف پول تتر شما تاثیرگذار است، نوع کیف پول انتخابی‌تان است. کیف پول‌های سخت افزاری بسیار امن‌تر است کیف پول‌های نرم افزاری هستند. اگر با این موضوع آشنایی ندارید در ادامه به طور کامل بررسی خواهیم کرد.

پشتیبانی از انواع ارز دیجیتال تتر

ارز تتر در شبکه‌های بلاکچینی مختلفی قرار دارد. در ابتدا تنها بر روی شبکه Omni عرضه شد و بعدها بر شبکه‌ اتریوم و شبکه ترون نیز قرار گرفت. در حال حاضر بر روی شبکه‌های بلاکچینی دیگری مانند سولانا، بایننس اسمارت چین و غیره نیز عرضه شده است. به طور کلی تتر شبکه ترون یا همان Trc-20 از باقی شبکه‌ها محبوب‌تر و پرکاربردتر است؛ زیرا کارمزد انتقال تتر در شبکه ترون تقریبا معادل یک دلار است و سرعت بالایی نسبت به شبکه اتریوم (Erc-20) دارد. به همین دلیل یکی از معیارهای مهم انتخاب بهترین کیف پول تتر، پشتیبانی کردن از تتر شبکه‌های مختلف به خصوص شبکه ترون است. 

البته باید به این نکته نیز توجه کنید که اگر قصد دارید ارزهای دیجیتال دیگری را نیز خریداری و در کیف پول خود ذخیره کنید، بهتر است کیف پولی را انتخاب کنید که از اکثر ارزهای دیجیتال پشتیبانی کند. در این صورت می‌توانید تمام دارایی‌های خود را در یک کیف پول دیجیتال نگهداری کنید.

رابط کاربری ساده

یکی دیگر از معیارهای انتخاب بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها، رابط کاربری ساده و جذاب است. رابط کاربری کیف پول باید بسیار راحت باشد که هر کاربری با هر سطحی بتواند دارایی‌های خود را انتقال دهد. از همین رو قبل از انتخاب کیف پول مناسب خود، رابط کاربری آن را بررسی کنید.

پشتیبانی از دستگاه‌های مختلف

یکی دیگر از معیارهای مهم پشتیبانی کردن از دستگاه‌های مختلف است. به این معنا که کیف پول تتر شما قابل نصب در موبایل‌های اندروید و همچنین موبایل‌های ios باشد. به علاوه از طریق افزونه مرورگر نیز قابل دسترس باشند. این‌گونه هر زمان با هر سیستمی می‌توانید به کیف پول و دارایی‌تان دسترسی داشته باشید. در نتیجه قبل از انتخاب هر کیف پولی، حتما تحقیق کنید که موبایل و سیستم شما را پشتیبانی کند.

قیمت کیف پول

مسئله مهم دیگری که در انتخاب بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها تاثیرگذار است، قیمت آن است. کیف پول‌های نرم افزاری اکثرا رایگان هستند و هیچ هزینه‌ای برای نصب، دریافت نمی‌کنند. اما کیف پول‌های سخت افزاری بسته به برند و قابلیت‌هایشان، قیمت‌های مختلفی دارند. در ادامه مقاله درباره انواع کیف پول ارز دیجیتال توضیح خواهیم داد.

انواع کیف پول تتر برای ایرانی ها

به طور کلی دو نوع کیف پول ارز دیجیتال وجود دارد که شامل کیف پول‌های نرم افزاری و کیف پول‌های سخت افزاری می‌شود. کیف پول نرم افزاری که به آن کیف پول سرد یا آنلاین نیز گفته می‌شود، یک اپلیکیشن است که بر روی دستگاه شما نصب می‌شود. از این رو در هر زمان و مکانی به دارایی‌های خود دسترسی دارید. اما این کیف پول‌ها به جهت اینکه آنلاین هستند، امکان هک کردن آن‌ها وجود دارد. 

در مقابل کیف پول‌های سخت افزاری است که به آن کیف پول سرد یا آفلاین نیز گفته می‌شود. این کیف پول‌ها به دلیل اینکه آفلاین هستند، به هیچ عنوان هک نمی‌شوند. اما برای دسترسی به دارایی‌های خود باید کیف پول سخت افزاری‌تان را از طریق پورت USB به سیستم خود متصل کنید. به همین دلیل در هر زمان و مکانی قابل دسترس نیستند.

در مجموع، اگر تریدر روزانه هستید، کیف پول نرم افزاری گزینه بسیار مناسبی برای شما است. اما اگر هولدر هستید یا به عبارت دیگر قصد نگهداری طولانی مدت ارز تتر را دارید، کیف پول‌های سخت افزاری بهترین انتخاب هستند. اگر کیف پول سخت افزاری خود را گم نکنید، دارایی‌هایتان در امنیت صد در صدی قرار دارند.

در ادامه این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید تا بهترین کیف پول تتر نرم افزاری و سخت افزاری را معرفی کنیم.

بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها نرم افزاری

همان طور که گفتیم کیف پول‌های نرم افزاری بر روی دستگاه شما نصب می‌شوند و به راحتی می‌توانید به دارایی‌های خود دسترسی داشته باشد. در ادامه چندتا از بهترین کیف پول‌های نرم افزاری که مناسب نگهداری ارز تتر هستند را معرفی خواهیم کرد.

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet)

کیف پول تراست ولت

تراست ولت جزو بهترین کیف پول‌های تتر است (انتقال تتر به تراست ولت). این کیف پول بهترین انتخاب برای افراد تازه‌کار است. Trust Wallet یک کیف پول غیرحضانتی است، به این معنا که شما کنترل کامل بر تترها و سایر ارزهای دیجیتال خود دارید. این کیف پول بر روی تمام دستگاه‌های ios و اندروید قابل نصب و راه‌اندازی است. 

کیف پول Trust Wallet مزایای بسیار زیادی دارد که شامل : امنیت چند امضایی، عبارات بازیابی، احراز هویت بیومتریک (اثر انگشت و تشخیص چهره)، رابط کاربری ساده و جذاب، کاربردهای متنوع.

کیف پول تراست ولت امکانات و قابلیت‌های بسیاری دارد که عبارتند از : تبدیل ارز در تراست ولت، دسترسی به صرافی‌های غیرمتمرکز، امور مالی غیرمتمرکز (Defi)، برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps)، استیک کردن ارز دیجیتال در تراست ولت و غیره.

این کیف پول از شبکه‌های مختلف تتر پشتیبانی می‌کند. همچنین از اکثر ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) نیز پشتیبانی می‌کند. کارمزد انتقال و برداشت تراست ولت را نیز می‌توانید در مقاله مربوطه مطالعه کنید.

کیف پول سیف پل (SafePal)

کیف پول سیف پل (SafePal)

کیف پول سیف پل نیز یک کیف پول غیرحضانتی است که دو مدل نرم افزاری و سخت افزاری آن در دسترس است. اما مدل سخت افزاری آن بسیار گران است و از ۳ تا ۱۱ میلیون تومان قیمت دارد. این کیف پول از ارزهای دیجیتال بسیاری پشتیبانی می‌کند و همچنین از شبکه‌های مختلف ارز تتر پشتیبانی می‌کند. سیف پل از امنیت بسیار بالایی برخوردار است که آن را تبدیل به یک کیف پول مناسب برای ذخیره تتر می‌کند. همچنین این کیف پول دارای احراز هویت بیومتریک است. به علاوه دارای عبارات بازیابی ۱۲ یا ۲۴ کلمه‌ای است.

کیف پول SafePal قابلیت‌ها و امکاناتی بسیاری دارد که شامل : برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps)، تبدیل ارز، صرافی غیرمتمرکز، استیکینگ ارز دیجیتال و غیره. کیف پول سیف پل در دو نسخه اندروید و ios قابل نصب و راه‌اندازی است. 

بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها سخت افزاری

کیف پول سخت افزاری، امن ترین نوع کیف پول ارز دیجیتال است اما برعکس کیف پول‌های نرم افزاری، رایگان نیستند. اگر قصد نگهداری ارز تتر در بلند مدت را دارید، کیف پول‌های سخت افزاری بهترین گزینه برای شما هستند. زیرا به هیچ عنوان هک نمی‌شوند و فقط در صورتی که گم شوند، دارایی شما به خطر می‌افتد.

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کیف پول لجر نانو ایکس (Ledger Nano X)

کیف پول لجر نانو ایکس امن ترین کیف پول سخت افزاری است که برای نگهداری ارز تتر گزینه بسیار مناسبی است. این کیف پول یک دستگاه فیزیکی است که از طریق پورت USB یا برنامه Ledger Live می‌توانید به دارایی‌هایتان دسترسی داشته باشید.

امنیت مهم‌ترین اولویت لجر نانو ایکس است. این دستگاه با استفاده از رویکرد “جداسازی هوایی” (air-gapped)، کلیدهای خصوصی شما را به صورت آفلاین ذخیره می‌کند. این بدان معناست که تتر و سایر ارزهای دیجیتال شما در برابر اکثر حملات سایبری در امان می‌مانند. حتی اگر کامپیوتر یا تلفن هوشمند شما به خطر بیفتد، دارایی‌های شما همچنان درون نانو ایکس ایمن باقی می‌مانند.

کیف پول لجر نانو ایکس از ارزهای دیجیتال بسیاری پشتیبانی می‌کند. به طور خلاصه، لجر نانو ایکس یک انتخاب عالی برای افرادی است که به دنبال یک راه حل ایمن و کاربر پسند برای ذخیره و مدیریت تترهای خود هستند.

کیف پول ترزور (Trezor)

کیف پول ترزور (Trezor)

Trezor یک کیف پول سخت افزاری دیگر است که برای ذخیره امن تتر (USDT) و سایر ارزهای دیجیتال شما طراحی شده است. کیف پول Trezor از اقدامات امنیتی پیشرفته‌ای استفاده می‌کند. USDT شما به صورت آفلاین در دستگاه، محافظت شده توسط یک کد پین و یک عبارت بازیابی ذخیره می‌شود. حتی اگر کامپیوتر شما مورد حمله هکرها قرار گیرد، تتر شما همچنان دست‌نخورده باقی می‌ماند.

با برنامه Trezor Suite، مدیریت ارزهای دیجیتال شما بسیار ساده می‌شود. این برنامه کاربردی، رابط کاربری بسیار ساده‌ای دارد که از طریق آن به دارایی‌هایتان در کیف پول سخت افزاری دسترسی پیدا می‌کنید.

کیف پول ترزور از طیف گسترده‌ای از ارزهای دیجیتال پشتیبانی می‌کند. دستگاه‌های Trezor بدون به خطر انداختن امنیت دارایی‌های شما، در برابر افتادن و آب مقاومت می‌کنند. همچنین Trezor با انتشار منظم به‌روزرسانی‌های سیستم‌عامل، کیف پول شما را ایمن نگه می‌دارد. این به‌روزرسانی‌ها امنیت را افزایش می‌دهند و هر گونه آسیب‌پذیری را برطرف می‌کنند و به این ترتیب تضمین می‌کنند که تتر شما تحت محافظت است.

بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها برای ترید (حضانتی)

کیف پول‌ها به طور کلی دو مدل دارند، یا حضانتی هستند یا غیرحضانتی. غیرحضانتی به این معناست که هیچ شخص ثالثی بر دارایی‌های شما کنترل و دسترسی ندارد. برعکس، حضانتی به این معناست که یک واحد مرکزی بر کیف پول شما کنترل دارد. تمام کیف پول‌هایی که تا اینجا معرفی کردیم، غیرحضانتی بودند و هیچ
‌کس به آن‌ها کنترل ندارد. اما تمام کیف پول‌های صرافی‌های ارز دیجیتال، حضانتی هستند. زیرا خود صرافی بر دارایی‌های شما دسترسی دارد. حال قصد داریم بهترین کیف پول حضانتی را معرفی کنیم.

کیف پول بینگ ایکس (‌BingX)

صرافی معتبر و محبوب بینگ ایکس (BingX) دارای کیف پول ارز دیجیتال است که مناسب نگهداری ارز تتر است. این صرافی بهترین صرافی خارجی برای کاربران ایرانی است، زیرا برای فعالیت و معامله در این صرافی، نیاز به احراز هویت نیست. به عبارتی کاربران ایرانی می‌توانند به راحتی در این صرافی معامله کنند. از همین رو کیف پول بینگ ایکس، بهترین کیف پول تتر برای ایرانی ها برای ترید است. جهت ثبت نام در صرافی بینگ ایکس به مقاله مربوطه مراجعه فرمایید.

البته باید به این نکته توجه داشته باشید که این کیف پول حضانتی است و خود صرافی بر دارایی‌هایتان کنترل و دسترسی دارد. از همین رو اگر قصد نگهداری و ذخیره تعداد بالایی تتر در بلند مدت را دارید، بهتر است از کیف پول‌های غیرحضانتی استفاده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد