جستجو در بیتفا
  • معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان
  • سطح امنیت صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان
  • نقدینگی و حجم معاملات صرافی ارز دیجیتال
  • میزان دسترسی صرافی ارز دیجیتال
  • تعداد ارزهای دیجیتال لیست شده در صرافی ارز دیجیتال
  • کارمزدهای صرافی ارز دیجیتال
  • رابط کاربری ساده صرافی ارز دیجیتال
  • بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان
  • بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان؛ صرافی بینگ ایکس
  • معرفی صرافی مکسی (MEXC)
  • معرفی صرافی بایننس (Binance)
  • صرافی ارز دیجیتال ایرانی
  • معایب صرافی ارز دیجیتال ایرانی
  • مزایای صرافی ارز دیجیتال ایرانی
  • بهترین صرافی غیرمتمرکز برای ایرانیان
اشتراک گذاری
بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان کدام است؟

بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان کدام است؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۰۷
۱۰ دقیقه
۲
۷۸۱
توسط :
یاسمن یزدان دوست

صرافی ارز دیجیتال (Cryptocurrency Exchange) پلتفرمی برای خرید، فروش و تبدیل ارزهای دیجیتال است. کاربران جهت فعالیت در دنیای کریپتو نیاز به یک صرافی ارز دیجیتال معتبر دارند. امروزه تعداد صرافی‌های ارز دیجیتال بسیار بالا رفته است. از همین رو انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان تبدیل به یک چالش سخت شده است. برای انتخاب مناسب‌ترین صرافی معیارهایی وجود دارد که در این مقاله آن‌ها را بررسی خواهیم کرد. بعضی از صرافی‌های خارجی نیاز به احراز هویت دارند و به علت تحریم‌های ایران، کاربران نمی‌توانند ثبت نام و احراز هویت کنند. اما برخی از صرافی‌ها بدون نیاز به احراز هویت اجازه فعالیت به کاربران را می‌دهند. با توجه به چنین ویژگی‌هایی جستجو برای بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان پیچیده شده است.

در این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید تا یک راهنمای کامل و جامع را ارائه دهیم.

 

معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان

بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان

معیارهای بسیاری برای انتخاب مناسب‌ترین و بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان وجود دارد که از اهمیت بسیاری برخوردار هستند؛ زیرا با انتخاب یک صرافی اشتباه، ممکن است کل سرمایه یک کاربر ایرانی، از دست برود. به همین دلیل در انتخاب صرافی خود باید خیلی دقت کنید. در ادامه معیارهای انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان را بررسی خواهیم کرد.

 

سطح امنیت صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان

مهم‌ترین معیار انتخاب بهترین صرافی برای ایرانیان، سطح امنیت آن است. یکی از عواملی که باید درباره صرافی ارز دیجیتال تحقیق کنید، سوابق هک آن است. اگر کلاهبرداری یا حمله امنیتی را تجربه کرده است، یک خطر محسوب می‌شود. به عبارتی جهت حفظ دارایی‌های دیجیتال خود باید قبل از انتخاب صرافی، درباره سطح امنیت آن تحقیق کنید. یکی دیگر از عواملی که باید بررسی کنید داشتن قابلیت تایید هویت دوعاملی (2FA) است. این قابلیت یک روش امنیتی جهت تایید هویت کاربران است.

در این قابلیت می‌توانید یک روش امنیت دومی برای دسترسی به صرافی خود انتخاب کنید. این موضوع باعث بالا رفتن سطح امنیت صرافی می‌شود. عامل امنیتی دومی که می‌توانید فعال کنید شامل اثر انگشت و کد یک بار مصرف با استفاده از نرم‌افزار گوگل آتنتیکتور (Google Athenticator) است.

همچنین یکی دیگر از عواملی که باعث بالا رفتن سطح امنیت یک صرافی می‌شود، داشتن صندوق‌های بیمه جهت حفاظت از دارایی‌های کاربران در برابر اتفاقات پیش بینی نشده است. احراز هویت (KYC) نیز یکی از مواردی است که صرافی‌های ارز دیجیتال جهت افزایش سطح امنیتی خود انتخاب می‌کنند. بعضی از صرافی‌ها بدون احراز هویت اجازه هیچ‌گونه فعالیتی را به کاربران نمی‌دهند و برخی دیگر برعکس. اما مشکل کاربران ایرانی این است که بعضی از صرافی‌های خارجی کشور ایران را تحریم کردند و اجازه احراز هویت به کاربران ایرانی را نمی‌دهند. از این رو کاربران ایرانی باید به دنبال صرافی باشند که بدون احراز هویت نیز اجازه فعالیت را بدهد.

 

نقدینگی و حجم معاملات صرافی ارز دیجیتال

یکی دیگر از معیارهایی که باید بررسی کنید، میزان نقدینگی و حجم معاملات صرافی ارز دیجیتال است. بالا بودن نقدینگی و حجم معاملات یک صرافی نشانه امنیت و سالم بودن آن است. حجم معاملات پایین باعث خطا در باز و بسته کردن معاملات‌تان و و لغزش می‌شود. به عبارتی قیمت مورد انتظار شما با قیمتی که معامله شما اجرا می‌شود، اختلاف بسیاری خواهد داشت و شما متضرر خواهید شد. به همین دلیل در انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال برای کاربران ایرانی باید حجم معاملات و نقدینگی آن را در نظر بگیرید. نقدینگی بالا نشان‌دهنده اعتماد بالا و تعداد کاربران بالای آن صرافی است.

بهترین صرافی برای ایرانی ها

 

میزان دسترسی صرافی ارز دیجیتال

میزان دسترس صرافی یکی از معیارهایی است که باید در مورد آن تحقیق کنید. به عبارتی بسیار مهم است که یک صرافی ارز دیجیتال قابل دسترس و قابل نصب برای موبایل‌های همراه در هر دو نسخه ios و اندروید و همچنین قابل دسترس از طریق کامپیوتر باشد. همان طور که پیش‌تر گفتیم بعضی از صرافی‌ها قابل دسترس برای کاربران مقیم ایران نیستند و اجازه‌ی معامله بدون احراز هویت را نمی‌دهند. از همین رو بررسی میزان دسترسی هر صرافی بسیار حائز اهمیت است.

دسترسی به تیم پشتیبانی صرافی نیز یک نکته بسیار مهم است. صرافی مناسب است که دارای یک تیم قوی پشتیبانی در دسترس باشد تا در صورت وقوع هر گونه مشکلی بتوان با آن‌ها ارتباط برقرار کرد.

 

تعداد ارزهای دیجیتال لیست شده در صرافی ارز دیجیتال

روز به روز با افزایش محبوبیت کریپتو، تنوع و تعداد ارزهای دیجیتال بیشتر شده است. در حال حاضر بیش از ۱۰ هزار ارز دیجیتال برای معامله وجود دارد. بنابراین یکی از مهم‌ترین عامل‌های انتخاب بهترین صرافی ارز دیجیتال، تعداد ارزهای دیجیتالی است که آن صرافی پشتیبانی می‌کند. برخی از صرافی‌ها تعداد ارزهای بسیار کمی را پشتیبانی می‌کنند و فقط محدود به ارزهای پرطرفدار هستند. پشتیبانی از طیف وسیعی از ارزهای دیجیتال باعث تنوع در سبد سرمایه‌گذاری کاربران می‌شود.

همین موضوع باعث می‌شود که از تمام فرصت‌های بازار استفاده کنند و از هیچ موقعیتی جا نمانند. همچنین زمانی که سبد سرمایه گذاری شما متنوع باشد میزان ریسک شما بسیار پایین خواهد آمد. در نتیجه بسیار مهم است که صرافی‌ها شما تمام نیازهایتان را برطرف کند.

 

کارمزدهای صرافی ارز دیجیتال

یکی دیگر از عواملی که در انتخاب صرافی مورد نظرتان تاثیرگذار است، میزان کارمزدهای صرافی است. کارمزدهای صرافی‌ها مختلف متفاوت است. همچنین کارمزدها برای کاربران به عواملی مانند میزان فعالیت، میزان سرمایه تراکنش‌ها و ... بستگی دارد. حتما قبل از انتخاب صرافی خود در مورد کارمزدهای آن تحقیق کنید. برخی از صرافی‌های هزینه‌های پنهان دارند و تاثیر بسزایی بر سودآوری شما می‌گذارند. همچنین هزینه خرید و فروش و هزینه برداشت نیز متفاوت است که باید در مورد آن تحقیق کنید.

 

رابط کاربری ساده صرافی ارز دیجیتال

یکی دیگر از معیارهای مهم در انتخاب صرافی، رابط کاربری است. زمانی که رابط کاربری یک صرافی ساده و جذاب باشد، باعث کاهش درصد خطای کاربران هنگام انجام معاملات می‌شود. به عبارتی باعث می‌شود که در تعیین نقطه ورود و حد سود و ضرر شما دچار خطا نشوید و به راحتی و خیلی سریع بتوانید معامله خود را باز کنید. در نتیجه قبل از انتخاب صرافی مناسب خود، حتما رابط کاربری آن را بررسی کنید. بعضی از صرافی‌ها به علت داشتن رابط کاربری بسیار سخت، استفاده از قابلیت‌ها را پیچیده می‌کنند.

 

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان

بهترین صرافی ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان

با پیشرفت دنیای کرپیتو تنوع صرافی‌های ارز دیجیتال افزایش یافته است. به صورت کلی دو نوع صرافی ارز دیجیتال وجود دارد که شامل صرافی متمرکز و صرافی غیرمتمرکز می‌شود. در این قسمت قرار است بهترین صرافی‌های متمرکز خارجی را معرفی کنیم. در ادامه مقاله به بررسی بهترین صرافی‌های غیرمتمرکز و بهترین صرافی‌های ایرانی خواهیم پرداخت.

صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی که در ادامه معرفی خواهیم کرد، تقریبا تمام معیارها را دارند. بهترین صرافی‌های ارز دیجیتال خارجی برای ایرانیان عبارتند از: صرافی بینگ ایکس (BingX)، صرافی مکسی (MEXC) و صرافی بایننس (Binance). در ادامه این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید تا به صورت کامل قابلیت‌ها و ویژگی‌های این سه صرافی را بررسی کنیم.

 

بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان؛ صرافی بینگ ایکس

بهترین صرافی ارز دیجیتال برای ایرانیان؛ صرافی بینگ ایکس

صرافی بینگ ایکس (BingX) یکی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال در جهان است که خدمات معاملاتی اسپات، فیوچرز و کپی تریدینگ را به بیش از ۵ میلیون کاربر در بیش از ۱۰۰ کشور و منطقه ارائه می‌دهد. BingX بهترین گزینه برای کاربران ایرانی است، زیرا نیاز به هیچ‌گونه احراز هویت جهت معامله در این صرافی نیست (ثبت نام در صرافی بینگ ایکس). این صرافی در سال ۲۰۱۸ توسط Lee بنیان‌گذار و مدیرعامل بینگ ایکس، تاسیس شد. وی سال‌ها در صنعت مالی سنتی و حوزه اینترنت بسیار فعال بود و دارای تجربه کارآفرینی بسیار است. Lee در سال ۲۰۱۳ به دلیل الهام گرفتن از روحیه و فرهنگ عدالت، دموکراسی، همکاری بین‌المللی و ... وارد حوزه کریپتو شد.

از زمان شروع به کار بینگ ایکس متعهد به ایجاد یک پلتفرم معاملاتی جهت تسهیل ورود به دنیای ارزهای دیجیتال بود. بینگ ایکس یک شرکت خدمات مالی دیجیتالی با دفاتری در آسیا، اقیانوسیه، اروپا و آمریکای جنوبی است. البته خدمات بینگ ایکس برای برخی کشورها دردسترس نیست، از جمله: ایالات متحده، کانادا، چین، سنگاپور و غیره.

حجم معاملات این صرافی در ۲۴ ساعت گذشته بیش از دو میلیارد دلار بوده است که عدد بسیار قابل توجهی است. صرافی بینگ ایکس از بیش از ۵۵۰ ارز دیجیتال و بیش از ۶۰۰ جفت معاملاتی پشتیبانی می‌کند که محبوب‌ترین آن‌ها عبارتند از: ارز بیت کوین، دوج کوین، LTC، ارز سولانا، ارز اتریوم و غیره. حداکثر اهرم قابل اعمال برای معاملات فیوچرز در صرافی بینگ ایکس، ۱۲۵ است.

همچنین کارمزدهای صرافی بینگ ایکس به این صورت است :

  • کارمزد معاملات اسپات : ۰.۱ درصد
  • کارمزد سفارشات معاملاتی فیوچرز (Maker) : حداکثر ۰.۰۲ درصد
  • کارمزد سفارشات گیرنده (Taker) :‌ حداکثر ۰.۰۵ درصد
  • کارمزد تبدیل ارز : ثابت ۰.۲ درصد

 

معرفی صرافی مکسی (MEXC)

صرافی معتبر ام ایکس سی (MEXC) در سال ۲۰۱۸ توسط تیمی از پیشگامان حوزه مالی و فناوری بلاکچین تاسیس شد. در حال حاضر صرافی مکسی به بیش از ۱۰ میلیون کاربر در بیش از ۱۷۰ کشور و منطقه در سراسر جهان خدمات می‌دهد. صرافی مکسی قادر است ۱.۴ میلیون تراکنشس را در یک ثانیه انجام دهد. این صرافی نیز بدون احراز هویت به کاربران اجازه معامله و فعالیت را می‌دهد. از همین جهت کاربران ایرانی با استفاده از فیلتر شکن می‌توانند از این صرافی استفاده کنند. صرافی مکسی در سال ۲۰۱۹ به سرعت رشد کرد و ظرف یک سال ۵ درصد از سهم بازار جهانی را به خود اختصاص داد. در رویداد Crypto Expo Dubai 2021، مکسی جایزه «بهترین صرافی ارز دیجیتال آسیا» را دریافت کرد.

کارمزدهای صرافی مکسی به صورت زیر است:

  • کارمزد معاملات اسپات : صفر
  • کارمزد سفارشات معاملاتی فیوچرز (Maker) : صفر
  • کارمزد سفارشات گیرنده (Taker) :‌ ۰.۰۱ درصد

 

معرفی صرافی بایننس (Binance)

اگر کاربر ایرانی مقیم کشورهای خارجی هستید، صرافی بایننس بهترین گزینه برای شماست. صرافی باینس بالاترین حجم معاملات روزانه را در بین صرافی‌ها دارد و همچنین بیش از ۹۰ میلیون کاربر از سراسر جهان عضو هستند. این شرکت جهانی توسطChangpeng Zhao  و Yi He در ژوئن ۲۰۱۷ در چین تأسیس شد.

برخی کشورها امکان استفاده از این صرافی را ندارند، از جمله : ایران، ایالات متحده، سنگاپور، انتاریو، چین و ... همچنین معاملات فیوچرز برای بعضی از کشورها محدود است، از جمله : آلمان، ایتالیا و هلند. البته در سپتامبر ۲۰۱۹ یک پلتفرم جداگانه برای مشتریان ایالات متحده به نام Binance.US راه‌اندازی شد. صرافی بایننس یک رابط کاربری بسیار ساده و جذابی دارد. کارمزدها برای کاربران معمولی، در همه معاملات اسپات و فیوچرز میکر و تیکر، ۰.۱ درصد است. البته کارمزد معاملات اسپات جفت ارزهای بیت کوین صفر است.

 

صرافی ارز دیجیتال ایرانی

صرافی ارز دیجیتال ایرانی

کاربران ایرانی جهت تبدیل ریال خود به ارز دیجیتال ابتدا باید به صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی مراجعه کنند؛ زیرا در هیچ صرافی خارجی از ارز ریال پشتیبانی نمی‌کنند. از همین رو شما باید یکی از صرافی‌های ایرانی را جهت تبدیل ریال خود به ارز تتر انتخاب کنید. امروزه تعداد صرافی‌های ایرانی معتبر بیشتر شده است. البته این صرافی‌ها معایب و مزایایی دارند که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم.

معایب صرافی ارز دیجیتال ایرانی

در صرافی‌های داخلی تعداد ارزهای دیجیتال لیست شده، بسیار تنوع پایینی دارند. به عبارتی هیچ‌کدام از ارزهای دیجیتال جدید در صرافی‌های ایرانی لیست نمی‌شوند و قابل خرید و فروش نیستند. از همین رو فرصت‌ها را از دست می‌دهید. همچنین کارمزدهای صرافی‌های ایرانی بسیار بیشتر از صرافی‌های خارجی است. از سمت دیگر سرعت انجام تراکنش‌ها در صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی پایین است و ممکن است ساعت‌ها زمان ببرد. همچنین حجم معاملات روزانه و نقدینگی این صرافی‌ها به دلیل کم بودن تعداد کاربران بسیار پایین است.

مزایای صرافی ارز دیجیتال ایرانی

یکی از مزایای صرافی‌های ارز دیجیتال ایرانی پشتیبانی از تومان است. شما می‌توانید نمودارهای ارزها را برحسب تومان مشاهده کنید. یکی دیگر از مزایای آن‌ها رابط کاربری فارسی آن است که برای کاربرانی که با زبان انگیلیسی اصلا آشنا نیستند، مناسب است. همچنین این صرافی‌ها اکثرا پشتیبانی ۲۴ ساعته به زبان فارسی دارند که باعث می‌شود کاربران تازه وارد بتوانند مشکلات خود را حل کنند. از این رو داشتن یک صرافی داخلی برای کاربران ایرانی لازم است.

 

بهترین صرافی غیرمتمرکز برای ایرانیان

بهترین صرافی غیرمتمرکز برای ایرانیان

صرافی غیرمتمرکز، صرافی است که هیچ‌گونه شخص ثالثی بر معاملات و تراکنش‌های شما کنترل و دسترسی ندارد. محبوب‌ترین صرافی‌های غیرمتمرکز، صرافی یونی سواپ و پنکیک سواپ است. صرافی یونی سواپ از شبکه‌های اتریوم، بایننس اسمارت چین، پالیگان، سلو، آپتیمیسم و آربیتروم پشتیبانی می‌کند. کارمزد این صرافی ۰.۳٪ برای سواپ کردن ارزها است. همچنین این صرافی از سواپ بین زنجیره‌ای نیز پشتیبانی می‌کند.

صرافی پنکیک سواپ نیز از شبکه‌های بایننس اسمارت چین، اتریوم، پالیگان، Linea و آپتوس پشتیبانی می‌کند. همچنین از قابلیت استیکینگ برخوردار است. شما بدون نیاز به احراز هویت می‌توانید در این صرافی فعالیت کنید. کارمزد سواپ کردن توکن‌ها در این صرافی ۰.۲۵ درصد است. همچنین پنکیک سواپ از هزاران توکن پشتیبانی می‌کند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد