جستجو در بیتفا
  • پیشینه معامله بیت کوین با قیمت 50000 دلار
  • نقش کلیدی ETF بیت کوین در رشد بازار
  • دیدگاه گیلبرت درمورد آینده بیت کوین
  • پیش بینی کی یانگ جو و دیدگاه جیمز باترفیل درمورد قیمت بیت کوین
  • سخن پایانی
قیمت بیت کوین بعد از دو سال به 50 هزار دلار رسید

قیمت بیت کوین بعد از دو سال به 50 هزار دلار رسید

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۴
۴ دقیقه
۰
۳۴۸
توسط :
رومینا میرفتاحی

بیت کوین آخرین بار در سال 2021 با قیمت بالای 50 هزار دلار معامله شد و از آن به بعد دیگر چنین افزایش مشاهده نشد تا دیروز که مجدداً شاهد افزایش قیمت بیت کوین بودیم. بیت کوین برای بار اول در دو سال گذشته، در 12 فوریه، بار دیگر بالای ۵۰هزار دلار معامله شد. با وجود انواع دیدگاه‌ها، شرایط رشد قیمت بیت کوین مساعد بنظر می‌رسد.

پیشینه معامله بیت کوین با قیمت 50000 دلار

آخرین باری که بیت کوین بالای 50 هزار دلار معامله شد برمی‌گردد به بیش از دو سال پیش؛ در 28 دسامبر 2021 بود که بیت کوین بالای 50000 دلار معامله شد. طبق گزارشاتی که از Coin Metrics در دست است، قیمت بیت کوین آخرین بار با 4 درصد افزایش به 50,168.36 دلار رسید. پیش از این در دسامبر 2021، به 50,334.00 دلار رسیده بود. اکنون بیت کوین بهترین هفته خود در دو سال گذشته را طی می‌کند، طی هفت روز گذشته قیمت بیت کوین بیش از 15 درصد افزایش یافته است. این در حالی است که سال گذشته در این زمان، بیت کوین کمتر از 22000 دلار قیمت داشت.

معامله بیت کوین با قیمت بالای 50 هزار دلار

نقش کلیدی ETF بیت کوین در رشد بازار

پس از تصویب چندین صندوق قابل معامله بیت کوین(ETF) در ژانویه، ابتدا به نظر می‌رسید که بیت کوین سال کندی را سپری کند. اما گزارش 12 فوریه CoinShares نشان داد که ETF های بیت کوین در هفته گذشته در مجموع 1.1 میلیارد دلار جریان ورودی به خود جذب کرده که بزرگترین دوره هفت روزه ورودی از 11 ژانویه تا به حال است.

بر اساس داده‌های CoinShares، ETF بیت کوین در هفته گذشته به 1.1 میلیارد دلار ورودی رسید

گزارش‌ها حاکی از آن است که دارایی‌های تحت مدیریت (AUM) رکورد 30 ساله را در ماه اول معاملات شکسته است. آنتونی پومپلیانو، سرمایه‌گذار VC در CNBC گفت با اینکه طی سی سال گذشته 5500 ETF راه‌اندازی شده است، ETF‌های نقطه‌ای بیت کوین عملکرد بهتری نسبت به همه آن‌ها داشتند؛ به طوری که هیچ یک از ETF‌های قبلی نتوانستند 3 میلیارد دلار جریان ورودی را در ماه اول معاملات جمع آوری کنند، کاری که ETF بیت کوین توانست.

دیدگاه گیلبرت درمورد آینده بیت کوین

جاش گیلبرت، تحلیلگر بازار eToro، در گفتگویی که در اینباره داشت گفت که این بار شرایط برای دارایی‌های مانند بیت کوین به طور فزاینده‌ای مساعد است. گیلبرت توضیح داد که اولین و از نظر برخی تحلیلگران حتی مهم‌ترین کاتالیزوری که بسیاری از سرمایه‌گذاران به دنبال آن هستند هاوینگ بیت کوین در آینده نزدیک است. او معتقد بود، هاوینگ که برای ماه آوریل برنامه ریزی شده است و پاداش ماینرها بیت کوین را به نصف کاهش می‌دهد، به طور قابل توجهی به عنوان یک کاتالیزور صعودی برای قیمت BTC در دراز مدت در نظر گرفته می‌شود. گیلبرت افزود که در مورد عملکرد ETF بیت کوین در بازار احساسات مثبتی وجود دارد . او ادعا کرد عملکرد مثبت ETFها شرایط بازار را با اطمینان بیشتر، مبنی بر اینکه بیت کوین با نرخ رو به رشد خریداری می‌شود، مساعد می‌کند.

به تصویر زیر دقت کنید، جالب است بدانید بر اساس داده‌های Google Trends، علاقه به جستجوی عبارت "Bitcoin" در دسامبر 2021 در رتبه 39 بود. اما در حال حاضر علاقه به جستجوی این عبارت در رتبه 19 قرار گرفته است.

رتبه جسنتجو عبارت بیت کوین بر اساس داده‌های گوگل

پیش بینی کی یانگ جو و دیدگاه جیمز باترفیل درمورد قیمت بیت کوین

کی یانگ جو، مدیر عامل پلتفرم تحلیلی CryptoQuant، درمورد پیش بینی 112 هزار دلاری برای قیمت بیت کوین امیدوار بود و در 11 فوریه گفت به دلیل عملکرد ETFها، بیت کوین می‌تواند در سال 2024 به 112000 دلار به‌ازای هر سکه برسد.

جیمز باترفیل، سرپرست تحقیقات در CoinShares، گفت "عوامل متعددی بر پویایی بازار تأثیر می‌گذارند، از جمله اتخاذ سیاست پولی آرام‌تر توسط چین، که منجر به افزایش خرید دارایی‌ها، به ویژه در بیت کوین و سهام شده است." باترفیل در ادامه افزود "تقاضا برای ETF‌های بیت کوین نقطه‌ای همچنان قوی است، با جریان خالص ورودی 1.1 میلیارد دلاری در هفته گذشته و 2.8 میلیارد دلاری از زمان راه اندازی آنها؛  تنها در روز جمعه، ETF ها 12000 بیت کوین به دست آوردند که به طور قابل توجهی از نرخ تولید روزانه 900 بیت کوین جدید پیشی گرفت."

سخن پایانی

بیت کوین در نوامبر 2021 که آخرین دوره صعودی خود را تجربه می‌کرد، به بالاترین سطح تاریخ خود یعنی 69044 دلار رسید. در آن زمان، ارزش بازار جهانی ارزهای دیجیتال برای مدت کوتاهی حتی از 3 تریلیون دلار گذشت. صعود روز دوشنبه باعث افزایش ارزش ارزهای دیجیتال شد. اکنون تحلیلگران معتقدند که بررسی داده‌های زنجیره‌ای خبر از یک صعود بزرگ دیگر برای بیت کوین می‌دهد و احتمالا بیت کوین شاهد افزایش قیمت قابل توجه دیگری نیز باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد