جستجو در بیتفا
  • معرفی امضاهای چند زنجیره‌ای شبکه Near
  • کاربرد امضاهای چند زنجیره‌ای
  • تعامل بیشتر Near با سایر بلاکچین‌ها
  • پیشرفت بنیاد Near و بهبود شرایط توکن آن
راه اندازی امضاهای چند زنجیره‌ای در شبکه Near

راه اندازی امضاهای چند زنجیره‌ای در شبکه Near

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۰۸
۴ دقیقه
۱
۲۲۷
توسط :
مبین رزمخواه

بلاکچین نیر (Near) به تازگی امضاهای چند زنجیره‌ای را معرفی کرد که با استفاده از آن می‌توان تراکنش‌ها را در بلاکچین‌های شخص ثالث با یک حساب Near امضا و تأیید کرد. همچنین طبق اعلام توسعه دهندگان امکانی فراهم شده است که کاربران بتوانند هزینه کارمزد تراکنش مورد نظر را با توکنی به غیر از توکن بومی شبکه پرداخت کنند. این اتفاق پیشرفت بزرگی در زمینه افزایش کاربردهای بلاکچین صورت می‌دهد و می‌تواند باعث رشد شبکه Near شود. در این مقاله خبری به بررسی خبر راه‌اندازی امضاهای چند زنجیره‌ای در شبکه Near می‌پردازیم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

معرفی امضاهای چند زنجیره‌ای شبکه Near

Near Foundation، سازمان غیرانتفاعی که مسئول اصلی توسعه پروتکل لایه یک Near است، اعلام کرد که این پروتکل اکنون امضاهای زنجیره‌ای را در شبکه خود فعال کرده است. این پیشرفت به کاربران اجازه می‌دهد تا با استفاده از حساب Near خود به چندین زنجیره بلاکچینی دسترسی پیدا کنند.

طی یک بیانیه مطبوعاتی اعلام شد که Eigenlayer، یک پروژه ری استیکینگ (Restaking) که در شبکه اتریوم توسعه یافته، اکنون شراکتی را با Near راه‌اندازی کرده است که به امنیت شبکه امضاهای بلاکچینی (Chain Signatures) کمک می‌کند.

امضاهای چند زنجیره‌ای در شبکه Near

امضاهای چند زنجیره‌ای در شبکه Near توسط یک شبکه غیرمتمرکز محاسبات چند قسمتی (MPC) طراحی می‌شود و امنیت آن توسط نودهای اعتبارسنج Near ایمن می‌شود. امضاهای زنجیره‌ای، امضاهای رمزنگاری شده‌ای هستند که به کاربران اجازه می‌دهند با استفاده از یک کلید خصوصی مرتبط با اکانت در یک بلاکچین، تراکنش‌های یک بلاکچین دیگر را امضا کنند. این ویژگی قابلیت همکاری متقابل زنجیره‌ای را امکان پذیر می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد با استفاده از یک کیف پول یا حساب واحد به چندین بلاک چین دسترسی پیدا کنند و با آنها تعامل داشته باشند.

 

کاربرد امضاهای چند زنجیره‌ای

ویژگی جدید Chain Signatures، هر حسابی که در شبکه Near ایجاد شده است را قادر می‌سازد تا هر تعداد آدرس که لازم دارند را در تمام بلاکچین‌ها کنترل کند. این قابلیت موارد استفاده جدیدی را برای کاربران Near در امور مالی غیرمتمرکز (دیفای) ایجاد می‌کند.

طبق گفته بنیاد Near، در آینده امنیت بیشتری با همکاری با EigenLayer در این شبکه ایجاد خواهد شد. در این مورد عنوان شده است که:

"تأمین مالی غیرمتمرکز (DeFi) در زنجیره‌های قراردادهای غیرهوشمند اکنون برای اولین بار در بسیاری از شبکه‌ها از جمله شبکه بیت‌کوین امکان‌پذیر است. توسعه‌دهندگان در حال حاضر می‌توانند به راحتی محصولات دیفای را ایجاد کنند و از دارایی‌های زنجیره‌های دیگر، بدون ایجاد پل بلاکچین ارتباطی با این دارایی‌ها استفاده می‌کنند."

 

تعامل بیشتر Near با سایر بلاکچین‌ها

به گفته Near، در حال حاضر قابلیت امضاهای چند زنجیره‌ای Chain Signatures با شبکه اتریوم، کازماس، دوج کوین، بیت کوین و XRP Ledger کار می‌کند. همچنین عنوان شده است که در آینده از شبکه‌های سولانا، The Open Network، پولکادات و... دیگر بلاکچین‌های مطرح برنامه ریزی شده است.

امضاهای چند زنجیره‌ای در شبکه Near

این ویژگی دارای یک "رله کننده گس فی چند زنجیره‌ای" است که نیاز به توکن گس بومی زنجیره دیگر را برای انجام شدن تراکنش‌ها از بین می‌برد. کاربران می‌توانند از توکن Near یا توکن‌هایی با استاندارد NEP-141 برای پرداخت کارمزد در هر زنجیره‌ای استفاده کنند.

این اتفاق می‌تواند باعث پیشرفت پروتکل Near و توکن بومی آن شود. در ادامه در این مورد بیشتر صحبت خواهیم کرد.

 

پیشرفت بنیاد Near و بهبود شرایط توکن آن

پیشنهاد ارائه امضاهای چند زنجیره‌ای شبکه Near نشان‌دهنده تلاش مداوم این شبکه در ابتکار «انتزاع زنجیره‌ای» آن است. این شبکه به دنبال ساده‌سازی تجربه کاربران در فضای کریپتو با پرداختن و به نوعی تسهیل پیچیدگی‌های ذاتی یک اکوسیستم چند زنجیره‌ای است. به گفته سخنگوی Near، Chain Signatures در حال حاضر در شبکه آزمایشی Near عملیاتی شده است و برنامه‌هایی برای عرضه آن در شبکه اصلی تا اوایل ماه می پیش‌بینی شده است.

بر اساس گزارشی که در 11 ژانویه از پلتفرم تجزیه و تحلیل بلاکچین DappRadar منتشر شد، شبکه Near افزایش 1902 درصدی در تعداد کیف پول‌های فعال منحصر به فرد فعال و استفاده از برنامه‌های وب 3.0 خود را به ثبت رسانده است.

البته نکته منفی ماجرا اینجاست که با وجود این پیشرفت‌ها و با وجود وضعیت مالی قوی، نیروی کار خود را تا 40 درصد کاهش داد. هنوز دلیل مشخصی برای این اتفاق عنوان نشده است. اما به نظر می‌رسد تمرکز بیشتر روی توسعه برنامه‌های موجود یکی از دلایل این کاهش نیرو باشد.

شبکه Near در طول زمان فعالیت خود نشان داد که نگاه آینده محوری دارد و قصد دارد کاربردهای بلاکچین را افزایش دهد. این شبکه پیشرفت قابل توجهی را در زمینه‌های مختلف به ثبت رسانده و به نظر می‌رسد در آینده شاهد رشد بیشتر آن نیز خواهیم بود. توصیه ما این است که نگاهی به توکن بومی Near نیز داشته باشید تا در صورت اعلام اخبار مثبت بیشتر، از رشد حاصل شده برای آن استفاده کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد