جستجو در بیتفا
  • افزایش قابل توجه تراکنش‌های روزانه شبکه Base
  • شبکه اجتماعی Friend.tech، دلیل اصلی رشد تراکنش‌های شبکه Base
  • آمار کلی شبکه Base چگونه است؟
  • جمع بندی
تعداد تراکنش‌های روزانه شبکه Base از شبکه اتریوم بیشتر شد

تعداد تراکنش‌های روزانه شبکه Base از شبکه اتریوم بیشتر شد

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۰۱
۴ دقیقه
۰
۴۳۳
توسط :
مبین رزمخواه

تراکنش‌های روزانه شبکه بیس (Base)، شبکه لایه دو اتریوم که به تازگی توسط صرافی آمریکایی کوین بیس راه‌اندازی شد، در روزهای اخیر افزایش چشمگیری داشته است. در حال حاضر تعداد تراکنش‌های روزانه‌ این شبکه، از تراکنش‌های شبکه اصلی اتریوم نیز فراتر رفته است. شبکه Base را می‌توان به نوعی تلاش کوین بیس برای ورود به بخش غیر متمرکز بازار ارزهای دیجیتال نامید. در این مقاله خبری قصد داریم تا علت اصلی رشد تراکنش‌های بیس را مورد بررسی قرار دهیم و نگاه کوتاهی نیز به شرایط کلی این شبکه لایه 2 داشته باشیم؛ پس تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

افزایش قابل توجه تراکنش‌های روزانه شبکه Base

بر اساس اطلاعاتی که توسط پلتفرم تجزیه و تحلیل دارایی‌های دیجیتال Artemis Terminal منتشر شد، تعداد تراکنش‌های موجود در شبکه بیس در حال حاضر به 1.37 میلیون دلار رسیده است! در همین بازه زمانی، تعداد تراکنش‌های روزانه شبکه اتریوم حدود 1 میلیون دلار بود.

شبکه Base آخرین محصولی است که توسط صرافی آمریکایی کوین بیس ایجاد شد. این شبکه قرار است تا ساخت اپلیکیشن‌های غیر متمرکز (dApps) را برای توسعه دهندگان سریع‌تر، آسان‌تر و ارزان‌تر کند. طبق گفته‌های مدیران کوین بیس، شبکه Base به‌مرورزمان تمرکز زدایی می‌شود و نقش شرکت Coinbase در آن کاهش پیدا خواهد کرد.

اما در میان ریزش شدید بازار کریپتو دلیل رشد تراکنش‌های بیس چیست؟ در ادامه سعی می‌کنیم به این سوال پاسخ دهیم.

 

شبکه اجتماعی Friend.tech، دلیل اصلی رشد تراکنش‌های شبکه Base

به عقیده بسیاری از کارشناسان کریپتو، راه‌اندازی و ساخته شدن Friend.tech، که یک پلتفرم رسانه اجتماعی غیر متمرکز جدید است، مهم‌ترین دلیل رشد این شبکه به شمار می‌رود. این رسانه اجتماعی وب 3.0 که در بستر شبکه Base ساخته شده، اخیراً به محبوبیت و شهرت زیادی دست یافته است.

شبکه Friend.tech، یک برنامه کریپتویی مرتبط با توییتر است که به کاربران امکان می‌دهد تا سهام پروفایل‌های رسانه‌های اجتماعی دوستان خود را خرید و فروش کنند! این شبکه توسط سلبریتی‌های شبکه‌های اجتماعی نیز مورد استفاده قرار گرفته و توانسته تا کنون تعداد زیادی از کاربران فضای مجازی را به خود جذب کند.

البته لازم به ذکر است که گفته می‌شود برخی از تراکنش‌های Base توسط ربات‌ها و اسپمرهایی ایجاد شده که سعی دارند در Friend.tech بهتر دیده شوند. با این حال، رونق گرفتن این شبکه اجتماعی باعث شد تا افراد بیشتری نیز در آن ثبت نام کنند. ثبت نام افراد بیشتر گردش مالی آن را بالا برده و در نهایت همه این اتفاقات باعث شد تا تراکنش‌های رخ داده در شبکه بیس افزایش قابل توجهی پیدا کند.

شاید بگویید که این شرایط مقطعی است و برایتان سؤال باشد که شرایط کلی شبکه بیس چگونه است؟ در ادامه نگاهی کوتاه به اطلاعات موجود در مورد شبکه Base خواهیم داشت.

https://bitfa.org/what-iرشد تراکنش‌های روزانه Bases-dex

 

آمار کلی شبکه Base چگونه است؟

طبق داده‌هایی که توسط DeFi Llama منتشر شده، از زمان راه‌اندازی شبکه بیس تا کنون، گردش مالی این پروتکل به سرعت به 6 میلیون دلار نزدیک می‌شود. پلتفرم شبکه‌های اجتماعی که بر بستر Base راه‌اندازی شده، شاید بتواند برتری خاصی را از این نظر برای پلتفرم لایه 2 صرافی کوین بیس ایجاد کند، اما این شبکه نوظهور هنوز در سایر موارد عقب ماندگی‌های زیادی نسبت به سایر شبکه‌های بلاکچینی دارد.

به‌عنوان‌مثال در حوزه صرافی‌های غیر متمرکز، دکس‌های (DEX) ایجاد شده بر بستر شبکه اتریوم، که بزرگ‌ترین شبکه از این نظر محسوب می‌شود حجم معاملاتی بالغ بر 836 میلیون دلار دارند! این شاخص در شبکه بیس تنها 8.25 میلیون دلار برآورد شده است!

از دیگر موارد مهمی که باید به آن توجه کنیم ارزش کل دارایی‌های قفل شده (TVL) است. در شبکه Base حدود 180 میلیون دلار سرمایه قفل شده وجود دارد. این در حالی است که در شبکه اتریوم بیش از 22 میلیارد دلار دارایی قفل شده وجود دارد که نشان‌دهنده فاصله بسیار زیاد این دو بلاکچین است.

 

جمع بندی

هنگامی که می‌خواهید شبکه Base را مورد ارزیابی قرار دهید توجه داشته باشید که کمتر از یک ماه از راه‌اندازی شبکه اصلی (Main-net) آن می‌گذرد. در این مدت کوتاه، این شبکه از پایداری قابل قبولی برخوردار بوده و توانسته روزبه‌روز به تعداد کاربرانش اضافه کند. اکنون افزایش تراکنش‌های روزانه Base نشان دهنده این است که فعالان کریپتو استفاده‌های جدید و جذابی از آن را کشف کرده‌اند. به نظر می‌رسد شبکه اجتماعی Friend.tech باز هم در آینده خبرساز شود و توصیه می‌کنیم که اخبار Base و این شبکه اجتماعی را زیر نظر داشته باشید تا بتوانید از فرصت‌هایی که در این فضا وجود دارد، نهایت استفاده را ببرید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد