جستجو در بیتفا
  • افزایش درآمد ماینرهای بیت کوین
  • احتمال نقد کردن درآمدهای ماینرها
  • پیامدهای اقتصادی تصمیم آینده SEC
  • مهلت SEC برای تصمیم گیری ETF بیت کوین تا ژانویه 2024
روز خوش ماینرهای بیت کوین به دنبال افزایش هش قیمتی؛ شرایط بیت کوین 2024 چگونه خواهد بود؟

روز خوش ماینرهای بیت کوین به دنبال افزایش هش قیمتی؛ شرایط بیت کوین 2024 چگونه خواهد بود؟

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۲۰
۶ دقیقه
۱
۳۳۳
توسط :
مبین رزمخواه

با افزایش قیمت بیت کوین به بیش از ۳۷ هزار دلار ماینرهای بیت کوین شرایط خوبی پیدا کرده‌اند. هش قیمتی بیت کوین با افزایش چشمگیری مواجه شده و درآمد استخراج کنندگان بیت کوین را تا حد زیادی بالا برده است. با نزدیک شدن به رویداد هاوینگ و همچنین اخبار مربوط به ETF بیت کوین، خوش بینی‌ها در بازار ارزهای دیجیتال افزایش پیدا می‌کند. اما آیا نقد کردن درآمد ماینرها می‌توانید تهدیدی برای قیمت بیت کوین باشد؟ تصمیمات سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) تا چه اندازه مهم هستند؟ در ادامه این مقاله به شرایط بیت کوین 2024 می‌پردازیم و وضعیت بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

افزایش درآمد ماینرهای بیت کوین

درآمد استخراج بیت کوین به سقف تاریخی بی‌سابقه‌ای افزایش یافته و حتی از روزهای سودآور کتبیه‌های اردینالز  (Ordinals) در اوایل امسال نیز پیشی گرفته است. بر اساس داده‌هایی که توسط پلتفرم Blockchain.com منتشر شد، در ۹ نوامبر، درآمد صنعت ماینینگ به حدود ۴۲,۳۸۶,۵۱۴,۰۳۸ دلار رسید. در حال حاضر هش قیمتی بیت کوین نشان دهنده این است که به ازای هر تراهش ماینرها 91 دلار سود کسب می‌کنند که رقم بسیار قابل توجهی است.

اصلی‌ترین دلایل این اتفاق افزایش قیمت بیت کوین به بیش از ۳۷ هزار دلار است. با این حال، این رشد قابل توجه ارتباط تنگاتنگی با خوش بینی‌های ایجاد شده پیرامون تأیید احتمالی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین در ایالات متحده توسط کمیسیون بورس و اوراق بهادار این کشور (SEC) دارد.

البته افزایش درآمد ماینرها همیشه با این ترس همراه بوده که آیا این شرکت‌ها نسبت به فروش دارایی‌ها و سود حاصل شده خود اقدام خواهند کرد؟! این اتفاق چه تأثیراتی بر بازار و قیمت بیت کوین خواهد داشت؟

ماینر بیت کوین

 

احتمال نقد کردن درآمدهای ماینرها

با توجه به اینکه قیمت بیت کوین مدت‌ها بود که به چنین سطوحی نرسیده بود. این احتمال وجود دارد که بسیاری از دارندگان کوتاه مدت و میان مدت بیت کوین اقدام به نقد کردن درآمد خود کنند. ماینرهای بیت کوین نیز مدتی بود که با ریزش ادامه دار این ارز دیجیتال تحت فشار قرار گرفته بودند و بسیاری بر این باور هستند که اگر این افزایش قیمت صورت نمی‌گرفت، صنعت استخراج با مشکلات جدی مواجه می‌شد.

در حال حاضر اگر که ماینرهای بیت کوین درآمدهای خود را نقد کنند فروش گسترده‌ای در بازار کریپتو ایجاد خواهد شد. البته تأثیرات این اتفاق به صورت قطعی غیر قابل پیش بینی است؛ چراکه اکنون امیدهای زیادی برای تأیید صندوق‌های ETF بیت کوین وجود دارد. مسئله اصلی اکنون این است که نقد کردن این درآمدها چه حمایت‌هایی را برای بیت کوین از بین می‌برد و کدام حمایت برای آن باقی خواهد ماند؟

با توجه به روند شکل گرفته در قیمت بیت کوین اگر که این رمز ارز بتواند حمایت 35 هزار تا 30 هزار دلاری خود را تحت هر شرایطی حفظ کند، می‌توانیم امیدوار باشیم که روند صعودی در بازار کریپتو ماندگار باشد. نفوذ قیمت به محدوده‌های زیر 30 هزار دلار زنگ خطری جدی برای بیت کوین فعال خواهد کرد. در این مسیر تأیید صندوق‌های ETF بیت کوین و تصمیمات SEC از نقش زیادی برخوردار است.

کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا همیشه با اقداماتش تأثیرات قابل توجهی بر بازارهای مالی مانند بازار ارزهای دیجیتال داشته است. در ادامه این مقاله پیامدهای تصمیم SEC را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

بیت کوین

 

پیامدهای اقتصادی تصمیم آینده SEC

 با نزدیک شدن به پنجره SEC برای تأیید 12 برنامه برای ETF بیت کوین، دنیای بازارهای مالی غرق در انتظار است! با آغاز یک دوره هشت روزه که از روز پنجشنبه برای این تصمیم مهم اختصاص داده شده است، رأی SEC می‌تواند به طور قابل توجهی بر پویایی بازار بیت کوین تأثیرگذار باشد.

بسیاری از کارشناسان صنعت کریپتو و بازارهای مالی تأیید صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین را یک امر انجام شده می‌دانند که تنها اعلام رسمی آن توسط SEC صورت نگرفته است. به هر حال هنوز رفتار تریدرها در بازار نشان دهنده این است که سناریوهای نزولی را نیز تحت نظر دارند و با هر بالا رفتن قیمتی بسیاری از تریدرها سودهای خود را نقد می‌کنند.

در حال حاضر مهلتی که سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا برای تأیید ETFهای بیت کوین تعیین کرده ژانویه 2024 است. این مسئله باعث شده تا بسیاری از فعالان و کارشناسان قیمت‌های مختلفی را برای بیت کوین تا پایان سال 2023 در نظر بگیرند. قیمت‌هایی مانند 45 هزار دلار تا 120 هزار دلار در این پیش بینی‌ها دیده می‌شود و باید دید با رسیدن به زمان تعیین شده توسط SEC چه اتفاقی برای بیت کوین 2024 خواهد افتاد.

در ادامه توضیحات بیشتری در مورد مهلت SEC در مورد صندوق‌های ETF بیت کوین ارائه خواهیم کرد.

بیت کوین

 

مهلت SEC برای تصمیم گیری ETF بیت کوین تا ژانویه 2024

پس از درخواست‌های فراوان در مورد اینکه سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا باید سریعاً در مورد صندوق‌های سرمایه‌گذاری بیت کوین نظر قطعی خود را اعلام کند، SEC تاریخ 10 ژانویه 2024 را به عنوان آخرین مهلت تأیید یا رد قانون پیشنهادی برای ETF بیت کوین تعیین کرده است. این تصمیم همچنین به بررسی درخواست صندوق تراست بیت کوین کمپانی Global X نیز خواهد پرداخت که بر اهمیت این بازه زمانی در عرصه ارزهای دیجیتال می‌افزاید.

کمپانی بلک راک (BlackRock)، بزرگ‌ترین نهاد مدیریت دارایی در جهان، چند ماه گذشته درخواستی برای ارائه ETF بیت کوین ارسال کرد. این درخواست ابتدا با مخالفت SEC مواجه شد و عنوان شد که درخواست بلک راک باید دقیق‌تر و با جزئیات بیشتری به این سازمان ارائه شود. پس از این اتفاق درخواست بلک راک و سایر شرکت‌ها با جزئیات لازم به سازمان بورس و اوراق بهادار ارائه شد و از آن زمان تا کنون 12 شرکت مختلف در انتظار تأیید و یا رد این صندوق‌ها توسط SEC هستند.

بسیاری از صندوق‌های تأمین اعتبار و شرکت‌های سرمایه‌گذاری به دنبال تأییدیه SEC برای محصول مشابه هستند. ورود بلک راک به رقابت دریافت ETFهای بیت کوین در اوایل سال جاری جان تازه‌ای در این رقابت دمید و بر علاقه فزاینده به بیت کوین افزود.

شرایط بیت کوین در حال حاضر صعودی است و همچنان به ثبت سقف‌های جدید سالانه خود ادامه می‌دهد. از طرفی به زمان تصمیم کمیسیون بورس و اوراق بهادار در مورد ETF بیت کوین نزدیک می‌شویم و بازارهای مالی جهانی آماده تغییرات بالقوه‌ای است که می‌تواند آینده آن را به کل دگرگون کند. حال باید دید در نهایت بازار ارزهای دیجیتال می‌تواند دوباره روند صعودی مانند آنچه که در گذشته تجربه کرده را به خود ببیند یا باز هم فاز نزولی و خنثی قدرت تازه‌ای پیدا خواهد کرد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد