جستجو در بیتفا
  • انتخاب رئیس جمهور طرف‌دار بیت کوین در آرژانتین
  • اوضاع آشفته اقتصادی آرژانتین 
  • آیا بیت کوین راه حل نجات اقتصادی آرژانتین می‌شود؟
انتخاب شدن یک رئیس جمهور طرف‌دار بیت کوین در آرژانتین

انتخاب شدن یک رئیس جمهور طرف‌دار بیت کوین در آرژانتین

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۲۹
۴ دقیقه
۰
۲۰۹
توسط :
مبین رزمخواه

انتخابات ریاست جمهوری در آرژانتین در حال برگزاری است و تقریباً تمام آرا شمارش شده است. بر اساس گزارشات منتشر شده، برنده انتخابات، آقای خاویر مایلی (Javier Milei) به عنوان یک طرف‌دار بیت کوین شناخته می‌شود و کاربران فضای ارز دیجیتال در این کشور به آینده این صنعت امیدوار شدند. ما هر روز در یک صفحه اختصاصی اخبار بیت کوین امروز را پوشش می‌دهیم. در این مقاله به انتخاب رئیس جمهور طرف‌دار بیت کوین در آرژانتین می‌پردازیم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید. 

 

انتخاب رئیس جمهور طرف‌دار بیت کوین در آرژانتین

در روز گذشته با برگزاری دور دوم انتخاب ریاست جمهوری در آرژانتین، خاویر مایلی، نماینده طرف‌دار بیت کوین توانست بر سرجیو ماسا (Sergio Massa) غلبه کند و بیش از ۵۵ درصد از آرا را کسب کند. 

ماسا، وزیر اقتصاد آرژانتین پس از شمارش بیش از ۹۰ درصد آرا در طی تماسی با مایلی و پیش از اعلام رسمی شمارش آرا، پیروزی در انتخابات را به او تبریک گفت. آقای خاویر مایلی در ۱۰ دسامبر کار خود را به صورت رسمی به عنوان رئیس جمهور آغاز خواهد کرد. 

 خاویر مایلی بیتکوین

در ادامه نگاهی به اقتصاد آرژانتین خواهیم داشت و دلیل افزایش علاقه مردم به یک نماینده طرف‌دار بیت کوین را بررسی می‌کنیم. 

 

اوضاع آشفته اقتصادی آرژانتین 

کشور آرژانتین مدتی است که اوضاع اقتصادی نا به سامانی دارد. تورم سالانه در این کشور افزایش چشمگیری داشته و باعث نارضایتی مردم شده است. واحد پول این کشور پزو در سال گذشته است. آرژانتین بیش از ۱۴۰ درصد تورم سالانه دارد و همین مسئله مردم را به استفاده از ارزهای دیجیتال سوق داده است. 

مالیات بالای این کشور و همچنین تورم مهار نشدنی در گذشته مورد انتقاد شدید آقای مایلی قرار گرفته بود. او در سخنرانی‌های خود عنوان کرد که مکانیزم اقتصاد دولتی آرژانتین در حال سوء استفاده از جیب مردم است.

او به عنوان یک راه حل برای مشکلات از بیت کوین و ارزهای دیجیتال طرف‌داری کرده بود که در ادامه به آن اشاره می‌کنیم.

آرژانتین بیتکوین

 

آیا بیت کوین راه حل نجات اقتصادی آرژانتین می‌شود؟

آقای خاویر مایلی در گذشته طرف‌داری زیادی از ارز دیجیتال کرده بود، اما به صورت رسمی از شناختن بیت کوین به عنوان یک پول قانونی یاد نکرده است. او در اهداف و برنامه‌های اقتصادی خود به بیت کوین به عنوان حرکتی برای بازگشت پول به سازنده اصلی آن یعنی بخش خصوصی اشاره کرد. 

با این حال همان‌طور که اشاره شد او تمایلی برای تبدیل بیت کوین به یک ارز قانونی در آرژانتین ندارد. برنامه‌های اقتصادی مایلی به نظر می‌رسد درست در نقطه مقابل آقای ماسا باشد. 

خاویر مایلی در وعده‌های انتخاباتی خود اعلام کرده بود که در صورت انتخاب شدن به عنوان رئیس جمهور، ارز دیجیتال بانک مرکزی (CBDC) آرژانتین را راه‌اندازی خواهد کرد. 

نکته جالب اینجاست که رقیب مایر، سرجیو ماسا در دور اول انتخابات که در اکتبر برگزار شد پیروز شده بود. اما به دلیل قاطع نبودن آرا انتخابات به دور دوم کشیده شد. در دور دوم این انتخابات مردم تمایل بیشتری به ریاست جمهوری آقای خاویر مایلی از خود نشان دادند که باعث شد او به عنوان رئیس جمهور طرف‌دار بیت کوین برنده شود.

مسئله انتخابات ریاست جمهوری و اینکه چه افرادی به ارز دیجیتال و بیت کوین علاقه‌مند هستند در آمریکا نیز وجود دارد. این کشور باید در سال ۲۰۲۴ انتخابات ریاست جمهوری خود را برگزار کند. تا کنون نماینده‌هایی مانند رابرت اف کندی و ویوک راماسوری به صورت رسمی اعلام کردند که طرف‌دار بیت کوین است. از طرفی دونالد ترامپ با اینکه مجموعه توکن‌های اختصاصی NFT خود را منتشر کرده و به فروش رسانده به شدت مخالف بیت کوین است! 

به قدرت رسیدن طرف‌داران بیت کوین در یک کشور می‌تواند بر آینده ارزهای دیجیتال و کاربردهای آن تأثیرگذار باشد. باید دید در ادامه رئیس جمهور آرژانتین می‌تواند با استفاده از بیت کوین و ارزهای دیجیتال اوضاع اقتصادی این کشور را بهبود ببخشد یا خیر.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد