جستجو در بیتفا
  • ابزار معاملاتی Dex Trading چیست؟
  • معرفی خدمات ابزار معاملاتی دکس تریدینگ
  • سیستم امتیاز دهی ابزار DexTrading
  • نقطه ورود (Entry Point)
  • شبکه‌های اجتماعی (Reliability)
  • امنیت توکن (Security)
  • داده‌های درون زنجیره‌ای (Onchain analysis)
  • دیگر داده‌ها (Data)
  • بخش واچ لیست (Watch list) پلتفرم دکس تریدینگ
  • نحوه استفاده از ابزار معاملاتی دکس تریدینگ
  • مقایسه ابزار Dextrading با دکس تولز
آموزش کار با پلتفرم DexTrading

آموزش کار با پلتفرم DexTrading

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۰۶
۶ دقیقه
۶
۱,۰۲۵
توسط :
پاتریک شاه‌نظری

دنیای فناوری‌های بلاکچینی روز به روز در حال پیشرفت است و با افزایش توجه کاربران به حوزه امور مالی غیر متمرکز (Defi) تعداد پلتفرم‌های کاربردی این حوزه در حال افزایش است. یکی از پلتفرم‌های کاربردی که به تازگی در این حوزه توسعه یافته است پلتفرم Dextrading نام دارد و همانطور که از نامش مشخص است یک ابزار معاملاتی برای کار در صرافی‌های غیر متمرکز است. این ابزار خود را به عنوان یک دستیار معاملاتی برای کاربران حوزه صرافی‌های غیر متمرکز معرفی می‌کند و خدمات جذابی در این حوزه ارائه می‌دهد. اما ابزار معاملاتی دکس تریدینگ چیست و چه امکاناتی دارد؟ ابزار Dextrading چه خدماتی را به کاربران ارائه می‌دهد؟

در ادامه این مقاله با بیتفا همراه باشید تا به صورت کامل با این ابزار معاملاتی و خدمات آن آشنا شویم و نحوه کار با آن را آموزش دهیم.

 

برای اطلاع از فرصت‌های رایگان همین الان در سرویس پیامکی بیتفاندا به صورت رایگان ثبت نام کن (فرصت محدود!!)

 

ابزار معاملاتی Dex Trading چیست؟

ابزار معاملاتی دکس تریدینگ یک پلتفرم توسعه یافته در حوزه معاملات صرافی‌های غیر متمرکز است که در راستای تحلیل ارزها، امتیاز دهی و شناسایی ریسک هر توکن و معرفی توکن‌های ترند کاربرد دارد. در زمان نگارش این مطلب ابزار معاملاتی Dex Trading تنها بر بستر دو بلاکچین اتریوم و زنجیره هوشمند بایننس فعالیت دارد. این پلتفرم تمام توکن‌های فعال بر بستر دو شبکه ذکر شده (توکن‌های BEP-20 و توکن‌های ERC-20) حتی جدیدترین توکن‌ها را پوشش می‌دهد. در ادامه به معرفی خدمات این ابزار خواهیم پرداخت.

 

معرفی خدمات ابزار معاملاتی دکس تریدینگ

خدمات این ابزار معاملاتی به صورت کلی به دو دسته امتیاز دهی (Scoring) و ارائه واچ لیست (Watchlist) تقسیم می‌شود که در حالت کلی هر دو این خدمات به نوعی خدمات تحلیلی به حساب می‌آیند. در ادامه به بررسی هر کدام خواهیم پرداخت.

 

سیستم امتیاز دهی ابزار DexTrading

پرکاربردترین محصول این ابزار قسمت امتیاز دهی آن است؛ این قسمت تشابه زیادی به بخش امتیازدهی پلتفرم دکس تولز دارد اما شاخصه‌های تخصصی‌تری را برای امتیازدهی به توکن‌ها معیار قرار داده است. سیستم امتیاز دهی این پلتفرم 4 شاخصه مهم را مورد بررسی قرار می‌دهد؛ هر شاخصه میان 0 تا 400 امتیاز دهی می‌شود. در نهایت پلتفرم امتیاز 4 بخش را جمع کرده و امتیازی میان 0 تا 1600 به یک توکن می‌دهد. 4 شاخصه‌ای که توسط این ابزار بررسی می‌شود عبارتند از شرایط تکنیکالی، میزان تعامل در شبکه‌های اجتماعی، امنیت توکن و داده‌های درون زنجیره‌ای که در ادامه به هر کدام می‌پردازیم.

امتیاز دهی در دکس تریدینگ

 

نقطه ورود (Entry Point)

اولین معیاری که پلتفرم دکس تریدینگ در امتیازدهی به یک توکن مورد بررسی قرار می‌دهد نقطه قیمتی آن است؛ در این شاخصه شرایط تکنیکالی توکن مورد بررسی قرار می‌گیرد. این شاخصه با توجه به نسبت‌های میان سقف و کف‌های قیمتی ارزشیابی می‌شود و معیار اصلی برای امتیاز دادن در این بخش داشتن یک روند صعودی مناسب است؛ در نظر داشته باشید داشتن ترند صعودی یکی از فاکتورهای مهم در سبک معاملاتی دکس تریدینگ است. توکنی که در یک ترند صعودی قرار گرفته باشد و شرایط تکنیکالی مناسبی داشته باشد امتیاز مناسبی از این بخش دریافت می‌کند.

این شاخصه یکی از مهمترین معیارهایی است که دکس تولز در سیستم امتیاز دهی خود آن را بررسی نمیکند.

 

شبکه‌های اجتماعی (Reliability)

داشتن شبکه‌های اجتماعی قدرتمند توسط یک پروژه و البته تعامل کاربران با شبکه‌های اجتماعی آن اهمیت بسیار بالایی در ایجاد ترند برای توکن آن پروژه دارد. پس در نتیجه بررسی شبکه‌های اجتماعی و امتیازدهی به آن اهمیت بالایی دارد. البته در این بخش علاوه بر شبکه‌های اجتماعی سایت پروژه و وایت پیپر نیز مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

امنیت توکن (Security)

بررسی امنیت توکن را می‌توان مهم‌ترین بخش در دکس تریدینگ بدانیم. سومین معیاری که این پلتفرم برای امتیاز دهی به توکن‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد امنیت توکن است. این ابزار کدهای برنامه نویسی شده توکن را بررسی می‌کند و با توجه به توابعی که دارد آن را امتیاز دهی می‌کند. در صورتی که توابع خطرناکی در قطعه کد یک توکن وجود داشته باشد امتیاز آن را به نسبت ریسک موجود کاهش می‌دهد. مباحث امنیت توکن تماماً در دوره رایگان دکس تریدینگ آموزش داده شده است.

همانند شاخصه نقطه ورود شاخصه مهم امنیت توکن نیز سیستم امتیاز دهی دکس تولز جای ندارد.

 

داده‌های درون زنجیره‌ای (Onchain analysis)

داده‌های درون زنجیره‌ای آخرین شاخصه‌ای است که در امتیازدهی به توکن‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد. در سبک معاملاتی دکس تریدینگ به دلیل شفافیت بلاکچین، معامله‌گر به حجم زیادی از داد‌ه‌ها دسترسی دارد. برای مثال می‌توان هولدرهای یک رمزارز را بررسی کرد و دید آیا بازارسازان بزرگ بازار و بازیگران مهم بر روی چه توکن‌هایی دیدگاه دارند. در این بخش داده‌های درون زنجیره‌ای یک توکن که می‌تواند باعث رشد آن شود مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

دیگر داده‌ها (Data)

در بخش آخر از قسمت امتیازدهی به یک توکن تعدادی داده تاثیر گذار نیز مورد بررسی قرار می‌گیرند امتیاز دهی می‌شوند. این داده‌ها عبارت است از کارمزد معامله یا همان Tax، حجم نقدینگی موجود در استخر نقدینگی، تعداد هولدرهای یک توکن و... که در مجموع یک امتیاز بین 0 تا 400 را به توکن می‌دهد. البته در نظر داشته باشید این بخش به دلیل کمتر بودن اهمیت آن در امتیاز دهی کلی توکن مورد بررسی قرار نمی‌گیرد.

سه مورد از 5 موردی که Dextools برای امتیاز دهی به توکن‌ها مورد بررسی قرار می‌دهد در همین یک بخش از امتیاز دهی پلتفرم DexTrading بررسی می‌شود.

 

بخش واچ لیست (Watch list) پلتفرم دکس تریدینگ

خدمات بعدی که این پلتفرم دارد ارائه واچ لیست از میان ارزهای برتر موجود در بازار است. روزانه تعداد زیادی توکن در صرافی‌های غیر متمرکز لیست می‌شود و از آنجایی که این پلتفرم به صورت لحظه‌ای بازار را رصد و تغییرات را بررسی می‌کند، در نتیجه امکان ارائه فرصت‌های برتر را دارد.

واچ لیست دکس تریدینگ

ابزار معاملاتی دکس تریدینگ روزانه تعداد زیادی توکن را بررسی و آن‌ها را امتیاز دهی می‌کند در نتیجه ارزهای برتر را به صورت آپدیت در اختیار دارد و هر لحظه می‌تواند به عنوان Watchlist و البته با ذکر میزان ریسک به کاربران ارائه دهد. البته در نظر داشته باشید پیشنهاد نمی‌شود تمام ارزهایی که در این بخش معرفی می‌شود را معامله کنید؛ این بخش می‌تواند صرفاً از میان حجم زیادی از توکن‌هایی که در بازار موجود است فرصت‌های برتر را معرفی کند و ما به تحلیل هر کدام از توکن‌های معرفی شده بپزداریم.

واچ لیست در دو قسمت ارائه می‌شود؛ در قسمت استاندارد (Standard) تعداد زیادی از ارزهایی که شرایط مناسبی دارند و کاربران تعامل زیادی با آن داشتند قرار می‌گیرند. اما در قسمت پیشرفته (Advanced) توکن‌هایی قرار می‌گیرد که از نظر معیارهای این پلتفرم بهترین شرایط را نسبت به ریسک خود دارند.

 

نحوه استفاده از ابزار معاملاتی دکس تریدینگ

برای کار با پلتفرم دکس تریدینگ ابتدا از طریق "این لینک" وارد سایت آن شوید. بالاتر با خدمات و سیستم سازوکار پلتفرم Dextrading آشنا شدیم، این پلتفرم رابط کاربری بسیار آسانی دارد و به راحتی می‌توان با آن کار کرد. تنها موردی که این پلتفرم دارد عدم ارائه خدمات رایگان است؛ در ادامه به آموزش ویدئویی کار با پلتفرم دکس تریدینگ خواهیم پرداخت.

 

مقایسه ابزار Dextrading با دکس تولز

ابزار دکس تریدینگ نسبت به پلتفرم دکس تولز حساسیت بیشتری در امتیاز دهی به توکن‌‎ها دارد، دامنه دسترسی به داده آن بسیار گسترده‌تر است و توانایی تشخیص میزان ریسک را دارد. اما در مقابل مزیت ابزار دکس تولز در ارائه خدمات رایگان است که متاسفانه ابزار دکس تریدینگ به دلیل ارائه خدمات با کیفیت‌تر خدمات رایگانی ندارد.

البته تیم بیتفا در حال همکاری و مذاکره با تیم توسعه ابزار Dextrading است تا بتوانیم دسترسی این ابزار را برای دانشجویان دوره جامع دکس تریدینگ فراهم کنیم.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد