جستجو در بیتفا
  • ماینر کاسپا چیست؟
  • بهترین ماینرهای کاسپا کدام‌اند؟
  • قیمت، مصرف برق و بازگشت سرمایه
  • قدرت پردازشی و توجه به سختی شبکه
  • ماینر کاسپا بیت مین انت ماینر کا اس 3 (Bitmain Antminer KS3)
  • ماینر کاسپا آیس ریور کا اس 3 (IceRiver KS3)
  • دستگاه استخراج کاسپا آیس ریور کا اس 3 ام (IceRiver KS3M)
  • دستگاه ماینر کاسپا آیس ریور کا اس 2 (IceRiver KS2)
  • دستگاه ماینر ارز دیجیتال کاسپا آیس ریور کا اس 1 (IceRiver KS1)
  • درآمد ماینرهای کاسپا چقدر است؟
بهترین ماینر کاسپا کدام است؟ معرفی بهترین ماینرهای ارز کاسپا

بهترین ماینر کاسپا کدام است؟ معرفی بهترین ماینرهای ارز کاسپا

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۲۵
۹ دقیقه
۵
۱,۵۱۴
توسط :
مبین رزمخواه

ارز دیجیتال کاسپا یکی از پروژه‌های نسبتاً تازه وارد در دنیای کریپتو به شمار می‌رود که در مدت زمان کم حضور خود اتفاقات بزرگی را در این حوزه رقم زده است. شاید پر سروصدا ترین اتفاق در مورد کاسپا حوزه استخراج آن باشد. استخراج کاسپا در بین کاربران کریپتو رونق خوبی گرفته و بسیاری از کاربران توانسته‌اند از این طریق به درآمدهای قابل توجهی دست پیدا کنند. برای استخراج کاسپا باید از ماینرهای مخصوصی استفاده کنید. در این مقاله قصد داریم گزینه‌های موجود برای استفاده به عنوان بهترین ماینر کاسپا را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم تا چه اندازه می‌توانند برای کاربران درآمد ایجاد کنند؛ با بیتفا همراه باشید.

 

ماینر کاسپا چیست؟

حدود چند ماه قبل بود که سختی استخراج در بلاکچین کاسپا ناگهان با یک رشد عجیب و غریب مواجه شد. سختی شبکه نشان دهنده افزایش فعالیت ماینرها در آن شبکه است و برای کاسپا این اتفاق باعث شد تا توجه افراد علاقه‌مند به استخراج ارز دیجیتال به آن جلب شود. در تصویر پایین نمودار سختی استخراج کاسپا را مشاهده می‌کنید.

سختی استخراج کاسپا

شاید بتوان گفت مهم‌ترین دلیل رشد سختی استخراج در شبکه کاسپا ورود مدل‌های جدیدی از ماینرهای کاسپا به بازار بود. کمپانی Ice River اولین شرکتی بود که به صورت تخصصی تولید ماینر کاسپا را آغاز کرد. این کمپانی در ابتدا کار خود را با 3 دستگاه آغاز کرد و در ادامه ماینرهای کاسپای قدرتمندتر را به بازار عرضه کرد. این اتفاق باعث شد تا فعالیت برای استخراج ارز دیجیتال کاسپا افزایش بسیار زیادی پیدا کند و سختی شبکه در بازه زمانی حدود 10 روز بیش از 300 مگاهش افزایش یافت.

در ادامه سایر کمپانی‌های مشهور استخراج ارز دیجیتال مانند بیت مین (Bitmain) نیز وارد حوزه ساخت ماینر کاسپا شدند و رقابت بزرگی بین این ماینرها شکل گرفت. در ادامه این مقاله قصد داریم بهترین ماینرهای کاسپا را از نظر قدرت پردازشی، قیمت، سود دهی و بازگشت سرمایه به شما معرفی کنیم.

 

بهترین ماینرهای کاسپا کدام‌اند؟

در زمینه انتخاب بهترین ماینر کاسپا باید به نکات مهم مختلفی توجه داشته باشید. ما برای بررسی ماینرهای موجود فاکتورهایی را مد نظر قرار داده‌ایم که می‌تواند روی تجربه استخراج این ارز دیجیتال تأثیرات مهمی داشته باشد. ماینری بازدهی خوبی دارد که بتواند در همه حوزه‌ها عملکرد خوبی را از خود به ثبت برساند. در ادامه فاکتورهای مهم برای بررسی ماینر کاسپا را مرور خواهیم کرد.

 

قیمت، مصرف برق و بازگشت سرمایه

زمانی که فعالیت استخراج را آغاز می‌کنید، باید بدانید در ازای پرداخت چه هزینه‌هایی چه میزان سود به دست خواهید آورد. قیمت یک ماینر برای شما مهم است زیرا سرمایه اولیه مورد نیاز برای شما محسوب می‌شد. از طرفی باید بدانید ماینر شما چه میزان برق مصرف می‌کند. با توجه به محدودیت‌های موجود برای مصرف برق خانگی استفاده از ماینر کاسپا که دارای مصرف برق بالایی است می‌تواند برایتان زیان آفرین باشد.

زمانی که هزینه اولیه برای خرید و هزینه‌های جاری برای یک ماینر کاسپا را محاسبه می‌کنید، باید ظرف حداکثر چند ماه شما را به سوددهی برساند. در غیر این صورت انتخاب شما درست نبوده و می‌تواند در بلند مدت ضررهای مالی برایتان به همراه داشته باشد.

 

قدرت پردازشی و توجه به سختی شبکه

قدرت پردازشی یک ماینر کاسپا رابطه مستقیمی با میزان بهره‌وری آن دارد. این قدرت باید در تعادل مناسبی با میزان برق مصرف شده قرار داشته باشد تا بتواند درآمدی منطقی برای شما ایجاد کند. با توجه به شرایطی که اکنون بلاکچین کاسپا دارد، انتخاب دستگاه‌هایی که از توان پایین برخوردار هستند کار منطقی نیست.

هرچه سختی استخراج در یک شبکه بیشتر باشد، نشان دهنده این است که کار ماینرها در آن شبکه با سختی بیشتری مواجه خواهد شد. با توجه به این مورد باید دستگاهی را انتخاب کنید که بتواند قدرت پردازشی مناسبی داشته باشد و بتواند با سایر ماینرها رقابت کند.

با توجه به این موارد لیستی از گزینه‌های موجود برای انتخاب به عنوان بهترین ماینر کاسپا را انتخاب کردیم که در ادامه به آن‌ها اشاره خواهیم کرد.

 

ماینر کاسپا بیت مین انت ماینر کا اس 3 (Bitmain Antminer KS3)

بهترین ماینر کاسپا Bitmain ks3

دستگاه ماینر کاسپا بیت مین انت ماینر کا اس 3 (Bitmain Antminer KS3) در این لیست در رتبه نخست قرار می‌گیرد تا کمپانی بیت مین (Bitmain) دوباره ثابت کند که در حوزه تولید دستگاه‌های استخراج ارز دیجیتال از هر نوع توانایی‌های ویژه‌ای دارد. این ماینر در آگوست 2023 (شهریور 1402) روانه بازار شد و توانست به سرعت به بهترین ماینر کاسپا تبدیل شود. در ادامه مشخصات آن را مرور خواهیم کرد.

 

سازنده و مدل بیت مین انت ماینر کا اس 3 (Bitmain Antminer KS3)
قیمت 15200 تا 22000 دلار
قدرت پردازشی 9.4 تراهش بر ثانیه
وزن 17.7 کیلوگرم
میزان صدای تولید شده 75 دسیبل
مصرف برق 3500W
ولتاژ 200-240V
اتصال کابل شبکه (اترنت)
بازه دمای عملیاتی ۵ - ۴۰ درجه سانتی‌گراد
بازده انرژی (ژول بر گیگاهش) 0.37

 

ماینر کاسپا آیس ریور کا اس 3 (IceRiver KS3)

ماینر کاسپا آیس ریور اس 3

شرکت آیس ریور در آگوست امسال مدل‌های جدید با طراحی بسیار عالی روانه بازار کرد که جایگزین‌های مدل پیشین خود بود. با اینکه رتبه یک این لیست به کمپانی بیت مین تعلق دارد، اما دستگاه‌های آیس ریور نیز از قابلیت‌های بسیار خوبی برای استخراج کاسپا برخوردار هستند.

در ادامه مشخصات دستگاه آیس ریور کا اس 3 (IceRiver KS3) را مشاهده می‌کنید.

 

سازنده و مدل آیس ریور کا اس 3 (IceRiver KS3)
قیمت 11 هزار دلار
قدرت پردازشی 8 هزار گیگاهش بر ثانیه
وزن 14.7 کیلوگرم
میزان صدای تولید شده 75 دسیبل
مصرف برق 3200W
ولتاژ 170-300V
اتصال کابل شبکه (اترنت)
بازه دمای عملیاتی 0 - 35 درجه سانتی‌گراد
بازده انرژی (ژول بر گیگاهش) 0.4

 

دستگاه استخراج کاسپا آیس ریور کا اس 3 ام (IceRiver KS3M)

ماینر کاسپا آیس ریور اس 3 ام

در ادامه دستگاه‌های تولید شده توسط آیس ریور به مدل کا اس 3 ام (IceRiver KS3M) می‌رسیم. این دستگاه از نظر قابلیت‌ها یک سطح از مدل KS3 پایین‌تر است، اما می‌تواند قدرت پردازشی بسیار خوبی را برای شما به ارمغان بیاورد.

در ادامه مشخصات دستگاه آیس ریور کا اس 3 ام (IceRiver KS3M) را مشاهده می‌کنید.

 

سازنده و مدل آیس ریور کا اس 3 ام (IceRiver KS3M)
قیمت 8900 دلار
قدرت پردازشی 6 هزار گیگاهش بر ثانیه
وزن 14.4 کیلوگرم
میزان صدای تولید شده 75 دسیبل
مصرف برق 3400W
ولتاژ 170-300V
اتصال کابل شبکه (اترنت)
بازه دمای عملیاتی 0 - 35 درجه سانتی‌گراد
بازده انرژی (ژول بر گیگاهش) 0.56

 

دستگاه ماینر کاسپا آیس ریور کا اس 2 (IceRiver KS2)

ماینر کاسپا آیس ریور کا اس 2

شرکت آیس ریور با تولید دستگاه‌های اقتصادی‌تر قصد دارد تا همه کاربران بتوانند به استخراج ارز دیجیتال کاسپا مشغول شوند. در انتهای این لیست به دو مدل اقتصادی از کمپانی آیس ریور می‌رسیم که شاید توان پردازشی چندان بالایی نداشته باشند، اما نسبت به هزینه پرداختی می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای شروع کار استخراج کاسپا باشند.

در ادامه ویژگی‌های دستگاه آیس ریور کا اس 2 (IceRiver KS2) برایتان آورده شده است.

 

سازنده و مدل آیس ریور کا اس 2 (IceRiver KS2)
قیمت 3600 دلار
قدرت پردازشی 2 هزار گیگاهش بر ثانیه
وزن 12.5 کیلوگرم
میزان صدای تولید شده 75 دسیبل
مصرف برق 1200W
ولتاژ 170-300V
اتصال کابل شبکه (اترنت)
بازه دمای عملیاتی 0 - 35 درجه سانتی‌گراد
بازده انرژی (ژول بر گیگاهش) 0.6

 

دستگاه ماینر ارز دیجیتال کاسپا آیس ریور کا اس 1 (IceRiver KS1)

ماینر کاسپا آیس ریور کا اس 1 KS1

شاید شناخته شده‌ترین ماینر کاسپا در این لیست در بین کاربران ایرانی همین مدل آیس ریور کا اس 1 (IceRiver KS1) باشد. این دستگاه به دلیل قیمت پایین توانسته است در بازار ایران نیز محبوبیت بالایی به دست بیاورد. این دستگاه مناسب کسانی است که قصد دارند برای اولین بار استخراج کاسپا را آغاز کنند و نمی‌خواهند هزینه زیادی برای شروع به خود تحمیل کنند.

در ادامه قابلیت‌های آیس ریور کا اس 1 را مرور خواهیم کرد.

 

سازنده و مدل آیس ریور کا اس 1 (IceRiver KS1)
قیمت 3 هزار دلار
قدرت پردازشی هزار گیگاهش بر ثانیه
وزن 12.5 کیلوگرم
میزان صدای تولید شده 75 دسیبل
مصرف برق 600W
ولتاژ 170-300V
اتصال کابل شبکه (اترنت)
بازه دمای عملیاتی 0 - 35 درجه سانتی‌گراد
بازده انرژی (ژول بر گیگاهش) 0.6

تا اینجای مقاله به معرفی بهترین دستگاه‌های استخراج کاسپا پرداختیم. در ادامه سعی می‌کنیم درآمد استخراج کاسپا را مورد بررسی قرار دهیم و ببینیم این کار تا چه اندازه توجیه اقتصادی دارد.

 

درآمد ماینرهای کاسپا چقدر است؟

برای پاسخ به این سؤال باید عوامل زیادی را در نظر گرفت. عواملی مانند دستگاه انتخاب شده، مدت زمان فعالیت و همچنین بازگشت سرمایه در مقایسه با هزینه اولیه از مهم‌ترین مواردی است که باید در محاسبه درآمد استخراج کاسپا مورد توجه قرار داد.

درآمد دستگاه‌های مختلف با یکدیگر متفاوت است و اگر بخواهیم ترتیب خاصی را ارائه دهیم دوباره باید لیست بهترین ماینرها را تکرار کنیم. البته باید توجه داشته باشید که میزان درآمدهایی که برای این دستگاه ذکر شده تقریبی است و باید هزینه‌های جاری مانند خواب پول و هزینه‌های اولیه و همچنین مصرف برق از کل درآمد کسر گردد. همچنین فاکتورهایی مانند قیمت ارز دیجیتال کاسپا و همچنین سختی استخراج نیز بر آن تأثیرگذار است و به همین دلیل درآمدهای ماینرها را باید در لحظه محاسبه کرد.

اما به صورت کلی می‌توان گفت که درآمد ماینر Bitmain Antminer KS3 از سایر مدل‌ها بالاتر است. طبق بررسی‌های موجود با استفاده از این دستگاه می‌توانید تا روزی 145 دلار درآمد داشته باشید که باید هزینه‌هایی که به آن اشاره کردیم را از آن کسر کنید.

در ادامه درآمد دستگاه‌ها به ترتیب کاهش پیدا می‌کند و در نهایت به مدل آیس ریور کا اس 1 می‌رسیم. درآمد ماینر KS1 با توجه به وضعیت فعلی روزی 13.2 دلار برآورد می‌شود. در جدول پایین درآمد روزانه دستگاه‌هایی که در این مقاله به آن اشاره کردیم را مشاهده خواهید کرد.

 

نام دستگاه میزان درآمد روزانه
بیت مین انت ماینر کا اس 3 (Bitmain Antminer KS3) 145 دلار در روز
آیس ریور کا اس 3 (IceRiver KS3) 110 دلار در روز
آیس ریور کا اس 3 ام (IceRiver KS3M) 79.12 دلار در روز
آیس ریور کا اس 2 (IceRiver KS2) 26.17 دلار در روز
آیس ریور کا اس 1 (IceRiver KS1) 13.2 دلار در روز

توجه داشته باشید که این درآمدها تقریبی است و باید تحقیقات لازم را قبل از انتخاب دستگاه انجام دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد