جستجو در بیتفا
  • آشنایی با استیکینگ
  • آشنایی با ارز ترون
  • نحوه استیک ترون در تراست والت
  • مرحله۱: اضافه کردن ارز ترون در تراست والت
  • مرحله۲: دسترسی به منو سهام گذاری ترون در تراست والت
  •  مرحله۳: مشخص کردن مقدار ترون و ولیدیتور در تراست ولت
  • مرحله۴: تایید نهایی استیک ترون در تراست والت
  • مرحله۵: مشاهده جزییات استیک ترون در تراست والت
  • چگونه ترون‌های استیک شده خود را در بلاکچین ترون بررسی کنیم؟
  • پاداش استیک ترون چقدر است؟
  • چگونه پاداش استیک ترون در تراست والت را دریافت کنیم؟
  • چگونه در تراست والت ارز ترون را از حالت استیک خارج کنیم؟
آموزش استیک ترون در تراست والت + آموزش ویدئویی

آموزش استیک ترون در تراست والت + آموزش ویدئویی

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۲۷
۸ دقیقه
۰
۴۲۹
توسط :
یاسمن یزدان دوست

تراست والت یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که جهت نگهداری ارزهای دیجیتال و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) استفاده می‌شود. این کیف پول قابلیت‌های بسیار زیادی دارد که آن را منحصربه‌فرد می‌کند؛ برای مثال به شما امکان معامله و استیک کردن ارزهای دیجیتال را می‌دهد. همچنین با استفاده از این کیف پول می‌توانید به برنامه‌های غیرمتمرکز متصل شوید. یکی از راه‌های درآمدزایی در کریپتو، استیک کردن ارز دیجیتال است. در این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید تا با نحوه استیک کردن ترون در تراست والت آشنا شوید. ابتدا به بررسی اجمالی مفهوم استیکینگ و آشنایی با ارز ترون می‌پردازیم، سپس به سراغ آموزش استیک ترون در تراست والت می‌رویم.

 

آشنایی با استیکینگ

در دنیای کریپتو، استیکینگ (Staking) روشی است که کاربران می‌توانند با واگذاری ارز دیجیتال خود برای کمک به حفظ عملیات یک شبکه بلاکچین، پاداش کسب کنند. این امر به‌ویژه در شبکه‌هایی که از مکانیزم اجماع اثبات سهام (PoS) استفاده می‌کنند، متداول است. در PoS، به جای استفاده از قدرت محاسباتی برای تأیید تراکنش‌ها و ایجاد بلوک‌های جدید (مانند مکانیزم اجماع اثبات کار بیت کوین)، شبکه به اعتبارسنج‌هایی تکیه می‌کند که توکن‌های خود را 'استیک' می‌کنند. یک کاربر هرچه تعداد توکن‌های بیشتری استیک کند، شانس انتخاب برای تأیید تراکنش‌ها و ایجاد بلوک‌های جدید بیشتری خواهد داشت. اعتبارسنج‌ها در مقابل انجام این کار پاداش دریافت می‌کنند.

ایده پشت Staking این است که مالکان ارز دیجیتال را تشویق کند تا به سلامت و امنیت شبکه کمک کنند. این کمی شبیه به کسب درآمد از حساب بانکی است. با قفل کردن سرمایه خود، شبکه را پشتیبانی می‌کنید و در مقابل پاداش می‌گیرید. با این حال، مهم است به یاد داشته باشید که Staking می‌تواند شامل خطراتی باشد، مانند نوسان قیمت و احتمال از دست دادن بخشی از سرمایه، در صورتی که شبکه به خوبی عمل نکند. برای کسانی که تعداد توکن‌های کافی برای Staking به صورت فردی ندارند، استخرهای Staking راهی برای همکاری و مشارکت در پاداش‌ها ارائه می‌کنند.

هدف اصلی کاربران در فرایند استیکینگ تامین امنیت شبکه و در مقابل کسب پاداش است. استیک ترون در تراست والت نیز به همین منظور انجام می‌شود.

آموزش استیک ترون

 

آشنایی با ارز ترون

بلاکچین ترون (TRON) یک پروتکل غیرمتمرکز مبتنی بر بلاکچین است که با ارز بومی خود (TRX) مدیریت می‌شود. این پروتکل، یک سیستم سرگرمی رایگان جهانی با فناوری ذخیره‌سازی داده‌ها به صورت توزیع‌شده است. TRON توسط Justin Sun در سال 2017 تأسیس شد و دارای پهنای باند بالا است که از طریق معماری سه‌لایه منحصربه‌فرد خود حاصل می‌شود. این معماری شامل یک لایه ذخیره‌سازی، یک لایه هسته و یک لایه برنامه است که به طور مشترک عمل می‌کنند.

این پلتفرم از مکانیزم اجماع اثبات سهام بهبود یافته استفاده می‌کند که مقیاس‌پذیری و کارایی انرژی آن را در مقایسه با سیستم‌های اثبات کار سنتی افزایش می‌دهد. ارز TRX برای عملیات مختلف در شبکه TRON کاربرد دارد. این رمزارز به ویژه در ایجاد و تعامل با برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) و قراردادهای هوشمند نقش اساسی دارد. این امر یک اکوسیستم پر جنب و جوش را ایجاد می‌کند که توسعه‌دهندگان می‌توانند برنامه‌های نوآورانه‌ای ایجاد کنند.

TRON همچنین از ایجاد و معامله توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) پشتیبانی می‌کند. کاربران می‌توانند توکن‌های TRX خود را از طریق کیف پول‌های ترون مانند Trust Wallet استیک کنند و بابت مشارکت در امنیت و حاکمیت شبکه، پاداش دریافت کنند. این ویژگی استیکینگ نه تنها مشارکت در شبکه را تشویق می‌کند، بلکه برای دارندگان TRX جریان درآمدی غیرفعال نیز ایجاد می‌کند.

 

نحوه استیک ترون در تراست والت

اگر تراست ولت ندارید، ابتدا باید یک کیف پول جدید بسازید (برای آموزش این کار مقاله نحوه کار با تراست ولت را مطالعه فرمایید). کاربران ایرانی، در هنگام استفاده از تراست ولت سعی کنید از نرم‌افزارهای تغییر آی پی استفاده نمایید.

 

مرحله۱: اضافه کردن ارز ترون در تراست والت

قبل از استیک کردن هر ارز دیجیتالی باید آن را به مقدار کافی در کیف پول خود داشته باشید. اگر ترون خود را در صفحه اصلی کیف پول تراست ولت مشاهده نمی‌کنید، گزینه سمت راست بالا را انتخاب کنید. سپس نام ارز Tron یا TRX را سرچ کنید و آن را انتخاب کنید. پس از انجام این مرحله، ارز ترون به صفحه اصلی کیف پول‌تان اضافه خواهد شد. اگر قصد دارید از صرافی‌های معتبر، ارز ترون را به کیف پول‌تان انتقال دهید، باید بر روی گزینه Receive کلیک کنید تا آدرس کیف پول به شما نمایش داده شود. این آدرس باید بر بستر شبکه TRC-20 باشد.

اضافه کردن ارز ترون به تراست والت

مرحله۲: دسترسی به منو سهام گذاری ترون در تراست والت

در این مرحله بر روی ارز ترون کلیک کنید و سپس از بین گزینه‌های موجود، گزینه More را طبق تصویر زیر انتخاب کنید. در ادامه چندین گزینه را نمایش می‌دهد؛ در ادامه به بررسی جزیی این گزینه‌ها می‌پردازیم:

  • Stake Details : این گزینه به شما جزییات استیک کردن ارز مورد نظرتان را به شما نشان می‌دهد.
  • Stake : این گزینه شما را به صفحه استیک این ارز انتقال می‌دهد.
  • Unstake : گزینه Unstake جهت غیرفعال کردن استیک شما به کار می‌رود و پاداش گرفتن شما را متوقف خواهد کرد.
  • Claim Rewards : با انتخاب این گزینه پاداش‌هایی که از استیک این ارز بدست آوردید را جمع آوری می‌کند.

در این مرحله همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، باید گزینه Stake را انتخاب کنید.

روش استیک ترون در تراست والت

 مرحله۳: مشخص کردن مقدار ترون و ولیدیتور در تراست ولت

در این مرحله شما مقدار ارز درخواستی خود برای استیک را مشخص کنید. باید به این نکته اشاره کنیم که پس از استیک کردن، مقدار ارز انتخابی شما قفل می‌شود و حداقل تا سه روز قابل دسترس نخواهد بود. به معنای آن که امکان انتقال یا تبدیل آن ارز دیجیتال وجود نخواهد داشت. به این مدت زمان LockTime می‌گویند؛ یعنی هر زمانی که اقدام به برداشت دارایی استک شده کنید، دارایی 3 روز دیگر به کیف 7ول شما واریز خواهد شد. ای مورد ربطی به کیف پول تراست والت ندارد و در ساختار استیکینگ خود شبکه ترون تعریف می‌شود. مدن زمان LockTime برای هر بلاکچینی متفاوت است. برای مثال برای استیک اتم در تراست والت ایم کدت زمان برابر با 21 روز است.

حداقل مقداری که می‌توانید در این مرحله وارد کنید ۱ ترون است. همچنین اگر می‌خواهید تمام ارز ترون خود را استیک کنید، گزینه MAX را انتخاب کنید. همچنین باید به این نکته توجه کنید که مقداری از ارز شما جهت کارمزد کسر خواهد شد. البته کارمزد استیک ترون بسیار ناچیز است. اما استفاده از گزینه Max پیشنهاد نمی‌شود. مقداری ارز نگهداری کنید تا بعداً بتوانید کارمزد تراکنش برداشت دارایی را پرداخت کنید.

سپس بر روی گزینه ولیدیتور کلیک کنید و یکی از گزینه‌ها را انتخاب کنید (پیشنهاد ما صرافی بایننس است). پس از انجام این کار بر روی گزینه Next کلیک کنید.

انتخاب ولیدیتور برای استیک ترون

مرحله۴: تایید نهایی استیک ترون در تراست والت

پس از گذراندن مراحل قبل، در این مرحله جزییات این عملیات را به شما نشان می‌دهد. مقدار کارمزد مورد نیاز را که بسیار ناچیز است به طور کامل نمایش می‌دهد. پس از انتخاب گزینه Send وارد صفحه اصلی ترون می‌شوید و در این قسمت تراکنش شما در حال Pending قابل مشاهده است. همچنین در زیر ارز ترون خود عبارت «!Staking is now available» نمایش داده می‌شود.

تمام مراحل را در تصویر زیر به طور کامل مشخص کردیم.

سهام گذار ترون در تراست ولت

 

مرحله۵: مشاهده جزییات استیک ترون در تراست والت

پس از تایید شدن عملیات استیک ترون، می‌توانید جزییات آن را مشاهده کنید. دوباره بر گزینه More کلیک کنید و این بار روی گزینه Stake Details کلیک کنید. سپس صفحه‌ای از تمام اطلاعات تراکنش شما نمایش داده می‌شود.

جزییات استیک ترون در تراست والت

 

چگونه ترون‌های استیک شده خود را در بلاکچین ترون بررسی کنیم؟

شما می‌توانید از طریق کیف پول تراست ولت جزییات دقیق‌تر ترون‌های استیک شده خود را از سایت ترون اسکن مشاهده کنید. ابتدا باید وارد بخش ارز ترون خود شوید و در قسمت وضعیت تراکنش‌ها، گزینه Stake را همان طور که در تصویر زیر مشخص است، انتخاب کنید. سپس شما را به صفحه Outgoing Transaction منتقل می‌کند. سپس در این صفحه باید گزینه More Details را انتخاب کنید.

وضعیت استیک ترون در تراست ولت

پس از انتخاب گزینه More Details شما را به صفحه سایت اسکن ترون منتقل می‌کند. در این صفحه می‌توانید اطلاعات بیشتری درباره استیکینگ خود بدست آورید. همچنین بعد از کلیک بر روی آدرس خود، می‌توانید اطلاعاتی مربوط به اکانت خود را مشاهده کنید.

همین آدرس TRXخود را می‌توانید از طریق دسکتاپ در سایت اسکن ترون سرچ کنید و اطلاعات خود را مشاهده کنید.

ترون اسکن

 

پاداش استیک ترون چقدر است؟

برای مشاهده مقدار پاداشی که به ازای هر مقدار ارز ترون کسب می‌کنید، باید به این آدرس مراجعه کنید. در سایت اصلی تراست ولت می‌توانید هر مقدار ارز TRX را تعیین کنید و متوجه شوید با این مثدار اسیتک ارز TRX، چه مقدار پاداش در هر روز، هر ماه و هر سال دریافت خواهید کرد. (در این بهش می‌توانید پاداش استیک ارزهای دیجیتال دیگر را نیز مشاهده کنید.)

پاداش استیک ترون

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌کنید، با استیک ۱۰۰۰ تا ارز TRX شما روزانه ۰.۱۳ TRX، ماهانه ۴.۱۲ TRX و سالانه ۵۰.۶ TRX دریافت خواهید کرد.

 

چگونه پاداش استیک ترون در تراست والت را دریافت کنیم؟

در ادامه آموزش استیک ترون در تراست والت، به بخش جذاب آن یعنی برداشت پاداش می‌پردازیم.

برای جمع آوری پاداش‌های بدست آمده از استیک ترون در تراست والت، باید ابتدا وارد بخش ارز ترون شوید. سپس بر روی گزینه More کلیک کنید. در این حالت چندین گزینه قرار دارد و باید بر روی گزینه Cailm Rewards کلیک می‌کنید. سپس جزییات انجام تراکنش را نمایش می‌دهد که شامل کارمزد شبکه نیز می‌شود. پس از تایید نهایی این مرحله، پاداش به کیف پول شما واریز می‌شود. در تصویر زیر به ترتیب تمام مراحل مشخص شده است.

دریافت پاداش استیک ترون در تراست والت

 

چگونه در تراست والت ارز ترون را از حالت استیک خارج کنیم؟

برای Unstake کردن ارز ترون مراحل بسیار ساده‌ای را باید طی کنید. در ابتدا مجدد وارد بخش ارز ترون می‌شوید و بر روی گزینه More کلیک می‌کنید؛ در این حالت گزینه Unstake را انتخاب کنید. پس از انتخاب این گزینه، صفحه جدیدی باز می‌شود. در این صفحه باید مقدار ارز ترونی که قصد دارید از حالت استیک خارج کنید، وارد کنید. اگر قصد دارید تمام ارز TRX خود را خارج کنید، گزینه Max را انتخاب کنید. سپس گزینه Next را فشار دهید. پس از آن کارمزد انجام این تراکنش را نشان می‌دهد که بسیار ناچیز است. پس از تایید این مرحله ارزهای شما از حالت استیک خارج می‌شوند.

برداشت ترون های استیک شده

این دارایی پس از اتمام مدت زمان LockTime (سه روز) به کیف پول شما واریز خواهد شد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد