جستجو در بیتفا
  • حمله فیشینگ به کاربران پاترئون
  • واکنش پاترئون چه بود؟
حمله فیشینگ به کاربران پاترئون؛ مراقب ایمیل‌های دریافت ایردراپ رایگان باشید

حمله فیشینگ به کاربران پاترئون؛ مراقب ایمیل‌های دریافت ایردراپ رایگان باشید

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۰۹
۱ دقیقه
۰
۲۵۴
توسط :
علی ابراهیمی

همزمان با بازگشت دوباره رونق به فضای رمزارزها، فعالیت کلاهبرداران و هکرها نیز دوباره افزایش یافته است. در تازه‌ترین اتفاق، برخی از کاربران از دریافت ایمیل‌هایی از پلتفرم پاترئون (Patreon) خبر داده‌اند که به نظر می‌رسد با هدف حملات فیشینگ و سرقت دارایی دیجیتال آنها ارسال شده‌اند.

حمله فیشینگ به کاربران پاترئون

به نقل از کوین تلگراف و بر اساس گزارش کاربران در شبکه‌های اجتماعی مختلف، ظاهرا کلاهبرداران با استفاده از آدرس ایمیل کاربران ارز دیجیتال در پلتفرم پاترئون ثبت نام کرده و سپس آنها را در پروژه‌های فیک ارز دیجیتال عضو کرده‌اند. پس از آن ایمیل‌هایی با مضامین مختلف از جمله شرکت در ایردراپ‌های ارز دیجیتال و دریافت ارز دیجیتال رایگان برای کاربران ارسال شده است.

به گفته کاربران، طی این حملات فیشینگ ایمیل‌هایی مبنی بر دریافت ایردراپ پروژه‌های ارز دیجیتال محبوب از جمله چین لینک، سولانا، مانتانا نتورک و سویی دریافت کرده‌اند.

توییت فیشینگ پاترئون

واکنش پاترئون چه بود؟

تیم پشتیبانی پاترئون در واکنش به این اتفاقات در تاریخ 25 ژانویه (۵ بهمن) در توییتی خاطرنشان کرد این مشکل را شناسایی و برطرف کرده و در حال رسیدگی به کاربران آسیب دیده است. اسکرین شات ایمیلی که پاترئون به کاربران خود ارسال کرده نشان می‌دهد این حمله «تلاش کلاهبرداران با هدف دسترسی به کیف پول‌های ارز دیجیتال کاربران» بوده و این مشکل به طور کامل برطرف شده است.

علیرغم ادعای پاترئون مبنی بر برطرف شدن این مشکل، چندین کاربر در شبکه اجتماعی X (توییتر سابق) مدعی شده‌اند در ۴ روز گذشته نیز این ایمیل‌ها را دریافت کرده‌اند.

یکی از کاربران با نام مستعار «PhaseEquivalent3529» روز گذشته در ردیت نوشت:

من امروز ۶ ایمیل از پاترئون را حذف کردم که همگی در مورد ایردراپ مانتا صحبت می‌کردند.

کاربر دیگری با کنایه نسبت به اقدامات امنیتی پاترئون نوشت:

معلوم است اقدامات محافظتی و امنیتی اضافی به خوبی کار می‌کنند.

پاترئون پلتفرمی آنلاین است که به تولیدکنندگان محتوا امکان می‌دهد از طریق حمایت مالی طرفداران خود درآمدزایی کنند و به صورت مستقیم با مخاطبان خود ارتباط داشته باشند.

بر اساس داده‌های شرکت اسکم اسنیفر (Scam Sniffer)، در سال ۲۰۲۳ بیش از ۳۲۴ هزار کاربر ارز دیجیتال قربانی حملات فیشینگ شدند و در مجموع ۲۹۵ میلیون دلار از دارایی‌های آنها به سرقت رفته است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد