جستجو در بیتفا
  • شبکه Render چیست؟
  • چه مشکلاتی توسط RNDR حل می‌شود؟
  • اتلاف منابع
  • کمبود کارایی
  • چگونه شبکه رندر کار می‌کند؟
  • چه چیزی شبکه رندر را منحصر به فرد می‌کند؟
  • رندرینگ غیرمتمرکز
  • مدل قیمت‌گذاری پویا
  • الگوریتم تطبیق پیشرفته
  • اعتبارسنجی و امنیت بدون نیاز به اعتماد
  • کاربردهای شبکه Render
  • جلوه‌های ویژه (VFX)
  • دارایی‌های مجازی
  • تولید مجازی
  • کاربردهای اضافی
  • بررسی تیم شبکه Render
  • ارز دیجیتال RNDR
  • ارز دیجیتال رندر را از کجا خریداری کنیم؟
  • کاربردهای واقعی توکن RNDR
  • فیلم و بازی
  • معماری و واقعیت مجازی
  • توکنومیک RNDR
  • عرضه و توزیع توکن
  • مدل سوزاندن و مینت توکن
اشتراک گذاری
ارز دیجیتال RNDR چیست؟ آشنایی با پروژه Render

ارز دیجیتال RNDR چیست؟ آشنایی با پروژه Render

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۲۳
۱۰ دقیقه
۰
۶۵۳
توسط :
یاسمن یزدان دوست

ظهور موفق بیت‌کوین با استفاده از فناوری بلاکچین، مسیر را برای نوآوری‌های تکنولوژی باز کرد. امروزه، ترکیب فناوری بلاکچین با صنایع سنتی و معرفی برنامه‌های غیرمتمرکز جدید، به یک روال عادی تبدیل شده است. شبکه Render یکی از این موارد است که با کمک بلاکچین، امکان دسترسی به منابع پردازشی گرافیکی (GPU) نامحدود برای رندر کردن محتوای سه بعدی را فراهم می‌کند. اما، این شبکه چگونه کار می‌کند؟ شبکه رندر چیست؟ در این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید تا به بررسی هر آنچه که در مورد شبکه Render و توکن RNDR نیاز دارید، بپردازیم.

شبکه Render چیست؟

شبکه Render چیست؟

شبکه رندر (Render Network) اولین شبکه غیرمتمرکز و همتا به همتا در نوع خود است که تمام محدودیت‌های دسترسی به منابع محاسباتی GPU را از بین می‌برد. این شبکه با برخورداری از حجم عظیمی از قدرت محاسباتی، می‌تواند به صورت ایمن و در کمترین زمان ممکن، موشن گرافیک‌های سه بعدی با کیفیت بالا را پردازش کند. خدمات این شبکه فراتر از رندرینگ اولیه جلوه‌های ویژه سه بعدی بوده و تا هوش مصنوعی نیز گسترش یافته است.

شبکه Render که در سال ۲۰۱۷ تاسیس شد، نقشی چشمگیر در پردازش محتوای سه بعدی ایفا کرده است. این شبکه به طور ویژه بر توانمندسازی هنرمندان و کمک به آنها در پردازش محتوای بصری با استفاده از قدرت پردازشی بالای مورد نیاز کارت‌های گرافیک (GPU) تمرکز دارد.

شبکه رندر، کارهای رندرینگ مبتنی بر GPU را در یک شبکه همتا به همتا توزیع می‌کند. این امر روند رندرینگ و استریم محتوای مجازی را ساده کرده و تعامل کاربران با محیط‌های سه‌بعدی فراگیر، مدل‌ها و اشیا را آسان‌تر می‌کند. توکن‌های RNDR گره‌ها را برای ارائه مازاد قدرت پردازش خود به شبکه تشویق می‌کنند.

کاربردهای شبکه رندر شامل جلوه‌های ویژه و موشن گرافیک، دارایی‌های مجازی و توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT)، تولید مجازی و همچنین نگاشت پروژکتور، طراحی محصول، معماری، شبیه‌سازی و تجسم‌سازی است. شبکه Render همچنین در واقعیت افزوده، بازی و هوش مصنوعی نیز کاربردهایی دارد.

چه مشکلاتی توسط RNDR حل می‌شود؟

چه مشکلاتی توسط RNDR حل می‌شود؟

رندر به هر کسی این امکان را می‌دهد که به راحتی، قدرت بلااستفاده پردازنده گرافیکی (GPU) خود را به اشتراک بگذارد. این سیستم موانع فنی مرتبط با سیستم‌های محاسباتی شبکه را از بین می‌برد.

شبکه Render، کاربرانی که به دنبال انجام کارهای رندر هستند را به افرادی که دارای پردازنده‌های گرافیکی بلااستفاده هستند، متصل می‌کند. این استراتژی زمان و هزینه قابل توجهی را برای کاربران صرفه‌جویی می‌کند، زیرا دیگر نیازی به خرید کامپیوترهای رده بالا برای انجام این کارها به صورت داخلی ندارند.

اتلاف منابع

بازار محتوای دیجیتال در طول یک دهه گذشته دائماً در حال گسترش بوده است. این رشد، تقاضای بیشتری برای خدمات رندرینگ رده بالا ایجاد کرده است. در اکثر موارد، پردازنده‌های گرافیکی کاربران در زمان‌هایی که مشغول Render کردن کار خود نیستند، بلااستفاده باقی می‌مانند. این سناریو شرایطی را ایجاد می‌کند که کاربران جدید مجبور به خرید پردازنده‌های گرافیکی جدید شوند. در نهایت، مصرف مواد و برق افزایش می‌یابد.

رندر یک سیستم غیرمتمرکز ارائه می‌دهد که کارهای Render را ردیابی و مدیریت می‌کند. استراتژی این پلتفرم به افزایش کارایی در بخش‌های بازی، رسانه، واقعیت افزوده، واقعیت مجازی، پزشکی و صنعت کمک می‌کند. این کارایی باعث کاهش ردپای کربنی برای این صنایع می‌شود.

کمبود کارایی

یکی دیگر از نگرانی‌های این صنایع، کمبود منابع است. هر کسی که با رندرینگ رده بالا کار می‌کند می‌داند که این فرآیند زمان‌بر است و انرژی زیادی را می‌طلبد. توکن رندر از شبکه توزیع شده خود برای ایجاد یک استخر رندرینگ غیرمتمرکز GPU استفاده می‌کند. این قدرت رندر برای همه شرکت‌کنندگان در شبکه در دسترس است.

چگونه شبکه رندر کار می‌کند؟

چگونه شبکه رندر کار می‌کند؟

شبکه رندر بر بستر شبکه اتریوم ساخته شده است تا از قابلیت‌ها و امنیت این شبکه استفاده کند. بخش مهم دیگری از شبکه Render، نرم افزار Octane Render است که توسط شرکت نرم افزاری OTOY توسعه یافته است. این برنامه بین بلاکچین و پردازش محتوای سه بعدی رابطه برقرار می‌کند.

در حالی که این پروژه برای تایید داده، فرآیند پرداخت و ذخیره سازی به شبکه اتریوم متکی است، Octane Render به همراه سایر چارچوب‌های استریم به پردازش کار رندرینگ سه بعدی کمک می‌کند.

شبکه همتا به همتای Render به کاربران این امکان را می‌دهد تا از قدرت پردازشی گرافیکی بلااستفاده دستگاه‌های خود استفاده کنند. در ازای این مشارکت، مشارکت کنندگان توکن‌های کاربردی RNDR را به عنوان پاداش دریافت می‌کنند. از آنجایی که شبکه همتا به همتا کاربران نهایی را متصل می‌کند، آنها می‌توانند از این توان محاسباتی با هزینه کم و بدون خدشه دار شدن امنیت‌شان استفاده کنند. این یک موقعیت دو سر برد برای هر دو طرف است؛ یعنی مشارکت کنندگان و کاربران نهایی.

به این ترتیب، شبکه رندر محیطی کاربردی برای پردازش یا رندر محیط‌های مجازی سه‌بعدی که در انیمیشن، بازی‌های آنلاین، متاورس و غیره استفاده می‌شوند، ارائه می‌دهد.

چه چیزی شبکه رندر را منحصر به فرد می‌کند؟

چه چیزی شبکه رندر را منحصر به فرد می‌کند؟

ویژگی‌های زیر، شبکه رندر را از پروژه‌ها و راه‌حل‌های مشابه متمایز می‌کند:

رندرینگ غیرمتمرکز

شبکه رندر از قدرت منابع غیرمتمرکز پردازنده گرافیکی (GPU) از یک اکوسیستم گسترده از ارائه‌دهندگان بهره می‌برد. این قابلیت به سازندگان محتوا این امکان را می‌دهد تا در محیطی بدون نیاز به اعتماد، به خدمات رندرینگ با کیفیت دسترسی پیدا کنند. همچنین باعث تخصیص کارآمد قدرت GPU در بین کاربران متعدد شود.

مدل قیمت‌گذاری پویا

مکانیزم قیمت‌گذاری پویای شبکه Render، هزینه‌های رقابتی خدمات برای سازندگان محتوا و جبران منصفانه برای ارائه‌دهندگان GPU را تضمین می‌کند. این مدل قیمت‌گذاری برای تعیین هزینه درست خدمات رندرینگ، عواملی مانند پیچیدگی کار، فوریت و در دسترس بودن منابع را در نظر می‌گیرد. رویکرد پویای این شبکه، به جای اتکا به سیستم‌های قیمت‌گذاری ثابت یا دستی، با نیازهای کاربران و اکوسیستم آن سازگار می‌شود.

الگوریتم تطبیق پیشرفته

شبکه رندر از یک الگوریتم تطبیق پیشرفته برای اتصال سازندگان محتوا با ارائه‌دهندگان GPU مناسب استفاده می‌کند. شبکه Render با ارزیابی عواملی مانند نوع GPU، ظرفیت، مکان و اعتبار ارائه‌دهنده، اطمینان می‌دهد که کارهای رندر به طور موثر در منابع توزیع می‌شوند. همچنین رندر حداکثر کارایی، سرعت و مقرون به صرفه بودن خدمات رندرینگ را تضمین می‌کند.

اعتبارسنجی و امنیت بدون نیاز به اعتماد

جنبه‌های اساسی پلتفرم رندرینگ امنیت است. شبکه رندر از مکانیزم‌های اعتبارسنجی بدون نیاز به اعتماد برای تایید صحت و کامل بودن خروجی‌های Render شده استفاده می‌کند و نتایج باکیفیتی را برای سازندگان محتوا تضمین می‌کند. الگوریتم‌های اجماع غیرمتمرکز، مانند اثبات رندر (Proof of Render)، به منظور ارائه لایه‌های امنیتی اضافی برای محافظت در برابر عوامل مخرب و خطاها یا تاخیرهای احتمالی در فرآیند رندرینگ عمل می‌کنند.

کاربردهای شبکه Render

کاربردهای شبکه Render

قابلیت‌ها و عملکردهای شبکه رندر برای طیف وسیعی از کاربران نهایی، از هنرمندان گرفته تا مهندسان، مفید است. قدرت محاسباتی GPU این شبکه را می‌توان هم برای پیشرفت‌های علمی و هم برای اهداف محتوای خلاقانه به کار گرفت.

جلوه‌های ویژه (VFX)

با کمک شبکه رندر، هنرمندان و استودیوهای مستقل می‌توانند جلوه‌های ویژه سه بعدی عظیم را با هزینه‌های پایین‌تری پردازش کنند. فرآیند رندرینگ موشن گرافیک‌های لحظه‌ای به قدرت محاسباتی بالایی نیاز دارد که گران است. اما شبکه Render با امکان دسترسی به قدرت پردازشی GPU نامحدود با قیمت نسبتا پایین، به تولید تصاویر با رزولوشن بالا، حرکات مجازی، چرخش‌ها و سایر جلوه‌های ویژه کمک می‌کند.

دارایی‌های مجازی

هنرمندان سه بعدی می‌توانند انواع دارایی‌های مجازی، از توکن‌های غیرقابل تعویض (NFT) گرفته تا سلاح‌های مجازی برای بازی‌های آنلاین را با کمک شبکه رندر ایجاد کنند. کیفیت بالای تصویری که این شبکه ارائه می‌دهد، در دنیای دیجیتال امروز از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

تولید مجازی

شبکه رندر علاوه بر موشن گرافیک و طراحی و خلق دارایی‌های مجازی، به فیلمسازان در ارائه تصاویر باکیفیت نیز کمک می‌کند. خلق محیط‌های سه‌بعدی عظیم در فیلم‌ها به همراه صحنه‌های لایو اکشن بازیگران، با استفاده از شبکه رندر امکان‌پذیر می‌شود.

کاربردهای اضافی

علاوه بر موارد ذکر شده، شبکه رندر کاربردهای متعددی در زمینه‌هایی مانند نگاشت پروژکتور، طراحی محصول، معماری، شبیه‌سازی و تجسم سازی نیز دارد. این شبکه نه تنها امکان نمایش گرافیک سه بعدی با رزولوشن بالاتر از ۱۶K را برای پروژکتورهای کنسرت فراهم می‌کند، بلکه به نمونه‌سازی طرح‌های محصولات نیز کمک می‌کند.

شبکه رندر توانایی زیادی برای یافتن کاربرد در تجسم‌سازی محتوای پیچیده و شبیه‌سازی تحقیقات در زمینه‌های فیزیک و ریاضی دارد.

بررسی تیم شبکه Render

بررسی تیم شبکه Render

شبکه Render توسط تیمی باتجربه از متخصصان بخش گرافیک سه بعدی و بلاکچین شکل گرفته است. جولز اورباخ، بنیانگذار و مدیرعامل شرکت OTOY (شرکتی در حوزه گرافیک ابری که راه حل‌های رندرینگ را برای استودیوهای هالیوود و هنرمندان ارائه می‌دهد)، بنیانگذار و مدیرعامل شبکه رندر نیز می‌باشد.

اعضای اصلی تیم همچنین شامل : 

  • کالین استویانچف به عنوان مدیر بخش بلاکچین
  • جاشوآ بیجاک به عنوان سرپرست پروژه
  • چارلی والاس به عنوان مدیر ارشد فناوری
  • فیلیپ گارا به عنوان مدیر استراتژی
  • جیسون کلینمن به عنوان مدیر توسعه کسب و کار 

شبکه رندر همچنین از سوی چهره‌های سرشناس در صنعت سرگرمی و فناوری حمایت می‌شود. از جمله این حامیان می‌توان به آری امانوئل، مدیرعامل Endeavor (یک شرکت جهانی رسانه و سرگرمی)، جی.جی. آبرامز، رئیس هیئت مدیره و بسیاری دیگر اشاره کرد.

ارز دیجیتال RNDR

ارز دیجیتال RNDR

همانطور که قبلا ذکر شد، RNDR توکن کاربردی بومی شبکه رندر است. این توکن به عنوان یک توکن کاربردی شناخته می‌شود زیرا نقش مهمی در پرداخت‌های شبکه ایفا می‌کند. حداکثر عرضه این توکن‌ها به سقف ۵۳۶،۸۷۰،۹۱۲ عدد محدود شده است.

از آنجایی که شبکه رندر بر اساس بلاکچین اتریوم کار می‌کند، RNDR با استاندارد ERC-20 مطابقت دارد. با این حال، در سال ۲۰۱۸ برای کاهش عرضه توکن با نسبت ۴:۱ به یک قرارداد جدید منتقل شد. این انتقال همچنین قابلیت‌های قرارداد هوشمند بیشتری را به ارمغان آورد.

علاوه بر این، این پروژه به تازگی اعتبارات RNDR را معرفی کرد که با توکن‌های RNDR پشتیبانی می‌شوند تا فرآیند پیوستن به شبکه رندر را ساده‌سازی کند. کاربران علاقه‌مند می‌توانند اعتبارات RNDR را از طریق PayPal، Stripe یا مستقیماً از طریق پورتال شبکه Render rndr.x.io خریداری کنند.

ارز دیجیتال رندر را از کجا خریداری کنیم؟

ارز دیجیتال RNDR را می‌توانید هم از صرافی‌های متمرکز و هم از صرافی‌های غیرمتمرکز (DEX) خریداری کنید. صرافی‌ها متمرکزی که می‌توانید این ارز دیجیتال را معامله کنید شامل : صرافی بایننس، صرافی کوکوین، صرافی مکسی و صرافی بینگ ایکس. بهترین صرافی برای کاربران ایرانی صرافی بینگ ایکس است زیرا نیاز به احراز هویت ندارد (نحوه ثبت نام در صرافی بینگ ایکس). صرافی‌های غیرمتمرکزی که می‌توانید ارز RNDR را خریداری کنید شامل صرافی یونی سواپ و Open Ocean است.

کاربردهای واقعی توکن RNDR

کاربردهای واقعی توکن RNDR

فراتر از فناوری نوآورانه خود، توکن RNDR کاربردهای عملی در زمینه‌های مختلفی از جمله: فیلم، بازی، معماری و واقعیت مجازی دارد. توکن RNDR با دموکراتی کردن دسترسی به منابع رندرینگ GPU و بهره‌گیری از هر دو قدرت محاسباتی و پردازشی GPU، در حال بازسازی این صنعت‌ها است. این توکن امکان ایجاد محیط‌های فراگیر و طبیعی را فراهم می‌کند و نحوه دسترسی و استفاده از خدمات رندرینگ را تغییر می‌دهد.

فیلم و بازی

در صنعت فیلم و بازی، توکن RNDR راه‌حلی بسیار مورد نیاز برای خدمات رندرینگ مقرون به صرفه و کارآمد ارائه می‌دهد. شبکه رندر با اتصال کاربرانی که پردازنده‌های گرافیکی بلااستفاده دارند به کسانی که به قدرت رندر نیاز دارند، امکان تولید تصاویر با کیفیت بالا برای فیلم‌ها، انیمیشن‌ها و بازی‌ها را فراهم می‌کند. این امر نه تنها فرآیند خلاقانه را ساده می‌کند، بلکه هزینه‌ها را نیز کاهش می‌دهد. همچنین این امکان را برای استودیوهای کوچک‌تر و هنرمندان مستقل فراهم می‌کند تا با بازیگران اصلی این صنعت رقابت کنند.

معماری و واقعیت مجازی

در زمینه معماری و واقعیت مجازی، توکن RNDR نحوه خلق محیط‌های فراگیر و واقع‌گرایانه را تعریف می‌کند. با استفاده از منابع رندرینگ GPU غیرمتمرکز شبکه رندر، معماران و طراحان می‌توانند به قدرت محاسباتی مورد نیاز برای ایجاد رندرهای سه‌بعدی و محیط‌های مجازی باکیفیت بالا دسترسی پیدا کنند. این کار نه تنها کیفیت بصری پروژه‌های آن‌ها را بهبود می‌بخشد، بلکه به آن‌ها این امکان را می‌دهد تا ایده‌ها و چشم‌انداز خود را بهتر به مشتریان و بینندگان منتقل کنند.

توکنومیک RNDR

ارز RNDR یک مدل توکنومیک شفاف را دنبال می‌کند که دارای توزیع شفاف و یک مکانیزم سوزاندن و مینت برای حفظ یکپارچگی و ارزش توکن است. با مدیریت دقیق عرضه و توزیع توکن‌های RNDR، شبکه رندر یک اکوسیستم باثبات و پایدار برای کارهای رندرینگ تضمین می‌کند که به نفع هر دو کاربر و اپراتورهای گره است.

عرضه و توزیع توکن

عرضه و توزیع توکن RNDR برای اطمینان از شفافیت و حفظ ارزش توکن در اکوسیستم شبکه رندر طراحی شده است. با کل عرضه 536،870،912 توکن RNDR، توزیع اولیه پس از فروش عمومی توکن در اکتبر 2017، شاهد تخصیص 117،843،239 توکن RNDR بود.

این مدل توزیع شفاف به حفظ یکپارچگی توکن و ارزش آن در اکوسیستم شبکه رندر کمک می‌کند.

مدل سوزاندن و مینت توکن

مدل سوزاندن و مینت توکن RNDR، یک اکوسیستم پایدار را برای کارهای رندرینگ در شبکه رندر تضمین می‌کند. کاربران برای انجام کارهای رندر به دلار وجه پرداخت می‌کنند. در نتیجه، مقدار معادل توکن‌های RNDR سوزانده می‌شود.

سپس شبکه برای پاداش دادن به کاربرانی که کارها را پردازش کرده‌اند، توکن‌های جدیدی مینت می‌کند. بدین ترتیب تعادلی بین ایجاد و نابودی توکن‌ها برقرار می‌کند. به عبارت دیگر نسبت عرضه و تقاضای توکن را در شبکه مدیریت می‌کند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد