جستجو در بیتفا
  • تراست ولت چیست؟
  • نکاتی که باید قبل از تبدیل ارز در تراست ولت بدانید
  • تبدیل ارز در تراست ولت
  • آموزش کار با بخش Swap تراست ولت
  • مرحله۱: وارد بخش DEX در تراست ولت شوید
  • مرحله۲: وارد کردن ارزها در بخش سواپ در تراست ولت
  • مرحله۳: تایید ارز دیجیتال
  • مرحله۴: تایید کارمزد سواپ
  • مرحله۵: منتظر نهایی شدن تراکنش بماید
  • آیا سواپ بین زنجیره‌ای در تراست ولت امکان‌پذیر است؟
  • آموزش کار با بخش Exchange تراست ولت
  • مرحله۱: وارد بخش DEX در تراست ولت شوید
  • مرحله۲: انتخاب جفت ارز مورد نظر جهت معامله در تراست ولت
  • مرحله۳: چک کردن لیست سفارش‌ها (Order Book) در تراست ولت 
  • مرحله۴: ساخت و ثبت سفارش خرید/فروش
  • مرحله۵: تایید نهایی معامله بخش Exchange در تراست ولت
  • تبدیل ارز در تراست ولت از طریق DApps
  • مرحله۱: باز کردن OpenOcean در تراست ولت
  • مرحله۲:‌ انتخاب شبکه در OpenOcean
  • مرحله۳: اتصال تراست ولت به اوپن اوشن
  • مرحله۴: سواپ کردن در OpenOcean
  • مرحله۵: تایید نهایی معامله در اوپن اوشن
  • چرا Trust Wallet برای کار با DEX مناسب است؟
اشتراک گذاری
تبدیل ارز در تراست ولت؛ آموزش کار با بخش Swap تراست ولت

تبدیل ارز در تراست ولت؛ آموزش کار با بخش Swap تراست ولت

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۱۸
۱۲ دقیقه
۳
۳,۱۱۶
توسط :
یاسمن یزدان دوست

تراست ولت یکی از بهترین کیف پول‌های ارز دیجیتال است که بین کاربران دنیای کریپتو، محبوبیت بسیاری پیدا کرده است. تراست ولت به شما امکان تبدیل ارز دیجیتال را به صورت کاملا غیرمتمرکز و ناشناس می‌دهد. بسیاری از کاربران می‌خواهند به صورت ناشناس ارزهای خود را تبدیل کنند. به همین علت از صرافی‌های متمرکز مانند بایننس یا مکسی، استفاده نمی‌کنند. در تراست ولت سه روش بسیار راحت برای تبدیل ارز  وجود دارد. در ادامه این مقاله با تیم بیتفا همراه باشید تا به آموزش دقیق این روش‌های تبدیل ارز در تراست ولت بپردازیم.

 

تراست ولت چیست؟

کیف پول تراست ولت (Trust Wallet) یک کیف پول ارزهای دیجیتال است که بر روی موبایل نسخه اندروید و ios قابل نصب و راه‌اندازی است. همچنین می‌توانید از نسخه مرورگر آن نیز استفاده کنید. تراست ولت مانند دیگر کیف پول‌های ارز دیجیتال دیگر، برای ذخیره امن ارزهای دیجیتال استفاده می‌شود. این کیف پول غیرحضانتی است؛ به این معنا که کلیدهای خصوصی شما در اختیار خودتان است و هیچ شخص ثالثی بر آن دسترسی ندارد. از همین جهت امنیت این کیف پول بسیار بالا است. یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های تراست ولت که باعث محبوبیت آن می‌شود، رابط کاربری بسیار آسان آن است.

تراست ولت از برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) و توکن‌های غیرمثلی  (NFT) نیز پشتیبانی می‌کند. همچنین می‌توانید از قابلیت استیکینگ ارزهای دیجیتال در این کیف پول استفاده کنید. یکی از بهترین ویژگی‌های تراست ولت پشتیبانی از بیش از ۷۰ بلاکچین مختلف است. همچنین اکثر ارزهای دیجیتالی را می‌توانید به راحتی به این کیف پول اضافه کنید. در ابتدا تراست ولت برای توکن‌های شبکه اتریوم بود. سپس این پلتفرم در سال ۲۰۱۸ توسط بایننس خریداری شد. پس از آن قابلیت‌های بسیاری به این کیف پول اضافه شد و تعداد بسیاری از ارزهای دیجیتال را پشتیبانی کرد. در ادامه این مقاله با ما همراه باشید تا با روش‌های تبدیل ارز در تراست ولت، به خصوص سواپ در تراست ولت آشنا شوید.

تراست ولت

 

نکاتی که باید قبل از تبدیل ارز در تراست ولت بدانید

یکی از روش‌های خرید و فروش ارز دیجیتال، تبدیل ارز در تراست ولت است. اما این کار نیز مثل بقیه فعالیت‌های حوزه کریپتو، نیاز به آموزش و یادگیری دارد. قبل از خرید هر ارز دیجیتالی، آن ارز را هم از لحاظ تحلیل تکنیکال هم از لحاظ بنیادی بررسی کنید. به عبارتی درباره پروژه آن ارز دیجیتال تحقیق کنید. همچنین باید به این نکته توجه کنید که ورژن تراست ولت شما باید آخرین نسخه از این برنامه باشد. پس قبل از انجام مراحل تبدیل ارز، از آپدیت بودن برنامه کیف پول تراست ولت خود مطمن شوید.  

نکته دیگری که باید قبل از استفاده از کیف پول تراست ولت بدانید، تغییر آی پی است. درست است که تراست ولت برای ایرانی محدودیتی قائل نشده است، اما بهتر است قبل از استفاده از آن از برنامه‌هایی که آی پی شما را تغییر می‌دهند، استفاده نمایید.

 

تبدیل ارز در تراست ولت

در سال ۲۰۱۸ زمانی که بایننس، پلتفرم تراست ولت را خریداری کرد، قابلیت‌های بسیاری به این کیف پول اضافه شدند. تراست ولت بر روی بهبود پشتیبانی از صرافی‌های غیرمتمرکز کار می‌‌کرد. که در نهایت نوامبر سال ۲۰۱۹ موفق به اضافه کردن صرافی غیرمتمرکز بایننس شد. همچنین روش‌های مختلفی را برای تبدیل ارز اضافه کرد. در این کیف پول سه روش برای تبدیل ارز به صورت غیرمتمرکز وجود دارد. شما می‌توانید به طور مستقیم از طریق تراست ولت در بخش DEX، ارز مورد نظر خود را به دو روش Swap و یا Exchange تبدیل کنید. همچنین می‌توانید از طریق اتصال به برنامه‌های غیرمتمرکز(Dapps) ارز دیجیتال خود را تبدیل کنید. در ادامه این مقاله بیشتر با روش‌های تبدیل ارز در تراست ولت آشنا خواهید شد.

 

آموزش کار با بخش Swap تراست ولت

همان‌طور که گفتیم این بخش از طریق صرافی غیرمتمرکز بایننس صورت می‌گیرد و در واقع Third-Party است. این قابلیت به شما امکان تبدیل ارز در سریع‌ترین و راحت‌ترین حالت ممکن را می‌دهد. سواپ کردن به معنای تبدیل یک ارز دیجیتال به یک ارز دیجیتال دیگر است. دونوع سواپ کردن داریم: Same Chain Swap و Cross Chain Swap. در Same Chain Swap شما دوتا ارز دیجیتالی را که در یک شبکه بلاکچینی قرار دارند را تبدیل می‌کنید. اما در Cross Chain Swap شما دو ارز دیجیتالی را که در دو شبکه بلاکچینی مختلف قرار دارند را تبدیل می‌کنید. در ادامه به آموزش دقیق‌تر سواپ در تراست ولت می‌پردازیم.

 

مرحله۱: وارد بخش DEX در تراست ولت شوید

بعد از باز کردن برنامه تراست ولت در نوار پایینی صفحه چندین گزینه را مشاهده می‌کنید. همان‌طور که در تصویر زیر مشخص شده است، بر قسمت DEX کلیک کنید. سپس از قسمت بالای صفحه بر گزینه Swap همان طور که در تصویر زیر مشاهده می‌کنید، کلیک کنید. این بخش مربوط به سواپ کردن ارز دیجیتال در تراست ولت است.

بخش Swap تراست ولت

 

مرحله۲: وارد کردن ارزها در بخش سواپ در تراست ولت

در این مرحله شما باید ارزهای دیجیتالی که قصد تبدیل کردن آن‌ها را دارید، مشخص کنید. در قسمت «You Pay» ارز دیجیتالی را باید انتخاب کنید که در حال حاضر در کیف پول‌تان موجود است و قصد تبدیل آن را دارید. در قسمت «You Get» نیز باید ارز دیجیتالی را وارد کنید که می‌خواهید دریافت کنید. باید دقت کنید که این دو ارز را درست وارد کنید. برای وارد کردن این دو  ارز دیجیتال، کافیست بر روی فلش سمت راست هر گزینه کلیک کنید، سپس لیستی از ارزهای دیجیتال را مشاهده خواهید کرد. جهت تسریع در پیدا کردن ارز مورد نظرتان، اسم آن را سرچ کنید. بعد از انجام دادن این مرحله جفت ارز درخواستی شما به صورت زیر قابل مشاهده است. در این حالت باید مقدار  توکنی که قصد تبدیل آن را دارید، وارد کنید که مشخصات سواپ شما تکمیل شود.

وارد کردن ارزها در تراست ولت

 

مرحله۳: تایید ارز دیجیتال

بعد از مشخص کردن ارز دیجیتال مورد نظرتان و مقدار ارزی که قصد سواپ آن را دارید، این پلتفرم به صورت خودکار، بهترین صرافی غیرمتمرکز (DEX) و بهترین نرخ تبدیل را پیدا می‌کند. در این مرحله شما باید گزینه Approve را جهت تایید ارز دیجیتالی که انتخاب کرده‌اید، فشار دهید.

تایید ارز دیجیتال در سواپ تراست ولت

 

مرحله۴: تایید کارمزد سواپ

در این مرحله زمانی که شما بر دکمه Swap کلیک می‌‌کنید، کارمزد این تراکنش را به شما نشان می‌دهد. در تصویر زیر این مرحله قابل مشاهده است. در قسمت Protocol یا Provider، صرافی غیرمتمرکزی را نشان می‌دهد که این سواپ را انجام می‌دهد. در بخش Max Slipage درصدی نشان داده شده است که تفاوت قیمت اولیه هنگام باز کردن معامله با قیمت تکمیل شدن آن معامله است. به عبارت دیگر قیمت ارز دیجیتال مورد نظر شما زمانی که شما این سواپ را ثبت می‌کنید، متفاوت با زمانی است که این معامله در بلاکچین ثبت می‌شود. این اختلاف قیمت را اسلیپیج می‌نامند. Network Fee میزان کارمزدی را نشان می‌دهد که جهت انتقال از شبکه انتخابی‌تان، باید بپردازید. اگر Provider Fee نیز به شما نشان دهد، میزان کارمزدی است که به ازای استفاده از صرافی غیرمتمرکز باید بپردازید. پس از مشاهده کارمزدها دکمه «confirm» را جهت تایید نهایی تراکنش، فشار دهید.

تایید کارمزد سواپ در تراست ولت

 

مرحله۵: منتظر نهایی شدن تراکنش بماید

زمان انجام تراکنش بستگی به شبکه و کارمزد شما دارد. برای مثال شبکه اتریوم زمان بیشتری را نیاز دارد و همچنین میزان کارمزد نسبتا بالایی دارد. اما در شبکه بایننس اسمارت چین، کارمزد بسیار کمتری دارد و سرعت انجام تراکنش آن بسیار بیشتر از اتریوم است. پس از مدتی تراکنش شما انجام می‌گردد. به همین راحتی‌ می‌توانید از قابلیت سواپ استفاده کنید.

 

آیا سواپ بین زنجیره‌ای در تراست ولت امکان‌پذیر است؟

بله، امکان سواپ بین زنجیره‌ای (Cross Chain Swap) در تراست ولت وجود دارد. سواپ بین زنجیره‌ای زمانی اتفاق میوفتد که دو ارز دیجیتال انتخابی شما، در دو شبکه بلاکچینی متفاوت باشند. برای مثال یک ارز دیجیتال در شبکه اتریوم و دیگری در شبکه BSC قرار دارد؛ در این حالت شما باید سواپ بین زنجیره‌ای انجام دهید. به طور کلی سواپ بین زنجیره‌ای بسیار کار سخت و پیچیده‌ای است که زمان زیادی از شما می‌گیرد. اما تراست ولت این کار را برای شما راحت کرده است. مراحل سواپ کردن بین زنجیره‌ای با مراحل سواپ در یک زنجیره، تفاوتی ندارد. این مراحل به صورت خلاصه در تصویر زیر قابل مشاهده است.

سواپ بین زنجیره‌ای در تراست ولت

 

آموزش کار با بخش Exchange تراست ولت

در این بخش از تراست ولت شما می‌توانید ارز دیجیتال مورد نظرتان را معامله کنید. به عبارتی با اتصال به صرافی غیرمتمرکز بایننس ثبت سفارش را برای شما ممکن می‌کند. این بخش مانند صرافی‌های متمرکز به نظر می رسد؛ به صورتی که می‌توانید بخش Order Bookها را مشاهده کنید و سفارش خرید و فروش خود را ثبت کنید. البته باید به این نکته توجه کنید که این بخش تنها برای شبکه BNB و توکن‌های BEP2 قابل انجام است. به عبرات دیگر تنها ارزهای دیجیتالی که در شبکه بایننس اسمارت چین قرار دارند، در این بخش از تراست ولت، قابل معامله هستند. حال در ادامه با مراحل ثبت کردن سفارش خرید/فروش آشنا خواهیم شد.

 

مرحله۱: وارد بخش DEX در تراست ولت شوید

پس از باز کردن برنامه تراست ولت از نوار پایین صفحه به بخش DEX می‌رویم. به طور کامل در تصویر پایین قابل مشاهده است. سپس در قسمت بالای صفحه وارد بخش Exchange می‌شویم. همان طور که گفتیم این بخش شما را به صرافی غیرمتمرکز بایننس متصل می‌کند. در تصویر زیر بخش Exchange قابل مشاهده است.

بخش Exchange تراست ولت

 

مرحله۲: انتخاب جفت ارز مورد نظر جهت معامله در تراست ولت

در این قسمت بر روی جفت ارز داخل صفحه کلیک می‌کنید. پس از آن لیستی از جفت ارزهای قابل معامله را به شما نشان می‌دهد. برای پیدا کردن سریع جفت ارز  مدنظرتان، می‌توانید آن را سرچ کنید. البته باید در نظر داشته باشید که تنها ارزهای شبکه BSC در این بخش از تراست ولت قابل معامله هستند. (اگر جفت ارز مدنظر شما در لیست نبود، به این معناست که احتمالا آن ارز در صرافی Binance DEX لیست نشده است.)

انتخاب جفت ارز مورد نظر در تراست ولت

 

مرحله۳: چک کردن لیست سفارش‌ها (Order Book) در تراست ولت 

بعد از انتخاب جفت ارز دیجیتال مورد نظرتان، در قسمت راست این پنل لیست سفارش‌های خرید/فروش قابل مشاهده است. سفارش‌های فروش (Sell) به رنگ قرمز مشخص شده‌اند و سفارش‌های خرید (Buy) به رنگ سبز مشخص شده‌اند. در تصویر زیر به طور کامل Order Bookها قابل مشاهده است.

لیست سفارش‌ها در تراست ولت

 

مرحله۴: ساخت و ثبت سفارش خرید/فروش

به صورت پیش فرض شما در سفارش «خرید» قرار دارید. در بخش بالایی صفحه می‌توانید مشخص کنید که سفارش خرید می‌خواهید یا فروش. پس از آن باید قیمت مورد نظر خود را مشخص کنید. سپس در بخش Amount باید مقدار ارزی را  که قصد خرید یا فروش آن را دارید، وارد کنید. همچنین می‌توانید به جای وارد کردن تعداد ارز، از درصد استفاده کنید؛ به این صورت که اگر ۲۵٪ را انتخاب کندی به این معنا است که قصد خرید/فروش تنها ۲۵٪ از کل دارایی‌تان را دارید. همچنین بخش Balance،کل دارایی شما از آن ارز را نشان می‌دهد. در تصویر زیر به طور کامل قابل مشاهده است.

ثبت سفارش در تراست ولت

 

مرحله۵: تایید نهایی معامله بخش Exchange در تراست ولت

بعد از گذراندن تمام مراحل قبل، به شما کارمزد انجام این معامله را در بخش Network Fee نشان می‌دهد. در شبکه بایننس اسمارت چین، کارمزدها بسیار کم است. جهت تایید نهایی معامله باید دکمه «confirm» را کلیک کنید. در تصویر زیر کارمزدهای خرید و فروش قابل مشاهده است. پس از تایید نهایی معامله، با بازگشت به صفحه Exchange می‌توانید سفارشات باز (Open Orders) خود را پایین صفحه مشاهده کنید. در تصویر زیر به طور کامل قابل مشاهده است.

تایید نهایی معامله در تراست ولت

 

تبدیل ارز در تراست ولت از طریق DApps

برنامه‌های غیرمتمرکز (Dapps) برنامه‌های نرم‌افزاری هستند که برروی بلاکچین و به صورت غیرمتمرکز اجرا می‌شوند. یکی از این برنامه‌های غیرمتمرکز اگریگیتورها هستند. اگریگیتورها به چندین صرافی غیرمتمرکز مختلف و چندین استخر نقدینگی متصل هستند. به همین علت شما از طریق این برنامه‌ها می‌توانید به راحتی معامله کنید. این اگریگیتورها مزایای بسیاری دارند مانند تامین نقدینگی، ارائه بهترین قیمت، غیرمتمرکز بودن، رعایت حریم خصوصی و غیره. برای مثال 1Inch Network یک دکس اگریگیتور (DEX Aggregator) است که در تراست ولت برای انجام معاملات داخل زنجیره‌ای قرار گرفته است. یکی دیگر از دکس اگریگیتورهای بسیار محبوب OpenOcean است که بسیار کاربردی و قابل دسترس است. در OpenOcean امکان معامله در شبکه‌هایی مانند اتریوم، BSC و ONT است. همچنین در این اگریگیتور معاملات سواپ، به صورت خودکار، در بهترین قیمت سواپ و کمترین اسلیپیج انجام می‌شوند. در ادامه مراحل اتصال به OpenOcean را آموزش می‌دهیم. (آموزش کار با صرافی OpenOcean )

 

مرحله۱: باز کردن OpenOcean در تراست ولت

در تراست ولت شما وارد بخش Dapps می‌شوید. سپس اسم OpenOcean را سرچ می‌کنید. در این قسمت شما میتوانید به اگریگیتورهای دیگر نیز به راحتی متصل شوید. همچنین امکان اتصال مستقیم به هر صرافی غیرمتمرکزی وجود دارد.

باز کردن OpenOcean در تراست ولت

 

مرحله۲:‌ انتخاب شبکه در OpenOcean

سپس لوگو شبکه را انتخاب کنید تا منو شبکه‌ها به شما نشان داده شود. در این قسمت هر شبکه‌ای که می‌خواهید را انتخاب کنید. در تصویر زیر ما به عنوان مثال شبکه BSC را انتخاب کردیم.

انتخاب شبکه در اوپن اوشن

 

مرحله۳: اتصال تراست ولت به اوپن اوشن

در این قسمت باید کیف پول تراست ولت خود را به این پلتفرم متصل کنید. در قسمت بالا راست، گزینه «Connect Wallet» را کلیک کنید. سپس گزینه «Wallet» را انتخاب کنید. در تصویر زیر به طور کامل این مراحل مشخص شده است. حال در پنجره باز شده باید تراست ولت را انتخاب کنید تا مراحل تکمیل شود. پس از اتصال آدرس کیف پول شما در گوشه سمت راست بالای صفحه نمایش داده می‌شود. در تصاویر زیر این مرحله به شما نشان داده شده است.

اتصال تراست ولت

 

مرحله۴: سواپ کردن در OpenOcean

در این قسمت باید ارزهای دیجیتالی که قصد سواپ آن‌ها را دارید را انتخاب کنید. سپس مقدار ارز مورد نظر خود را وارد کنید. موجودی شما در بخش Balance قابل مشاهده است. تمام این مراحل در تصویر زیر نمایش داده شده است. سپس در قسمت پایین در بخش DEXes می‌توانید انتخاب کنید که از کدام صرافی‌های غیرمتمرکز این معامله انجام شود.

سواپ کردن در اوپن اوشن

 

مرحله۵: تایید نهایی معامله در اوپن اوشن

پس از انجام مراحل بالا گزینه «Confirm Swap» را انتخاب کنید. سپس صفحه‌ای به شما نشان می‌دهد که شامل کارمزد شبکه Network Fee است. پس از تایید آن سواپ از طریق OpenOcean صورت می‌گیرد.

 

چرا Trust Wallet برای کار با DEX مناسب است؟

Trust Wallet یک کیف پول رمزنگاری موبایلی است که به دلیل ویژگی‌های متعدد خود برای معاملات DEX بسیار محبوب است.  در اینجا چندتا از مهم‌ترین ویژگی‌های تراست ولت آورده شده است:

  • دسترسی آسان: Trust Wallet یک برنامه تلفن همراه است که می‌توانید از آن برای انجام معاملات DEX در هر زمان و مکان استفاده کنید.(آموزش ترید با گوشی)
  • امنیت بالا: Trust Wallet از چندین ویژگی امنیتی برای محافظت از ارزهای دیجیتال شما استفاده می‌کند.
  • حریم خصوصی بالا: Trust Wallet از شما هیچ اطلاعاتی شخصی نمی‌خواهد.
  • کارمزدهای کم: Trust Wallet کارمزدهای معاملاتی پایینی دارد.
  • حجم معاملات بالا: Trust Wallet توسط صدها هزار کاربر در سراسر جهان استفاده می‌شود، بنابراین می‌توانید با سهولت معاملات انجام دهید.

در نتیجه Trust Wallet یک گزینه عالی برای معاملات DEX است. این کیف پول از ویژگی‌های متعددی برخوردار است که آن را برای کاربران DEX جذاب می‌کند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۰۹/۲۲ ۰۹:۵۰
بهروز محمودی
سلام چرا تراست ولت من قسمت Dex نداره؟ از کانال آکادمی بیتفا دانلود کرد.
پاسخ

 
تیم پشتیبانی
سلام در آپدیت جدید برنامه تراست ولت، قسمت Swap اضافه شده است. جهت تبدیل ارز می‌توانید به این بخش مراجعه فرمایید.