جستجو در بیتفا
  • افزایش قیمت و حجم معاملات سولانا
  • عوامل موثر بر افزایش قیمت SOL
  • تحلیل تکنیکال سولانا بر اساس دیدگاه خبرگزاری NEWSBTC
  • کف قیمت در SOL
رالی سولانا-قیمت SOL از 150دلار فراتر رفت، این صعود تا کجا ادامه دارد؟

رالی سولانا-قیمت SOL از 150دلار فراتر رفت، این صعود تا کجا ادامه دارد؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۲۲
۳ دقیقه
۱
۳۶۵
توسط :
رومینا میرفتاحی

در پی افزایش قیمت بیت‌کوین و اتریوم، سولانا به بالاترین حد خود در دو سال گذشته یعنی به بالای 150 دلار رسید. بسیاری معتقدند که افزایش قیمت SOL به افزایش حجم معاملات DeFi و افزایش میم‌کوین‌های مبتنی بر سولانا مربوط می‌شود. جالب است بدانید، پروتکل‌های DeFi Solana اکنون بیش از 3.1 میلیارد دلار در TVL نگهداری می‌کنند که افزایش قابل توجهی را نسبت به ماه قبل نشان می‌دهد.

افزایش قیمت و حجم معاملات سولانا

رشد قیمت سولانا با عبور بیت کوین از 70000 دلار و نزدیک شدن اتریوم به آستانه 4000 دلاری مصادف شد. بررسی نمودار تایم فریم روزانه نشان می‌دهد که SOL در 7 مارس، افزایش قابل توجه بیش از 10 درصدی را تجربه کرده است. با اینکه سولانا طی رشد اخیر خود به 150 دلار رسیده است اما همچنان به‌طور قابل توجهی از نقطه اوج خود در نوامبر 2021، که به 260 دلار رسیده بود کمتر است. نمودار نشان می‌دهد که معامله سولانا در هفتم مارس ابتدا در حدود 144.06 دلار بود که در نهایت به 150 دلار نیز رسید. این صعود قابل توجه، اولین مورد از ژانویه 2022 تا کنون است که SOL به چنین سطح قیمتی رسیده است.

افزایش قیمت به منطقه 150 دلاری در 7 مارس

تجزیه و تحلیل RSI، شاخص قدرت نسبی، نشان می‌دهد که سولانا وارد منطقه خریدِ بیش از حد شده است. در ارزیابی فعلی، RSI بالای 70 قرار دارد که نشان دهنده یک روند صعودی بسیار قوی است. با این حال بررسی حجم معاملات سولانا نشان می‌دهد که از رکورد 9.2 میلیارد دلاری که در 6 مارس مشاهده شد، کاهش یافته است و در حال حاضر، حجم آن حدود 6 میلیارد دلار است.

حجم معاملات اخیر سولانا

عوامل موثر بر افزایش قیمت SOL

افزایش اخیر قیمت این ارز دیجیتال توسط عوامل متعددی تقویت شده است. محبوبیت فزاینده تجارت مالی غیرمتمرکز (DeFi) به رشد سولانا کمک شایانی کرده بطوری که حجم معاملات در صرافی‌های غیرمتمرکز سولانا (DEX) چنان افزایش یافته است که از اتریوم پیشی گرفته است. پروتکل‌های Solana DeFi اکنون بیش از 3.1 میلیارد دلار ارزش کل قفل شده (TVL) دارند که بیش از دو برابرِ ماه پیش است. علاوه بر این، ظهور میم کوین‌های مبتنی بر سولانا به جذابیت این ارز دیجیتال افزوده و موجب تبلیغات گسترده آن در دنیای ارزهای دیجیتال شده است. اینطور که به‌نظر می‌رسد، سیر صعودی سولانا در آینده نزدیک ادامه خواهد داشت.

تحلیل تکنیکال سولانا بر اساس دیدگاه خبرگزاری NEWSBTC

سولانا اکنون بالای 150 دلار و میانگین متحرک 100 ساده (4 ساعت) معامله می‌شود. به نقل از خبرگزاری newsbtc، طی بررسی تحلیل تکنیکال سولانا، مقاومت فوری نزدیک به سطح 156.50 دلار است. مقاومت اصلی بعدی نزدیک به سطح 162.50 دلار یا سطح گسترش فیب 1.618 از حرکت نزولی از 152.86 دلار به سمت پایین 137.25 دلار است. بسته شدن موفقیت آمیز بالای مقاومت 162.50 دلاری می‌تواند سرعت افزایش عمده دیگری را ایجاد کند. مقاومت کلیدی بعدی نزدیک به 175 دلار است. هر گونه سود بیشتر ممکن است قیمت را به سطح 180 دلار برساند.

 نمودار 4 ساعته جفت ارز SOL/USD  

همانطور که در تصویر بالا مشخص است، سولانا اکنون بالای 150 دلار و میانگین متحرک 100 ساده (4 ساعت) معامله می‌شود و یک خط روند صعودی مرتبط با پشتیبانی 140 دلار در نمودار 4 ساعته جفت ارز SOL/USD در حال شکل‌گیری است.

کف قیمت در SOL

اگر SOL نتواند به بالای مقاومت 162.50 دلار صعود کند، ممکن است یک اصلاح نزولی را آغاز کند. اولین حمایت اصلی نزدیک به سطح 142.00 دلار است، اگر بسته شدن زیر حمایت 138.00 دلار باشد، قیمت این ارز دیجیتال می‌تواند در کوتاه مدت به سمت سطح حمایت 128.00 دلار یا میانگین متحرک 100 ساده(4ساعته) کاهش یابد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد