جستجو در بیتفا
  • آشنایی با کیف پول متامسک
  • آشنایی با کلمات بازیابی متامسک
  • آموزش بازیابی کیف پول متامسک
  • بازیابی کیف پول متامسک با کلمات کلیدی (حالت اول)
  • بازیابی کیف پول متامسک با کلمات کلیدی (حالت دوم)
  • مراحل دسترسی به کلمات ریکاوری متامسک
آموزش بازیابی کیف پول متامسک (MetaMask)

آموزش بازیابی کیف پول متامسک (MetaMask)

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۴
۴ دقیقه
۰
۲۲۷
توسط :
مبین رزمخواه

بازیابی کیف پول در زمان‌های مختلفی می‌تواند چالش‌های زیادی برای کاربران کریپتو ایجاد کند. فراموش کردن پسوورد ولت، پاک شدن نرم افزار کیف پول و یا تعویض دستگاه از مواقعی است که نیاز دارید راه‌های بازیابی کیف پول خود را بلد باشید. کیف پول متامسک یکی از بهترین و پرکاربردترین ‌ولت‌های حال حاضر دنیای ارزهای دیجیتال است. در این مقاله قصد داریم روش بازیابی کیف پول متامسک با استفاده از کلمات ریکاوری را مرور کنیم و اشاره‌ای به نکات مهم در این مورد داشته باشیم؛ با بیتفا همراه باشید. 

 

آشنایی با کیف پول متامسک

کیف پول متامسک در ابتدا تنها از شبکه اتریوم پشتیبانی می‌کرد، اما در چند ماه اخیر یک آپدیت و ویژگی جدید به نام اسنپس (Snaps) به این ولت اضافه شد. این آپدیت امکانی را برای کاربران متامسک فراهم کرد تا بتوانند از سایر شبکه‌های بلاکچینی نیز استفاده کنند. این آپدیت باعث می‌شود تا کاربران بیشتری از آن استفاده کنند. در این لینک می‌توانید برای دانلود ولت متامسک اقدام کنید.

کیف پول متامسک

مسلماً مهم‌ترین نکته در مورد یک کیف پول ارز دیجیتال این است که بدانید چگونه از کلیدهای خصوصی و به عبارت Seed Phrase ولت خود محافظت کنید. در قسمت بعدی این مقاله توضیحات بیشتری در مورد این کلمات ارائه می‌دهیم.

 

آشنایی با کلمات بازیابی متامسک

در کیف پول‌های ارز دیجیتال امنیت دارایی شما با استفاده از چندین کلمه تعیین می‌شود که به آن کلمات بازیابی می‌گویند. هنگامی که یک ولت جدید ایجاد می‌کنید این کلمات که بین ۱۲ تا ۱۶ عدد هستند دسترسی شما در آینده به دارایی‌های شما را فراهم می‌کنند‌. پس لازم است با دقت بالایی از آن‌ها نگهداری و مراقبت کنید. در ذخیره‌سازی این کلمات لازم است به چند نکته کلیدی توجه داشته باشید که در ادامه به آن‌ها اشاره می‌کنیم:

  • لو رفتن و افشای کلمات بازیابی باعث می‌شود که دارایی‌هایتان را از دست بدهید.
  • اگر از نسخه موبایل متامسک استفاده می‌کنید، کلمات بازیابی را در همان گوشی ذخیره نکنید تا بتوانید در صورت گم شدن و یا خرابی گوشی به دارایی‌های خود دسترسی پیدا کنید.
  • بهترین روش نگهداری کلمات بازیابی ولت‌ها ذخیره آن‌ها روی کاغذ و نگهداری در یک جای امن است. برای افزایش اطمینان می‌توانید چند کپی از آن تهیه کنید‌.

ولت متامسک در گوشی‌های هوشمند و همچنین مرورگرهای ویندوز در دسترس است. در ادامه این مقاله آموزش بازیابی کیف پول متامسک را روی گوشی‌های هوشمند مرور می‌کنیم‌.

 

آموزش بازیابی کیف پول متامسک

در این قسمت از آموزش بازیابی کیف پول متامسک با استفاده از کلمات کلیدی باید به این نکته اشاره کنیم که در ادامه از نسخه موبایل جهت تهیه این آموزش استفاده شده است. اما توجه داشته باشید که مراحل این کار در مرورگر نیز مشابه همین نسخه خواهد بود و می‌توانید با توجه به فرایند طی شده، در هر نسخه‌ای از این آموزش‌ها استفاده کنید.

برای اقدام به بازیابی کیف پول متامسک با کلمات کلیدی دو حالت وجود دارد. یا قصد دارید در یک نرم افزار و یا دستگاه جدید ولت خود را بالا بیاورید و یا می‌خواهید کیف پول خود را به یک نسخه در حال استفاده اضافه کنید. در ادامه توضیحات لازم در مورد هر کدام از این حالت‌ها را ارائه می‌دهیم‌.

 

بازیابی کیف پول متامسک با کلمات کلیدی (حالت اول)

این حالت مخصوص زمانی است که شما نرم افزار ولت متامسک را به تازگی نصب کردید و می‌خواهید از ولت قبلی خود استفاده کنید. برای این کار پس از باز کردن متامسک روی گزینه Import using secret recovery (وارد کرد ولت با استفاده از کلمات ریکاوری)  انتخاب کنید. سپس کلمات ریکاوری خود را در قسمت مشخص شده وارد کنید. در کادرهای پایین لازم است یک پسورد جدید برای خود ایجاد کنید و آن را دوباره وارد کنید. در نهایت با انتخاب گزینه Import می‌توانید ولت خود را بازیابی کنید. تصاویر مراحلی که به آن اشاره شد را در پایین مشاهده می‌کنید:

بازیابی متامسک

در قسمت بعد این مقاله به حالت دوم اشاره خواهیم کرد.

 

بازیابی کیف پول متامسک با کلمات کلیدی (حالت دوم)

این حالت مخصوص زمانی است که شما یک کیف پول متامسک دارید و می‌خواهید یک ولت دیگر که کلمات ریکاوری آن را دارید را به آن اضافه کنید.

برای این کار وارد ولت متامسک خود شوید. روی اکانت خود کلیک کنید. در این قسمت ولت‌های موجود شما در متامسک به نمایش در می‌آید. اینجا با انتخاب گزینه Add account or hardware wallet می‌توانید نسبت به اضافه کردن یک ولت جدید اقدام کنید. در مرحله بعد گزینه Import Account را انتخاب کنید. اینجا با وارد کردن کلمات کلیدی می‌توانید اکانت خود را بالا بیاورید.

بازیابی کیف پول متامسک

کلمات ریکاوری مهم‌ترین بخش کیف پول‌های کریپتویی هستند. همان‌طور که مشاهده کردید برای ریکاوری در هر دو حالت لازم است که کلمات ریکاوری خود را داشته باشید. در ادامه مراحل دسترسی به کلمات ریکاوری متامسک را مرور می‌کنیم.

 

مراحل دسترسی به کلمات ریکاوری متامسک

اگر که از متامسک استفاده می‌کنید و هنوز کلمات ریکاوری خود را در جایی امن ذخیره نکرده‌اید توصیه می‌کنیم هرچه سریع‌تر نسبت به این کار اقدام کنید. در کیف پول متامسک برای اینکه کلمات ریکاوری برای شما نمایان شود لازم است مراحل زیر را دنبال کنید.

پس از وارد شدن به اکانت خود سه نقطه عمومی گوشه سمت راست را لمس کنید. سپس گزینه Settings را انتخاب کنید. در مرحله بعد لازم است که گزینه Security & Privacy را انتخاب کنید‌. در قسمت بعد با انتخاب Reveal Secret Recovery Phrase کلمات ریکاوری ولت متامسک برای شما به نمایش در می‌آید. مراحل این کار را می‌توانید در تصویر زیر از چپ به راست مشاهده کنید.

بازیابی کیف پول متامسک

در این مقاله آموزش ریکاوری کیف پول متامسک را به صورت تصویری و همراه با نکات مهمی که لازم است در مدیریت کلمات ریکاوری بدانید را مرور کردیم. امیدواریم با نکاتی که در اینجا به آن‌ها اشاره شد، فعالیتی بدون مشکل و بی نقص را در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد