جستجو در بیتفا
  • صعود مجدد قیمت بیت کوین پیش از رویداد هاوینگ
  • آیا این آخرین اصلاح بیت کوین پیش از رویداد هاوینگ است؟
  • ورود سرمایه‌های جدید به بازار بیت کوین
  • کاهش خروج سرمایه از ‌ETFهای بیت کوین و افزایش امیدواری معامله‌گران
بازگشت بیت کوین پیش از رویداد هاوینگ، خرید ۵۲ هزار BTC در یک روز

بازگشت بیت کوین پیش از رویداد هاوینگ، خرید ۵۲ هزار BTC در یک روز

متوسط
انتشار : ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
بروزرسانی : ۱۴۰۳/۰۱/۰۷
۴ دقیقه
۰
۳۰۴
توسط :
مبین رزمخواه

اولین ارز دیجیتال بازار اکنون شرایط صعودی به خود گرفته و به نظر می‌رسد که اصلاح بیت کوین پیش از رویداد هاوینگ به پایان رسیده است. در روزهای اخیر یکی از بزرگ‌ترین خریدهای بیت کوین به ثبت رسید تا دوباره قیمت آن را به ۷۱ هزار دلار برساند. این حجم از خرید بیت کوین نشان دهنده افزایش امیدواری نسبت به آینده بیت کوین است و روند صعودی بازار را تقویت می‌کند. در این مقاله نگاهی به شرایط بیت کوین خواهیم داشت و وضعیت آن را برای روزهای پیش از هاوینگ بررسی می‌کنیم؛ تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

صعود مجدد قیمت بیت کوین پیش از رویداد هاوینگ

تا رویداد هاوینگ بیت کوین کمتر از یک ماه دیگر زمان باقی مانده و در این شرایط خریداران قدرت را در بازار بیت کوین در دست گرفته‌اند. خرید حجم زیادی از بیت کوین در روزهای اخیر باعث شد تا قیمت این ارز دیجیتال صعود قابل توجهی را تجربه کند.

در ۲۴ مارس و تنها در ظرف یک روز، نهنگ‌های بیت کوین که بین ۱۰ تا ۱۰ هزار واحد از این ارز دیجیتال را در اختیار دارند، ۵۱۹۵۹ واحد بیت کوین خریداری کردند. این یعنی حدود ۳.۴ میلیارد دلار در یک روز به بازار بیت کوین اضافه شده است.

با توجه به اینکه تا رویداد هاوینگ که پیش‌بینی می‌شود در ۱۹ آوریل رخ دهد، حدود ۳ هفته بیشتر فاصله نداریم، رشد چنین کیف پول‌هایی که سعی می‌کنند بیت کوین‌های خود را افزایش دهند چندان دور از ذهن نیست. این اتفاق می‌تواند تأثیر قابل توجهی روی حجم نقدینگی موجود در بازار ارزهای دیجیتال داشته باشد.

 

آیا این آخرین اصلاح بیت کوین پیش از رویداد هاوینگ است؟

چندی پیش تحلیلگران بازار کریپتو از اصلاح بیت کوین پیش از رویداد هاوینگ ابراز نگرانی کرده بودند. در چرخه‌های قبلی بیت کوین ریزش نسبتاً زیادی را پیش از این رویداد تجربه کرده است و همین مسئله باعث شد تا احتمال اصلاح آن قوت بگیرد.

با این حال بیت کوین تنها ۱۷ درصد پایین‌تر  از سقف قیمت خود که در ۱۴ مارس و در محدوده ۷۳,۷۳۸ دلار به ثبت رسید فاصله گرفت و در ۲۰ مارس ریزشی را تا ۶۱,۴۹۴ دلار تجربه کرد. با این اوصاف می‌توان گفت بیت کوین اصلاحی را مشابه آنچه که در سال ۲۰۲۰ برای این ارز دیجیتال رخ داد تجربه کرده است. در آن سال بزرگ‌ترین ارز دیجیتال بازار کریپتو پیش از رویداد هاوینگ خود ۱۹ درصد از ارزشش را از دست داد. در تصویر پایین تحلیل تصویری از اتفاقاتی که پیش از رویداد هاوینگ رخ داده است مشاهده می‌کنید.

هاوینگ بیت کوین

پیش‌بینی‌ شده بود که اصلاح بیت کوین پیش از رویداد هاوینگ در چرخه صعودی فعلی می‌تواند کوتاه‌تر و کم عمق‌تر از ریزش‌هایی باشد که در چرخه‌های گذشته مشاهده شد‌. از نظر زمانی نیز می‌توان گفت که این اصلاح کوتاه‌تر از ریزش‌های گذشته بوده است.

با این اوصاف می‌توانیم انتظار این را داشته باشیم که ریزش اخیر قیمت بیت کوین آخرین اصلاح پیش از رویداد هاوینگ باشد. البته تا حدود ۳ هفته دیگر به احتمال زیاد بیت کوین با اصلاحات جزئی مواجه خواهد شد اما ریزش ۱۷ درصدی یا بیشتر بعید است دوباره تکرار شود‌. در شرایط فعلی روند ورود سرمایه‌های جدید به بازار بیت کوین ادامه دارد. در قسمت بعد توضیحات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد.

 

ورود سرمایه‌های جدید به بازار بیت کوین

در روزهای اخیر سرمایه‌های جدیدی وارد بازار بیت کوین شد که نه تنها در صرافی‌های متمرکز بلکه در جفت ارزهای معاملاتی نیز ذخیره شده‌اند. پس از بسته شدن بازار آمریکا در ۲۵ مارس فروش بیت کوین کمی شدت گرفت اما به سرعت با ورود نقدینگی جدید جبران شد تا دوباره روند صعودی بیت کوین آغاز شود‌‌.

این اتفاق در شرایطی رخ می‌دهد که صندوق‌های ETF بیت کوین نیز شرایط خوبی دارند و می‌توان به عملکرد مثبت آن‌ها در بازار کریپتو امیدوار بود. با اینکه در روزهای گذشته خروجی قابل توجهی از این صندوق‌ها به ثبت رسید اما اکنون دوباره شرایط در حال تغییر است.

 

کاهش خروج سرمایه از ‌ETFهای بیت کوین و افزایش امیدواری معامله‌گران

همان‌طور که اشاره شد، در روزهای اخیر حجم زیادی از بیت کوین از صندوق‌های ETF بیت کوین خارج شد. بخش عمده‌ای از این دارایی‌ها متعلق به پلتفرم وام دهی Genesis بود که نقدینگی خود را از صندوق‌های کمپانی Grayscale خارج کرد. برخی از کارشناسان معتقدند که باید حجم بیت کوین‌های صندوق سرمایه‌گذاری گری اسکیل کاهش پیدا کند و این مسئله به نفع بازار بیت کوین و ارزهای دیجیتال است.

اصلاح بیت کوین پیش از رویداد هاوینگ

البته اکنون پس از این برداشت‌ها شرایط عادی در بازار ETFها حکم‌فرما شد. به نظر می‌رسد امیدهای معامله‌گران نسبت به آینده بیت کوین افزایش پیدا کرده است. با این حال همچنان گری اسکیل حدود نیمی از بیت کوین‌های موجود در صندوق‌های ETF را در اختیار دارد که میزان قابل توجهی است.

با توجه به نزدیک شدن به رویداد هاوینگ بیت کوین، تلاش برای جمع آوری هرچه بیشتر این ارز دیجیتال کاملاً قابل درک است. در چنین شرایطی امیدها نسبت به افزایش قیمت بیت کوین بر ترس از ریزش قیمت آن غلبه می‌کند که به نفع بازار ارزهای دیجیتال و آینده آن است. تا زمان رسیدن به رویداد هاوینگ به احتمال زیاد معامله‌گران از اصلاح‌های قیمت برای افزایش بیت کوین‌های خود استفاده خواهند کرد و شرایط بیت کوین همچنان صعودی باقی خواهد ماند.

توجه داشته باشید که این مطلب پیشنهاد سرمایه‌گذاری روی بیت کوین نیست. برای ورود به بازار ابتدا تحقیقات خود را کامل کنید و سپس با مسئولیت خود سرمایه‌گذاری مناسب را انتخاب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد