جستجو در بیتفا
  • لایه ارزش چیست و چگونه کار می‌کند؟
  • پیشرفت پایدار؛ رمز موفقیت Polygon
انتشار نسخه Polygon 2.0 توسط Polygon Labs

انتشار نسخه Polygon 2.0 توسط Polygon Labs

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۳/۲۳
۳ دقیقه
۱
۶۹۹
توسط :
مبین رزمخواه

Polygon Labs، توسعه‌دهنده راه‌حل افزایش مقیاس پذیری لایه ۲ اتریوم، از آپدیت پالیگان خبر داد. این به‌روزرسانی یک ارتقای قابل توجه به شمار می‌رود که برای اضافه شدن یک ویژگی جدید به این شبکه تحت عنوان «لایه ارزش اینترنت» (Value Layer) طراحی شده است. این اتفاق مکانیزم جدیدی را در سیستم اعتبارسنجی تراکنش‌ها در این شبکه ایجاد می‌کند که باعث می‌شود امنیت و سرعت آن بالاتر برود. همچنین زنجیره‌های بیشتری نیز در این سیستم قابلیت یکپارچه شدن با Polygon پیدا خواهند کرد که می‌تواند در افزایش کاربران و همچنین قابلیت‌های کاربردی این شبکه نقش بسیار مهمی داشته باشد.

 

لایه ارزش چیست و چگونه کار می‌کند؟

Polygon 2.0 در اصل بر روی شبکه موجود در زنجیره لایه دوم ساخته شده است. برخلاف نسخه فعلی که عملاً یک زنجیره جانبی (SideChain) برای اتریوم است، با آپدیت پالیگان و با نسخه Polygon 2.0 شاهد شبکه‌ای از زنجیره‌های لایه 2 خواهیم بود که توسط اعتبارسنجی‌هایی بر پایه الگوریتم دانش صفر (Zero Knowledge) پشتیبانی می‌شوند و به عنوان یک شبکه یکپارچه از طریق یک پروتکل هماهنگی زنجیره‌ای متقابل (Cross-chain coordination protocol) جدید کار می‌کنند. از لحاظ تئوری، این کار به شبکه اجازه می‌دهد تا از تعداد تقریباً نامحدودی از زنجیره‌ها پشتیبانی کند و مقیاس‌پذیری نامحدود و نقدینگی یکپارچه‌ای در سراسر این زنجیره‌ها بدون نیاز به یک سیستم امنیتی مجزا ارائه دهد.

اثبات کننده‌های دانش صفر (ZKPs) روش‌های رمزنگاری هستند که به موجب آن یک طرف می‌تواند صحت یک عبارت و تراکنش را بدون افشای اطلاعاتی فراتر از اعتبار بیانیه به دیگران ثابت کند، بنابراین حریم خصوصی و امنیت هر یک از طرفین حفظ می‌شود. قرار است در هفته‌های آینده ، توضیحات بیشتری درباره این آپدیت بزرگ که نتیجه همکاری بیش از یک ساله میان سهام‌داران مختلف است به صورت مفصل بیان شود. طبق اطلاعیه‌های منتشر شده، جامعه Polygon نیز باید این پیشنهاد را قبل از اجرا تأیید کند.

 

پیشرفت پایدار؛ رمز موفقیت Polygon

Polygon که در اوایل با نام Matic Network شناخته و عرضه شد، به عنوان یک راه‌حل مقیاس‌پذیری لایه ۲ که تراکنش‌های ارزان‌تر و سریع‌تری را در بلاکچین اتریوم به صورت ایمن به اجرا در می‌آورد به شهرت رسید. تا کنون زنجیره‌های لایه 2 در افزایش مقیاس‌ پذیری فناوری بلاکچین توانسته‌اند با انجام تراکنش‌های فردی در خارج از بلاکچین لایه 1 و در نهایت پیاده‌سازی آن‌ها در زنجیره اصلی، نقش حیاتی را در افزایش سرعت و امنیت تراکنش‌ها داشته باشند.

اکنون نیز به روز رسانی Polygon 2.0 برای افزایش بیشتر این قابلیت‌ها طراحی شده است. طبق پست که توسط تیم توسعه این پروژه در این باره منتشر شد، به همراه این به‌روزرسانی، آپدیتی برای مجموعه‌ای از ماژول‌ها نیز معرفی می‌شود که توسعه دهندگان بتوانند برای ساخت شبکه‌های بلاکچینی خود از آن‌ها استفاده کنند. این ماژول‌ها شامل مکانیزم‌های اجماع و هماهنگ سازی، سیستم ضد تقلب و موارد دیگر است که  هدفشان فراهم کردن بستری انعطاف‌پذیرتر و قوی‌تر برای برنامه‌های غیرمتمرکز (dApps) عنوان شده است.

Polygon

خبر این آپدیت بزرگ پس از گذشت یک هفته از اتهامات تاریخی SEC به دو صرافی بزرگ ارزهای دیجیتال (بایننس و کوین بیس) به دلیل نقض قوانین اوراق بهادار منتشر می‌شود. SEC در شکایت‌های خود علیه کوین بیس و بایننس، رمز ارز بومی شبکه Polygon، یعنی توکن Matic را به عنوان یک اوراق بهادار ثبت نشده معرفی کرد. البته سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا تا کنون اتهامی به  Polygon Labs وارد نکرده است و نام آن نیز در هیچ یک از دو پرونده ایجاد شده به عنوان متهم وجود ندارد.

به هر حال توسعه Polygon همیشه مورد توجه فعالان صنعت کریپتو بوده است و این شبکه که فعالیت خوبی در حوزه DeFi و همچنین بازار توکن‌های NFT دارد با افزایش قابلیت‌های خود در تلاش است تا کاربران بیشتری را به خود جلب کند. تا کنون شرکت‌های بزرگی از شبکه Polygon برای انتشار NFTهای خود استفاده کرده‌اند و به نظر می‌رسد با روندی که Polygon Labs در پیش گرفته است می‌تواند توجه بسیاری از شرکت‌های دیگر که در حوزه‌های مختلف DeFi فعالیت می‌کنند را نیز به خود جلب کند.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد