جستجو در بیتفا
  • اجرا شدن موفقیت آمیز ایردراپ 3۰۰ میلیون دلاری DYM
  • ایردراپ DYM به چه کسانی تعلق گرفت؟
  • آیا هنوز فرصت برای شرکت در ایردراپ DYM هست؟
  • نحوه اضافه کردن شبکه Dymension به متامسک
  • چالش‌های اجرای شبکه اصلی Dymension
ایردراپ 3۰۰ میلیون دلاری دایمنشن (ارز DYM) میان کاربران توزیع شد

ایردراپ 3۰۰ میلیون دلاری دایمنشن (ارز DYM) میان کاربران توزیع شد

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۸
۶ دقیقه
۰
۱,۳۳۲
توسط :
مبین رزمخواه

ایردراپ 3۰۰ میلیون دلاری رمز ارز DYM انجام شد و کاربرانی که در طرح‌های این پروژه مشارکت داشتند پاداش خود را دریافت کردند. البته شبکه دایمنشن (Dymension) با مشکلی در شبکه اصلی خود مواجه شده که گفته می‌شود به علت نقص در ارتباط با اعتبارسنج‌ها است. به هر حال نکته مهم این است که پاداش ایردراپ DYM برای کاربران واجد شرایط واریز شده است! در این مقاله قصد داریم نگاهی به ایردراپ DYM داشته باشیم و نحوه توزیع آن را بررسی کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

اجرا شدن موفقیت آمیز ایردراپ 3۰۰ میلیون دلاری DYM

شبکه Dymension که به‌خاطر هدف استانداردسازی مجموعه‌ها با استفاده از پروتکل ارتباطات بین بلاکچین (IBC) شناخته می‌شود، توانست ۷۰ میلیون توکن DYM را با موفقیت بین کاربران توزیع کند. اما رویدادی که جامعه کریپتو مشتاقانه منتظر انجام آن بودند و به نوعی یادآور ایردراپ موفقیت‌آمیز Celestia در اکوسیستم Cosmos است، پس از راه‌اندازی شبکه اصلی تحت‌الشعاع مشکلات فنی قرار گرفت.

با قیمت فعلی ۵.۸ دلاری توکن DYM، این ایردراپ ارزشی معادل ۴۰۶ میلیون دلار دارد. مارکت کپ Dymension حدود ۸۶۰ میلیون دلار و ارزش حقیقی آن حدود ۵.۸ میلیارد دلار برآورد می‌شود‌.

جالب اینجاست که این ایردراپ تقریباً هم‌زمان با ایردراپ بزرگ Jupiter برگزار شد است. آن پروژه نیز اخیراً ایردراپ بزرگی را تکمیل کرد و تقریباً یک هفته پس از پرتاب آن، به ارزشی معادل ۵.۲ میلیارد دلار رسید.

در ادامه در مورد واجدین شرایط دریافت این ایردراپ و همچنین میزان پاداش آن‌ها صحبت می‌کنیم.

ایردراپ DYM

 

ایردراپ DYM به چه کسانی تعلق گرفت؟

ایردراپ DYM به کاربران فعال در شبکه‌های مختلف اهدا شد. در این شبکه‌ها لازم بود تا فعالیت‌های خاصی را برای دریافت پاداش ایردراپ انجام دهید. میزان فعالیت و همچنین مشارکت کاربران با میزان پاداش دریافت شده رابطه مستقیم دارد.

در ادامه به توضیح شرایط مورد نیاز در هر شبکه برای کسب پاداش ایردراپ دایمنشن می‌پردازیم:

  • شبکه سلستیا (Celestia): کاربرانی که از ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳ حداقل یک توکن تیا (Tia) و حداکثر ۵۰۰۰ ارز تیا را استیک کرده باشند.
  • شبکه‌های لایه ۲ اتریوم: آدرس‌های فعال در شبکه‌های آربیتروم (Arbitrum)، آپتیمیزم (Optimism)، بیس (Base) و بلست (Blast) که بر اساس معیارهای مشخص شده از پل‌های میان زنجیره‌ای و رول‌آپ‌ها استفاده کرده باشند.
  • شبکه کازموس: شامل هولدرهای توکن ATOM و srATOM و OSMO که توانسته‌اند حداقل‌های مورد نیاز را برآورده کرده باشند. به کاربران این حوزه حدود ۱۰ میلیون توکن DYM معادل یک درصد از عرضه کل تعلق گرفت.
  • شبکه سولانا: آدرس‌های فعال در پروتکل‌های مشخص شده که از ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳ حداقل یک سولانا استیک کرده باشند.
  • دارندگان NFT: هولدرهای توکن‌های NFT مجموعه Pudgy Penguins، Mad Lads، Tensorians و Bad Kids که در ۱۹ دسامبر ۲۰۲۳ منتشر شدند.

 

آیا هنوز فرصت برای شرکت در ایردراپ DYM هست؟

این ایردراپ متأسفانه بسته شده و دیگر امکان مشارکت در آن وجود ندارد. همچنین پاداش کاربران نیز توزیع شده و آن‌ها در حال برداشت توکن‌های خود هستند. کاربران واجد شرایط تا ۲۱ ژانویه ۲۰۲۴ فرصت داشتند توکن‌ها را دریافت کنند و پس از آن به افرادی که ایردراپ را دریافت کرده‌اند، مجدداً پاداش‌هایی تخصیص داده شد.

علاوه بر این تعداد ۲,۵۰۰,۰۰۰ توکن DYM اضافی نیز برای کاربرانی که پس از انتشار، توکن‌ها را با پل به شبکه Dymension ارسال می‌کنند، توزیع می‌شود. این ایردراپ یکی از بزرگ‌ترین ایردراپ‌های مدت اخیر بود که سود خوبی نصیب مشارکت کنندگانش کرد. بر اساس گزارشات منتشر شده به نظر می‌رسد به هر ولت که در این طرح مشارکت داشته حدود 300 دلار پاداش اهدا شده است.

ایردراپ دایمنشن

در ادامه نحوه برداشت پاداش این ایردراپ را مرور می‌کنیم.

 

نحوه اضافه کردن شبکه Dymension به متامسک

برای برداشت پاداش ایردراپ دایمنشن کاربران باید شبکه آن را به ولت متامسک خود که در هنگام ثبت نام به Dymension متصل کرده‌اند اضافه کنند. برای این کار مراحل زیر را دنبال کنید.

کیف پول متامسک را باز کنید و شبکه‌های اصلی اتریوم (Ethereum Main Network) را انتخاب کنید.

در اینجا گزینه Add را انتخاب کنید.

اطلاعات زیر را در این قسمت وارد کنید:

Chain name : Dymension

RPC : https://dymension-evm.blockpi.network/v1/rpc/public

Chain ID : 1100

Symbol : DYM

سپس می‌توانید توکن‌های خود را برداشت کنید.

آموزش ایردراپ DYM

توجه داشته باشید که در توییتر مطالب بسیار زیادی در مورد ایردراپ DYM منتشر شده که اکثر آن‌ها کلاهبرداری است. به هیچ وجه روی لینک‌های نامعتبر کلیک نکنید و توجه داشته باشید که هیچ روشی در حال حاضر برای افزایش جوایز اهدا شده وجود ندارد. با کلیک روی این لینک‌ها هم پاداش خود و هم تمام دارایی‌های ولت را به خطر می‌اندازید.

تنها صفحه رسمی این پروژه در توییتر صفحه dymension است که آن هم هیچ گاه از شما درخواست اتصال ولت و یا وارد کردن اطلاعات شخصی نمی‌کند. توجه داشته باشید به دلیل هک‌هایی که اخیراً در توییتر رخ داده ممکن است حتی حساب‌های رسمی نیز مورد سوء استفاده هکرها قرار بگیرند.

اما همان‌طور که در ابتدا اشاره شد این موفقیت با چالش‌هایی در شبکه اصلی دایمنشن همراه بوده است‌‌‌. در قسمت بعد توضیحاتی در این مورد ارائه می‌کنیم.

 

چالش‌های اجرای شبکه اصلی Dymension

ایردراپ ارز DYM با موفقیت انجام شد اما با این حال، راه اندازی شبکه اصلی Dymension با موانع قابل توجهی روبرو است. بر اساس اطلاعات منتشر شده، یک مشکل مهم در عملکرد Chorus One به وجود آمد. این یکی از گره‌های اعتبارسنج اصلی در اکوسیستم Dymension است که اکنون مشکلات فنی مختلفی را تجربه می‌کند. این مشکل توانایی شبکه برای دستیابی به اجماع را که یک بخش حیاتی برای عملکرد و امنیت بلاکچین است، مختل کرد. همین مسئله باعث شد تا شبکه اصلی نتواند فعالیت خود را آغاز کند.

ایردراپ Dymension

نود Chorus One که ۳۴.۸ درصد از قدرت رأی شبکه را در اختیار دارد، با مشکلات فنی مواجه شد که باعث شد نتواند مشارکت مؤثر در فرایند اجماع داشته باشد. این امر منجر به ناتوانی شبکه در دستیابی به اجماع لازم برای اجرای بی نقص مرحله عملیاتی، بدون توجه به وضعیت سایر اعتبارسنجی‌ها شد.

اعتبارسنج‌ها در شبکه‌های بلاکچینی نقش حیاتی در تأیید و ذخیره داده‌ها برای اطمینان از یکپارچگی آن ایفا می‌کنند. برای شبکه‌ای مانند Dymension که بر پایه معماری بلاکچین ماژولار طراحی شده و برای افزایش عملکرد و سفارشی‌سازی شبکه‌ها بهینه‌سازی‌شده است، وجود یک گروه اعتبارسنج پایدار و کارآمد از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

به نظر می‌رسد این مشکلات چندان جدی نباشد و به زودی برطرف خواهند شد. این شبکه با تخصیص این ایردراپ‌ها توانسته جایگاه خوبی در بین کاربران پیدا کند و مطمئناً به مسیر روبه‌رشد خود در آینده ادامه خواهد داد.

 

با وجود این چالش‌ها، ایردراپ این شبکه طبق برنامه‌هایی که از قبل مشخص شده بود پیش رفت. برای کسانی که در دوره برداشت دستی شرکت کردند، توکن‌های DYM توزیع شده است. Dymension همچنین در حال برنامه‌ریزی یک برنامه تشویقی برای افزایش نقدینگی شبکه پس از اجرا شدن شبکه اصلی است. البته این برنامه‌ها و روند کار باید به تأیید حاکمیت و جامعه کاربران این شبکه برسد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد