جستجو در بیتفا
  • درآمد شرکت انویدیا در سه‌ماهه چهارم 2023 منتشر شد
  • واکنش توکن‌های هوش مصنوعی به درآمد انویدیا
گزارش درآمد سه‌ماهه چهارم انویدیا منتشر شد؛ رشد توکن‌های هوش مصنوعی

گزارش درآمد سه‌ماهه چهارم انویدیا منتشر شد؛ رشد توکن‌های هوش مصنوعی

انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۰۳
۲ دقیقه
۰
۲۷۱
توسط :
علی ابراهیمی

شرکت انویدیا (Nvidia)، بزرگ‌ترین شرکت ساخت پردازنده‌های گرافیکی روز گذشته گزارش درآمد سه‌ماهه چهارم سال 2023 خود را اعلام کرد. بر اساس این گزارش، در بحبوحه افزایش تقاضای جهانی برای تجهیزات هوش مصنوعی، درآمد این شرکت نسبت به سال گذشته 265% افزایش یافته و بالاتر از تسلا، به پرمعامله‌ترین سهام وال استریت تبدیل شده است.

درآمد شرکت انویدیا در سه‌ماهه چهارم 2023 منتشر شد

به نقل از کوین تلگراف، بر اساس گزارش مالی سه‌ماهه چهارم انویدیا، این شرکت در این بازه 22.1 میلیارد دلار درآمد داشته که نسبت به سه‌ماهه سوم 22% و نسبت به سال قبل 265% افزایش یافته است. جنسن هوانگ (Jensen Huang)، مدیرعامل و بنیانگذار شرکت انویدیا می‌گوید افزایش فروش محصولات این شرکت به دلیل افزایش تقاضای جهانی برای محصولات مرتبط با هوش مصنوعی بوده است. در حال حاضر، مارکت کپ شرکت انویدیا به 1.67 تریلیون دلار رسیده است.

درآمد انویدیا

گزارش درآمد سه‌ماهه چهارم انویدیا در حالی منتشر می‌شود که این شرکت به تازگی بالاتر از تسلای ایلان ماسک، به پرمعامله‌ترین سهام وال استریت تبدیل شده است. بر اساس گزارشی از رویترز، حدود 30 میلیارد دلار از سهام انویدیا در 30 جلسه معاملاتی گذشته بین معامله‌گران جابجا شده در حالی که حجم معاملات سهام تسلا در همین بازه 22 میلیارد دلار بوده است.

سهام تسلا و انویدیا

در تاریخ 27 ژانویه، ایلان ماسک از برنامه‌های شرکت تسلا برای خرید بیش از 500 میلیون دلار سخت‌افزار هوش مصنوعی از شرکت انویدیا تنها در سال 2024 خبر داد و تاکید کرد برای ماندن در رقابت هوش مصنوعی، شرکت‌ها باید سالانه میلیاردها دلار سرمایه‌گذاری کنند.

تسلا همچنین برنامه‌هایی برای خرید سخت‌افزار مرتبط با هوش مصنوعی از بزرگترین رقیب انویدیا در زمینه تولید پردازنده‌های گرافیکی یعنی شرکت ای‌ام‌دی (AMD) دارد.

سری Nvidia RTX که اولین بار در سپتامبر 2018 معرفی شد، بسیار مورد استقبال گیمرها و توسعه‌دهندگان هوش مصنوعی قرار گرفت. در سه‌ماهه دوم سال 2023 نیز انویدیا درآمدی 18.1 میلیارد دلاری را به ثبت رساند. در آن زمان، مارکت کپ این شرکت از 1.2 تریلیون دلار فراتر رفته بود.

در ماه دسامبر سال گذشته، یان لکون (Yann LeCun)، دانشمند ارشد هوش مصنوعی در شرکت متا دامیننس فعلی انویدیا در صنعت سخت‌افزار هوش مصنوعی را تصدیق کرد و خاطرنشان کرد این صنعت در حال ایجاد رقابت در فضای هوش مصنوعی است. وی در این رابطه گفت:

من مدیرعامل انودیدیا را می‌شناسم. یک جنگ هوش مصنوعی وجود دارد و او سلاح‌های آن را تامین می‌کند.

واکنش توکن‌های هوش مصنوعی به درآمد انویدیا

در واکنش به گزارش درآمد شرکت انویدیا در سه‌ماهه چهارم سال 2023، قیمت توکن‌های هوش مصنوعی افزایش یافت. قیمت AGIX پس از این گزارش بیش از 20% افزایش یافت. FET و RNDR نیز هرکدام بیش از 20% رشد قیمتی را تجربه کردند و مارکت کپ کل توکن‌های AI از 16.5 میلیارد دلار فراتر رفت.

انویدیا پیش‌بینی کرده درآمد سه‌ماهه اول سال 2024 آن به 24 میلیارد دلار برسد. این در حالی است که کارشناسان پیش‌بینی کرده‌اند این رقم 22.2 میلیارد دلار اعلام شود.

جالب است بدانید علیرغم کسب درآمد چشمگیر، انویدیا مدعی است محدودیت‌های اخیر دولت آمریکا برای صنعت تراشه چین به کسب و کار این شرکت آسیب زده است.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد