جستجو در بیتفا
  • معرفی بهترین کتاب‌ها در حوزه کریپتوکارنسی
  • استاندارد بیت کوین (The Bitcoin Standard)
  • طلای دیجیتال (Digital Gold)
  • کتاب اینترنت پول (The Internet of Money)
  • کتاب مسترینگ بیت کوین (Mastering Bitcoin)
  • کتاب دارایی‌های رمزنگاری شده (Cryptoassets)
  • جمع‌بندی
معرفی 5 کتاب برتر در حوزه کریپتوکارنسی

معرفی 5 کتاب برتر در حوزه کریپتوکارنسی

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۵/۰۸
۸ دقیقه
۳
۶۳۳
توسط :
مینا بشیری

دنیای رمز ارز‌ها هر روز در حال گسترش و توسعه است و به طبع اخبار و اطلاعات مربوط به آن هم همواره به روز و آپدیت می‌شود. اطلاعات در این حوزه در قالب‌های متفاوت از جمله ویدئو، کتاب، مقاله منتشر می‌شود و بسته به حوزه انتخابی می‌توانید از آن‌ها بهره ببرید. اطلاعات و اخبار مربوط به حوزه فناوری در مدت زمان کوتاهی تغییر و یا به روز رسانی می‌شود بدین ترتیب کتاب‌های منتشر شده در این رابطه به سرعت منسوخ می‌شوند. اما اگر علاقه‌مند به مطالعه در زمینه‌های تاریخچه کریپتوکارنسی‌ها یا حقایش و مفاهیم بنیادین مربوط به بلاکچین هستید کتاب می‌تواند بهترین گزینه باشد. در این مقاله به معرفی بهترین کتاب‌ها در حوزه کریپتوکارنسی‌ها می‌پردازیم. با ما همراه باشید.

 

معرفی بهترین کتاب‌ها در حوزه کریپتوکارنسی

کتاب‌های معرفی شده در ادامه می‌تواند با اهداف افزایش ثروت، یاد گرفتن مهارت ترید و معامله و یا افزایش آگاهی و دانش مطالعه شود. اگر چه گمان می‌کنیم اکثر خوانندگان به دنبال کتاب‌هایی در رابطه با تاریخ یا تئوری پشت رمز ارز‌ها باشند با این حال در این مقاله به معرفی کتاب‌ها در حوزه‌های دیگر از جمله ترید و معامله گری، تئوری پول و مطالب دیگر در حوزه کریپتوکارنسی نیز پرداختیم. در ادامه لیست تهیه شده از کتاب‌ها را مشاهده می‌کنید:

 

استاندارد بیت کوین (The Bitcoin Standard)

زمانی که برنامه نویسی با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو ایده یک سیستم پرداخت همتا به همتا را به ایمیل برنامه نویسان ارسال کرد، افراد معدودی از آن‌ها به این موضوع و ایده توجه نشان دادند.

ده سال بعد و پس از گذراندن چالش‌های بسیاری این سیستم غیر متمرکز مالی به طور گسترده و در سرتاسر جهان مورد استفاده قرار گرفت به طوری که جایگزینی برای سیستم مدرن بانکداری تبدیل شد.

کتاب استاندارد بیت کوین به بررسی و آنالیز تاریخچه بیت کوین و ویژگی‌هایی که سبب رشد سریع آن شد می‌پردازد. بیت کوین یک اختراع در عصر دیجیتال به حساب می‌آید که هدف آن حل مشکلی است که بشر از ابتدا با آن مواجه بوده است: انتقال ارزش از زمانی به زمان دیگر و مکانی به مکان دیگر.

نویسنده این کتاب خواننده را به یک سفر هیجان انگیز در دل تاریخ پول می‌برد و توضیح می‌دهد چه اقلامی نقش پول را بازی کرده‌اند. سفری که در طی آن اقلامی مانند صدف، فلز، سکه، استاندارد طلا و وام‌های دولتی امروز به عنوان سیستم معاملاتی مورد استفاده قرار گرفته است. وی در طول این کتاب توضیح می‌دهد چگونه برخی از این فناوری‌ها نقش خود را از دست داده‌اند و ایده خود را از پول سالم و مزایای آن برای افراد و جامعه و انباشت ثروت بیان می‌کند.در ادامه نیز به مفهموم بیت کوین پرداخته و جنبه‌های مثبت و منفی آن را به عنوان پول سالم بررسی می‌کند.

در صورتی که پس از خواندن این کتاب به این نتیجه رسیدید که بیت کوین ارزش ریسک کردن دارد سریع اقدام نکنید و ابتدا نکات امنیتی لازم برای ورود به این حوزه را فرا بگیرید.

 

طلای دیجیتال (Digital Gold)

digital gold

نویسنده این کتاب ناتانیل پاپر، یکی از خبرنگاران بخش مالی و تکنولوژی نیویورک تایمر است. منظور از طلای دیجیتال در این کتاب بیت کوین است پاپر در آن ظهور بیت کوین و تلاش آن برای تبدیل به یک پول جهانی در عصر اینترنت را بررسی می‌کند. در ابتدا ایجاد یک ارز که توسط کامپیوتر‌ها سرتاسر جهان کنترل شود و نه نظام بانک داری بیشتر شبیه به جوک بود. اما چالش‌ها نتوانست جلوی این تکنولوژی نو ظهور را بگیرد و افراد بسیاری این ایده را مهم‌ترین ایده از زمان ابداع اینترنت دانستند و از آن حمایت کردند. طلای دیجیتال برای مخاطبان فنی که علاقه‌مند به استخراج بیت کوین هستند نوشته نشده است. این کتاب داستانی غیر معمول از شخصیت‌های رنگارنگی است که سبب ایجاد بیت کوین شدند.

 

کتاب اینترنت پول (The Internet of Money)

اگرچه نحوه ورود و چگونگی پیدایش بیت کوین نقل بسیاری از کتاب هاست، کتاب اینترنت پول به بررسی چرا بیت کوین؟ می‌پردازد.

نویسنده در این کتاب به بررسی ویژگی‌های منحصر به فرد بیت کوین می‌پردازد. بیت کوین تکنولوژی با هدف فراهم کردن استقلال مالی برای افراد است که در سال 2008 توسط فرد یا گروهی ناشناس با نام مستعار ساتوشی ناکاموتو بوجود آمد.

نویسنده در این کتاب توضیح می‌دهد که چرا بیت کوین به عنوان یک انقلاب در سیستم مالی و فناوری در نظر گرفته می‌شود. وی با توضیح جنبه‌های فنی، پیامد‌های فلسفی، تاریخی و اجتماعی بیت کوین به بررسی ویژگی‌های شبکه بیت کوین می‌پردازد.

اینترنت نحوه تعامل انسانها در سرتاسر جهان را تغییر داد و به جنبه‌هایی از زندگی ما وارد شد که هیچگاه تصور آن را هم نداشتیم. به طور مشابه این اتفاق نیز برای بیت کوین قابل پیش بینی است به طوری که قادر به حل مشکلات بنیادین اجتماعی، سیاسی و اقتصادی از طریق تکنولوژی غیرمتمرکز است.

 

کتاب مسترینگ بیت کوین (Mastering Bitcoin)

mastering bitcoin

قصد ورود به دنیای بیت کوین و کسب درآمد از این طریق را دارید؟ کتاب مسترینگ بیت کوین شما را در این مسیر پیچیده راهنمایی می‌کند. بدین ترتیب اگر قصد سرمایه گذاری و یا یادگیری مهارت معامله گری را دارید و یا صرفا به دنبال کسب آگاهی در این زمینه هستید، این کتاب مناسب شما است.

بیت کوین اولین رمز ارز موفق مبتنی بر بلاکچین بود و همواره و پس از گذشت سالها توانسته این جایگاه را حفظ و صدر نشین جدول باشد.

بازار رمز ارز‌ها همیشه پر از فرصت برای افراد آگاه و مشتاق است. اگر اشتیاق فعالیت در این بازار هیجان انگیز را دارید کتاب مسترینگ بیت کوین اطلاعات لازم را در اختیار شما قرار می‌دهد.

برای آشنایی بیشتر با بیت کوین می‌توانید مقاله همه چیز در مورد بیت کوین را مطالعه کنید.

 

کتاب دارایی‌های رمزنگاری شده (Cryptoassets)

با گسترش دنیای رمز ارز‌ها توجهات سرمایه گذاران بسیاری به سرمایه گذاری در حوزه و کسب سود از آن جلب شد. بیت کوین اولین رمز ارز در حوزه بلاکچین است اما امروزی بیش از 1000 رمز ارز ایجاد شده‌اند.

کتاب دارایی‌های رمز نگاری شده راهنمایی شفاف و دقیق برای ورود به حوزه بلاکچین و سرمایه گذاری در آن است.

علاوه بر ارائه راهنمایی برای سرمایه گذاری، این کتاب شامل اطلاعاتی در مورد نحوه ایجاد و نحوه کار دارایی‌های رمز ارزی است. دارایی‌های رمز نگاری شده آینده پول و بازار است و این کتاب راهنمای شما به آن آینده است.

 

جمع‌بندی

همانطور که می‌دانید پیشرفت و توسعه دنیای رمز ارز‌ها بسیار سریع بوده و این حوزه هر روز توسط اطلاعات، اخبار و فناوری‌های حدید بمباران می‌شود. بنابراین ورود و فعالیت در این حوزه نیازمند کسب آگاهی و به روز رسانی اطلاعات است. در طول تاریخ بشر از اقلام گوناگون به عنوان ابزاری برای معامله و ذخیره ارزش استفاده کرده است و در حال حاضر توجه افراد بسیاری به جدیدترین فناوری یعنی بیت کوین جلب شده است. در این مقاله به کتاب‌های برتر ارز دیجیتال پرداختیم که مطالعه آنها سبب افزایش آگاهی برای فعالیت در این زمینه می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد