جستجو در بیتفا
  • مشارکت Mirae با پالیگان برای توکن سازی دارایی‌ها
  • تأثیر توکنیزه شدن دارایی‌ها بر بازار کریپتو و اقتصاد جهانی
  • سابقه توکن سازی دارایی‌ها
  • جمع بندی
همکاری کمپانی Mirae با پالیگان برای توکن سازی دارایی‌ها

همکاری کمپانی Mirae با پالیگان برای توکن سازی دارایی‌ها

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۶/۱۶
۵ دقیقه
۲
۳۰۰
توسط :
مبین رزمخواه

کمپانی بزرگ کره‌ای Mirae Asset Securities اعلام کرد که همکاری تازه‌ای با شرکت توسعه دهنده پالیگان (Polygon Labs) آغاز کرده است. از اهداف مهم این همکاری تسهیل ایجاد اوراق بهادار و دارایی‌های توکن شده عنوان شده است. پالیگان همواره دارای ایده‌های جدید و خلاقانه بوده و به نظر می‌رسد قصد دارد ارتباط خود با بدنه اقتصاد سنتی را بیش از پیش تقویت کند. شرکت‌های مختلفی در سال‌های گذشته فناوری توکنیزه کردن دارایی‌های مختلف را مورد آزمایش قرار دادند و به عقیده بسیاری این تکنولوژی پتانسیل این را دارد که بازار سرمایه و مبادلاتی که در آن روی می‌دهد را دگرگون کند. در این مقاله سعی می‌کنیم تا به ابعاد مختلف همکاری Mirae و پالیگان بپردازیم و تأثیرات آن بر بازار کریپتو و همچنین اقتصاد جهانی را بررسی کنیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

مشارکت Mirae با پالیگان برای توکن سازی دارایی‌ها

کمپانی بزرگ Mirae Asset Securities به منظور حمایت از رشد شبکه‌های اوراق بهادار توکن شده همکاری خود با پالیگان را اعلام کرد. این همکاری در حالی شکل گرفته است که اکثر شرکت‌های مالی در تلاش هستند تا قابلیت توکنیزه کردن دارایی‌ها را در اختیار مشتریان خود قرار دهند.

توکنیزه کردن دارایی‌های مختلف این امکان را برای افراد فراهم می‌کند تا بتوانند دارایی‌هایشان را به صورت ایمن در فضای بلاکچین ذخیره کنند. شرکت Mirae از این پس بر ایجاد زیرساخت‌های لازم برای پلتفرم اوراق بهادار توکن شده و همچنین راه اندازی فناوری‌های مورد نیاز برای انتشار و توزیع این دارایی‌ها تمرکز خواهد کرد.

به گفته آن این سونگ (Ahn In-sung)، رئیس بخش دیجیتال کمپانی Mirae، این شرکت قصد دارد تا در زمینه اوراق بهادار توکن شده به یک رهبر جهانی تبدیل شود. شرکت Mirae Asset Securities زیر مجموعه کمپانی Mirae Asset Financial Group محسوب می‌شود که بر اساس گزارشات منتشر شده تا ماه ژوئن حدود 565 میلیارد دلار دارایی تحت مدیریت در اختیار داشت.

آخرین شرکت تابعه از این مجموعه Next Finance Initiative (NFI) نام دارد که در فعالیتی مستقل با همکاری شرکت‌های Hana Financial Group، SK Telecom و چند شریک دیگر قصد دارد تا خدمات نوین مالی را به مشتریانش ارائه دهد.

ساندیپ نیلوال (Sandeep Nailwal) رئیس اجرایی شرکت Polygon در بیانیه‌ای عنوان کرد که روی آوردن شرکت بزرگی مانند Mirae می‌تواند به پذیرش وب 3.0 در میان سایر مؤسسات مالی سرعت زیادی ببخشد. درعین‌حال ابتکارات نوینی که در این شرکت وجود دارد باعث افزایش همکاری بین نهادهای مالی کره جنوبی با نهادهای بین‌المللی خواهد شد.

توکنیزه کردن دارایی ها

سخنگوی شرکت‌های Mirae و Polygon Labs در مورد جزئیات طرح‌های برنامه‌ریزی شده اظهار نظر نکردند. اما این اتفاق چه تأثیری در بازار کریپتو و اقتصاد جهانی دارد؟

 

تأثیر توکنیزه شدن دارایی‌ها بر بازار کریپتو و اقتصاد جهانی

اگر که پیگیر اخبار حوزه بلاکچین و نوآوری‌های مالی مرتبط با آن باشید حتماً متوجه شده‌اید که طیف وسیعی از مؤسسات مالی در سال‌های اخیر تلاش کرده‌اند تا دارایی‌های مختلف را توکن سازی کنند. در این میان حتی لری فینک (Larry Fink) مدیرعامل کمپانی بزرگ BlackRock نیز به تمجید از فناوری توکن سازی دارایی‌های مختلف پرداخت. او معتقد است که این کار پتانسیل‌های موجود در بازار سرمایه را افزایش می‌دهد و کارایی تازه‌ای به آن اضافه می‌کند.

گسترده‌تر شدن کاربردهای بلاکچین در زندگی روزمره افراد باعث می‌شود تا کاربران بیشتری با دنیای بلاکچین و پس از آن با ارز دیجیتال آشنا شوند. آشنایی بیشتر مساوی است با ورود سرمایه‌های تازه که همه این‌ها در نهایت به بزرگ‌تر شدن جامعه کریپتو کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

در مورد تأثیر این اتفاق بر اقتصاد جهانی نیز می‌تواند گفت همان‌طور که اقتصاد دیجیتال توانست اقتصاد سنتی مبتنی بر پول‌ها و مدارک کاغذی را دگرگون کند، اکنون اقتصاد مبتنی بر بلاکچین نیز این توانایی را دارد تا بتواند فضای مالی را وارد حیطه‌ای جدید کند. به زودی محدودیت‌های کنونی اقتصاد دیجیتال افراد را به سمت اقتصاد مبتنی بر بلاکچین سوق خواهد داد و هر چه کاربردهای این حوزه بیشتر باشد، پذیرش آن نیز گسترده‌تر خواهد شد.

در ادامه با سایر فعالیت‌های صورت گرفته در حوزه توکن سازی دارایی‌های مختلف آشنا خواهیم شد.

 

سابقه توکن سازی دارایی‌ها

در سال گذشته شرکت مشهور JP Morgan از بلاکچین پالیگان برای انجام مبادلات ین ژاپن توکن شده، به عنوان بخشی از مراحل اولیه پروژه Guardian در اداره امور مالی سنگاپور استفاده کرد. بانک DBS و شرکت مدیر دارایی دیجیتال SBI نیز در این طرح شرکت داشتند که توانستند تجارب موفقی را در زمینه توکنیزه کردن دارایی‌ها به ثبت برسانند.

علاوه بر این شرکت Hamilton Lane نیز در سال گذشته با همکاری شرکت اوراق بهادار دیجیتالی Securitize توانست سه مورد از وجوه خود را از طریق صندوق‌های ارائه دهنده به صورت توکن در اختیار مشتریانش قرار دهد. به تازگی Securitize پلتفرم دارایی دیجیتال Onramp Investors را نیز خریداری کرد تا بتواند خدمات بهتری را در حوزه دارایی‌های توکن شده به مشتریانش ارائه دهد.

توکنیزه کردن دارایی ها

از دیگر تلاش‌ها برای ورود به حوزه توکنیزه کردن دارایی‌ها نیز می‌توان به اقدام WisdomTree، صندوقی با حدود 100 میلیارد دارایی تحت مدیریت اشاره کرد. این شرکت در ماه جولای عنوان کرد که قصد دارد پس از راه اندازی یک طرح قابل پیاده سازی در بلاکچین، فرایند توکن سازی دارایی‌های مختلف این شرکت را آغاز کند.

 

جمع بندی

ارتباط بین اقتصاد سنتی و اقتصاد مبتنی بر بلاکچین در سال‌های گذشته چندان پررنگ نبوده و همیشه تقابل‌هایی میان این دو وجود داشته است. امروزه اما با روشن شدن کاربردهای جذاب اقتصاد بلاکچینی، بسیاری از مؤسسات مالی به استفاده از بلاکچین و فناوری‌های مرتبط با آن روی آورده‌اند. توکنیزه کردن دارایی‌ها می‌تواند به یکی از قابلیت‌های پر مصرف بلاکچین در بازار سرمایه تبدیل شود و باید دید در ادامه این تکنولوژی مورد توجه سایر کمپانی‌های بزرگ نیز قرار خواهد گرفت یا خیر.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد