جستجو در بیتفا
  • آیا پروپوزال جدید یونی سواپ تصویب می‌شود؟
بررسی ابهامات پروپوزال جدیدی یونی سواپ؛ آیا این پروپوزال تصویب می‌شود؟

بررسی ابهامات پروپوزال جدیدی یونی سواپ؛ آیا این پروپوزال تصویب می‌شود؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۲/۰۸
۱ دقیقه
۰
۳۰۲
توسط :
علی ابراهیمی

بنیاد یونی سواپ چند روز پیش پروپوزال جدیدی را معرفی کرد که بر اساس آن به هولدرهای فعال UNI یعنی آن دسته از سرمایه‌گذارانی که توکن‌های خود را استیک یا دلگیت کرده‌اند پاداش می‌دهد. این پروپوزال در ادامه با افزایش 70 درصدی قیمت UNI همراه شد. اما در حال حاضر ابهامات مختلفی در رابطه با این پروپوزال وجود دارد.

به نقل از کوین ادیشن، اریک کوئن (Erin Koen)، مدیر بنیاد یونی سواپ روز 23 فوریه در توییتی از پروپوزال جدید این بنیاد خبر داد. این پروپوزال با هدف تشویق کاربران به فعالیت، تعهد و تفکر معرفی شده و در صورت تصویب می‌تواند به انعطاف‌پذیری و تمرکززدایی اکوسیستم یونی سواپ کمک شایانی کند.

پروپوزال جدید یونی سواپ

آیا پروپوزال جدید یونی سواپ تصویب می‌شود؟

اما در حال حاضر پروپوزال مذکور با ابهامات مختلفی مواجه شده است. به گفته کالین وو (Colin Wu)، تحلیلگر مطرح فضای کریپتو، شرکت یونی سواپ لبز با بنیاد یونی سواپ متفاوت است. یونی سواپ لبز، یک شرکت تجاری است و بنیاد یونی سواپ یک سازمان غیرانتفاعی است که بر حاکمیت اکوسیستم این صرافی غیرمتمرکز و جامعه آن تمرکز دارد. وو معتقد است در حالی که این پروپوزال توسط بنیاد یونی سواپ ارائه شده، هنوز شرکت یونی سواپ لبز آن را نپذیرفته و در مورد آن اظهار نظری نکرده است.

اما وو معتقد است در صورت تصویب این پروپوزال، پاداش خوبی نصیب کاربران فعال صرافی یونی سواپ خواهد شد. به گفته وی، در حال حاضر سالانه 626 میلیون دلار کارمزد به ارائه‌دهندگان نقدینگی (LP) پرداخت می‌شود اما این پروپوزال می‌تواند این درآمد را 62.62 تا 156.5 میلیون دلار افزایش دهد.

ارائه‌دهندگان نقدینگی آن دسته از افرادی هستند که برای استخرهای نقدینگی ارز دیجیتال مورد نیاز را تامین می‌کنند. این افراد در ازای این کار همزمان با هولد دارایی خود، بخشی از کارمزدهای استخر را به عنوان سود دریافت می‌کنند. علاوه بر این این افراد در ازای تامین نقدینگی توکنی دریافت می‌کنند که نماینده سهم آنها در استخر نقدینگی است. این توکن می‌تواند در سایر پروتکل‌های دیفای استفاده شود.

دوین والش (Devin Walsh)، مدیر اجرایی بنیاد یونی سواپ در رابطه با این پروپوزال می‌گوید:

این پروپوزال نه تنها در کوتاه‌مدت حاکمیت یونی سواپ را تقویت می‌کند، بلکه در درازمدت تضمین‌کننده موفقیت و انعطاف‌پذیری این پروتکل خواهد بود. تشویق به دلگیت کردن افراد فعال همواره جزئی جدایی‌ناپذیر از پروتکل ما خواهد بود.

در حال حاضر هنوز مشخص نیست سرنوشت این پروپوزال چه خواهد شد. وو معتقد است هدف نهایی این پروپوزال تبدیل UNI به یک توکن کاربردی است. وی همچنین می‌گوید اگر این پروپوزال رای کافی را نیاورد، سایر سازمان‌ها و جوامع غیرمتمرکز اکوسیستم یونی سواپ به تلاش برای تبدیل این توکن به یک توکن کاربردی ادامه خواهند داد.

قیمت یونی سواپ پس از معرفی این پروپوزال بیش از 70% افزایش یافت و به اوج 12.73 دلاری خود رسید که بالاترین قیمت در 2 سال اخیر محسوب می‌شود. این توکن در 30 روز گذشته بیش از 83% افزایش یافته و در حال حاضر نیز با رشد 4.6 درصدی نسبت به 24 ساعت اخیر، در حوالی 11.09 دلار معامله می‌شود.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد