جستجو در بیتفا
  • نگرانی بیش از حد نسبت به رمز ارزها
  • راه حل چیست؟
اعتیاد به ترید، نگرانی جدید در حوزه کریپتو!

اعتیاد به ترید، نگرانی جدید در حوزه کریپتو!

متوسط
انتشار : ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۲/۳۱
۲ دقیقه
۸
۶۹۴
توسط :
کسری جان‌زاده

اگر در خوردن، خوابیدن، و اجتماعی بودن مشکل دارید، ممکن است دلیل آن اعتیاد به رمز ارزها باشد! پس از ریزش اخیر بازار اعتیاد به اعتیاد به ترید (Crypto Addiction) دوباره مورد توجه قرار گرفته است. پادکست ال ای تایمز (LA Times) اخیراً در مورد این پدیده صحبت کرده است. این بحث زمانی آغاز شد که یک مرد زندگی خود را اینگونه توصیف کرد که رمز ارزها از زمان بیدار شدن تا قبل از خواب بر افکار او تسلط دارند. «من در حال تنفس و زندگی رمزنگاری هستم، به محض بیدار شدن تا قبل از خواب رمز ارزها در ذهن من هستند و این تفکر شبانه روزی است» مجری برنامه اشاره کرد با ریزش اخیر بازار این اعتیادها آشکارتر شده‌اند.

اعتیاد به ترید

 

نگرانی بیش از حد نسبت به رمز ارزها

مجری این پادکست با توضیح جذابیت‌های رمز ارزها برای افراد نوظهور آغاز کرد و گفت برای جذب مردم به این بازار معمولا کنجکاوی مردم را با بدست آوردن مبالغ هنگفت در زمان کم ترکیب می‌کنند.

همچنین به مقاله‌ای که اخیراً نوشته بود اشاره کرد و افزود این اعتیاد به ترید در گاهی موارد به قدری قوی است که در خوردن، خوابیدن و روابط اجتماعی مردم نیز تاثیر می گذارد و آنها حتی خانواده‌های خود را نادیده میگیرند. ۲۴ ساعته و ۳۶۵ روزه بودن این بازار نیز کمکی به این قضیه نمی‌کند و شرایط را بدتر هم می‌کند.

یکی از موارد سابرینا بود زنی ۲۶ ساله از انگلیس که برای اولین بار در ژانویه امسال در این بازار سرمایه گذاری کرد اما در همین زمان کم به اعتیاد دچار شده و تا ۵ صبح بیدار می‌ماند و روزانه صد ها بار قیمت‌ها را روی تلفن همراه خود چک می‌کند.

 

نگرانی در رمز ارزها

 

راه حل چیست؟

یکی از بنیان‌گذاران خدمات مشاوره لاین راک این اعتیاد را به قمار تشبیه کرده است و طبق گفته او هر دو بخش مشابهی از مغز را تحت تاثیر قرار می‌دهند! «اعتیاد به رمز ارزها مانند هر اعتیاد دیگری عمل می‌کند و از این نظر به قمار نزدیک است زیرا هر بار که معامله می‌کنید دوپامین در مغز شما ترشح شده و این همان چیزی است که شما را دوباره به این سمت می‌کشاند» وی افزود از آن جایی که رمز ارزها در تمام جنبه های زندگی از جمله مالی و عاطفی تاثیر می‌گذارند کنترل اعتیاد به آن‌ها واجب تر هم می‌شود. توصیه های زیادی درباره چگونگی کنترل این اعتیاد وجود دارد که شامل کاهش سرمایه درگیر در معاملات و کاهش زمان کار با بازار می‌باشد. اما بهترین راه برای درمان آن گرفتن مشاوره از یک متخصص در این حوزه می‌باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد