جستجو در بیتفا
  • آیا سرمایه گذاری با پول کم شدنی است؟
  • سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون
  • نکات لازم برای ورود به بازارهای مالی با پول کم
  • کاهش ریسک هنگام کار با سرمایه کم
  • بالا بردن دانش تحلیل تکنیکال
  • تلاش برای پیدا کردن دارایی‌های پر پتانسیل
  • مدیریت سرمایه با پول کم
  • معایب سرمایه گذاری با پول کم
سرمایه گذاری با پول کم؛ راهکارهای افزایش تدریجی دارایی‌های اندک

سرمایه گذاری با پول کم؛ راهکارهای افزایش تدریجی دارایی‌های اندک

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۹/۰۵
۸ دقیقه
۰
۲۴۲
توسط :
مبین رزمخواه

بازارهای مالی مختلف با فرصت‌های مناسب برای همه افرادی طراحی شده است که قصد دارند سرمایه خود را رشد دهند. در این حوزه برای همه افراد و هر توان مالی گزینه‌ای روی میز وجود دارد. در این مقاله قصد داریم نکات ارزشمندی را در مورد سرمایه گذاری با پول کم به شما ارائه دهیم. البته توجه داشته باشید که با پول کم نمی‌توانید در تمامی بازارهای موجود فعالیت کنید. پس باید شناخت درستی از فرصت‌های پیش روی خود داشته باشید و با کسب آگاهی از شرایط موجود اقدام به سرمایه گذاری کنید. در این مقاله ما بازارهای مناسب برای سرمایه کم را به شما پیشنهاد می‌دهیم و اگر قصد دارید با سرمایه اندک وارد بازارهای مالی شوید تا انتهای این متن با بیتفا همراه باشید.

 

آیا سرمایه گذاری با پول کم شدنی است؟

این ذهنیت در بین افراد ایجاد شده است که تصور می‌کنند باید حتماً پول زیادی وارد بازارهای مالی کنند تا به سودهای بزرگ دست پیدا کنند. البته شاید تا اندازه‌ای این مطلب صحیح باشد، اما میزان درصدی که می‌توانید سود دریافت کنید همیشه به خود شما و انتخاب‌هایتان بستگی دارد و نه چیز دیگر.

پس توجه داشته باشید که شاید میزان ارزش سود شما قابل مقایسه با سرمایه‌گذاران برتر بازار نباشد، اما رسیدن به سودهای معقول کاملاً ممکن است. فرض کنید شما قصد دارید تنها با 100 دلار وارد یک بازار مالی شوید. بهتر است ابتدا شناخت کافی نسبت به بازارهای مختلفی که می‌توان با این مقدار پول وارد آن شد را شناسایی کنید و سعی کنید که قدم به قدم آن را رشد دهید.

سرمایه گذاری با پول کم

سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون

برای سرمایه گذاری با ۱۰ میلیون تومان باید توجه داشته باشید که چه بازارهایی امکان رشد سرمایه شما را دارند و به راحتی می‌توانید در آن فعالیت کنید. از بازارهایی که با این حجم از سرمایه مناسب است می‌توان به بازار بورس ایران، بازار ارزهای دیجیتال و همچنین بازار سکه اشاره کرد. شما با شرکت کردن در این بازارها می‌توانید به اندازه پول خود خریداری کنید و به مرور زمان سرمایه خود را رشد دهید. 

همچنین توجه داشته باشید که با سرمایه ۱۰ میلیون تومان نمی‌توانید در بازارهایی مانند ملک و یا خودرو فعالیت کنید. اگر قصد سرمایه‌گذاری در این بازارها را دارید می‌توانید ابتدا در بازارهایی که به آن‌ها اشاره شد پول خود را رشد دهید و سپس زمانی که به مبلغ مناسب دست پیدا کردید وارد بازار ملک و یا خودرو شوید.

اما لازم به ذکر است که در این مسیر باید تقریباً بدون اشتباه عمل کنید. در ادامه سعی می‌کنیم نکاتی را مخصوص افرادی که قصد دارند با سرمایه کم وارد بازارهای مالی شوند عنوان کنیم.

 

نکات لازم برای ورود به بازارهای مالی با پول کم

اگر که قصد دارید با سرمایه کم وارد بازارهای مالی شوید باید توجه داشته باشید، به دلیل حاشیه ریسک پذیری پایین شما نمی‌توانید اشتباهات زیادی را در این بازار تحمل کنید. در ادامه به برخی از نکاتی که حین معامله با سرمایه کم حتماً باید رعایت کنید اشاره خواهیم کرد.

 

کاهش ریسک هنگام کار با سرمایه کم

فرض کنید شخصی 10 هزار دلار وارد هر معامله می‌کند و حد ضرر خود را معمولاً در محدوده‌هایی قرار می‌دهد که اگر 100 دلار از سرمایه‌اش در ضرر رفت از معامله خارج شود. اما شما زمانی که با 100 دلار وارد معامله می‌شویم حاشیه ریسک پذیری بسیار پایین‌تری باید برای خود در نظر بگیرید تا اصل سرمایه شما دچار ضرر زیادی نشود. همچنین باید مدیریت سرمایه مناسبی داشته باشید و با مدیریت صحیح سودها و اصل حساب خود در راستای بهتر کردن عملکرد معاملاتی خود تلاش کنید.

ماهیت پر نوسان برخی از بازارها مانند بازار کریپتو باعث می‌شود تا برخی از ارزهای دیجیتال در یک حرکت خلاف جهت پیش بینی شما، کل مبلغی که وارد معامله کردید را از شما بگیرد. پس لازم است در صورت اقدام به ورود به معامله همه جوانب آن را بسنجید. مورد بعدی در این کار به شما کمک بسیار زیادی خواهد کرد.

سرمایه گذاری با پول کم

 

بالا بردن دانش تحلیل تکنیکال

از نکات مهمی که لازم است برای سرمایه‌گذاری با پول کم به آن توجه داشته باشید، افزایش دانش تحلیل تکنیکال است. این دانش به شما کمک می‌کند ارزنده‌ترین نقاط برای ورود به یک معامله را پیدا کنید و در بهترین زمان ممکن یک ارز را خریداری کنید.

نقطه ورود به معامله یکی از مهم‌ترین موارد برای داشتن یک معامله سود ده است. اگر که نقطه ورودی نداشته باشید، با نوسانات خلاف جهت دارایی شما به خطر خواهد افتاد و ریسک معامله را افزایش خواهید داد. برای فعالیت در بازارهای مالی مانند بازار بورس ایران و یا بازار کریپتو نیاز دارید تا تسلط کافی روی دانش تحلیل تکنیکال داشته باشید. پس حتماً برای یادگیری آن زمان بگذارید.

 

تلاش برای پیدا کردن دارایی‌های پر پتانسیل

در بسیاری از بازارها هنوز می‌توانید دارایی‌هایی پیدا کنید که پتانسیل رشد بسیار بالایی دارند. برای این کار لازم است که به اصول تحلیل بنیادین یا فاندامنتال مسلط باشید. با این دانش شما می‌توانید یک دارایی را از نظر نقات قوت و ضعف تحلیل کنید و میزان موفقیت آن در آینده را تخمین بزنید.

این دانش در بازار بورس ایران و بازار رمز ارزها به شدت به شما کمک خواهد کرد. به عنوان مثال می‌توانید سهام شرکت‌هایی که مستعد رشد هستند را شناسایی کنید و رمز ارزهایی را پیدا کنید که می‌توانند در مدت زمان نسبتاً کوتاهی رشد قابل توجهی را داشته باشند.

سرمایه گذاری با پول کم در ارز دیجیتال

 

در ادامه توضیحاتی در مورد مدیریت سرمایه با پول کم آورده‌ایم که شاید از مهم‌ترین بخش‌های این مقاله باشد. قسمت بعدی را با دقت بیشتری مطالعه کنید.

 

مدیریت سرمایه با پول کم

زمانی که شما با سرمایه کمی در یک بازار فعالیت می‌کنید، مدیریت سرمایه کمی پیچیده و دشوار می‌شود. باید توجه داشته باشید که هیچ گاه تمام سرمایه خود را به امید کسب یک سود بزرگ وارد یک معامله نکنید. زمانی که قصد دارید با سرمایه کم کار کنید، باید توجه داشته باشید که تنها هدفتان باید حفظ و رشد دادن سرمایه به مرور زمان باشد. پس این کار تنها با صرف زمان و کم کم اتفاق خواهد افتاد. 

نکته بسیار حائز اهمیت این است که اگر که به اصول مدیریت سرمایه توجه داشته باشید می‌توانید کم کم پول خود را بیشتر کنید‌. اما اگر طمع کنید و بدون برنامه خاصی و با ریسک بالا کار کنید، همین سرمایه کم خود را نیز از دست خواهید داد. پس هیچ گاه خارج از اصول و قوانین موجود در بازارهای مالی اقدام به باز کردن معامله و یا خرید یک دارایی نکنید تا بتوانید در حین اینکه اصل سرمایه خود را حفظ می‌کنید، بتوانید سود مناسبی نیز کسب کنید.

سرمایه گذاری با پول کم

در اینجا باید به این نکته اشاره کنیم که سرمایه گذاری با پول کم برخی معایبی نیز دارد که باید به آن توجه داشته باشید. در ادامه توضیحات بیشتری در این مورد ارائه خواهیم کرد.

 

معایب سرمایه گذاری با پول کم

با اینکه سرمایه گذاری با پول کم مزایایی نیز دارد اما باید توجه داشته باشید که این کار عالی‌ترین روش برای سرمایه‌گذاری نیست و معایب خاص خودش را نیز دارد. در ادامه به برخی از این موارد اشاره خواهیم کرد:

  • عدم تنوع در سرمایه‌گذاری: از معایب اصلی که سرمایه گذاری با پول کم در بازارهای مالی دارد این است که نمی‌توانید تنوعی در سبد سرمایه‌گذاری خود ایجاد کنید. به طور معمول انتخاب چندین دارایی برای سرمایه‌گذاری توسط کسانی که با پول کم معامله می‌کنند وجود ندارد و همین مسئله ممکن است برخی از فرصت‌های بازار را از چنگ شما در بیاورد.
  • خطر از دست رفتن سرمایه: با توجه به ماهیت بازارهای مالی این امکان وجود دارد که در صورت عدم انتخاب دارایی صحیح و نقطه ورود مناسب، بخش زیادی از سرمایه شما از بین برود.
  • نیاز به صبر و تحمل: برای اینکه حجم کمی از سرمایه را رشد دهید لازم است تا تحمل و صبر بالایی داشته باشید. به همین دلیل اگر آدم صبوری نیستید سرمایه گذاری با دارایی کم به شما توصیه نمی‌شود.

در این مقاله سعی کردیم انواع روش‌های ممکن برای سرمایه گذاری با پول کم را خدمت شما ارائه کنیم و نکاتی که لازم است در این مورد بدانید را به اطلاع شما برسانیم. توجه داشته باشید که سرمایه‌گذاری در بازار ارزهای مختلف یک تصمیم کاملاً شخصی است. پس دانش و اطلاعات خود را در مورد راه‌های سرمایه‌گذاری افزایش دهید تا بتوانید بهترین نتیجه را از بازار کسب کنید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد