جستجو در بیتفا
  • آشنایی با ارز دیجیتال کیک، ارز بومی پنکیک سواپ
  • عوامل مؤثر در آینده ارز کیک
  • پروپوزال کاهش عرضه ارز کیک
  • افزایش قابلیت‌ها و کاربردهای ارز کیک
  • افزایش حجم معاملات در دکس‌ها
  • پیش بینی آینده ارز Cake تا سال 2025
  • آیا ارز کیک ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟
آینده ارز Cake تا سال 2025 - پیشبینی قیمت ارز کیک در آینده

آینده ارز Cake تا سال 2025 - پیشبینی قیمت ارز کیک در آینده

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۰/۰۶
۹ دقیقه
۶
۲,۶۳۲
توسط :
مبین رزمخواه

صرافی غیر متمرکز پنکیک سواپ در سال‌های اخیر توانسته است رشد قابل توجهی را تجربه کند و همین مسئله تعداد کاربران و همچنین حجم معاملات آن را با افزایش مواجه کرده است. به همین دلیل توکن بومی این صرافی یعنی ارز دیجیتال کیک (Cake) نیز رشد خوبی از خود نشان داده و همچنان به عنوان یکی از ارزهای پر پتانسیل بازار به شمار می‌رود. اما آیا در آینده نیز این روند روبه‌رشد ادامه خواهد داشت؟ آینده ارز دیجیتال کیک چه خواهد شد؟ در این مقاله سعی می‌کنیم آینده ارز Cake را بررسی کنیم و نگاهی به عوامل مؤثر در جایگاه آن بین کاربران کریپتو داشته باشیم؛ با بیتفا همراه باشید.

 

آشنایی با ارز دیجیتال کیک، ارز بومی پنکیک سواپ

صرافی غیر متمرکز پنکیک سواپ (PancakeSwap) یک دکس در زنجیره هوشمند بایننس (BNB Chain) است که از سال 2020 فعالیت خود را آغاز کرد. این صرافی به نوعی رقیبی برای صرافی غیر متمرکز یونی سواپ (UniSwap) محسوب می‌شود که در بلاکچین اتریوم قرار دارد و توانسته با کارمزدهای کمتر و تراکنش‌های سریع‌تر جذابیت خود برای کاربران را افزایش دهد.

مانند هر صرافی دیگر، پنکیک سواپ نیز یک توکن بومی مخصوص به خود راه اندازی کرد که از آن برای انجام تراکنش‌های درون شبکه‌ای خود استفاده کند و به نوعی سوخت شبکه داخلی خود را از این طریق فراهم کند. این ارز دیجیتال کیک (Cake) نامیده شد که بر بستر BNB Chain فعالیت خود را آغاز کرد. در ادامه برخی از کاربردهای ارز دیجیتال کیک را مشاهده می‌کنید:

  • مشارکت برای کسب جوایز اهدا شده توسط صرافی
  • سرمایه‌گذاری در استخرهای نقدینگی
  • خرید توکن‌های NFT
  • خرید تیکت‌های لاتاری و بخت آزمایی

رمز ارز Cake تا کنون عملکرد قیمتی متوسط و تا حدودی قابل قبول را به نمایش گذاشته است. اگر رخنه امنیتی که در سال 2022 در پلتفرم پنکیک سواپ رخ داد را فاکتور بگیریم، عملکرد کلی آن می‌تواند قابل دفاع باشد. ارز کیک می‌تواند در آینده نیز به روند روبه‌رشد خود ادامه دهد. البته لازم است توجه داشته باشید که این ارز دیجیتال فاصله زیادی با سقف تاریخی خود دارد. در تصویر پایین می‌توانید نمودار کلی قیمت ارز کیک را مشاهده کنید:

نمودار ارز کیک

در ادامه عوامل تأثیرگذار بر آینده ارز کیک را بررسی می‌کنیم.

 

عوامل مؤثر در آینده ارز کیک

پیش آینده رمز ارزها کار چندان ساده‌ای نیست. برای اینکه بتوانید قیمت یک دارایی دیجیتال در سال‌های آینده را تحلیل کنید باید عوامل مختلفی را مدنظر قرار دهید. این عوامل در کنار شرایط کلی حاکم بر بازار رمز ارزها می‌تواند وضعیت یک ارز دیجیتال در آینده را تا حدودی مشخص کند.

آینده ارز کیک

 

پروپوزال کاهش عرضه ارز کیک

در روزهای اخیر یک پروپوزال پیشنهادی در جامعه کاربران پنکیک سواپ ارائه شد که پیشنهاد می‌داد عرضه کل ارز دیجیتال کیک به 450 میلیون عدد محدود شود. کل توکن‌های در گردش کیک در حال حاضر در محدوده 390 میلیون عدد قرار دارد و اجرا شدن این محدودیت می‌تواند تأثیرات زیادی بر قیمت آن در آینده داشته باشد. محدود شدن عرضه اگر تقاضا برای این ارز دیجیتال را افزایش دهد می‌تواند قیمت آن را افزایش دهد. در حال حاضر این پیشنهاد هنوز به تصویب نهایی جامعه کاربران پنکیک سواپ نرسیده است ولی با توجه به مفید بودن آن به نظر می‌رسد در آینده‌ای نزدیک شاهد مصوب شدن آن خواهیم بود.

 

افزایش قابلیت‌ها و کاربردهای ارز کیک

در ماه گذشته پنکیک سواپ از قابلیتی با نام Position Manager رونمایی کرد. این ویژگی جدید امکانی را برای کاربران فراهم می‌کرد که بتوانند بین شرکای پنکیک سواپ مبادلات خود را انجام دهند. با این روش سرمایه کاربران کارایی بیشتری پیدا می‌کند و افراد در حوزه‌های مختلفی می‌توانند فعالیت کنند. برای این سازوکار پاداش‌هایی نیز در نظر گرفته شد که توانست تأثیرات قابل توجهی در قیمت کیک داشته باشد. قیمت ارز کیک تنها دو هفته پس از اجرا شدن Position Manager بیش از 100 درصد رشد پیدا کرد.

آینده ارز Cake

تلاش تیم توسعه دهنده پنکیک سواپ تأثیرات بسیار مثبتی در آینده ارز Cake خواهد داشت. در گذشته نیز این دکس توانسته بود برای ارائه خدماتی مانند خرید توسط ارز دیجیتال در گوگل پلی و برخی از پلتفرم‌ها با سرویس Transak همکاری خوبی ایجاد کند. اگر توسعه دهندگان پنکیک سواپ بتوانند به همکاری‌های خود در حوزه دیفای و اقتصاد وب 3.0 ادامه دهند، می‌توانیم انتظار این را داشته باشیم که ارز Cake نیز در آینده رشد خوبی را تجربه کند.

 

افزایش حجم معاملات در دکس‌ها

در سال 2023 صرافی‌های غیر متمرکز رشد خوبی را در حجم معاملات خود تجربه کردند. به مشکل خوردن برخی از صرافی‌های بزرگ مانند بایننس و کوین بیس و همچنین حوادثی که در گذشته برای FTX به وجود آمده بود از دلایل رشد حجم معاملات دکس‌ها به شمار می‌رود. طبیعی است که هرچه سرمایه بیشتری وارد بازار صرافی‌های غیر متمرکز مانند پنکیک سواپ شود، توکن‌های بومی آن‌ها نیز رشد خوبی را تجربه خواهند کرد.

پذیرش دکس‌ها و افزایش کارایی‌های آن‌ها می‌تواند در آینده رونق این بازار را بیشتر کند. در حال حاضر پنکیک سواپ رتبه دوم را در بین دکس‌ها از نظر میزان معاملات در اختیار دارد و می‌تواند در آینده با افزایش قابلیت‌هایش جایگاه خود در بین صرافی‌های غیر متمرکز را تقویت کند.

 

پیش بینی آینده ارز Cake تا سال 2025

آینده ارز کیک

در این قسمت از مقاله تلاش می‌کنیم با توجه به اطلاعات و تحلیل‌هایی که از آینده ارز Cake وجود دارد، قیمت آن را در سال 2025 پیش بینی کنیم.

یکی از برنامه‌های توسعه پنکیک سواپ ورود به بازار NFT است. اگر پنکیک سواپ تا سال 2025 بتواند یکپارچگی کامل پلتفرم مبتنی بر توکن‌های NFT خود را با کسب و کارهای واقعی تکمیل کند، می‌توان انتظار این را داشته باشیم که کاربردهای ارز کیک افزایش پیدا کند. استفاده از NFTها برای سرمایه‌گذاران و شرکت‌ها بسیار آسان‌تر خواهد بود. اگر اتفاقات به درستی پیش برود تا سه سال آینده ارز کیک می‌تواند به 5.38 دلار برسد.

اما اگر روند نزولی در بازار کریپتو ایجاد شود و پنکیک سواپ نیز نتواند کاربردهای خود را افزایش دهد، احتمال ریزش آن وجود دارد. توجه داشته باشید که این پیش بینی‌ها دقت چندان بالایی ندارد و برای سرمایه‌گذاری روی این ارز دیجیتال باید تحقیقات خود را کامل‌تر کنید.

 

آیا ارز کیک ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟

دنیای غیر متمرکز بازار ارزهای دیجیتال در ماه‌های گذشته رونق خوبی گرفته است. با افزایش فشارهای نظارتی از طرف نهادهایی مانند سازمان بورس و اوراق بهادار آمریکا (SEC) پلتفرم‌های متمرکز با چالش‌هایی مواجه شده‌اند. حتی صرافی متمرکز کوین بیس (Coinbase) نیز که سال‌هاست در آمریکا فعالیت می‌کند در سال 2023 پلتفرم غیرمتمرکز خود با نام بیس (Base) راه‌اندازی کرد. این اتفاق نشان دهنده رونق گرفتن حوزه غیر متمرکز بازار کریپتو است.

صرافی پنکیک سواپ نیز در حال افزایش فعالیت و قابلیت‌های خود در حوزه دیفای و اقتصاد غیرمتمرکز است. تیم توسعه دهنده این صرافی در این سال‌ها نشان داده توانایی حرکت روبه‌جلو تحت هر شرایطی را دارد. حتی پس از آن رخنه امنیتی که در سال 2022 در این صرافی رخ داد، پنکیک سواپ توانست به خوبی مشکلات ایجاد شده را مدیریت کند.

آینده ارز کیک

در حال حاضر همکاری‌هایی که پنکیک سواپ با پلتفرم‌های اقتصاد وب 3.0 ایجاد کرده آینده ارز کیک را می‌تواند تا حدودی تضمین کند. افزایش قابلیت‌ها در کنار کاهش عرضه این توکن در آینده نشانه‌های مثبتی برای آینده ارز Cake به شمار می‌رود. ورود ارز کیک به بازار NFT نیز از کاربردهای قابل توجهی است که می‌تواند کاربران آن را افزایش دهد. با توجه به کارمزدهای پایین و سرعت بالای تراکنش‌های این ارز دیجیتال احتمال موفقیت آن در حوزه‌های زیادی وجود دارد.

با این اوصاف و با توجه به روند صعودی که در بازار ارزهای دیجیتال شکل گرفته می‌توان گفت که ارز دیجیتال کیک یکی از ارزهای پر پتانسیل بازار کریپتو به شمار می‌رود. اگر قصد سرمایه‌گذاری جدی در این ارز دیجیتال را دارید توصیه می‌کنیم که تحقیقات خود را در این زمینه کامل کنید و با آگاهی و مسئولیت شخصی وارد بازار شوید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد

۱۴۰۲/۱۰/۰۷ ۱۷:۱۲
محسن رشید
بسیار عالی....
پاسخ

 
تیم پشتیبانی
متشکریم🙏🤍