جستجو در بیتفا
  • السالوادور، پیشگام در پذیرش ارز دیجیتال
  • نایب بوکله بار دیگر پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد
  • پیروزی بوکله با حداکثر آرا، رکورد جهانی
  • برنامه‌های دولت پس از پیروزی مجدد بوکله
پیروزی مجدد Nayib Bukele، رئیس جمهور مدافع بیت کوین، در انتخابات السالوادور

پیروزی مجدد Nayib Bukele، رئیس جمهور مدافع بیت کوین، در انتخابات السالوادور

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۱۶
۳ دقیقه
۰
۳۰۱
توسط :
رومینا میرفتاحی

در سال 2021، السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان ارز قانونی استفاده کرد. نایب بوکله،مدافع بیت کوین، در رأی گیری روز یکشنبه با حداکثر آرا مجدداً به عنوان رئیس جمهور این کشور انتخاب شد. پیروزی مجدد نایب بوکله دور از انتظار نبود. بوکله که در معرفی قانونی بیت کوین و پذیرش آن به عنوان ارز قانونی در السالوادور پیشگام بود اینبار با 85 درصد آرای مردمی رکورد جهانی زد.

السالوادور، پیشگام در پذیرش ارز دیجیتال

در سال 2021، السالوادور اولین کشوری بود که بیت کوین را به عنوان مناقصه قانونی پذیرفت. السالوادور کیف پول رمزنگاری Chivo را برای افزایش پذیرش بیت کوین معرفی کرد و همچنین شروع به خرید بیت کوین به عنوان یک دارایی با ارزش برای سرمایه گذاری کرد. بااینکه این اقدام نایب بوکله مورد تشویق گسترده علاقه‌مندان بیت کوین و فعالان حوزه کریپتو قرار گرفت اما با انتقاد سازمان‌های بین المللی نیز رو به رو شد. به عنوان مثال اقدامات السالوادور در زمینه پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی این کشور انتقاد جدی بنیاد بین المللی پول (IMF) را به دنبال داشت.

نایب بوکله بار دیگر پیروز انتخابات ریاست جمهوری شد

نایب بوکله (Nayib Bukele) که از مدافعان بیت کوین بود و ایده پذیرش بیت کوین به عنوان ارز قانونی در کشور را برای اولین بار معرفی کرد، مورد حمایت اکثر جامعه السالوادور واقع شد و در روز یکشنبه در انتخابات ریاست‌جمهوری با 85 درصد از آرای مردمی بار دیگر پیروز شد. نتیجه‌ای که آنچنان دور از انتظار نبود زیرا بوکله، که از سال 2019 به عنوان رئیس جمهور خدمت می‌کرد، بین مردم از محبوبیت زیادی برخوردار شده بود و اکثر نظرسنجی‌ها و گزارش‌های محلی پیروزی او را پیش‌بینی می‌کردند.

پیروزی مجدد نایب بوکله در انتخابات ریاست جمهوری

پیروزی بوکله با حداکثر آرا، رکورد جهانی

بوکله با بیش از 85 درصد آرا و حداقل 58 نماینده از 60 نماینده مجلس در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شد.

بوکله در توئیتی نوشت "بر اساس آمار و ارقام، ما با کسب بیش از 85 درصد آرا و حداقل 58 نماینده از 60 نماینده مجلس در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شده‌ایم"

 درصد آرا بوکله در این انتخابات رکوردی در کل تاریخ دموکراتیک جهان بود. استیسی هربرت، مدیر دفتر ملی بیت کوین السالوادور اعلام کرد که بیشترین آرا برای یک انتخابات دموکراتیک 56.2 درصد در سال 1991 در انتخابات کشور پرتغال بوده است و آرا 85 درصدی بوکله در تاریخ دموکراسی جهان بی سابقه بوده و یک رکورد محسوب می‌شود.

برنامه‌های دولت پس از پیروزی مجدد بوکله

السالوادور برای اولین بار در تاریخ، در 11 ژانویه قانونی تصویب کرد که چارچوب قانونی اوراق قرضه با پشتوانه بیت کوین را ارائه می‌داد که به آن اوراق قرضه آتشفشانی (Volcano Bond) می‌گویند. اوراق قرضه آتشفشانی برای پرداخت بدهی‌های دولتی و تامین مالی این کشور در نظر گرفته شده است. Volcano Bond یک ابتکار اساسی به حساب می‌آید و هدف آن جمع آوری 1 میلیارد دلار برای پروژه‌های استراتژیک ملی است. فلیکس اولوا، معاون رئیس‌جمهور السالوادور نیز اعلام کرده بود که اگر بوکله اینبار هم در انتخابات ریاست‌جمهوری پیروز شود، اعمال سیاست‌های بیت‌کوین مانند برنامه اعطای گذرنامه به کارآفرینان بیت‌کوین و همینطور صدور اوراق قرضه آتشفشانی را با جدیت بیشتری عملی خواهد کرد. اقدامات مربوط به اوراق قرضه آتشفشانی برای صنعت ماینینگ بیت کوین که صرفاً با انرژی‌های تجدید پذیر تامین می‌شود، تامین مالی می‌کند. این کشور در سال جاری قصد دارد پس از دریافت تاییدیه نظارتی در ماه دسامبر، اوراق قرضه آتشفشانی با پشتوانه بیت کوین را که مدت‌ها انتظارش را می‌کشید بالاخره منتشر کند.

 


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد