جستجو در بیتفا
  • ایلوویوم چیست؟
  • نحوه‌ی کار ایلوویوم
  • خرید زمین در ایلوویوم
  • جمع بندی
آموزش خرید زمین در بازی ایلوویوم

آموزش خرید زمین در بازی ایلوویوم

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
بروزرسانی : ۱۴۰۱/۰۳/۱۴
۵ دقیقه
۵
۱,۲۱۴
توسط :
مینا بشیری

این روز‌ها بازی‌های بلاکچینی موضوع جدیدی نیستند. در واقع، هزاران نسخه از آنها در دسترس است که برخی از آنها مانند کریپتو کیتیز، مای کریپتو هیروز، اکسی اینفینیتی به موفقیت قابل ملاحظه‌ای دست یافته‌اند. اما تاکنون بازی نبوده که بتوان آن را درجه یک با جذابیت وسیع در نظر گرفت. با این حال ممکن است ایلوویوم به این موفقیت دست یابد. در این مقاله به معرفی روش خرید زمین در بازی ایلوویوم می‌پردازیم. پس با ما در بیتفا همراه باشید.

پیش از اینکه به سراغ آموش خرید زمین در ایلوویوم رویم بهتر است به طور خلاصه با این بازی آشنا شویم.

ایلوویوم چیست؟

ایلوویوم یک بازی جنگی فانتزی است که بر بستر بلاکچین ایجاد شده است. این بازی به عنوان بهترین بازی اتریوم در نظر گرفته می‌شود که برای هر دو گیمر‌های معمولی و طرفداران دیفای جذاب است. در دنیای ایلوویوم، موجوداتی به نام ایلویال ساکن هستند که می‌توانند توسط بازیکنانی که در نبرد بهترینشان را به دست می‌آورند، دستگیر شوند. از آن زمان به بعد به بخش وفادار کالکشن بازیکنان تبدیل شده و می‌توانند در هنگام مبارزه با ماجراجویان دیگر به عنوان بخشی از گیم پلی ایلوویوم مورد استفاده قرار بگیرند. بازیکنان در این بازی دو انتخاب دارند، می‌توانند در فضای بازی گشت زنند و یا تیم قدرتمند هیولاهای خود را بسازند. توسعه‌ی این بازی دراختیار 40 فرد در اقصی نقاط جهان است. توکن اختصاصی این بازی ILV است که کاربرد‌های متفاوتی در اکوسیستم ایلوویوم دارد. توکن ILV به عنوان پاداش به بازیکنان تعلق می‌گیرد، همچنین برای شرکت در اداره‌ی بازی از طریق سازمان غیرمتمرکز خودگردان ایلوویوم نیز مورد استفاه قرار می‌گیرد.

نحوه‌ی کار ایلوویوم

نحوه ی کار ایلوویوم

اگرچه ایلوویوم یک بازی مبتنی بر بلاکچین است اما بیشتر شبیه به یک بازی ویدئویی تمام عیار است. این بازی برای نسخه‌ی دسکتاپ قابل دسترس است به علاوه اپلیکیشن‌های دیفای متفاوت از جمله یلدفارم و صرافی‌های غیر متمرکز نیز از آن پشتیبانی می‌کنند.

بازیکنان در این بازی به نبرد با موجودات ایلویال و سایر بازیکنان پرداخته و در چالش‌های روزانه و جریان داستان به صورت گروهی شرکت می‌کنند. ایلویال‌ها در انواع Empath, Fighter, Guardian, Rogue and Psion و طبع‌های هوا، زمین، آتش، طبیعت و آب  قرار می‌گیرند.

اگرچه انواع و طبع‌های ایلویال‌ها مهم ترین ویژگی آنها در نظر گرفته می‌شود با این حال ویژگی‌های دیگری نیز در تعیین میزان قدرت آنها در نبرد تاثیر گذار است. برای مثال، قدرت حمله، سرعت حمله و میزان خشونت آنها. ایلویال‌ها پس از هر پیروزی قوی تر شده و با استفاده از آیتم‌های درون بازی پیشرفته تر می‌شوند. هر ایلویال یک توکن منحصر به فرد و قابل معامله در صرافی‌های غیرمتمرکز هستند. آنها در انواع قوی، معمولی، هولوگرافیک و و هولوگرافیک تیره که به طور قابل توجهی کمیاب تر هستند وجود دارند.

 

خرید زمین در ایلوویوم

آموزش خرید زمین در ایلوویوم

شما می‌توانید با استفاده از فروشگاه رسمی ایلوویوم (IlluviDex) زمین مورد علاقه‌ی خود را خریداری کنید. برای اینجام این کار کافی است مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید:

  1. یک حساب در کیف پول متامسک بر بستر اتریوم ایجاد کنید. اگر حساب متامسک دارید مراحل یک و دو را نادیده بگیرید.
  2. کیف پول متامسک خود را روی اتریوم لایه یک تنظیم کرده و اطمینان حاصل کنید مقداری اتر یا sILV2 برای پوشش هزینه خرید زمین و یا انجام تراکنش‌ها داشته باشید.
  3. وارد سایت IlluviDex، فروشگاه رسمی ایلوویوم شوید. ( توجه داشته باشید که اگر از کیف پول سخت افزاری استفاده می‌کنید باید گزینه‌ی use a different wallet را انتخاب کنید. )
  4. بر روی گزینه‌ی connect در گوشه سمت راست بالای صفحه کلیک کنید.
  5. متامسک خود را به سایت متصل کنید
  6. به Immutable X برای دسترسی اجازه دهید (تایید کنید که حساب وارد شده صحیح است. )
  7. درخواست امضا را در متامسک امضا کنید.
  8. برای Immutable X خود رمز عبورانتخاب کنید.
  9. درخواست امضا در متامسک را امضا کنید.
  10. راه اندازی IMX کامل شد.
  11. حساب فعلی خود را انتخاب کرده و با متامسک به IlluviDex متصل شوید.
  12. تمام شد. حالا در گوشه سمت راست بالا ایولووی دکس، کیف پول IMX متصل شده نمایش داده می‌شود

پس از متصل کردن کیف پول خود آماده خرید زمین می‌باشید.

زمانی که وارد سایت IlluviDex می‌شوید به طور پیش فرض نمای جهانی یعنی هفت منطقه‌ی Illuvium را نمایش می‌دهد. بالای نقشه کلمه‌ی World را مشاهده می‌کنید که با کلیک بر روی آن می‌توانید منطقه‌ی مورد نظر خود را انتخاب کنید. پس از انتخاب منطقه‌ی مورد نظرتان، قسمت‌های مختلف آن منطقه که به صورت رنگی کد گذاری شده است را که با کلیک روی هر کدام جزئیات مربوط به آن را مشاهده می‌کنید. به علاوه با کلیک بر روی آیکون قلب در طول تحقیقات برای خرید زمین مناسب خود می‌توانید زمین‌های مورد علاقه‌ی خود را مشخص کنید. پایین صفحه تمامی مناطق در دسترس را مشاهده می‌کنید و در صورت علاقه مند بودن به هر کدام از مناطق با کلیک بر روی گزینه‌ی show، آن منطقه روی نقشه نمایش داده می‌شود. البته فیلتر‌های دیگری وجود دارد که انتخاب زمین را راحت تر می‌کند. با کلیک بر روی تب sort by می‌توانید حراجی‌هایی که رو به اتمام است، اخیرا اضافه شده، کمترین قیمت و بالاترین قیمت را مشاهده کنید. علاوه بر این می‌توانید در تب filter نیز فیلتر‌های مخصوص خود را اعمال کنید. پس از اعمال فیلتر با کلیک بر گزینه‌ی clear filter، نقشه‌ی پیش فرض نمایش داده می‌شود.

لایه یک در اتریوم جایی است که خرید‌ها و تراکنش‌ها انجام می‌شود. کیف پول متامسک به لایه یک شبکه‌ی اتریوم متصل می‌شود.

لایه دوم اتریوم جایی است که NFT‌ها در آن قسمت ضرب می‌شوند. به عبارتی دیگر، زمانی که تصمیم به خرید زمین می‌گیرید، خریداری زمین و پرداخت هزینه تراکنش در لایه یک اتریوم صورت می‌گیرد و هنگامی که زمان ایجاد ان اف تی آن زمین می‌رسد، IMX (Immutable X) وارد عمل می‌شود. اتریوم لایه دوم برخلاف لایه یک شامل هیچ هزینه گسی نمی‌شود.

نکته‌ی قابل توجه این است که برای خریداری زمین‌ها لازم است یا از اتر و یا از silv2 استفاده کنید. به این معنی که این تو توکن قابل ترکیب نمی‌باشد. به علاوه خریداری زمین‌های tier5 تنها از طریق اتر امکان پذیر است.

 

جمع بندی

در این مقاله نحوه‌ی خرید زمین در ایلوویوم را آموش دادیم. توجه داشته باشید در هنگام متصل کردن کیف پول متامکس و IMX اطلاعات وارد شده را قبل از تایید بررسی کرده و نکات امنیتی را رعایت کنید. به علاوه پیش از خرید زمین حتما تحقیقات لازم را انجام دهید.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد