جستجو در بیتفا
  • وضعیت ETFهای بیت کوین چگونه است؟
  • مقایسه عملکرد بیت کوین و طلا
  • تحلیلگران چه نظری دارند؟
خروج سرمایه از ETFهای طلا؛ آیا سرمایه‌گذاران بیت کوین را ترجیح داده‌اند؟

خروج سرمایه از ETFهای طلا؛ آیا سرمایه‌گذاران بیت کوین را ترجیح داده‌اند؟

مبتدی
انتشار : ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۱۱/۲۶
۱ دقیقه
۰
۱۸۳
توسط :
علی ابراهیمی

در یک واگرایی قابل توجه، صندوق‌های قابل معامله در بورس طلا (ETF) از ابتدای سال ۲۰۲۴ تاکنون با خروج ۲.۳۹ میلیارد دلار سرمایه مواجه شده‌اند. همزمان ETFهای اسپات بیت کوین همچنان در حال جذب سرمایه‌گذاران هستند.

به نقل از کریپتو پالیتن، خروج سرمایه از ETFهای طلا در حالی رخ می‌دهد که قیمت این فلز در مسیری نزولی قرار گرفته و به تازگی به زیر ۲۰۰۰ دلار سقوط کرده است.

بر اساس توییتی از اریک بالکوناس (Eric Balchunas)، تحلیلگر بلومبرگ، ۱۴ صندوق ETF برتر طلا از ابتدای سال تاکنون با خروج سرمایه همراه بوده‌اند و تنها تعداد معدودی از آنها جذب سرمایه داشته‌اند.

وضعیت ETFهای بیت کوین چگونه است؟

مقایسه عملکرد ETF بیت کوین و طلا

برخلاف طلا، به نظر می‌رسد ETFهای بیت کوین از ابتدای فعالیت خود در ماه ژانویه به خوبی در جذب سرمایه‌گذاران موفق شده‌اند به طوری که مجموع جریان ورودی به این صندوق‌ها در این بازه به ۳.۸۹ میلیارد دلار رسیده است که عملکرد قابل توجهی است.

به نظر می‌رسد جذابیت‌های بیت کوین باعث شده تا توجهات از سرمایه‌گذاری‌های سنتی از جمله طلا دور شود. در حالی که برخی معتقدند پول خارج شده از ETFهای طلا به ETFهای بیت کوین وارد شده است، اریک بالکوناس مدعی است این پول بیشتر به خاطر فوموی بازار بورس آمریکا از صندوق‌های قابل معامله در بورس این فلز زرد رنگ خارج شده است.

مقایسه عملکرد بیت کوین و طلا

تفاوت در احساسات سرمایه‌گذاران نسبت به ETFهای طلا و بیت کوین با مقایسه عملکرد این دو دارایی در سال ۲۰۲۴ بیشتر مشخص می‌شود. قیمت طلا از ابتدای سال جاری ۳.۴٪ کاهش یافته و روز گذشته به ۱۹۹۳ دلار کاهش یافته است.

در سمت مقابل، قیمت بیت کوین در همین بازه زمانی ۲۳.۵٪ رشد کرده و به تازگی از ۵۲٬۰۰۰ دلار عبور کرده است. این تفاوت فاحش در عملکرد احتمالا تغییر دید سرمایه‌گذاران برای انتخاب بیت کوین به عنوان ابزاری برای ذخیره ارزش پول را توضیح می‌دهد.

خروج سرمایه از ETFهای طلا و عملکرد چشمگی ETFهای اسپات بیت کوین واکنش‌های گسترده‌ای را در شبکه‌های اجتماعی به همراه داشته است. مدیر شرکت پورتفولیوی بیت کوین مانگر معتقد است روند خروج سرمایه از ETFهای طلا هشداربرانگیز است و نشان‌دهنده تغییر رویه گسترده سرمایه‌گذاران و دور شدن آنها از دارایی‌های امن سنتی است.

تحلیلگران چه نظری دارند؟

شورای جهانی طلا معتقد است خروج سرمایه از ETFهای جهانی این فلز و کاهش کلی تلاش برای کسب سود توسط معامله‌گران کوتاه‌مدت در کنار اوراق بلندمدت خزانه‌داری آمریکا و تقویت ارزش دلار این کشور به ریزش قیمت طلا منجر شده است.

علیرغم پیش‌بینی‌ها از برتری طلا نسبت به بیت کوین در سال ۲۰۲۴، به نظر می‌رسد این بار سرمایه‌گذاران طلای دیجیتالی را به طلای فیزیکی ترجیح داده‌اند.

در حال حاضر حجم بالای تقاضا برای خرید بیت کوین به همراه انتظارات مثبت برای هاوینگ بعدی این ارز دیجیتال باعث شده تا دید بسیار مثبتی نسبت به ادامه روند وجود داشته باشد.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد