جستجو در بیتفا
  • پرداخت توکن WLD به جای یو اس دی سی به اپراتورهای ورلدکوین 
  • پیامدهای پرداخت توکن WLD به اپراتورهای Orb
  • دلیل این کار توسط بنیاد ورلدکوین چیست؟
بنیاد ورلدکوین به اپراتورهای Orb به جای USDC توکن WLD پرداخت می‌کند

بنیاد ورلدکوین به اپراتورهای Orb به جای USDC توکن WLD پرداخت می‌کند

متوسط
انتشار : ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
بروزرسانی : ۱۴۰۲/۰۸/۰۱
۴ دقیقه
۰
۲۸۹
توسط :
مبین رزمخواه

بنیاد ورلدکوین (Worldcoin) به زودی حقوق اپراتورهای Orb که عنبیه کاربران در شبکه Worldcoin اسکن می‌کنند را با توکن‌های WLD به جای استیبل کوین USDC پرداخت می‌کند. طبق اعلامیه‌ای که برای کاربران در ایالات متحده قابل مشاهده نیست، بر اساس برنامه‌های این بنیاد تا ماه آینده این تسویه حساب تکمیل خواهد شد. این اتفاق می‌تواند برای آینده پروژه ورلدکوین تبعات منفی زیادی داشته باشد. در این مقاله به بررسی خبر پرداخت WLD به جای USDC به اپراتورهای Orb می‌پردازیم و ابعاد مختلف آن را بررسی می‌کنیم؛ با بیتفا همراه باشید. 

 

پرداخت توکن WLD به جای یو اس دی سی به اپراتورهای ورلدکوین 

بنیاد ورلدکوین در گذشته اعلام کرده بود که پاداش و یا به نوعی حق‌الزحمه اپراتورهایی که در سراسر جهان در زمینه اسکن عنبیه کاربران با استفاده از دستگاه Orb به این بنیاد کمک رسانی کرده‌اند را با یو اس دی سی پرداخت خواهد کرد. 

اما اکنون خبر تازه‌ای توسط مسئولین ورلدکوین منتشر شده که در آن اعلام می‌کند به جای پرداخت با USDC، حقوق اپراتورها با توکن WLD پرداخت خواهد شد. 

این اتفاق پیامدهای منفی برای این پروژه دارد که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد.

ورلدکوین

 

پیامدهای پرداخت توکن WLD به اپراتورهای Orb


پرداخت هر نوع حقوقی به یک توکن خاص می‌تواند تبعات منفی برای آن توکن داشته باشد. دلیل اصلی آن هم این است که اصولاً افرادی که حقوق و یا حق‌الزحمه‌ای برای یک کار دریافت می‌کنند توقع دارند که هزینه‌های جاری خود را پوشش دهند. این افراد به دلیل اینکه به نقدینگی نیاز دارند به سرعت اقدام به فروش توکن‌های خود خواهند کرد.


در حال حاضر توکن WLD شرایط چندان مساعدی ندارد و اگر این اتفاق بیفتاد می‌تواند فشار فروش روی آن را افزایش دهد. فشار فروش باعث ریزش قیمت یک دارایی خواهد شد و این اتفاقی نیست که کاربران جامعه و دارندگان توکن از آن استقبال کنند.

علاوه بر موارد موجود، بر اساس گزارشات موجود، وام‌هایی توسط بنیاد ورلدکوین دریافت شده که تاریخ انقضای آن‌ها ۲۴ اکتبر تعیین شده است. البته طبق اعلام این بنیاد، قراردادهای وام آن تا ۱۵ دسامبر یعنی اواخر سال ۲۰۲۳ تمدید خواهد شد. 

بازارسازان ورلدکوین به عنوان بخشی از قرارداد، بخشی و یا تمام مبلغ باقیمانده را قرار است یا بازگردانند و یا جبران کنند. 

پروژه ورلدکوین به خاطر وجود سم آلتمن (Sam Altman) بنیان گذار کمپانی OpenAI، خالق هوش مصنوعی ChatGPT به سرعت در بین کاربران کریپتو شناخته شد. 

این پروژه در ابتدا با چالش‌های زیادی دست و پنجه نرم می‌کرد و بسیاری از کارشناسان در مورد شیوه حفظ حریم خصوصی افراد در آن انتقادات جدی داشتند. 

این پروژه اما توانست چالش‌ها و مسائل پیش آمده را به خوبی حل و فصل کند و با ارائه آپدیت‌های منظم بسیاری از نگرانی‌های کاربران و کارشناسان را از بین برد.

حال سؤال اینجاست، اکنون که پرداخت WLD به عنوان حقوق به اپراتورهای ورلدکوین این پیامدهای منفی را برای این شبکه به دنبال دارد، چرا بنیاد ورلدکوین چنین طرحی را اجرا می‌کند؟ در ادامه سعی می‌کنیم به این پرسش پاسخ دهیم.

پروژه ورلدکوین

 

دلیل این کار توسط بنیاد ورلدکوین چیست؟

بنیاد ورلدکوین در کنار این خبر یک گزارش جدید در مورد عرضه در گردش توکن WLD نیز ارائه کرد. طبق اطلاعات موجود، عرضه در گردش این توکن اکنون به بیش از ۱٪ از کل عرضه ۱۰ میلیارد توکنی آن رسیده است. 

همچنین از حدود ۱۳۴ میلیون WLD صادر شده، ۱۰۰ میلیون به عنوان وام به بازار سازان اهدا شده است. این در حالی است که ۳۴ میلیون توکن به کاربران و اپراتورهای Orb در قالب کمک‌های بلاعوض توزیع شده است.

بنیاد ورلدکوین ادعا می‌کند که با پخش کردن توزیع توکن‌های WLD در حوزه‌های مختلف و مدیریت آن می‌تواند عرضه در گردش آن را مدیریت کرده و مانع از وقوع فشار فروش در بازار WLD شود. 

حال باید دید این سیاست‌ها در نهایت چه پیامدهایی را برای این توکن و جامعه کاربران آن خواهد داشت و آیا شاهد ریزش گسترده در بازار این توکن خواهیم بود یا خیر.


دیدگاهتان را بنویسید

شماره موبایل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آواتار

دیدگاه شما با موفقیت ثبت شد